Kirjoittaja Aihe: Meikkiapuketju  (Luettu 136045 kertaa)

Poissa Lila

• Tukkaguru
Vs: Meikkiapuketju
« Vastaus #705 : 03.06.19 - klo:06:52 »
Kävisin tiskillä testaamassa Cliniquen Superbalancedin - jos tuohon saa, niin kannattaa ostaa pumppu, lasipullo on aika hanurista muuten. Oma ihotyyppini oli nuorempana pintakuiva sekaiho - ja myös Max Factorilla oli tuolloin voide, joka sekä onnistui pitämään kuivat kohdat siisteinä, että pysymään rasvoittuvilla alueilla. Näitä en ole vaan pitkään aikaan katsellut, mutta tuskinpa ovat huonompaan suuntaan menneet.

Paras levitystapa sekaiholle on mielestäni taputtelu kostealla meikkisienellä. Kaikki pyyhkivät liikkeet etenkin sillä pintakuivalla alueella ovat vähän hasardeja. Jos haluaa oikein hifistellä, niin meikki ensiksi pelkällä vedellä kostutetulla sienellä rasvoittuvalle alueelle. Sitten sieneen muutama suihkaus jotain kosteuttavaa kasvovettä - ja pintakuivien alueiden läpikäynti.
2aFii, kaurapuuro. Pituus hartioiden ja BSL:n välissä, oma väri.

Poissa naapio

• Tukkaguru
« Vastaus #706 : 10.06.19 - klo:23:12 »
^ Tuo on kyllä niin totta. Beauty Blender on pintakuivan ihon paras ystävä. Siveltimellä sutimalla tai buffaamalla kaikki hilseilevät kohdat nostavat suomut pystyyn ja meikkivoide tarraa ihokarvoihin ja huokosiin. Sama meikkivoide kostealla sienellä, ehkä vielä kasvovedellä kostutetulla sienellä töpöttelemällä levittyy paljon nätimmin.
Raitoja käpälään!

Poissa Xhex0879

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #707 : 13.06.19 - klo:08:19 »
Ostin Cliniquen Superbalancedin meikkivoiteen. Hyvä meikkivoide, sopivan peittävä, mutta siinäkin sama ongelma, kerääntyy juonteisiin.
Ja toinen mihin kaipaisin apua on ihon kiiltely/ rasvoittuminen nenässä ja otsalla. Nenä rasvoittuu niin paljon että meikkivoide häviää päivän aikana, ja paljastaa alta cuperosa ihon. Näytän siis iltapäivällä petteri punakuonolta. Nyt käytössä lumenen meikinalusvoide. Onko ongelma ihonhoidossa vai meikinalusvoiteessa? Käytössä kosteuttava seerumi ja kosteusvoide. Millä siis estää ihon kiiltely?

Poissa Liane

• Hiushörhö
« Vastaus #708 : 13.06.19 - klo:18:54 »
^ Omalla rasvoittuvalla ihollani primerit eivät ainakaan toimi. Oli kyseessä sitten silikoninen ja blurraava tai tahmaisemman pinnan jättävä meikinalusvoide, alkaa meikkivoide sen päällä aina erottua läiskiksi ja katoaa lopulta kokonaan (itselläni ongelmakohtia ovat nenänpielet ja leuka). Sääli, sillä ihohuokosia olisi kyllä primerilla kiva häivyttää huomaamattomammiksi.

Hyvä, pitkäkestoinen meikkivoide alkaa minulla kyllä ennemmin tai myöhemmin kiillellä (siihen en ole oikein löytänyt ratkaisua) mutta pysyy kuitenkin paikallaan. Kiillon voi sitten taputella pois ja puuteroida pinnan uudelleen.

Poissa Manna

• Tukkaguru
« Vastaus #709 : 14.06.19 - klo:10:35 »
Ja toinen mihin kaipaisin apua on ihon kiiltely/ rasvoittuminen nenässä ja otsalla. Nenä rasvoittuu niin paljon että meikkivoide häviää päivän aikana, ja paljastaa alta cuperosa ihon. Näytän siis iltapäivällä petteri punakuonolta. Nyt käytössä lumenen meikinalusvoide. Onko ongelma ihonhoidossa vai meikinalusvoiteessa? Käytössä kosteuttava seerumi ja kosteusvoide. Millä siis estää ihon kiiltely?

Mä jättäisin primerin pois, oma kokemukseni on se, että niistä on tosi harvoin apua meikin kestossa, jos on rasvaisuuteen taipuvainen iho. Mitä puuteria käytät? Niissäkin on eroja ja lisäksi itselläni olen huomannut parhaimman tuloksen meikin kestävyyteen johtuvan beautyblenderin käytöstä. Sillä tulee ehdottomasti paras ja kestävin pohja. Päivän mittaan voisi käyttää puuteripaperia pahimman kiillon taltuttamiseen.
That’s the thing about life; It is fragile, precious and unpredictable and each day is a gift, not a given right.

Poissa millamagia

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #710 : 30.06.19 - klo:16:27 »
oon miettinyt viime aikoina ihon pohjasävyä. Mac pisteellä Kicksissä kahdesti annettu nc pohjainen meikkivoide Eli nc20, muualla annettu esim. Maybelline fit me meikkivoiteesta sävy 115 ivory mikä punapohjainen. Olenko neutraali, keltainen vai punapohjainen? itse tykkään kylmistä väreistä enemmän, meikissä, vaatteissa ja hiuksissa.

Poissa Mirkka

• HAIRahtanut
« Vastaus #711 : 30.06.19 - klo:19:05 »
oon miettinyt viime aikoina ihon pohjasävyä. Mac pisteellä Kicksissä kahdesti annettu nc pohjainen meikkivoide Eli nc20, muualla annettu esim. Maybelline fit me meikkivoiteesta sävy 115 ivory mikä punapohjainen. Olenko neutraali, keltainen vai punapohjainen? itse tykkään kylmistä väreistä enemmän, meikissä, vaatteissa ja hiuksissa.

Vaikea sanoa näkemättä kuvia. On myös otettava huomioon että voi olla joko kylmä keltainen tai lämmin keltainen iho, vastaavasti kylmä pinkki tai lämmin pinkki. Neutraali iho voi puolestaan olla joko aito neutraali tai sit taittaa johonkin suuntaan. sanoisin että Macin NC20 on muistaakseni suhteellisen neutraali, vaaleampi NC15 on huomattavasti keltaisempi ja sopii monelle oliivi-ihoisellekin. Punoittaako sulla posket? Tiedän oman kokemuksen perusteella että monet myyjät ei osaa katsoa ihon luonnollisen punoituksen ohi. Itsellä on selvästi kylmä keltainen iho. Siis selvästi keltainen iho ilman mitään pinkkejä tai persikkaisia sävyjä, mutta koska posket punoittaa ja löytyy punaista arpea niin myyjät aina haluavat myydä pinkkipohjaisen meikkivoiteen mulle  ::) Monesti kannattaa katsoa kaulan ja rinnan ihoa päätelläkseen sävy. Onko mikään meikkivoide mikä omaan silmään näyttää parhaalta?

Poissa millamagia

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
Vs: Meikkiapuketjuko
« Vastaus #712 : 30.06.19 - klo:21:48 »
Vähän punoittaa posket, aika vähän, mulla on pisamia jotka vaaleanruskeita poskissa, tai on onko kesakoita? pysyvät läpi vuoden. Eli nehän on vaan pintastruktuuria ei varsinaisesti pohjaväriä. oon niin huono katsomaan meikkivoiteen sävyä, pyydän aina apua. Mulla kolme meikkivoidetta mite oon käyttänyt, lumene blur sävyssä 1.5, fit me sävyssä 115 ja tuo Mac nc20 nyt. Kokeilin kaulalle ja lumene blur liian tumma, molemmat nc20 ja fit me 115 vaikutti hyviltä. En osaa sanoa kumpi parempi. Voiko olla näin? Mac nc20 näytti kaulalla hieman liian kellertävältä. Kun testasin uudestaan.

Poissa Maëlle

• Hiushörhö
« Vastaus #713 : 10.09.19 - klo:14:00 »
Onkohan mitään CC, BB tai sävyttävää aurinkovoidetta tms. joka olisi samantyyppinen kuin Tonymolyn CC voide, mutta vähemmän hohtava/rasvainen? Eli aurinkosuojallinen ja kalpealle, kuivalle iholle sopiva. Tuo on lähes ainoa meikkipohja, joka ei tee ihoa "karvaisen" näköiseksi vaan häivyttää pintakuivuutta sekä epätasaisuutta.

Olen kokeillut myös IT cosmeticsin CC voidetta, mutta sekin teki aika ruman näköistä jälkeä. Beautyblenderiä en jaksa käyttää.

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #714 : 10.09.19 - klo:17:31 »
^Sanoisin, että testaile korealaisia BB-voiteita muitakin. Ebaysta saa sampleja, ei tarvitse heti uhrautua koko pakkaukseen. Klairsin BB ehkä henkilökohtainen suosikkini, ei ole matta, mutta ei ylen hohtavakaan - ja sopii hyvin pintakuivalle iholle. Moni tykkää Misshan Perfect Cover BB:stä, se on itselleni liian hajustettu. Lioelen tuotteet kokeilemisen arvoisia ja sampleja helposti saatavilla. Dr Jart ja Skin79 myös suosittuja. Monissa näissä hyvänä puolena kosteuttavuus ja todella kaunis tekstuuri ylipäätään.

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #715 : 10.09.19 - klo:17:45 »
Ostin Cliniquen Superbalancedin meikkivoiteen. Hyvä meikkivoide, sopivan peittävä, mutta siinäkin sama ongelma, kerääntyy juonteisiin.

Hyviä vinkkejä tuossa jo tulikin. Kokeilisin minäkin ilman primeriä. Ja ihonhoidosta helpot testit ovat meikki pelkkä kosteuttava seerumi alla ja meikki pelkkä kosteusvoide alla. Onko eroa? Puuterilla voi tehdä paljon, sekä tuotevalinnalla että levitystavalla. Kaveri, jolla on rasvainen iho vannoo Innisfreen Sebum Free -puuterin nimiin - eikä ole kallis hankinta. Levitystavoista - kun haluan meikin todella kestävän, painelen puuterin pintaan vipalla, käyn todella huolella ja tosiaankin ihan kunnolla painellen ihon kauttaaltaan läpi, T-alueen ehkä jopa kahteen kertaan. Määrällisesti ei puuteria silti valtavasti tarvita, olennaista on tekniikka. Tämä estää/hidastaa myös juonteisiin kasautumista.

Rasvoittumista tasapainottavista ainesosista kannattaa testata ainakin BHA (hoksasin juuri Lookfantastickissa tosi edullisen Nip & Fab 2% salisyylihappokasvoveden, en ole testannut, mutta ostan varmasti seuraavaksi BHA:ksi, kannattaa esitellä rosacea-iholle vähitellen, mutta voi helpottaa tilaa, toinen esim The Ordinaryn BHA-seerumi, lyhyemmän incin tuotteena voi olla parempi rosacea-iholle), niasiiniamidi (esim. The Ordinaryn sopuhintainen seerumi) ja Centella Asiatica (esim. Puriton centellaseerumi eBaysta)
« Viimeksi muokattu: 10.09.19 - klo:17:54 kirjoittanut Lila »

Poissa Maëlle

• Hiushörhö
« Vastaus #716 : 15.09.19 - klo:21:18 »
^Sanoisin, että testaile korealaisia BB-voiteita muitakin. Ebaysta saa sampleja, ei tarvitse heti uhrautua koko pakkaukseen. Klairsin BB ehkä henkilökohtainen suosikkini, ei ole matta, mutta ei ylen hohtavakaan - ja sopii hyvin pintakuivalle iholle. Moni tykkää Misshan Perfect Cover BB:stä, se on itselleni liian hajustettu. Lioelen tuotteet kokeilemisen arvoisia ja sampleja helposti saatavilla. Dr Jart ja Skin79 myös suosittuja. Monissa näissä hyvänä puolena kosteuttavuus ja todella kaunis tekstuuri ylipäätään.

Kiitos, mutta olen testaillut muitakin korealaisia BB voiteita. Klairsin voide, Skin79 ja Dr Jart muuten ihan hyviä, mutta liian tummia. Sävy onkin usein esteenä.  :-\  Misshan voiteet eivät muuten sovi ja Liolessa taisi olla jotain vikaa, mitä en nyt muista.