Kirjoittaja Aihe: Meikkivoide/puuterisävyt kalkkilaivojen kapteeneille  (Luettu 189105 kertaa)

Poissa -j-

• Tukkaguru
Vs: Meikkivoidesävyt kalkkilaivojen kapteeneille
« Vastaus #120 : 07.02.07 - klo:08:03 »
Mynah,
miten olisi Lumenen Double Stay vaalein sävy 0? Se ainakin on keltapohjainen ja vaalea, peittäväkin ja muistaakseni öljytön. Joskus vuosi sitten huomasin, että tätä sävyä ei enää kaikista kaupoista saa, mutta ainakin Helsingissä Sokoksella on näkynyt.
2c ii. Kasvatusprojekti käynnissä...

Poissa Miracle

• Tukkaguru
« Vastaus #121 : 07.02.07 - klo:08:05 »
^Tuota Lumenen 0-sävyä myyvät nykyään yksinoikeudella Sokos ja Stockmann. Muualta sitä ei nykyään enää saa. Tuo on kyllä sävyltään tosi vaalea, tosin ei kovin peittävää. Ja on öljytön, kuten aiemmin jo todettiin.

Poissa Kronia

• Tukkaguru
  • Turpea alkuasukas
« Vastaus #122 : 07.02.07 - klo:08:47 »
Täytyy sanoa, että L'Orealin Infallible on ollut pelastukseni  :-* Ihana sävy, ei ole liian punertava eikä kellertävä ja tarpeeksi vaalea.

Voiko muuten olla niin, ettei varsinaisesti omaa puna- eikä keltapojaista ihoa? Itse en oikein ole saanut selville kumpi minulla olisi ja kerran meikkauksessa ollessani sain kysymykseeni vastauksena, että ihonsävyni on neutraali  ???
“Another belief of mine: that everyone else my age is an adult, whereas I am merely in disguise.” -Margaret Atwood

Poissa -j-

• Tukkaguru
« Vastaus #123 : 07.02.07 - klo:09:31 »
^
No sitten ihosi on neutraali, ei punainen sen enempää kuin keltainenkaan.

Miksi muuten ihmeessä joku kauppaketju saa yksinoikeuden myydä jotain meikkivoidesävyä, kysyn vaan??

Poissa Miracle

• Tukkaguru
« Vastaus #124 : 07.02.07 - klo:09:40 »

Miksi muuten ihmeessä joku kauppaketju saa yksinoikeuden myydä jotain meikkivoidesävyä, kysyn vaan??

Tuohan vissiin poistui kokonaan sävyvalikoimista jossain vaiheessa, mutta sitten se annettiin myyntiin sokokselle ja Stockmannille. Ehkä tuon menekki ei sitten ole kovin suuri? Mikä on kyllä aika ihme, ettei vaaleat sävyt muka mene kaupaksi Suomessa, missä varmasti vaaleaihoisia riittää.

Poissa -j-

• Tukkaguru
« Vastaus #125 : 07.02.07 - klo:09:47 »
Joo ja jos kerran vaaleimpaan sävyyn annetaan yksinoikeus Sokokselle, niin miksei vaaleimman meikkipuuterin kanssa menetelty samoin...  >:( >:( >:(
(edelleen katkera)

Poissa Miracle

• Tukkaguru
« Vastaus #126 : 07.02.07 - klo:09:59 »
^Niinpä. Ehkä kannattaa vaan valittaa asiasta Lumenelle, niin ehkä ne sitten jossain vaiheessa ottaa sen takaisin myyntiin? Olikos joku siitä jo valittanutkin? Vai muistanko väärin? Olis kyllä kiva juttu, jos tuo meikkipuuteri saataisiin takaisin myyntiin.

Poissa -j-

• Tukkaguru
« Vastaus #127 : 07.02.07 - klo:10:45 »
^
Minä laitoin Lumenelle palautetta asiasta ja kysyin, miksi meikkipuuteri lopetettiin, mutta eivät vaivautuneet edes vastaamaan...

Poissa PollyJean

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #128 : 07.02.07 - klo:15:43 »
Tietäiskö joku, löytyykö market/halpissarjojen meikkivoiteista sävyä, joka sopii kalkkilaivan kapteenille, ilman punertavaa pohjasävyä? Mulla on tosi ongelmallinen ihonsävy. Näin talvella näyttää joskus jopa vihertävältä ja kasvojen keskiosa tarvitsee peittävyyttä ja huokoset on hiukan näkyvät. Iho on herkkä, helposti punoittava, ohut, sekaiho.

Komppaan tuota Lumenen Double stay -suositusta, 0 tai 1. Kannattaa tsekata  myös saman firman Matt Touch -meikkivoiteen vaaleinta sävyä 01 Vanilla; se taitaa olla vaaleutensa puolesta sijoittua johonkin Double Stayn nollan ja ykkösen välimaastoon. Sekä DS että MT ovat sopineet hyvin omalle helposti punoittavalle sekaiholleni, vaikka ei niillä mitään superpeittävää lopputulosta saakaan.

Korjasin lainauksen :) T: ChaosBlack
« Viimeksi muokattu: 07.02.07 - klo:15:55 kirjoittanut ChaosBlack »

Poissa Haylie

• Hiushörhö
« Vastaus #129 : 07.02.07 - klo:16:34 »
Mulla on ongelma löytää oikean sävyinen meikkivoide. Aina oon vaaleinta sävyä käyttänyt esim. Max Factorilta, mutta tuntuu että kaikki punertaa mun iholla. Meikkivoiteen pitäisi olla matta ja suhtkoht peittävä, suosikki on tähän mennessä ollut MF:n Colour Adapt. Löytyisö ei-punertavia, mutta ei ihan kellertäviäkään (varmaan neutraali on mun sävy..) muiltakin merkeiltä kuin Lumenelta?
1bMii

Poissa Hunajapupu

• Tukkaguru
  • -2a M iii-
« Vastaus #130 : 07.02.07 - klo:16:48 »
Olen nyt kokeillut jonkin verran ostamaani Borghesen Cura Naturale time-defying kuivan/normaalin ihon meikkivoidetta vaaleimmassa sävyssä 01 Ivorio. Sävy tuntuu tosi hyvältä, jos laitan vain osaan kasvoja niin ei erotu ollenkaan että missä meikkivoidetta on ja missä ei. Ihanan vaalea ei-kellertävä sävy siis. En ole pitänyt vielä pitkää päivää kasvoilla tuota niin en osaa kestävyydestä sanoa. Tuon purkki ärsyttää kyllä itseäni todella paljon, kyseessä on siis lasipurkki ilman pumppua. Voide on kaikenlisäksi sen verran kiinteää, ei tosiaan mitään litkua, että joudun hakkaamaan pulloa ylösalaisin pöydällä olevaa paperia tai kämmenselkää varten jotta saan sieltä jotain ulos, ei siis riitä että pulloa kallistaa/laittaa sen ylösalaisin/vähän ravistaa. Turhan hankalaa ottaen huomioon että pullo on kaikenlisäksi vielä täysi, mahtaa olla aika työlästä siinä vaiheessa kun meikkivoidetta on jäljellä enää vähän. Pitää varmaan ostaa spaatteli tai tonkia vanupuikolla meikkivoidetta ulos purkista. Hinta-laatusuhde vaikuttaa kuitenkin hyvältä ottaen huomioon että tämä maksoi alle 7 euroa.

Edit. Argh, eipä tuo sitten ollutkaan niin kiinteää... Ilmeisesti siinä oli sitten jotenkin "tulppamaisesti" ensin meikkivoidetta suuaukon lähellä koska ravisteluista huolimatta voidetta ei tullut kunnolla ulos, mutta äsken kun avasin sen purkin niin sieltä turskahteli voidetta ympäriinsä jo avaamisvaiheessa ja kun sitten kokeilin varovasti kaataa kädelle sitä voidetta niin tulikin oikein reippaasti. Eipä siis edennyt kovin hyvään suuntaan tuo koostumus, nyt on liian leviävää ja litkua. Tällainen koostumus vaatisi pumppupullon.
« Viimeksi muokattu: 07.02.07 - klo:16:57 kirjoittanut Hunajapupu »
iHerb alekoodi ensitilaajille: GUB005. Alekoodilla saa -10 dollaria jos tilauksen arvo 40 dollaria tai enemmän, alle 40 dollarin tilauksesta saa alea 5 dollaria.

Poissa Miracle

• Tukkaguru
« Vastaus #131 : 07.02.07 - klo:17:56 »
Mulla on ongelma löytää oikean sävyinen meikkivoide. Aina oon vaaleinta sävyä käyttänyt esim. Max Factorilta, mutta tuntuu että kaikki punertaa mun iholla. Meikkivoiteen pitäisi olla matta ja suhtkoht peittävä, suosikki on tähän mennessä ollut MF:n Colour Adapt. Löytyisö ei-punertavia, mutta ei ihan kellertäviäkään (varmaan neutraali on mun sävy..) muiltakin merkeiltä kuin Lumenelta?

Lorealin Imfalliblella on vaalein sävy aika neutraali mielestäni. Se on myös aika peittävää. Sitä voisit katsoa jos se olisi hyvä. Lorealilla on neutraaleja sävyjä myös True Match -meikkivoiteessa.

Tigru

• Vieras
« Vastaus #132 : 07.02.07 - klo:18:28 »
Hunajapupu, mulla tuo meikkivoide on (ollut koko ajan) tosi nestemäistä, sehän on se fluid versio. Mullekin tuo sävy on mitä täydellisin, ei erota ollenkaan kasvoista missä sitä on ja missä ei :) Mutta sanopas Hunis mulle, onko tuo sävy nyt sitten neutraali vai punapohjainen? Se meikkipuuteri nimittäin on punaisempi. Samoin kuin meikkivoide normaalista rasvoittuvalle iholle on ihan hitusen punertavampi, ainakin mun mielestä.

Poissa loota

• Tukkaguru
« Vastaus #133 : 07.02.07 - klo:18:53 »
Onkos tuo Borghese kuinka peittävää?

Poissa Hunajapupu

• Tukkaguru
  • -2a M iii-
« Vastaus #134 : 07.02.07 - klo:19:43 »
Tigru: ihmettelinkin että eikös tän pitänyt olla fluidi kun en meinannut saada sitä parilla ekalla testikerralla purkista ulos vaikka ravistin, sitten yhtäkkiä se olikin ihan nestemäistä. Outoa, mutta hyvä että tulee nyt purkista ulos.  :D Olen kyllä vähän huono arvioimaan että onko tuo neutraalia vai punertavaa, mutta sanoisin että ennemmin neutraalia, ei ole ainakaan selvästi punertavaa kuten jotkin kokeilemani meikkivoiteet ovat olleet.

loota: En ole vielä testaillut kovin paksulti mutta suht ohkaista tuo vaikuttaisi olevan, ei peitä maskimaisesti mutta kuitenkin jonkin verran ja laittamalla pari kerrosta saa varmasti jo suht paljon peittoa.
iHerb alekoodi ensitilaajille: GUB005. Alekoodilla saa -10 dollaria jos tilauksen arvo 40 dollaria tai enemmän, alle 40 dollarin tilauksesta saa alea 5 dollaria.