Kirjoittaja Aihe: Kiharapäiden oma ketju  (Luettu 277837 kertaa)

Poissa Shi Shi

• Tukkaguru
Vs: Kiharapäiden oma ketju
« Vastaus #90 : 12.08.07 - klo:09:37 »
Mie en taas ymmärrä mun luonnonkiharia hiuksia: pitkän aikaa suoristin hiuksia säännöllisesti ja sitte kyllästyin hommaan. Nyt oon jo useamman viikon puristellut kiharoita hiuksiin, mutta nyt tuntuu, että hiukset eivät mene niin kiharalle kuin silloin alussa.

Mulla jeesaa tähän jollain pesevämmällä shampoolla tai syväputsarilla pesu. Riittävä kosteutus perään, niin johan taas kihartuu.  :)  Ilmeisesti hento luonnonkihara hius latistuu helpommin kaiken maailman kertymien alla...
Ara jo estic molt bé, gràcies! :: 2a M-F i :: " When the power of love overcomes the love of power, the world will know peace." -Jimi Hendrix

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #91 : 12.08.07 - klo:14:22 »
Mie en taas ymmärrä mun luonnonkiharia hiuksia: pitkän aikaa suoristin hiuksia säännöllisesti ja sitte kyllästyin hommaan. Nyt oon jo useamman viikon puristellut kiharoita hiuksiin, mutta nyt tuntuu, että hiukset eivät mene niin kiharalle kuin silloin alussa.
Mulla jeesaa tähän jollain pesevämmällä shampoolla tai syväputsarilla pesu. Riittävä kosteutus perään, niin johan taas kihartuu.  :)  Ilmeisesti hento luonnonkihara hius latistuu helpommin kaiken maailman kertymien alla...

Sain tässä pari päivää sitten hiukset todella hyvin kiharalle muhittamalla kosteuttavaa hoitista, johon olin emulgoinut karitevoita runsaasti. Taisinpa muuten juuri silloin pestä hiukset syväpuhdistavalla sampoolla. En laittanut mitään jätettävää hiuksiin, en edes Potion 9:ä, jolla saan todella hyvin hiukset kiharalle. Sekoitin vain hiukan kookosöljyä ja karitevoita yhteen ja puristelin kiharoita, kun hiukset olivat kuivat. Olin todella hämmästynyt kuinka helposti hiukset menivätkään kiharalle tuon naamiosekoituksen jälkeen :o Kiharat myös pysyivät kivan näköisenä huolimatta kosteasta ilmasta ja vesisateesta.

Näköjään se syväpuhdistava sampoo teki tehtävänsä, vaikka en edes tajunnut, että parempi kihartuminen voisi johtua siitä tai että mun pitäisi niin tehdä. Järkeenhän se käy oikein hyvin, kiitos taas avusta, Shi Shi :D

Poissa Beatrix

• HAIRahtanut
  • Off to never-never land...
« Vastaus #92 : 13.08.07 - klo:14:29 »
Uusi tuttavuuteni Joicon Curl Definer on aivan ihanaa ainetta tälle tukalle! :-* Tuo kiharat hyvin esille ja pitää ne myös normitököttiä paremmin. Parasta kuitenkin tässä on, ettei koveta tukkaa tai muutenkaan tunnu hiuksissa mitenkään. Paitsi ehkä pehmeytenä. 8) Ei tahmaa edes käsiä kuten edellinen suosikkini Mopin curl enhancing cream. Lisäksi on riittoisaa käytössä.

Haju on tässä hyvin mieto ja olin aikaisemmin haistavinani vivahteen jotain koiranruokamaista, mutta ainakaan nyt en sitä pullon suusta tuoksuteltuna haista. Liekö eläinten biotiini-purkki sitten kummitellut kaapissani. ;D Curl Definer myös jättää hiukset ilmaviksi vaikka sisältää paljon hoitavia ainesosia. Itselläni yksittäinen hius on melko hento ja yleensä on joutunut valitsemaan hoitavuuden + kiharoiden lässäyttämisen tai korputtamisen + hyvän pidon välillä.

Tässä vielä inci, joka on siis mielestäni aika hyvä muotoilutuotteeksi. ;)
2c F ii

Poissa Ulrika

• Tukkaguru
« Vastaus #93 : 07.11.07 - klo:12:28 »
Mä en oikein tiedä mitä mun pitäis tehdä tälle pehkolle, että saisin nätit kiharat aikaan. Mulla on luonnostaan kiharat hiukset ja nyt tuntuu, että nämä ovat taantuneet enemmänkin laineikkaiksi. Hiukset on aikasta kuivat ja karheat, mutta oon nyt yrittänyt kosteuttaa niitä kunnolla ja tuntuvat paljon paremmilta ja pehmeämmiltä myös. Välillä sitten rakennepaikkausta oon laittanut.  Näitä on värjätty niin kesto- kuin suoravärilläkin ja pituutta ei oo vielä rintsikkamittaan, mutta ovat reilusti olkapäiden alapuolella. Jännä juttu näissä muuten on, että mulla on ollut aina tuossa edessä, korvan vieressä/yläpuolella (no olipas tuokin paikan kuvaus) sellaiset suorat osiot, ne ei oo kovinkaan paksut, joten ei haittaa jos pitää kiharoita. Joskus vuonna miekka ja kirves otin näihin kaksikin suoristuspermanettia, mutta ei se lopputulos vakuuttanut. Unohdin tuon sitten noihin kokeiluihin. Hiuksissa ei tuota suoristuskäsittelyä kyllä enää aikoihin ole ollut. Mä oon aina luullut, että mitä kosteutetummat ja hyvä kuntoiset hiukset on, sitä enemmän ne menee kiharaan. Oonks mä ihan väärässä?

Mä oon aina halunnut suoria hiuksia ja oon sitten edes jotensakin suoriin yleensä muotoilussa päätynyt. Nyt ois kuitenkin kiva pitää sellaista kunnon kiharahiustakin, jos sellaisen nätin sais aikaan. Yleensä annan hiusten kuivua itsestään ja jos tuossa kuivumisvaiheessa harjailen niitä suoraksi niin ne pysyvät laineikkaina, mutta eivät vedä kunnon kiharalle. Suoristusvoiteilla ja -raudalla saa sit kunnolla suoraksi jos haluan, mut yleensä en tuohon jaksa ryhtyä ja onhan se hiuksillekin parempi etten raudalla suorista. Muotoilutuotteiden ja puristelun kanssa tulee kyllä kiharaakin, mutta lopputuloksesta tulee aina jotenkin sotkuinen, kun hiukset ovat kuivat. Varsinaisesti kiharatuotteista mulla on käytössä ollut jotain osiksen kiharanvirkistäjää ja matrixin sellaista vihreässä tuubissa olevaa sekä vihreässä purkissa olevaa mönjää. Fudgen jollain vahalla oon joskus saanut tosi hyvät kiharat aikaan, tapahtui vahingossa, mutta en muista sen nimeä enää. Noihin kiharatuotteisiin en oikein oo panostanut mitenkään, kun en noita kiharoita ole pahemmin kaipaillut, mutta nyt niitä haluisin... Mä siis haluisin siistit, erottuvat kiharat, mutta en tiiä miten ne saisin aikaan. Tuotesuosituksia ja muita vinkkejä kaipailen.

Tänään on nimenomaan tekemispäivä!

Poissa Mena

• Tukkaguru
« Vastaus #94 : 09.11.07 - klo:07:53 »
^ Mulla hiukset kihartuu sillä että puristelen VO5 fade defy -hoitista (ja ennen tuota suihkittavaa hoitista). Jos haluan vielä enemmän käkkärää niin puristelen kosteisiin hiuksiin muotovaahtoa. Suosittelen sulle ainakin jotain jätettävää hoitista, muuten latvoista tulee hamput eikä ne enää kiharru niin nätisti.

Poissa Ulrika

• Tukkaguru
« Vastaus #95 : 09.11.07 - klo:09:18 »
^Joo, mulla on kyllä L'anzan leave-in-protectoria ja l'orealin liss repair (olikohan se ton nimistä) ja sit suihkittavista mm. luxxtressia ja bonacuren moisture kick. Muistaakseni kaapissa saattaa olla jotain muutakin, ainakin joskus on joku sunsilk ja bodyshopin jätettävä tullut hankittua, mutta eipä noita oo tullut käytettyä.

Ja kiitos, täytyy käydä etsimässä tuota VO5:sta.  :) Tuon muotovaahdonkin mä oon ihan unohtanut. Yleensä oon laittanut sitä alle jos oon tehnyt esim. rullilla kiharoita, mutta tuostakin on jo aikaa. Täytyy siis laittaa tuokin ostoslistalle. Kampaatko sä sen muotovaahdon ensin hiuksiin ja sitten puristelet?
Tänään on nimenomaan tekemispäivä!

Poissa Mena

• Tukkaguru
« Vastaus #96 : 09.11.07 - klo:09:51 »
^ En kampaa, vaan tökin sillai hassusti sormilla. Jos kampaan niin ei ne sitten enää kiharru.

Poissa Memmuuh

• Tukkaguru
« Vastaus #97 : 09.11.07 - klo:15:52 »
Mietin tässä just yks päivä, että mä voisin vaikka leikata hiukseni kaljuksi jos ne vain kasvaisi suorina takaisin! ;D
3a F ii

Poissa Surrur

• HAIRahtanut
« Vastaus #98 : 09.11.07 - klo:16:33 »
Mietin tässä just yks päivä, että mä voisin vaikka leikata hiukseni kaljuksi jos ne vain kasvaisi suorina takaisin! ;D

Mä taas voisin tehdä ihan saman jos mun piikkisuora liru kasvaisi luonnonkiharana takaisin  :D

Poissa Memmuuh

• Tukkaguru
« Vastaus #99 : 17.11.07 - klo:19:56 »
Mulla on tänään tallainen todella harvinainen "tykkään kiharista hiuksistani, enkä vaihtaisi niitä suoriin"-päivä ;D
Osittain ehkä johtuu siitä että hiuksista tuli niin kivat NG:n jälkeen, jota tänään kokeilin. Ajattelin sitten tällä kertaa jättää suoristelemisen väliin ja pidän nyt hiuksia taas vaihteeksi kiharana vähän aikaa. :)
Pistin ne kyllä  kiinni niin, että viimeisellä kerralla vetäessäni hiuksia läpi siitä lenksusta, en vetänytkään loppuun asti vaan jätin sen sillain nutturan tapaisesti, en osaa selittää, mutta varmaan tajuatte. :D Se näyttää tosi kivalta kiharissa hiuksissa kun sen saa laitettua nätisti, ja on tosi yksinkertainen. Suoriin hiuksiinpas ei saisi laitettua edes niin että siitä tulisi kivan näköinen. :P
3a F ii

Poissa Mellie

• HAIRahtanut
« Vastaus #100 : 28.11.07 - klo:13:32 »
Ajattelin tässä vinkata kaikille ruotsinkielen taidon omaaville sivusta www.lockig.se. Sieltä löytyy kiinnostavaa tietoa kiharoista, co-pesusta, "haitallisista" aineista (silikonit, mineraaliöljyt, alkoholi, sulfaatit y.m.) jne.. Foorumilla paljon kuvia kiharapäistä ja tuloksista jotka on saavutettu vaihtamalla kokonaan co-pesuihin. Kannattaa tsekata! :) Itse en ole edes kokeillut co-pesua vielä! :-[ Saan niin kivoja tuloksia MOPin hydrating-sarjalla ja puristamalla vähän geeliä (alkoholitonta!) hiuksiin pesun jälkeen.. :)

Poissa Eleonora

• Tukkaguru
  • Fashion addict!
« Vastaus #101 : 28.11.07 - klo:13:44 »

Mä ajattelin kanssa nuorempana, että inhoan kiharoitani jne. Nykyään en vaihtaisi mistään hinnasta suoraan tukkaan! Kiharat on  :-*.

Emmi_h:lle iso kiitos tuosta linkistä :)
2cCiii,kullanvaalea n.8-9 asteinen vaalennettu, yli BSL - mittainen helposti kuivuva tukka.  Suosikit Tigi O&H ha sekä i- herb:n tuotteet <3 Meikkipuolella suosikkeja MAC ja Dior.

Poissa -j-

• Tukkaguru
« Vastaus #102 : 28.11.07 - klo:14:12 »
Mulle CHI-suoristuksesta oli mm se hyöty, että nyt tykkäisin kiharoista ja toivon, että suorat latvat kasvaanopsaan pois! Oon lukenut foorumilta niin paljon vinkkejä, että uskon saavani kiharani paremman näköisiksi, kuin mitä ne ennen oli. Tietty voi olla, että sitten kun on taas kokokihara pää, menee hermo...

2c ii. Kasvatusprojekti käynnissä...

Poissa babei

• HAIRahtanut
« Vastaus #103 : 28.11.07 - klo:16:12 »
Yksi hyvä kiharasaitti on myös www.naturallycurly.com. En ole itse vähään aikaan tuolla surffaillut kun nykyään olen feikki-suoratukka, mutta tuo oli ainakin pari vuotta sitten aika kiva foorumi. Tuolla monet kyllä suhtautuvat (tai ainakin silloin) aika fanaattisesti co-pesuihin, tai no-poo niinku he asiat ilmaisevat  :)
Vaaleahkoja raitoja lämpimän ruskealla pohjalla. Hiukset jonkin verran yli BSL. Otsis ja sivuilta kerrostetut. Luonnonkiharaa, mutta suoristan fanaattisesti.

Valentine

• Vieras
« Vastaus #104 : 29.11.07 - klo:22:54 »
Mitäs tuotetta luulette minun kaipaavan?: Hiukset ovat tällähetkellä kuin afro, kiharat, mutta ei selkeitä kihara kohtia vaan kaikki kiharat eri suuntaan pystyssä. Näyttää hassulta vaalennetuissa hiuksissa ja haluaisin saada enemmän yksittäisiä kiharia esiin ja kiiltoa, jota ei näy nyt juuri lainkaan.  En siis käytä mitään kiharuutta edistäviä tuotteita ( vaikka kampaaja sanoikin,että tulis superkiharat) sillä olen pitänyt hiuksiani suorata n. vuoden. Nyt ajattelin kuitenkin antaa hiusten levätä ja olla siinä mallissa johon kuuluvatkin. + voin olla tyhmä mutta mitä tarkoutatte co-pesulla? ;D