Kirjoittaja Aihe: Meikkiapuketju  (Luettu 140688 kertaa)

Poissa Lila

• Tukkaguru
Vs: Meikkiapuketju
« Vastaus #315 : 17.02.14 - klo:13:03 »
Moni tuntuu tykkäävän NYXin Taupe -poskarista. Minulla on pari samantyylistä MACiltä, mutta taitavat olla kausikokoelmista - luulen kyllä, että perusvalikoimastakin löytyy tauperuskeaa.
2aFii, kaurapuuro. Pituus hartioiden ja BSL:n välissä, oma väri.

Poissa Hue

• Tukkaguru
« Vastaus #316 : 17.02.14 - klo:13:22 »
MAC:llä on Taupe Shape niminen sävy perusvalikoimassa, mutta sanoisin NYX:n Taupen olevan luonnollisempi sävyltään. Mun henkilökohtainen suosikkini on MAC:n Strada, mutta se on valitettavasti kausisävy. Sillä on helppo huiskia varjostuksia arkenakin kalpealle iholle. Emote olisi hyvä (toinen suosikkini), mutta sekin on kausisävy.

Tässä kuvassa MAC Taupe Shape ylhäällä ja NYX Taupe alhaalla:

http://www.nikkietutorials.com/site/2013/01/m-a-c-taupe-blush-vs-n-y-x-taupe-blush/
Favs: Sebastian Professional Penetraitt ja Hydre Conditioner, Wella SP Luxe Oil & GHD IV Styler.

Poissa Kauris

• Tukkaguru
« Vastaus #317 : 17.02.14 - klo:13:28 »
Toi NYXin Taupe näyttää kyl just sellaiselta varjomaiselta, kun se on ilmeisesti kylmempi. Mutta olenko spottaavinani tuossa jotain himmeää kimallusta / shimmeriä? Toi MAC näyttää just sellaiselta meikatulta rusketukselta jota haluan välttää.

Ilmeisesti toi NYXin sävy on lopetettu, mutta jospa sen jostain nettipuodista vielä yhyttäisi.
Vyötärö-alaselkämitassa.
Hiukset normaalit <3 Mill Creek keratin conditioner, Giovanni Smooth as Silk, Alba Botanica jätettävä
Iho vaikea: herkkä, punoittava, näppylöivä, epäpuhdas, pintakuiva, rasvoittuva <3 yksinkertaiset herkän ihon tuotteet, Xyliderm, öljyputsarit.

Poissa Hue

• Tukkaguru
« Vastaus #318 : 17.02.14 - klo:14:09 »
NYX:n Taupe on aavistuksen kuultava, mutta ihokaan harvemmin on täysin matta. En siis usko, että tuo pieni kuultavuus on ongelma. Mitään varsinaista shimmeriä siinä ei tietääkseni ole. Tuskin tuo sävy muuten olisi niin älyttömän suosittu varjostuksiin.

Mulla ei siis omaa kokemusta NYX:n Taupesta ole, kun olen tyytyväisenä käytellyt MAC:n Stradaa eikä ole ollut muulle tarvetta.
Favs: Sebastian Professional Penetraitt ja Hydre Conditioner, Wella SP Luxe Oil & GHD IV Styler.

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • "...As Your Flesh Rots"
« Vastaus #319 : 17.02.14 - klo:20:57 »
Harlequina, oisko tää liian hohtava/ruskea, monet käyttää tuotakin NYXiä varjostuksiin:

http://www.pinkmelon.de/test/make-up-2/teint-2/bronzer-2/nyx-mosaic-powder-farbe-02-latte.html

Tuossa kans Huniksen blogista arvostelua Taupesta ja Latesta:

http://beautybabesworld.blogspot.fi/2009/06/nyx-swatcheja-nyx-swatches.html
« Viimeksi muokattu: 17.02.14 - klo:20:59 kirjoittanut Chaos »
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset alaselässä. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos

Poissa funkylala

• Hiushörhö
« Vastaus #320 : 18.02.14 - klo:15:59 »
Tästä tulikin mieleen, tykkään käyttää aurinkopuuteria esim. poskiin ja muutenkin rusketuksenomaisesti, mutta haluaisin myös varjostaa poskia. :D Meikkaako joku näin ja laitatteko eri sävyä varjostukseen kuin muussa aurinkopuuteroinnissa?

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #321 : 18.02.14 - klo:18:08 »
Kyllä minä käytän aurinkopuuteria myös hyvin kevyisiin varjostuksiin - kun haluan vaan piirteitä hyvin kevyesti ja luonnollisesti esiin. Sama sävy kuin normaalisti - mutta kimaltavimmat eivät luonnollisesti oikein toimi  :P.
2aFii, kaurapuuro. Pituus hartioiden ja BSL:n välissä, oma väri.

Poissa Firestarter

• HAIRahtanut
« Vastaus #322 : 18.02.14 - klo:18:11 »
^^
Itse teen juuri noin. Käytän harmahtavaa varjostussävyä poskiluun kuopissa ja muuten bronzeria. Kun kaikkea laittaa kevyellä kädellä ja häivyttää hyvin niin ei näytä oudolta :)

Poissa siana

• HAIRahtanut
« Vastaus #323 : 21.02.14 - klo:17:36 »
Apua tarvitaan kipeästi!

Mulla kuoriutuu naama aivan levottomasti Clindoxylistä ja ok, vaikka ne ihoriekaleet saisikin jotenkin hallintaan ja pinnan kosteutettua, niin jumaliste että ärvöttää punaisena koko pärstävärkki koko päivän ja meikkikään ei meinaa siihen kuoriutuneelle pinnalle levittyä mitenkään (kokeilussa ollut Lumenen cc-voide).

Eli mikä avuksi? Joku sävyttävä päivävoide/bb-voide, joka toisi pientä tasoitusta mutta myös kosteutta? Ei ole tarvetta saada ihoa ihan priimanäköiseksi mutta kuitenkin sen verran siistiksi, että kehtaisi töihin mennä. Levittyisikö joku kosteuttavampi ja kuultavampi tuote paremmin tuohon kaaokseen? Kysyn tätä siksi nyt, koska veikkaan, että kuoriutumisfestiä on vielä Avitcidin kanssa tiedossa muutenkin runsaasti, joten voisin nyt palkkapäivän tullessa tehdä tarvittavia hankintoja.   :D

Poissa Kristiina

• Tukkaguru
« Vastaus #324 : 21.02.14 - klo:22:20 »
Teen myös varjostukset aurinkopuuterilla, mutta jälki on kyllä todella luonnollinen.. Käytössä Rimmelin aurinkopuuteri, jossa on vähän hilettäkin. Haluaisin kyllä oppia tekemään kunnon varjostukset oikeilla tuotteilla. Jossain blogissa oli hyvät ohjeet siihen, varjostuksiin käytettiin muistaakseni tummaa meillivoidetta..

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #325 : 22.02.14 - klo:11:58 »
^^
Mulla oli samanlaista ongelmaa kun käytin Basironia ja oli työn ja tuskan takan meikkaus kun iho kiristeli koko ajan. Parhaiten toimi paksu, sävytetty aurinkovoide - muistaakseni käytin Avenen spf 50 sävytettyä. Kiehlsin bb-voide on myös paksua. Ongelmana oli siis kiristelevä ja koppurainen + kuorituva iho. Riekaleita nypin varovaisesit pinseteillä pois aina kuin mahdollista, ei tietenkään kannata repiä ihoa pois. Riekalseiin tosin tarttuu kiinni tuote kuin tuote :( Kannattaa pyytää näyte, molemmista on helppo saada jos vain pääsee apteekkiin tai Kiehlsin myyntipisteeseen.

Kokeilun arvioinen juttu voisi myös olla Konjac-sieni. Sillä saa kuorittua ihoa hellävaraisesti, joten voisi auttaa noihin riekaleisiin. Itselläni on punasavi versio käytössä (en muista oliko kuivan vai herkän ihon sieni) ja se jättää kivan kosteutetun pinnan. Todella kuivaihoisen kannattaa ensin putsata meikit pois ja sitten käyttää sientä ilman putsaria, sillä muuten sen kanssa ei jää niin kosteutettu olo iholle. Sieni ei ole mikään ihmetuote, mutta sopii todella hyvin herkän ihon kuorintaan ja jättää ihon pehmeäksi. Yöksi vielä päälle vaikka joku kosteuttava naamio niin saa riekaleet kyytiä :)

Poissa siana

• HAIRahtanut
« Vastaus #326 : 22.02.14 - klo:20:46 »
Lalla, kiitos tuhannesti vinkeistä! Pistän Konjac-sienen hankintaan ja käyn noutamassa näytteet noista voiteista. :)

Poissa Hermione

• Tukkaguru
  • "I´m sure we´ll all be great friends."
« Vastaus #327 : 22.02.14 - klo:21:09 »
^ Heitän vielä sellaisen vinkin kehiin, että kannattaa testata mineraalipohjaa kuivan ihon kanssa. Itse käytin sinnikkäästi bb-voidetta alkutalvesta, koska kuvittelin sen tuovan kosteutta iholle. Tosiasiassa kuivat kohdat korostuivat viimeistään päivän aikana, yleensä jo voiteen levittämisvaiheessa. Sellaista päivävoidetta en löytänyt, joka olisi pitänyt ihon kondiksessa, eikä muhjaisi tai rullaisi bb-voidetta. Karkkipäivä-blogissa esiteltiin kuivalla iholla molempia vaihtoehtoja ja paremman tuloksen antoi mineraalimeikki, joten uskaltauduin kokeilemaan. Yleensä levitän mineraalit sienellä tai vipalla, mutta nyt käytin kabukia. Tulos on kevyempi, eikä tartu kuiviin kohtiin niin huomattavasti kuin sienellä. Mineraalin alle voin käyttää rasvaisempia voiteitakin, joten sekin on plussaa!

Ostin eilen konjac-sienen, ihan perusversion, ja sekin tekee kyllä kivaa jälkeä. Iho jää pehmeämmäksi kuin pelkällä pesuaineella!
Hiukset keskiruskeat, luonnontaipuisat, 2b/cMii, tarkempaa esittelyä ja kuvia täällä.

Poissa siana

• HAIRahtanut
« Vastaus #328 : 22.02.14 - klo:21:33 »
^Hyvä vinkki! Täytyy kokeilla tuotakin, koska mulla on noita mineraalipohjia kertynyt melkoinen määrä. Yksi päivä itse asiassa käväisikin mielessä, että pitäisikö niidenkin toimivuutta testata, kun nestemäinen meikkivoide ei oikein kiinnity.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #329 : 22.02.14 - klo:22:51 »
^ Entäpä jos kokeilisit sekoittaa mineraalipohjaa johonkin hyväksi havaitsemaasi, tarpeeksi paksuun kosteusvoiteeseen? Jotkuthan käyttävät mineraalipohjaa näin ihan tavakseen, mutta se voisi olla etenkin hankalasti pintakuivalle iholle hyvä juttu. Kosteusvoidetta vain pläjäys pieneen astiaan tai meikkipurkin kanteen, jauhetta sekaan ja sekoitetaan. Mineraalijauhe muodostaa tavanomaisen kosteusvoiteen kanssa ihan sileän ja tasavärisen "meikkivoiteen". Omatekoinen sävyttävä päivävoide siis, ja varsin turvallinen sellainen esimerkiksi jonkin sopivan perusvoiteen kanssa.  :)
« Viimeksi muokattu: 22.02.14 - klo:22:53 kirjoittanut evergreen »
1cFii, oma väri.