Kirjoittaja Aihe: Meikkivoide/puuterisävyt kalkkilaivojen kapteeneille  (Luettu 177169 kertaa)

Poissa calypso

• Tukkaguru
  • iHerb alekoodi: TUN470
    • Haista Ite!
Vs: Meikkivoidesävyt kalkkilaivojen kapteeneille
« Vastaus #105 : 30.01.07 - klo:18:16 »
^ Niin, aivan. Minulla on punapohjainen, herkkä ja herkästi punoittava iho eikä keltapohjaiset meikkivoiteet tosiaan sovi minulle yhtään. Ja jos haluan neutraloida punoitusta (en punapohjaisuutta) niin siihen käytän tosi vaaleaa vihreää. Vastavärithän neutraloivat toisiaan siksi punoituksen peittoon vihreää ja tummansiniviolettien silmänalusten peittoon keltaista.  :)

Kesällä kun iho päivettyy menee neutraalin sävyisetkin meikkivoiteet, mutta muulloin ehdottomasti viileitä vaaleita punapohjaisia sävyjä tälle naamalle, tack  8)

Poissa Twinkley

• Tukkaguru
« Vastaus #106 : 30.01.07 - klo:18:42 »
^ Niin, aivan. Minulla on punapohjainen, herkkä ja herkästi punoittava iho eikä keltapohjaiset meikkivoiteet tosiaan sovi minulle yhtään. Ja jos haluan neutraloida punoitusta (en punapohjaisuutta) niin siihen käytän tosi vaaleaa vihreää. Vastavärithän neutraloivat toisiaan siksi punoituksen peittoon vihreää ja tummansiniviolettien silmänalusten peittoon keltaista.  :)

Nimenomaan. Eihän punaista missään nimessä neutralisoi keltainen, vaan nimenomaan se vastaväri, joka on siis vihreä.
Käy kurkkaamassa vegaanista ruokablogiani joka sopii ihan kaikille: www.satnamnam.com

Poissa Eiffe

• Tukkaguru
« Vastaus #107 : 30.01.07 - klo:18:56 »
Olen aina elänyt siinä uskossa, että iho on joko sini- tai keltapohjainen, tai sitten neutraali, joka on edellisten väliltä. Punaisuutta taasen voi ilmetä, millä tahansa noista ihosävyistä, mutta yleensä kai sinisävyinen iho on eniten punakkuuteen taipuvainen. Punapohjaisesta ihosta en ole koskaan kuullutkaan  :)

Poissa calypso

• Tukkaguru
  • iHerb alekoodi: TUN470
    • Haista Ite!
« Vastaus #108 : 30.01.07 - klo:19:09 »
No minä taas en ole törmännyt sinipohjaisiin meikkivoiteisiin missään, punapohjaisiin kylläkin (esim. monellakin merkillä porcelain, Clarinsilla rosée, jne..)  ;D 
Kyllä minun naamastani hyvin erottaa että se on punapohjainen (ei punainen eikä possunpunainen) ja nyt viimeaikoina ihon herkistyttyä se on alkanut punoittamaan poskista ja nenänpielistä mutta ennen punoitustakin olen kyllä ollut punapohjainen, niin kuin kaikki lähisukulaisetkin. En ole sinertävä enkä kellertävä. Enkä vihertäväkään mikä kaiken järjen mukaan on sinisen ja keltaisen välillä  :D :D

Mihis kategoriaan oliivi-iho muuten kuuluu? Tavallaanhan se on viileä mutta enemmän kellertävä kuin punapohjainen  ???

Poissa Eleonora

• Tukkaguru
  • Fashion addict!
« Vastaus #109 : 30.01.07 - klo:22:31 »
lumenen vaniljamarenki oli tosiaan hyvä, mutta vastaava om max factorin Lasting Perfomancen vaalein sävy, 100 Fair.
2cCiii,kullanvaalea n.8-9 asteinen vaalennettu, yli BSL - mittainen helposti kuivuva tukka.  Suosikit Tigi O&H ha sekä i- herb:n tuotteet <3 Meikkipuolella suosikkeja MAC ja Dior.

Poissa Miracle

• Tukkaguru
« Vastaus #110 : 31.01.07 - klo:07:54 »
^Eikös tuo ole kuitenkin jonkin verran tummempaa? Tuo vaniljamarenkihan on Lumenen Double Stayn meikkivoiteen vaalein sävy ja se on kyllä tosi vaalea.

Poissa Magia

• Tukkaguru
« Vastaus #111 : 31.01.07 - klo:12:22 »
Make up storen liquid foundation sävy milk on todella vaaleaa. Minulle ainakin sopivin, ei taita punaiseen eikä keltaiseen ja kevyttäkin vielä.

Poissa Miracle

• Tukkaguru
« Vastaus #112 : 31.01.07 - klo:12:25 »
Mä joskus katselin noita Make up Storen meikkivoiteita, mutta muistaakseni niissä oli niin huono inci, että jäi ostamatta. Olisko ollu mineral oil heti melkein ekana incissä..

Poissa Eleonora

• Tukkaguru
  • Fashion addict!
« Vastaus #113 : 31.01.07 - klo:12:35 »
^Eikös tuo ole kuitenkin jonkin verran tummempaa? Tuo vaniljamarenkihan on Lumenen Double Stayn meikkivoiteen vaalein sävy ja se on kyllä tosi vaalea.

Minusta tuo vastaa aika lailla samaa sävyä, on Factorin vaalein sävy. Itsekin käytin aina lumenen vaaleinta, mutta todennut max factorin laadultaan paremmaksi.
2cCiii,kullanvaalea n.8-9 asteinen vaalennettu, yli BSL - mittainen helposti kuivuva tukka.  Suosikit Tigi O&H ha sekä i- herb:n tuotteet <3 Meikkipuolella suosikkeja MAC ja Dior.

Poissa Miracle

• Tukkaguru
« Vastaus #114 : 31.01.07 - klo:12:37 »
^Mä kun oon kolunnu niin moneen kertaan kaikki markettien meikkivoiteet läpi, niin olen kyllä varmaan tuotakin kokeillut ja todennut liian tummaksi. Jos se ei sitten ole joku uusi sävy/tuote? Pitääkin käydä joku päivä katsomassa vielä varmuuden vuoksi. Onko tuo millaista ominaisuuksiltaan jos vertaa Lumenen Double Stayhin?

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • "...As Your Flesh Rots"
« Vastaus #115 : 31.01.07 - klo:14:45 »
^Mä käytin yhdessä vaiheessa tuota Max Factoryn vaalenta ja mulle oli liian tumma/oranssi. Käytin sitä, kun en ollut löytänyt silloin vielä vaaleampaakaan. Enää en ostaisi.
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset alaselässä. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos

Poissa Bembo

• HAIRahtanut
« Vastaus #116 : 31.01.07 - klo:15:06 »
Mulla on Max factorilta tuo sävy ja kyllä se aika vaalea on. Sitä en kyllä osaa sanoa, onko yhtä vaalea kuin Lumenen vaniljamarenki. Olen sitäkin käyttänyt ja jotenkin on sellainen mielikuva että olisi kyllä ollut hivenen vaaleampaa. Mulla oli Max factoria joskus vuosia sitten ja kaksi seikkaa oli muuttunut meikkivoiteessa mielestäni tai sitten mun ihossa. :) Eli meikkivoiteen koostumus on nykyisellään minusta todella hyvä. Levittyy nätisti ja vaikka on peittävä, niin ei jää pakkeliksi. Muistikuvissani se kuivui tosi äkkiä ja jäi helposti epätasaiseksi. Eli tässä suhteessa parannus. Mutta sitten tuo värisävy. Muistikuvissani tuo vaalein sävy oli punertava ja todella vaalea. Nykyinen versio ei ole mielestäni niin punainen vaan epämääräisempi sävy ja jotenkin myös tummempi. En tiedä, harmittaa hieman sillä tuo tosiaan muuten on tosi hyvä meikkivoide, lisäksi hajusteeton. Suojakerroin siinä saisi kyllä olla. Tuo sävy nyt ainakin keskitalvella alkaa näyttää hivenen tummalta...mutta vastaavaa yhtä hyvää en ole onnistunut ainakaan vielä löytämään. (en tykkää enää Lumenen meikkivoiteista ja double stay haiseekin niin pahalle)

Poissa -j-

• Tukkaguru
« Vastaus #117 : 02.02.07 - klo:08:10 »
Riippuu siitä, tahtooko sen olevan mahdollisimman lähellä ihon omaa sävyä, vai tahtooko sävyä korjata, esim hyvin punakkaa ihoa voi "neutraloida" kellertävämmillä voiteilla ja toistepäin.

Mun mielestä iho voi olla vaikka miten punakka (niin kuin usein kasvoissa voi olla, esim. ihon ollessa herkkä ja ohut) lukeutumatta siltikään ihon sävyltään punapohjaisiin. Eli jos iho on oikeasti punapohjainen, ei sitä ole tarve neutraloida keltapohjaisilla meikeillä, sillä silloin ne keltapohjaiset eivät edes sovi, vaan tekevät kasvoista sairaan oloiset.

Ja keltapohjaisen ihon omistajan kasvot näyttävät possunpunaisilta, jos yrittää käyttää vähänkään punapohjaista mekkivoidetta.

Ahaa. No ehkä näin, mutta uskoisin, että tuohon voi olla jotain poikkeuksiakin.
Esim mun iho on mielestäni (muidenkin mielestä) keltapohjainen, mutta talvella punapohjaiset voiteet sopii huomattavasti paremmin, kuin keltapohjaiset. Kesällä taas toistepäin.
2c ii. Kasvatusprojekti käynnissä...

Poissa Vivianna

• Tukkaguru
« Vastaus #118 : 06.02.07 - klo:16:22 »
Neuvokaa please halpis meikkipuutereista vaalein sävy? ::) ::)Käytössä on ollut Joe Blascoa Special Lite Olive 1 ja Lumenen meikkipuuteri 1, mut Lumene ei ole enää hyvä, punertaa ja näyttää jotenkin puuteroidulta..epätoivoisena olen selaillut varmaan kaikki nämä läpi :P :o
Vaalennetut, puolipitkät hiukset, alla pikkasen kullanruskeaa sävyä.  Hiukset monesti klipsillä ylhäällä. Kikkailen paljon suoravärien kanssa ja näin saan pienellä vaivalla eri vivahteita hiuksiin.

Poissa Hunajapupu

• Tukkaguru
  • -2a M iii-
« Vastaus #119 : 06.02.07 - klo:16:29 »
^Meikkipuuterit-ketjussa on ollut paljon juttua noista vaaleista meikkipuuterisävyistä, kannattaa lueskella sitä ketjua läpi.
iHerb alekoodi ensitilaajille: GUB005. Alekoodilla saa -10 dollaria jos tilauksen arvo 40 dollaria tai enemmän, alle 40 dollarin tilauksesta saa alea 5 dollaria.