Kirjoittaja Aihe: Lämpösuoja  (Luettu 177904 kertaa)

Poissa SH

• Tukkaguru
Vs: Lämpösuoja
« Vastaus #180 : 26.02.11 - klo:21:14 »
Tarviiko suihkittavan lämpösuojan kuivua ennen suoristusraudan käyttöä?

Mulle on kampaajalla sanottu ettei tarvi, mutta kyllä muakin se suhahtelu ja höyry pelottaa. GHD:n videolla kuitenkin suihkitaan lämpösuojaa aina juuri ennen suoristusta ja sitä lisätään koko suoristuksen ajan, joten luulisi voivan laittaa. Mielipiteitä? Kommentteja?

Poissa Jenny

• HAIRahtanut
« Vastaus #181 : 01.03.11 - klo:18:28 »
Mistä tunnistaa 'hyvän' lämpösuojan?
sil' on hiukset niin kuin heinäpelto
talven jälkeen huhtikuussa

Poissa wilma

• Tukkaguru
« Vastaus #182 : 02.03.11 - klo:13:05 »
^ Siitä että hiukset tuntuu kivalta?  ;D Ei kai "hyvää" lämpösuojaa ole olemassakaan. Ainakaan sellaista joka suojaisi 100% ja kävisi jokaiselle tukalle. Omat kriteerit lämpösuojasuihkeelle on joko että se on super silikoninen tai että se lämpösuojaava aine löytyy incin alkupäästä. Muita kriteereitä on että tuote ei saa yhtään lähmätä eikä korputtaa. Helppo annostelu.
Itse tykkään tresemmestä sen takia koska on riittoisaa, suihke on hyvä, tuote ei lähmää mutta siloittaa. Ja taitaa se lämpösuojasuihke oikeasti suojatakin tukkaa jonkun verran.. Käytän suoristusrautaa usein ja sen jälkeen kun aloin käyttää lämpösuojasuihketta "vakituisesti" niin tukka on mielestäni pysynyt paremmassa kunnossa.

Poissa Kaisa

• HAIRahtanut
« Vastaus #183 : 02.03.11 - klo:13:35 »
Omat kriteerit lämpösuojasuihkeelle on joko että se on super silikoninen tai että se lämpösuojaava aine löytyy incin alkupäästä.

Eli siis mikä?  ;)
1c F ii

Poissa wilma

• Tukkaguru
« Vastaus #184 : 02.03.11 - klo:13:41 »
^ No siis mitä tässä ketjussa nyt on mainittukkin. Ainakin se pvp copolymer.

Poissa Linnee-

• Hiushörhö
« Vastaus #185 : 02.03.11 - klo:15:51 »
En tiedä miten uskallan edes tunnustaa tämän, mutta en usko että  mikään tuote pystyy suojaamaan hiuksia kuumuudelta.
Mielestäni siis lämpösuojat ovat turhia, en ymmärrä että mikä niissä on muka se aine joka estää hiuksia kärventymästä
ja millä tavalla se toimii  :o Luotan enemmänkin siihen että jos käyttää esim. suoristusrautaa, pitää vaan hoitaa hiuksiaan paremmin. Mutta ehkä olen vain tyhmä, eli viisaammat sivistäkää minua, kiitos  :D
Hiuslaatu 1b M/C ii. Pituus n.mid back

Poissa Jenny

• HAIRahtanut
« Vastaus #186 : 02.03.11 - klo:17:19 »
Ainakin oma lämpösuojani (Frank Provostin) taitaa olla supersilikoninen, ainakin lattia on älyttömän luikas pitkän aikaa kun sitä vahingossa suihkuttaa lattialle...

Poissa Sinimusta

• Tukkaguru
« Vastaus #187 : 02.03.11 - klo:20:50 »
^Samoin tuo Tresemmen  ;D Pienen yksiöni lattia on kuin luistinrata ja välillä tulee tehtyä vähän akrobatisia liikkeitä.

Poissa Jenny

• HAIRahtanut
« Vastaus #188 : 02.03.11 - klo:21:03 »
Itseasiassa mietinkin, miksi huoneessani oli 50cm*50cm alueelta lattia aivan tajuttoman liukas. Liukastuin siihen aina kun tulin koneelle, ja pari kertaa piti kyllä tehdä aikamoisia akrobatisia liikkeitä, etten olisi murtanut niskaani ja selkääni. Tajusin sen olevan tuon lämpösuojan syytä, kun sain myös vessan lattian yhtä liukkaaksi...

Poissa Mustikka

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
« Vastaus #189 : 03.03.11 - klo:09:27 »
En tiedä miten uskallan edes tunnustaa tämän, mutta en usko että  mikään tuote pystyy suojaamaan hiuksia kuumuudelta.
Mielestäni siis lämpösuojat ovat turhia, en ymmärrä että mikä niissä on muka se aine joka estää hiuksia kärventymästä
ja millä tavalla se toimii  :o Luotan enemmänkin siihen että jos käyttää esim. suoristusrautaa, pitää vaan hoitaa hiuksiaan paremmin. Mutta ehkä olen vain tyhmä, eli viisaammat sivistäkää minua, kiitos  :D

Mulla on käytössä Tresemmen suihkittava lämpösuoja ja kyllä se selvästi jotain tekee. Jos suoristan etuhiukseni ilman tuota kyseistä suihketta, tulee hiuksista supersähköiset. Suihkeen kanssa hiukset eivät sähköisty ollenkaan, vaikka rautaa ja fööniä käyttäisi reilumminkin. Incin mukaan siitä löytyy hoitavia ainesosia ja ainakin silikoneja suojaavina ainesoina. Sen sijaan pvp copolymeria en incistä löytänyt, mielenkiintoista. Pitäisi varmaan vähän selvitellä, mitä ne lämpösuojaavat ainesosat tässä tuotteessa on vai onko tässä silikooneja kummempaa suojaa.

Eihän se lämpösuojan käyttö silti tarkoita sitä, etteikö hiukset käsittelystä rasittuisi enkä minäkään usko siihen, että mikään tuote pystyy 100% suojaamaan hiuksia kuumuudelta tai muilta käsittelyiltä.
Roses are red, Violets are blue. Some poems rhyme But this one doesn’t

Poissa RockQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #190 : 03.03.11 - klo:09:55 »
Mulla on käytössä Tresemmen suihkittava lämpösuoja ja kyllä se selvästi jotain tekee. Jos suoristan etuhiukseni ilman tuota kyseistä suihketta, tulee hiuksista supersähköiset. Suihkeen kanssa hiukset eivät sähköisty ollenkaan, vaikka rautaa ja fööniä käyttäisi reilumminkin. Incin mukaan siitä löytyy hoitavia ainesosia ja ainakin silikoneja suojaavina ainesoina. Sen sijaan pvp copolymeria en incistä löytänyt, mielenkiintoista. Pitäisi varmaan vähän selvitellä, mitä ne lämpösuojaavat ainesosat tässä tuotteessa on vai onko tässä silikooneja kummempaa suojaa.

Eihän se lämpösuojan käyttö silti tarkoita sitä, etteikö hiukset käsittelystä rasittuisi enkä minäkään usko siihen, että mikään tuote pystyy 100% suojaamaan hiuksia kuumuudelta tai muilta käsittelyiltä.
Mulle kampaaja huomautti myös sellaisen näkökulman, että lämpösuojissa on useimmissa (ei ilmeisesti tossa Tresemmessä kuitenkaan) jonkinlainen kevyt tuki, eli suoristus/föönaus pysyy parempana hiuksissa pidempään.
Kerrostettu kihartuva hennapolkka
www.siameselipstick.com

Poissa Mustikka

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
« Vastaus #191 : 03.03.11 - klo:12:16 »
^Tresemmessä ei ole mun mielestä tukea ollenkaan ja aika kevyttä tuo onkin. Ei tarvitse pelätä lähmätukkaa tai koppuraisuutta, vaikka tulisikin suihkittua reilummin.
Roses are red, Violets are blue. Some poems rhyme But this one doesn’t

Poissa cenadra

• HAIRahtanut
« Vastaus #192 : 03.03.11 - klo:19:40 »
Tresemmen lämpösuoja on täydellinen suoristukseen, silottaa hiuksia ihanasti eikä oo yhtään kovat.
Kihartamiseen ei mielestäni sovi, koska ei anna kiharoihin yhtään tukea.

Osikset Flatliner sopii mielestäni kumpaankin todella hyvin, antaa molempiin ihanaa tukea, mutta ei kuitenkaan koveta hiusta. Suoristuksessa tulee myös ihanan jämäkät ja silti siloiset hiukset, eikä semmoset päätänuolevat. :)
Blondattu, kerrostettu, luonnonkihara BSL-pituudessa. Tavoite: Hyväkuntoinen vyötäröpituus, kerrostuksia lievemmäksi.

Poissa hanzu84

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #193 : 08.03.11 - klo:17:11 »
Mäkin tuun tänne kehumaan TRESemmétä.. Mun hiukset on paksut, pörröiset ja luonnonkiharat. Suoristan hiuksia joka päivä ja käytän alla tota TRESemmétä.. Selvästikin paras tähän mennessä käyttämäni.

Oon suoristanu hiuksia säännöllisesti kymmenenvuoden ajan ja useampikin lämpösuoja on tullut kokeiltua.. Mielestäni TRESemmé peittoaa myös kaikki  kokeilemani kampaamotuotteetkin.

Hiukset ei oo ton jälkeen klimppise, kuten monen muun aineen ja suoristaminen on helpompaa. Ja kyllä tossa purkin kyljessä lukee, että up to 230C protection.

Poissa Kaisa

• HAIRahtanut
« Vastaus #194 : 12.03.11 - klo:11:25 »
Alkoi kiinnostaa tuo Nexxus Canopy, sillä uusi rauta hakusessa ja samoin myös lämpösuoja. En kuitenkaan käytä rautaa kuin muutaman hassun kerran vuodessa ja välillä ehkä otsatukkaan, joten mitään megasuurta pulloa en kaipaa. Canopyssa on kuitenkin siis myös UV suoja? Voisiko sitä käyttää kesällä ihan auringolta suojaamaan vai pitäisikö siihen  tarkoitukseen hankkia eri tuote?

Uskoisin että Canopy toimii aurinkosuojanakin, itse tykkään käyttää sitä jätettävänä hoitosuihkeena. Luxxtress tietysti voisi toimia tuon kaverina. Hiusten aurinkosuoja on kyllä mulle yhä vähän mystinen asia samoin kuin lämpösuojakin, siis että suojaako mikään tuote täydellisesti kummaltakaan, ei varmaan. :P
1c F ii