Olen aina käyttänyt Osiksen Flatlineria suoristuksen ohella, mutta edellinen pullo loppui ajat sitten ja nyt ajattelin kokeilla jotain uutta (ja kenties halvempaa?). Sain äidiltäni Matrixin Vavoon suoristussuihkeen, mutta se on mielestäni kamalaa

. Se tuntuu kuivattaneen latvat, mikä ei ole todellakaan hyvä asia, sillä yritän kasvattaa lyhyttä tukkaani, ja jos tukka on jo nyt kuiva, millainen se lienee pidempänä... Lisäksi se tuntuu rasvoittavan tukan hirveän nopeasti! Jos suihkuttelen sitä vähänkään liikaa, tukka on seuraavana päivänä jo rasvainen. En käsitä mistä se johtuu. Olen myös kokeillut Goldwellin Trendline Flat Marvelia, sellaista siloittavaa voidetta, joka on toiminut ihan hyvin. Se ainakin jättää hiukset ihanan pehmeiksi, mutta tykkään kyllä ehkä enemmän suihkutettavasta aineesta.
Haussa olisi siis jokin suht edullinen (sanotaan nyt että alle 20€), mielellään suihkutettava ja kuiviin hiuksiin käytettävä aine, jota voisin käyttää suoristusraudan kanssa suojaamaan kuumuudelta. Pääasiallisesti haluan siis suojaa, en muotoilua. Mutta kaikki muutkin ominaisuudet ovat tietenkin plussaa. Ja tosiaan, suoristan tukan yleensä aina suihkussa käymisen jälkeen, eli odotan tukan kuivuvan ja sen jälkeen suoristan. Muulloin en oikeastaan suorista, eli käytännössä tuote saa kyllä olla kosteisiinkin hiuksiin laitettava, mutta jotenkin tykkään vaan enemmän kuiviin hiuksiin laitettavista.
Tosin olen muuten miettinyt noita suihkutettavia tuotteita... Minua pelottaa aina suoristaessa, että se pieni suihkaisu mitä pullosta tulee ei levity tarpeeksi hiuksiin ja osa hiuksista jää ilman suojaa. Enkä viitsisi suihkutella liikaakaan (etenkään kun tuota Matrixia ei voi laittaa liikaa, kun se rasvoittaa). Miten on? Saako niistä suihkeista tarpeellisen suojan?