Kirjoittaja Aihe: Meikkiapuketju  (Luettu 140635 kertaa)

Paikalla Lila

• Tukkaguru
Vs: Meikkiapuketju
« Vastaus #420 : 24.06.15 - klo:15:52 »
Ei saa Suomesta Innisfreetä, pitää tilata. Mutta värejä on siis tasan se yksi ja se on läpikuultava. Halvimmillaan sen saa alle 7 eurolla: http://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_sacat=0&_nkw=innisfree+no+sebum+mineral+powder&_sop=15 -- ja kiinteänä: http://www.ebay.com/sch/i.html?_odkw=innisfree+no+sebum+mineral+powder&_sop=15&_osacat=0&_from=R40&_trksid=p2045573.m570.l1313.TR0.TRC0.H0.Xinnisfree+no+sebum+mineral+pact.TRS0&_nkw=innisfree+no+sebum+mineral+pact&_sacat=0

Joo, MUFEssakin on tosiaan tuo saatavuusongelma. Mutta meikkivoiteesta sanoisin niin, että jos on sekaiho, niin sitä mattaisuutta ei kannata tavoitella meikkivoiteella vaan puuteroimalla ongelma-alueet hyvällä puuterilla. Mattapinnan jättävät meikkivoiteet ovat järjestään liian kuivattavia kuiville alueille. Face & Body ei ole mitään kiiltävää, mutta ei mattaistakaan, jättää hyvin luonnollisen pinnan. Pääsetkö MAC-tiskille jonnekin? Eikös niitä ole jo muuallakin kuin Hgissä?

Cliniquelta testaisin mattameikkivoiteen sijaan Even Better -voiteen. Se on ohut, öljytön ja tasapainottava, hyvin kestävä. Ja tarvitsee myös sen puuterin.

Lähtisin ensiksi hakemaan tuota toimivaa meikkivoide-puuterikomboa - ja sitten katsoisin, pitääkö primerillä ennemminkin pyrkiä säätelemään talintuotantoa ja hillitsemään kiiltoa - vai pitääkö sillä pyrkiä estämään kuivia alueita hilseilemästä päivän mittaan. Apua voi olla myös hyvästä kosteusvoiteesta. Lisääntynyt kiiltely voi olla merkki siitä, että iho pukkaa rasvaa suojatakseen kosteusköyhäksi muuttunutta ihoa (ihosta siis puuttuu vettä, ei rasvaa). Katsele kevyttä (vain niukasti öljyjä ja vahoja - tai ei lainkaan) voidetta, jossa on runsaasti kosteustekijöitä, hyaluronihappoa, glyseriiniä, sorbitolia, ureaa, panthenolia, maitohappoa, kollageenia...
« Viimeksi muokattu: 24.06.15 - klo:16:03 kirjoittanut Lila »
2aFii, kaurapuuro. Pituus hartioiden ja BSL:n välissä, oma väri.

baroosi

• Vieras
« Vastaus #421 : 25.06.15 - klo:08:03 »
Kiitos taasen lila!!
Osaatko suositella jotakin noista Korean nettikaupoista mistä itse tilaisit vai onko väliä? Voisin kokeilla ko tuotetta ja jos on hyvä niin sitten kiinteääkin kokeilla.

Onko MACilla samat sävyt kuin MUFEssa kun ehdotit Macin tiskillä käyntiä *tietämätön noviisi täällä*? Mutta siis ei ole täälläpäin Suomea, Hesan reissulla sitten voisin vasta käydä ko tiskillä mutta en tiedä milloin sinne olen tulossa.
Joten ehkä joudun nyt ensin etsimään jonkun toisen meikkivoiteen.
Tsekkasin tuon Cliniquen Even Better meikkivoiteen, voisin pyytää siitä testeriä että miltä vaikuttaa.
Niin se primer. Ehkä kaipaisin sitä lähinnä t-alueelle iltameikin alle pysyvyyttä lisäämään jos se nyt sitten on tarpeen.
Mitäs irtopuuteria suosittelet esim ton even better meikkivoiteen kanssa jos/kun innisfree ei heti tule ja haluaisin jotakin kokeilla jo :)?

Poissa Memmuuh

• Tukkaguru
« Vastaus #422 : 25.06.15 - klo:19:45 »
Haluaisin joskus ihan huviksenikin meikata vähän näyttävämmin, mutta kun tuntuu ettei se sovi mulle.. ehkä mä en vaan osaa tai kuvittelen?

Mulla on ruskeat mantelin muotoiset silmät (ja olen muutenkin aika tummapiirteinen), silmät on varmaan aika keskikokoiset tai isohkot, liikkuva luomi koko ajan näkyvissä + selvä luomivako ja aika paljon tilaa silmien ja kulmakarvojen välissä. En koskaan laita ripsiväriä alaripsiin tai mitään alaluomelle ja musta eyelinerikin tuntuu olevan liikaa. Mulla on myös aika paksut huulet ja leveä suu, ylä- ja alahuuli aika samanpaksuiset ja tuntuu, että jos laitan jotain ihan punaista huulipunaa niin näytän tältä.. ;D

En nyt tiedä saako tuosta sepustuksesta kovin selvää, mutta olisiko vinkkejä miten saisi vähän näyttävämmän meikin näyttämättä kuitenkaan hirveältä meikkipäältä? ::) Monesti näkee sellaisia kauniita aika vahvoja meikkityylejä ja mäkin haluaisin, mutta näytän sitten vaan ihan ylimeikatulta vaikka muut ei...

Edit. Okei testailin vähän ja ehkä se on enempi tottumiskysymys.. :D
« Viimeksi muokattu: 25.06.15 - klo:22:35 kirjoittanut Memmuuh »
3a/b F ii

Paikalla Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #423 : 29.06.15 - klo:22:15 »
Kiitos taasen lila!!
Osaatko suositella jotakin noista Korean nettikaupoista mistä itse tilaisit vai onko väliä? Voisin kokeilla ko tuotetta ja jos on hyvä niin sitten kiinteääkin kokeilla.

Onko MACilla samat sävyt kuin MUFEssa kun ehdotit Macin tiskillä käyntiä *tietämätön noviisi täällä*? Mutta siis ei ole täälläpäin Suomea, Hesan reissulla sitten voisin vasta käydä ko tiskillä mutta en tiedä milloin sinne olen tulossa.
Joten ehkä joudun nyt ensin etsimään jonkun toisen meikkivoiteen.
Tsekkasin tuon Cliniquen Even Better meikkivoiteen, voisin pyytää siitä testeriä että miltä vaikuttaa.
Niin se primer. Ehkä kaipaisin sitä lähinnä t-alueelle iltameikin alle pysyvyyttä lisäämään jos se nyt sitten on tarpeen.
Mitäs irtopuuteria suosittelet esim ton even better meikkivoiteen kanssa jos/kun innisfree ei heti tule ja haluaisin jotakin kokeilla jo :)?

Ebayssa hyviä myyjiä on ainakin Jolse, iamlove-shop, cosmetic-love, bringbringshop, rubyruby76. Tilaukset tulevat yleensä parissa viikossa, kovin pitkään ei tarvitse odotella. MACilla on ihan omat sävyt, mutta siellä on siis vaihtoehtoinen hyvä tuote, eli kestävä ja ohut meikkivoide, Face & Body hämäävästi sekin nimeltään.
2aFii, kaurapuuro. Pituus hartioiden ja BSL:n välissä, oma väri.

Poissa Georgina

• Hiushörhö
« Vastaus #424 : 01.07.15 - klo:23:28 »
 Ihoni on niin rasvainen, että joudun meikkaamaan kaksi kertaa päivässä. Ihan siis täydellinen puhdistus ja kaikki uusiksi. Tämä on ärsyttävää, kun meikkeihin menee enemmän rahaa, ja toisinaan tämä vaikuttaa myös sosiaaliseen elämään. Jos joku pyytää jonnekin lyhyellä varoitusajalla, olen joutunut kieltäytymään kun en olisi ehtinyt tai jaksanut laittaa meikkejä uusiksi. Pelkkä puuterointi ei riitä, sillä sitä saisi olla lisäämässä koko ajan, ja meikkivoide on ikäänkuin "syöpynyt" iholta päivän aikana.

Ja kyse ei ole siitä ettenkö voisi mennä meikkaamatta tai "vanhoissa meikeissä". Aamulla laitettu meikki on todellakin jo alkuillasta niin suttuinen, että se näyttää epäsiistiltä. Ilman meikkiä taas ihoni on niin punoittava ja epätasainen, etten yksinkertaisesti näytä hyvältä.

Alan olla epätoivoinen mitä tehdä asian kanssa.
E-pillerit auttoivat rasvaisuuteen, mutta niitä en voi enää syödä. Spironolaktonia taas ei lääkärin mukaan voi syödä yhtäjaksoisesti, eikä se parantanut tilannetta mainittavasti.

Käytän meikin alla kosteusvoidetta jonka pitäisi hillitä kiiltoa, sekä primereita, mutta niistä ei ole apua. Ottaisin mielelläni vastaan vinkkejä joiden avulla meikin saisi pysymään edes niin, ettei tarvitisisi laittaa kaikkea meikkiä kahteen kertaan saman päivän aikana.

Poissa Louna

• HAIRahtanut
« Vastaus #425 : 01.07.15 - klo:23:46 »
^ Oletko kokeillut puuterin laittamista ennen meikkivoidetta? https://www.youtube.com/watch?v=EyQsVyGadbY
"Jos sinä kerran aikoinasi tunsit hyeenan ja se nyt tuli oravana vastaan, niin sietääpä miettiä sitä, että tunnistit sen."

2c F ii

Poissa bubbs

• Tukkaguru
« Vastaus #426 : 02.07.15 - klo:02:41 »
^^ Mulla on samaa ongelmaa, meikkipohja öljyistyy, kökkäröityy ja häviää päivän mittaan. Olen kokeillut kaikki mahdolliset primerit ja puuterit, ja alan kallistua siihen uskoon, että tällaiselle iholle pysyvää meikkipohjaa ei kertakaikkiaan ole. Tuntuu, että monet primerit vain lisäävät meikin liukumista iholta, ja paksut puuteroinnit lisäävät kökkööntymistä.

Mäkin teen kokonaan uuden meikin, jos on joku iltameno, jossa haluan olla tosi edustava. Jaksan vaivautua kuitenkin vain erityistilanteissa, mutta vaatimattomissa menoissa meikkipohjan korjaamiseksi parhaana keinona olen kokenut ensin huolellisen läpikäynnin puuteripaperilla, niin, että kaikki rasva (ja tässä kohtaa toki suuri osa vanhasta meikkipohjastakin) on mennyttä. Sitten taputtelen päälle kerroksen Mschicin Mineral Foundationia, joka on tarpeeksi peittävä saamaan ihon riittävän hyvännäköiseksi taas, mutta ei jätä inhottavaa pakkelikerrosta,  http://fi.mschic.com/category/16/baked-mineral-foundation . Tämä tuote on tositosi hyvä korjailukaveri. Korkea hinta on kyllä ärsyttävä, mutta yhtä toimivaa tuotetta pikakorjaukseen en ole löytänyt.

Lumenen uusi Matt Control Foundation on muuten ollut mun ihollani todella hyvä meikkivoide. Ei se pidä kiiltoa kurissa, ei mikään pidä, mutta sitä riittää hyvin ohut kerros riittävään peittoon, ja ohut kerros tuntuu kestävän iholla paremmin kökkööntymättä ja liejuuntumatta.

Poissa muibien

• HAIRahtanut
« Vastaus #427 : 07.07.15 - klo:06:03 »
Kaipaisin vinkkejä ruskettuneen ihon meikkaamiseen. Olen varsin päivettynyt kesäisin ja tuntuu, että mikään ei oikein näy ruskettuneella iholla. Poskipuna ja korostusväri katoavat tummaan pohjaan ja luonnollista kevyttä meikkivoidetta on vaikea löytää. Apuja? Iho-ongelmia ei ole mutta väri ja tarpeeksi kevyt koostumus tuntuvat olevan ongelma.
Suosikkimerkit MAC, NARS, Chanel, Lancome ja Dior

Poissa Kimara

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
  • Smartass
« Vastaus #428 : 07.07.15 - klo:12:23 »
Mulla on ruskettuneen ihon vakiomeikkinä Lumenen CC darkina (vaikka ei ole ihan kauhean tumma, Macin nc30-35 väliltä) ja erilaiset aurinkopuuterit. Just ostin Too facedin little black book of bronzersin ja se on kyllä kiva kun tummuusvalikoimaa löytyy kesäkorostukseen sopivasta snow bunnysta varjostuksiin sopiviin dark milk chocolatiin saakka. Rusketus on ihana pohja kaikille räikeille poskipunille, joita uskaltaa kesällä levittää melkein jo poskipunasiveltimellä skunkin sijaan saamatta pelle-efektiä. Esim. Temptalia on kesäisin aika tumma, joten josko hänen sävysuosituksistaan löytyisi sullekin sopivia? :)
Kevyet persikkaiset nudepunat muuten toimii kesällä tosi kivasti. Jos talvella pelkää kalmaefektiä, kesällä sitä ei helposti saa jos vaan pysyy kohtuudessa kerrospaksuuksien kanssa ;D.
1a F ii Tukkakuva

Poissa Memmuuh

• Tukkaguru
« Vastaus #429 : 07.07.15 - klo:12:32 »
Meikkivoiteista kannattaa katsoa ainakin Lumenen Nude Perfection Fluid Foundation, on kevyt ja luonnollinen. Itse olen siitä tykännyt ja löytyy minulle ihan täydellinen tummempi sävy, yleensä kun kaikki tummemmat tahtoo olla ihan jotain oransseja.

Poskipunat saa tosiaan tummemmalla iholla olla vähän räikeämpiä ja tummempia. Ne ei oikeasti näytä ruskettuneella iholla niin tummilta tai räikeiltä kun mitä ne näyttää siinä rasiassa tai vaalealla iholla. Itse löysin juuri Essenceltä todella hyvän, pigmenttisen ja edullisen poskipunan joka näkyy hyvin, mutta on yllättävän luonnollinen ruskettuneella iholla, vaikka rasiassa näyttää aika tummalta.
https://www.google.fi/search?q=essence+blush+kissable&client=ms-android-samsung&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=YZmbVcbdIom8sQGq86GoCA&ved=0CAYQ_AUoAQ&biw=360&bih=592#tbm=isch&q=essence+blush+70+kissable

Omilla poskilla se näyttää enemmänkin joltain tällaiselta kun se tummuus tosiaan jotenkin katoaa ruskettuneella iholla ja voi tietty laittaa kevyemminkin:
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/originals/c7/b0/22/c7b022db3dbae52b577a2d880c5dc4c6.jpg
3a/b F ii

Poissa catjuska

• Tukkaguru
  • You are somebody's reason to smile
« Vastaus #430 : 10.07.15 - klo:01:12 »
Yritän tässä opetella tekemään mineraaliaurinkopuuterilla varjostuksia kasvoihin. Millainen sivellin siihen mahtaisi olla paras ja osaisiko kukaan vinkata hyvää videotutoriaalia for dummies tämän suhteen  :D
"Sometimes it is better to light a flamethrower than curse the darkness." - Terry Pratchett

Poissa salute

• HAIRahtanut
« Vastaus #431 : 15.07.15 - klo:21:01 »
Tämä on mielestäni aika hyvä (teksti)tutorial: http://www.lily.fi/blogit/saara-sarvas/varjostus-101-tuotteet-valineet-ja-tekniikka . Olennaista on mielestäni lähinnä varjostusvärin omiin kasvoihin soveltuva sävy, kunnon häivytys sekä viimeisenä värin oikea sijoittelu. :)

Tosin olen jo luovuttanut omien kasvojeni suhteen. :D Mulla on muutenkin kapeat kasvot ja lommoposket, enkä haluaisi korostella kumpaakaan. Toisaalta pelkkä meikkipohja itsessään tekee kasvoista jotenkin liian tasaväriset. Finniarpien ja pisamien vuoksi pohjassa on oltava kuitenkin peittokykyä, eikä kuultavampi tuote sovellu. Vaikeaa. :D Tyydyn toistaiseksi käyttämään pelkkää poskipunaa ja korostusväriä.

« Viimeksi muokattu: 15.07.15 - klo:21:03 kirjoittanut salute »

Poissa Kristiina

• Tukkaguru
« Vastaus #432 : 03.08.15 - klo:10:25 »
Minulla on 9-asteiset vaaleat hiukset, kulmakarvat on tummemmat (vaaleanruskeat tai ihan vähän tummemmat.) Jätänkö kulmakarvat meikkaamatta, vai voiko niitä silti korostaa jollain kulmavärillä/tuotteella? Mikä se olisi, entä väri? Kun meikkaan kulmat, niin kulmista tulee liian tummat. Luonnostaan mulla on väriä kulmissa, mutta tuntuu oudolta jättää kulmat meikkaamatta vain, kun hiukset on vaaleat.

Tällä hetkellä mulla on puuterimainen kolmen kulmavärin setti, joka on liian tumma. Kannattaisiko kokeilla jotain vaaleaa kulmakynää, esim. Yves Rocherin kulmakynää? Sitä on kehuttu paljon, mietin vaaleinta sävyä, mutta kuvassa se näyttää tummalta.
« Viimeksi muokattu: 03.08.15 - klo:10:26 kirjoittanut Kristiina »

Poissa EyeCandy

• HAIRahtanut
« Vastaus #433 : 03.08.15 - klo:12:07 »
Mun ainainen ongelma on että sais tehtyä hienot ja symmetriset siipimäiset eyelinerit molempiin silmiin. Onko tähän olemassa mitään toimivaa apukeinoa ts. valmis jonkinlainen teippi ym jota pitkin piirtämällä saisi suorat ja yhteneväiset linerit?

Poissa Sassy

• HAIRahtanut
« Vastaus #434 : 04.08.15 - klo:01:12 »
Kristiina: Itselläni on myös huomattavasti tummemmat kulmat luonnostaan kuin mitä hiukseni ovat. Olen ratkaissut ongelman niin, että piirrän/ meikkaan vain osan kulmista. Toki tämä vaatii saman sävyisen tai hieman vaaleamman tuotteen mitä omat kulmat ovat. Tällä tavalla saa kuitenkin korjattua kulmien muodon mieleiseksi ja huoliteltua yleisilmeen, mutta kulmakarvoista ei tule liian dominoivia.
Sans élégance de coeur, il n'y a pas d'élégance.
- Yves Saint-Laurent