Kirjoittaja Aihe: Lämpösuoja  (Luettu 177744 kertaa)

Poissa Kikka

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • Antakaa määki huudan, määki olen.
Vs: Lämpösuoja
« Vastaus #105 : 06.11.09 - klo:09:44 »
Onko kenelläkään kokemuksia OSiS Essentials Flatliner suoristusrautaseerumista? Siinä käsittääkseni pitäisi olla ainoastaan lämpösuoja?

http://www.hakanit.fi/e81productbox.php

Mulla on itseläni käytössä Wellan Crystal Styler – Setting Lotion. Mä tykkään tuosta suihkeesta, koska sekään ei jätä hiuksia mitenkään lähmäisiksi jättäen vaan suojan hiuksiin kuumalta.
Maailmassa ei ole mitään mukavampaa kuin viihtyminen eikä mikään ole helpompaa. -Mymmeli

Poissa Hue

• Tukkaguru
« Vastaus #106 : 06.11.09 - klo:12:19 »
Flatlinerissä on aavistus pitoa/kosteussuoja, mutta ei muuta muotoilevaa ominaisuutta. Flatliner on hyvin kevyt alkoholipitoinen suoristusrautasuihke eikä takuulla tahmaa, mutta voi kyllä kuivattaa hiuksia. Ja kyllähän se purkki väittää Flatlinerin sisältävän lämpösuojan, mutta mä en voi käsittää mikä siinä oikeasti sitä kunnon suojaa antaisi.
Favs: Sebastian Professional Penetraitt ja Hydre Conditioner, Wella SP Luxe Oil & GHD IV Styler.

Poissa BlueBerry

• Tukkaguru
« Vastaus #107 : 08.12.09 - klo:16:50 »
Täytyykin kehua täällä L'anzan lämpösuojallista strait-line smoother straightening balmia. On nimittäin aivan loistavaa! Tuli tänään postissa uuden wellan suoristusraudan kanssa (käytän suoristusrautaa korkeinkaan 10 kertaa vuodessa, joten en halunnut panostaa ghd:en) Kokeilin heti miten se reagoi suoristusraudan alla. Ja toimii tosi hyvin! Pitoa antaa vähän, mutta kuten nimikin antaa ymmärtää, tuo ihan yleellistä pehmeyttä! Mun hiukset ei oo varmaan ikinä ennen olleet näin pehmeät kuin nyt!  :l Tuoksikin on ihanan hedelmäinen, ei liian voimakas. Tykkään!
Vaalennetut, lantio -pituiset hiukset. Tavoitteena vielä pidempi, hyväkuntoinen letti... iHerb -alennuskoodi ensitilaajalle: VAP865

Poissa Katariina

• Tukkaguru
« Vastaus #108 : 31.12.09 - klo:11:05 »
Mä en tykkää Flatilinerista.  Ostin sen onneksi kohtuu edullisesti. Suihku on hienoa ja pölisee ympäriinsä. Jos sitä yrittää suihkuttaa tarkemmin "osioon", suihke ei jakaudu tasaisesti ja koppuroittaa hiusta. Lisäksi tuoksu on kuin alkoholia suihkisi. Ja kuten Emilyn sanoi, mielestäni kuivattaa melko paljon. Yritän käytellä sitä pikkuhiljaa, mutta enemmän pidän emulsiomaisista suojista.

ja ei tuo sähköisyyttä vähennä kuten lupaa, päinvastoin.
We need to slow down- so I can catch you
We need to slow down- so you can catch me

Poissa SH

• Tukkaguru
« Vastaus #109 : 31.12.09 - klo:19:41 »
Minkäslaisia kokemuksia ihmisillä on CHI:n suoristussuihkeesta?

Poissa kuku

• Tukkaguru
« Vastaus #110 : 16.01.10 - klo:01:47 »
Käytättekö föönauksessa lämpösuojaa? Mulla on tämmönen aika vanha, mutta toimiva fööni ja se puhaltaa vain lämmintä, kannattaisko käyttää sen kanssa lämpösuojaa? :)

+ onko L'oreal studio line hot curl suojasuihke toimivaa?
« Viimeksi muokattu: 16.01.10 - klo:01:59 kirjoittanut kuku »
2a F ii – Iho: kuiva

Poissa Jonsu

• Tukkaguru
« Vastaus #111 : 16.01.10 - klo:09:17 »
Mä käytän myös föönatessa lämpösuojaa, koska en laita hiuksiini mitään muuta esim. muotoilutuotetta jossa tuo suoja olisi.

Poissa Cecilia

• HAIRahtanut
« Vastaus #112 : 16.01.10 - klo:10:44 »
Täytyykin kehua täällä L'anzan lämpösuojallista strait-line smoother straightening balmia. On nimittäin aivan loistavaa! Tuli tänään postissa uuden wellan suoristusraudan kanssa (käytän suoristusrautaa korkeinkaan 10 kertaa vuodessa, joten en halunnut panostaa ghd:en) Kokeilin heti miten se reagoi suoristusraudan alla. Ja toimii tosi hyvin! Pitoa antaa vähän, mutta kuten nimikin antaa ymmärtää, tuo ihan yleellistä pehmeyttä! Mun hiukset ei oo varmaan ikinä ennen olleet näin pehmeät kuin nyt!  :l Tuoksikin on ihanan hedelmäinen, ei liian voimakas. Tykkään!

Ehkä tämä viesti oli viimeinen pisara, ja nyt sitten täytyy tilata tuo jo kauan ostoslistalla ollut L'anzan lämpösuojaa. Itse käytin ennen paljolti suihkittavia lämpösuojia, kuten Osiksen Flatliner ja Tigin Spritz&Shine, jotka kyllä suojasivat kuumuudelta, mutta runsas alkoholi koppuroitti ja kuivatti hiuksia. Nykyään käytän Kérastasen Chroma Thermique -voidetta, joka sekin saa hiukset mukavan pehmeiksi ja sileiksi. Jahka tuo loppuu, taitaa lähteä L'anza myös tänne päin.

Strix

• Vieras
« Vastaus #113 : 16.01.10 - klo:13:11 »
Schwarzkopfin Liss Ultime-seerumi on kylppäkaapin ainoa silikonillinen tuote. Olen silti tykännyt silloin harvoin kun nykyään suoristelen. Öljyä meinaa usein laittaa liikaa, mutta tujaus kuivashampoota pelastaa. Leviää hiuksiin ja tekee hiuksista pehmoisen tuntuiset ja tulee hyvin juttuun suoristusrautani kanssa. Olen samanaikaisesti usein käyttänyt päälle XZ tyrni kampaussuihketta säästeliäästi.
Tulee todella pehmeät ja suorat. Tuoksu on ehkä hitusen vahva, mutta ihan jees. Lämpösuojana yksinään ei lunasta niin paljon kuin voisi, minkä vuoksi varon kuumentamasta samaa suortuvaa kahdesti. Kertasutaisu riittää hyvin ja suoja pitää juuri sen verran polttamatta latvoja.
Peseytyy shampoopalallakin omista hiuksista ja on todella riittoisa.

hallawasi

• Vieras
Lämpösuoja
« Vastaus #114 : 18.03.10 - klo:18:15 »
Heippa,
ajattelin aloittaa keskustelun lämpösuojista, mitä se on ja onko sitä? Inci-listasta ja kosmeettisten aineiden luettelosta kun ei löydy tiettyä ainesosaa, joka yksistään toimisi lämpösuojana.
          Miten lämpösuoja suojaa hiusta 180-200c rautojen kuumuudelta? Sen verran tietoa on, että nämä suojaavat ainesosat ovat jonkin sortin polymeerejä/yhdisteitä, jotka suojaavat hiuksen keratiinia. Tietoa otetaan vastaan, mielestäni tämä on hyvinkin mielenkiintoinen aihe :)

Poissa keijukainen

• Tukkaguru
« Vastaus #115 : 20.04.10 - klo:01:44 »

Onko oleellista, että lämpösuojassa on incin alkupäässä ne suojaavat aineet vai onko pääasia että jotain silikonia on aineessa? Yleensähän tulee suosittua hoitoaineena niitä jätettäviä, joissa silikonit on loppupäässä.

Jäin miettimään oikeastaan Tigin S-factor Silky Smooth Moisture Serumin inciä verrattuna Freak of Natureen, kun S-factorissa on lämpösuojat edempänä incissä, mutta Freak of Nature tuntuu monikäyttöisemmältä tuotteelta ja siinä on taas aika loppupäässä dimethicone ja phenyl trimethicone. Latvasuojaksi mulla on jo olemassa pönttö Potion 9:ä, mutta siinä ei taas ole lämpösuojaa. Jos Freakin lämpösuoja on riittävä esim. suoristusraudan alle niin sitä voisi käyttää Potionin lisänä.  Freak vaikuttaa taas incin kannalta hoitavammalta vaihtoehdolta Tigin Superstar Lotionille.
Hiukset: 1b M ii, punainen polkka. Hiuskuva

Poissa Villis

• HAIRahtanut
« Vastaus #116 : 20.04.10 - klo:02:06 »
Latvasuojaksi mulla on jo olemassa pönttö Potion 9:ä, mutta siinä ei taas ole lämpösuojaa. Jos Freakin lämpösuoja on riittävä esim. suoristusraudan alle niin sitä voisi käyttää Potionin lisänä.

Eikö Potion 9 suojaa tipan tippaa? Käytän arkisin melkeinpä pelkästään sitä koko kuontaloon ja hiukset voivat vallan mainiosti. En siis arkisin suorista tai kiharra, föönaan vain. Suoristusraudan alle laitan Lanzan silikoni-öljylitkua nimeltä Neem Plant Silk Serum. Se on toimiva ja riittoisa tuote latvoihin, mutta juuriin tarttisi mielellään jotain toisen tyyppistä suojaa.
Perfektionistinen väkertäjä, jolla on keskivaikea atopia.

Poissa keijukainen

• Tukkaguru
« Vastaus #117 : 20.04.10 - klo:12:18 »

^Niin mä oon käsittänyt ettei Potion9:n kohdalla voi oikein lämpösuojasta puhua ja oon itse laittanut föönin alle muutakin kuin "ysiä". Löysin nyt vanhan Emi-lynin vastauksen Sebastian-ketjusta:

"Jotta hiukseen tulisi kunnon lämpösuoja tulee silikonia (tai jotain muuta kalvonmuodostajaa) olla tuotteessa runsaasti. Potion ysissä on silikonia melko mitätön määrä, joten en usko sen suojaavan lämmöltä juurikaan."

Oikeastaan tuo vastaa munkin kysymykseen eli kun Freak of naturessa on silikoni vasta loppupäässä inciä niin ei taida riittää ainakaan suoristuksen alle. Mulla ei tosin ole tarkoitus suoristaa koko päätä vaan käyttää rautaa otsikseen ja latvoihin, mutta ehkäpä silti olisi parempi silikonisempi suoja latvoille silloin kun tuota harrastaa ja sitten föönauksen alle kävisi vähäsilikonisempikin.
Hiukset: 1b M ii, punainen polkka. Hiuskuva

Poissa Luscious

• Tukkaguru
  • Parantumaton saippuahullu
« Vastaus #118 : 20.04.10 - klo:16:14 »
Kuinka tarkkaan muut uittaa hiuksensa lämpösuojassa ennen kihartamista/suoristusta? Mä laitan lämpösuojaa, mutta tiedän kyllä ettei se joka paikkaan voi mennä. Muutenhan hiuksen tarvis voidella ihan märiks ja mun pitkissä ja suht paksuissa hiuksissa se tarkoittais ISOA määrää aineita.
Vuosikausien hiusten hennauksien ja kasvatuksen jälkeen takaisin omaa vaaleaa sävyä kasvattamassa...

Poissa nelma

• Tukkaguru
    • Sellaisia päiviä-blogi
« Vastaus #119 : 20.04.10 - klo:23:11 »
^^
Siis ei kai pelkkä silikoni nyt sentään lämpösuojana toimi? Eikös ne ole muita aineita/(silikoni)yhdisteitä?
1bMii  BSL
<3: Iherb, Tigi OH-ha & öljyt