Kirjoittaja Aihe: Kiharat hiukset, Curly Girl Method  (Luettu 345188 kertaa)

Poissa miero

• Haiven
  • *
Vs: Kiharat hiukset, Curly Girl Method
« Vastaus #675 : 30.01.20 - klo:11:15 »
Jaha, eka pesu tehty (sunnuntaina). Pidin sulfaattipesun jälkeen hoitoainetta hyvän aikaa, eikä hiuksiin onneksi jäänyt sellaista inhottavaa kuivaa tunnetta, kuten sulfaattipesuilla pelkästään yleensä jää. En kyllä laittanut hoitoainetta päänahkaan asti, joten pari ekaa päivää kyllä kutitteli hillittömästi. Täytynee hankkia jotain päänahkahiusöljyä, jos noita on jatkossakin tarve tehdä. Mun täytyy nyt tarkkailla ettei hiuksiin jää ainekertymiä, senverran sileä hiuslaatu kuitenkin on,
Cast antoi hyvin pysyvän rakenteen, joskin hiukseni olivat ekan päivän kohtuuttoman oudon näköiset. Hieman loivennuttuaan viihdyin siinä hyvin. Muistin, että mulla oli yläasteen lopulla jonkinlainen (2a-)2b, joten tuollainen näyttää omaan silmän miellyttävältä.

Huomasin oikeastaan vasta eilen vaateliikkeen sovituskopissa (hyvässä valaistuksessa?) hyvien peilien edessä, kuinka tyylikäs tuo on. Vai ehkä se johtui sovittamastani paidasta. En ostanut paitaa. Jatkan tätä kokeilua, vaikka vähän pelkään että hurahdan tähän ja parin kuukauden päästä nolosti lopetan ja kylppärin kaappiin jää kuusi geelipurkkia seisomaan.

Täytyykö teidän muiden freesata joka päivä?

Poissa Morrigan

• Tukkaguru
Vs: Kiharat hiukset, Curly Girl Method
« Vastaus #676 : 31.01.20 - klo:21:04 »
^Mun ainakin täytyy yön jälkeen tehdä hiuksille jotain elvytystoimenpiteitä jos pidän hiukset kiharoina. Jos tilanne on paha niin suihkin hiusten pituudet todella märiksi vedellä johon on tuutattu sekaan hoitoainetta. Sitten varovasti sormin irrottelen yön aikana yhteen kietoutuneet isoimmat kiharakimput, silottelen pintapörröä ja lopuksi rutistelu. Kun hiuksen tyveä ei ole kastellut niin pituudet kuivuvat minulla melko nopeasti ja yleensä siihen jää pieni cast vaikka en geeliä ole enää lisännyt. Kun hiukset ovat kuivuneet niin cast rutistellaan vielä pehmeäksi.

Jos tilanne on aamulla vain vähän huono, niin saattaa riittää että laitan nokareen hoitoainetta kädelle, kastelen molemmat kämmenet hanan alla ja levitän tämän hoitoaine-vesiseoksen kämmenten väliin tasaiseksi litkuksi ja hivelen hiusten pintaa pitkin tasoittaen pörröä ja lopuksi kiharoiden rutistelu.
BSL 2b F ii kuiva ja pörröinen. Iho kuiva ja herkästi punoittava.