Kirjoittaja Aihe: Meikkiapuketju  (Luettu 137734 kertaa)

Poissa Painted Lady

• Tukkaguru
Vs: Meikkiapuketju
« Vastaus #585 : 02.04.17 - klo:16:06 »
Kiitos Aria vinkistä. Kuulostaa, että meille sopii aika samanlaiset sävyt, vaikka ihoni ehkä taittaa enemmän keltaiseen.

Minullahan on Rapture sekä huulipunana että poskipunana, mutta eipä tuo Sheer Rapture käynyt mielessä. Se voisi olla juuri se kevyempi MLBB sävy, jota haen.  :ts

Taisit samalla myydä minulle MUGin Mesmerized -luomivärin.

Takiainen

• Vieras
« Vastaus #586 : 02.04.17 - klo:17:07 »
Toivottavasti löydät etsimäsi.  :ts

Sopivien sävyjen löytäminen on kyllä ottanut oman aikansa, juuri kiikutin huonoja sävyjä kasapäin tulevalle kälylle, jolla on onneksi ihan eri värimaailma ku mulla. Tarkistin vielä ton Mesmerizen, mun silmillä se näyttää tosi kylmältä ja no, hyvältä, mutta swatchattuna siinä on kyllä pieni lämmin vivahde. Et jos kaikki vähänkin lämpimät sävyt on pannassa, niin se ei käy (ettei mene rahat hukkaan).  :)

Poissa Painted Lady

• Tukkaguru
« Vastaus #587 : 02.04.17 - klo:18:14 »
Ei ole kaikki lämpimät sävyt pannassa (jos olisi, niin ABH Modern Renaissance paletti jäisi lähes kokonaan käyttämättä  ;D ). Silmämeikeissä vaikuttaa paljon myös värikombinaatiot ja eri värien sijoittelu luomella. Lisäksi vaikuttaa se, miten voimakas sävy on. Mutta poskipunissa ja huulipunissa tilanne on eri, kun punan ja ihonsävyn välissä ei ole mitään siirtymäsävyä (onpa vaikea selittää, mitä tarkoitan).

Takiainen

• Vieras
« Vastaus #588 : 02.04.17 - klo:19:01 »
On vaikea selittää, mutta taisin ymmärtää. Samalla tavalla minäkin käytän välillä lämpimiä ruskeita ja jopa pronssia, vaikka yleisesti ottaen lämpimät silmämeikit ei käy. Persikka on ihan no go kuitenkin, sitä en ole vielä oppinut käyttämään.

Poissa Lilli

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #589 : 03.04.17 - klo:21:41 »
Mitä puuteria suosittelisit? Mulla on lily lolon mineraalipuuteria värinä china doll. Väri on täydellinen, mutta puuteri lähtee päivänmittaan pois ja alkaa tosi nopeasti kiiltelemään. Onko lily lololla joku pysyvämpi puuteri tai jollain muulla merkillä vastaavaa väriä? Monet meikkipuuterit ja kivipuuterit testattu ja yleensä sopivaa sävyä ei löydy tai tulee tuo kiilto efekti. Tosin noita on ihan helppo lisätä.
2c M iii waist lengthistä taas takaisin mid backiin. Ikuinen kasvattaja. Kihartuva ja paksu tukka (ponnari 10,5 cm).  Oman värin kasvattaminen alkanut 09/13.

Poissa Painted Lady

• Tukkaguru
« Vastaus #590 : 03.04.17 - klo:22:17 »
^ Jos tuo lilylolon mineraalipohja on muuten sopiva, niin kannattaa taputella päivän mittaan ylimääräinen kiilto pois ennen kuin meikkipohja alkaa liukua pois rasvoittuvimmilta alueilta. Tuon Lilylolon päälle voisi kokeilla jotakin viimeistelypuuteria, esim Rimmel stay matte tai MAC Blot powder.

Jos iho on kovin rasvoittuva, niin kaikki puuterit ja meikkipohjat alkaa kiiltää ja liukua päivän mittaan.

Poissa scoundrel

• HAIRahtanut
« Vastaus #591 : 04.04.17 - klo:19:00 »
Mulla ainoa puuteri joka on toiminut tuohon rasvoittumisongelmaan on Grimas Transparent Powder (ostan Punanaamiosta). Olen käyttänyt tuota vuosia ilman mitään ärsytyksiä tai ongelmia vaikka se onkin "teatterimeikin kiinnitykseen suunniteltu". Tuon kanssa ei tarvitse kuin aamulla kiinnittää bb-voide ja meikki pysyy hyvännäköisenä iltaan saakka (nenänpieliä pitää ehkä kerran päivässä joskus taputella kun kiiltelee). Kaikilla muilla puutereilla on aina ollut tuo sama liukumis-/katoamisefekti ja naama kiillellyt kuin viimeistä päivää pari tuntia meikin laittamisen jälkeen. En tiedä onko tuo jotain kamalaa myrkkyä jota ei oikeasti saisi käyttää joka päivä, mutta mulla on toiminut vuosia ja pois en vaihda ;D Värihän on purkissa valkoinen mutta ei jää iholla valkoiseksi vaan sulautuu. Toki olen niin kalpea että ei haittaa vaikka olisi valkoista naamassakin... ::)
1b F ii. Oma väri päässä, permanentti 4/18.
Ompelublogini | Hiusvärihistoriaani | @instagram

Poissa Lilli

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #592 : 04.04.17 - klo:20:31 »
MAC plot on käytössä ja toimii jonkun tunnin. Miten tuota grimasta käytetään? Laitetaan puuterin alle?
2c M iii waist lengthistä taas takaisin mid backiin. Ikuinen kasvattaja. Kihartuva ja paksu tukka (ponnari 10,5 cm).  Oman värin kasvattaminen alkanut 09/13.

Poissa scoundrel

• HAIRahtanut
« Vastaus #593 : 04.04.17 - klo:22:43 »
Mä olen käyttänyt Grimasia ihan niin kuin irtopuuteria, eli kiinnittämään meikkivoiteen (tai omassa tapauksessani useimmiten bb-voiteen), puuterivipalla. En laita sen päälle enää mitään (paitsi jos laitan jauhemaista poskipunaa).
1b F ii. Oma väri päässä, permanentti 4/18.
Ompelublogini | Hiusvärihistoriaani | @instagram

Poissa catjuska

• Tukkaguru
  • You are somebody's reason to smile
« Vastaus #594 : 12.05.17 - klo:17:23 »
Nyt pääsee itku. Jälleen yhden ystävällisen myyjän jäljiltä kaulassa on oranssi laikku meikkivoidetta jonka piti sulautua ihoni väriin täydellisesti.. En yksinkertaisesti uskalla enää ostaa - saatika tilata - mitään meikki-/bb-voidetta kun värit menee niin metsään  :-\ Onko olemassa joku pomminvarma tapa saada selville oman ihon sävy? Olen huomannut joidenkin käyttävän jotain koodeja oman ihonsa sävyyn viitatessaan, missä tämmöinen juntti voisi käydä diagnosoimassa omansa? Koreakosmetiikassa olen ymmärtänyt olevan tosi tosi vaaleitakin meikki-/bb-voiteita, mutta en ole sentään ihan paperinvalkoinen  :D Käsittääkseni aasialainen kosmetiikka olisi kuitenkin budjettiystävällisempää kuin meidän kivijalkakemmarit.
"Sometimes it is better to light a flamethrower than curse the darkness." - Terry Pratchett

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #595 : 12.05.17 - klo:18:36 »
Kun saan ne Ordinaryn kaikki sävyt, niin tulet tänne testattavaksi. Saat takuulla oikean sävyn ja voiteen hintakin on enemmän kuin kohdallaan.
2aFii, kaurapuuro. Pituus hartioiden ja BSL:n välissä, oma väri.

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #596 : 12.05.17 - klo:19:16 »
Eikös Mac merkillä ole sellaiset koodit.

Poissa SH

• Tukkaguru
« Vastaus #597 : 13.05.17 - klo:08:44 »
Macin meikkivoiteiden sävyistä puhutaan usein täällä ja blogeissa. Vaikka tietäisi, mikä sävy Macilta olis itselle sopiva, niin se ei takaa, että kyseisen sävyn, kuten nc15 perusteella löytäisi hyvänsävyinen bb- tai meikkivoiteen. Mullakin on Macilta montaa eri sävyä käytössä, koska sävyn sopivuus vaihtelee meikkivoiteesta ja puuterista toiseen. Useammat Macin meikkivoiteet ei tunnu sopivan mulle ollenkaan. Nuo sävyt antavat kuitenkin osviittaa siitä, kuinka vaalea/tumma iho kyseessä.

Suosittelen viemään myyjän kanssa valitun epäsopivan sävyn takaisin kauppaan. Asia kannattanee hoitaa kokeneen myyjän tai tämän esimiehen tai palvelupisteen kautta, koska useammat myyjät kuvittelevat, ettei mitään käytettyä saa palauttaa.

Mä pyydän aina näytteen pikkupurkkiin kotitestailuun ennen ostopäätöstä. Joidenkin voiteiden sävy muuttuu kasvoilla päivän mittaan ja toisaalta sävyn lisäksi on järkevää testata voiteen levittyvyys, peittävyys ja "istuvuus" omalle iholle. Uskoisin, että näytteen saa myös bb-voiteista, kun vaan kysyy.

Mä käytän Misshan bb-voiteita. Joskus sävy 13 on sopiva, mutta se on toooosi vaalea. Usein sekoitan sitä 21:een, mutta viime aikoina olen käytellyt pelkkää 21:sta. Kaupan bb-voiteet on usein oransseja jostain kumman syystä, mutta nuo korealaiset sulautuvat ihn sävyyn nätisti. Oon käyttänyt tosi monen merkin meikkivoiteita ja pääsääntöisesti kaikista vaalein Suomesta saatavilla oleva sävy on sopivin.

Poissa Triina

• Tukkaguru
« Vastaus #598 : 13.05.17 - klo:08:58 »
Oiskohan joku Deciemin voiteista samaa sävyä Klairsin BB-voiteen kanssa?

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #599 : 13.05.17 - klo:18:33 »
^Vastaan tuohon heti kun saan tilaukseni.
2aFii, kaurapuuro. Pituus hartioiden ja BSL:n välissä, oma väri.