Kirjoittaja Aihe: Meikkivoide/puuterisävyt kalkkilaivojen kapteeneille  (Luettu 176861 kertaa)

Poissa Maria

• HAIRahtanut
Vs: Meikkivoidesävyt kalkkilaivojen kapteeneille
« Vastaus #15 : 11.10.06 - klo:22:15 »

Mulla on ollut Blascon lite olive 1,eikä ole mielestäni hirveen vaaleaa.
 Iho näytti tuota laittaessa jotenkin tunkkaiselta ja likaselta.
 Jäi myös rajat kasvojen ja kaulan alueelle :(

Lafanque

• Vieras
« Vastaus #16 : 11.10.06 - klo:23:03 »
Mulla ei juurikaan oo tullut hutiostoksia meikkivoiteiden kohdalla, vaikka tosi vaalea olenkin. Käytän meikkivoidetta kerralla _todella_ vähän, ja sekoitan siihen aina vaaleaa kuultovoidetta, eli ei kyllä näy iholla vaikka meikkivoide ei ihan just tarpeeksi vaalea olisikaan. Tällä hetkellä käytössä mm, nämä;

Diorskin Eclat satin 102
Diorskin Pure light 100
Chanel Pro lumiere 15 Opaline
Chanel Teint fluide universel 10 Limpide

Nää on kaikki ihan mainioita mulla. Erityisesti tykkään Pure lightista ja Pro lumieresta, koska molemmat jättää ihon kauniin kuultavaksi. Pure light on täydellisen ohutta, hieman liian keltainen mulle, mutta sekoitettuna valovoiteeseen just perfect. Tuo Eclat satin on sävyltään tosi hyvä mulle, mutta sellaiseen hieman liian paksua makuuni, vaikka ohut meikkivoide onkin. Mitä ohuempi sitä parempi kuitenkin mulle.

« Viimeksi muokattu: 11.10.06 - klo:23:05 kirjoittanut Lafanque »

Poissa Aurelle

• HAIRahtanut
« Vastaus #17 : 12.10.06 - klo:10:16 »
Mulla ei juurikaan oo tullut hutiostoksia meikkivoiteiden kohdalla, vaikka tosi vaalea olenkin. Käytän meikkivoidetta kerralla _todella_ vähän, ja sekoitan siihen aina vaaleaa kuultovoidetta, eli ei kyllä näy iholla vaikka meikkivoide ei ihan just tarpeeksi vaalea olisikaan.
Niin, tämä onnistuu jos naamassa ei peitettävää ole. Mutta kun sitä on ja paljon, niin meikkivoiteen sävyllä on iso merkitys.   :-\

Blascon Special Lite Olive on liian tummaa minullekin.

Poissa Bembo

• HAIRahtanut
« Vastaus #18 : 12.10.06 - klo:15:30 »
Hei tää on hyvä ketju...vaaleita meikkivoiteita tuntuu olevan niin vaikea löytää.

Mulle kävis taas vaalea mutta hiukan punapohjainen meikkivoide joka saisi olla puolipeittävä ja hyvin pysyvä, eikä liian rasvainen. Neutraalikin käy, mutta ei keltapohjainen.

Lumenelta kokeiltu double stay vaniljamarenki jonka sävy ok, muuten en tykkää,

Nyt on käytössä Max factorin Lasting performancen vaalein sävy. Jotenkin tuntuu kuin se olisi muuttunut tummemmaksi kuin ennen...vai onko ihoni siiten vaalentunut...käytin sitä joskus muutama vuosi sitten ja ostin nyt uudestaan. Muutenkin koostumus oli tässä uudessa lirumaisempi kuin muistin mutta se on vaan hyvä...

Poissa MinnieMouse

• Tukkaguru
« Vastaus #19 : 12.10.06 - klo:15:34 »
Bembo: Lancomelta löytyy vaaleita punapohjaisia sävyjä.

Poissa Bembo

• HAIRahtanut
« Vastaus #20 : 13.10.06 - klo:21:28 »
Bembo: Lancomelta löytyy vaaleita punapohjaisia sävyjä.

Lancomea en ole edes ajatellut...täytyypä testailla joskus, kiitti vinkistä...tosin olen nyt enemmän käyttänyt näitä edullisemman sarjan tuotteita joten en tiedä että raaskinko satsata vaikka hyvä sävy löytyisikin...lisäksi Lancomelta ei taida hajusteetonta versiota löytyä?

Maybellinen nonstopin vaalein sävy ei ainakaan ole keltainen eli on aika neutraali ja aika vaaleakin mutta koostumus meikkivoiteessa on omaan makuuni liian paksu ja kuivahko.

Lorealin kaikki versiot ovat mielestäni liian tummia ja niistäkin vaaleimmat ovat usein keltapohjaisia. Avenella oli aika hyvä väri  (punertava uvsuoja, hajusteeton) mutta hieman liian tumma sekin

Poissa Elisa

• HAIRahtanut
« Vastaus #21 : 13.10.06 - klo:21:49 »
Lancomelta löytyy vaaleita punapohjaisia sävyjä.

Mun mielestä Lancome kuuluu niihin merkkeihin, joilta ei vaaleita sävyjä löydy ollenkaan. Ainakin omien kokeilujen perusteella Lancomen vaaleimmat on yhtä tummia kuin vaikkapa Gemeyn vaaleimmat.  ::)

Poissa Manna

• Tukkaguru
« Vastaus #22 : 13.10.06 - klo:21:57 »
Olen todella vaalea ihonväriltäni ja mulle sopii lähes poikkeuksetta kaikki Lancomen vaaleimmat värit meikkivoiteissa, kun taas Diorin ja Chanelin vaaleimmista väreistä kaikki eivät käy. Mulla on nimen omaan punapohjainen ihonväri.
That’s the thing about life; It is fragile, precious and unpredictable and each day is a gift, not a given right.

Poissa Zippo

• HAIRahtanut
« Vastaus #23 : 14.10.06 - klo:08:45 »
Mun kokemuksella ylitse kaikkien muiden:

Kanebo Cream Finish (kuivalle) tai Liquid Finish (normaali- tai sekaiholle) sävy Pearl Ivory

Todella vaalea lievästi keltapohjainen, aivan ihana koostumus  :-*.

Poissa MinnieMouse

• Tukkaguru
« Vastaus #24 : 14.10.06 - klo:15:59 »
^ Minusta tuo Kanebon sävy Pearl Ivory on punapohjainen. Tai ainakin omalla keltapohjaisella ihollani se näyttää ihan vaaleanpunaiselta.

Poissa Erykah

• Tukkaguru
« Vastaus #25 : 14.10.06 - klo:16:12 »
Mullekin tuo Kanebon cream finishin vaalein on sopinut hyvin. Olen sekoitellut sitä kyllä yleensä kosteusvoiteeseen tai kuultovoiteeseen kun on aika paksua. Myös Lumenen Hydra Dropsin vaalein käy hyvin, samoin 01 Clarinsin souffle de teintistä mitä oon täällä joskus ennenkin hehkuttanut.
Diorin pure lightia kiinnostaisi kokeilla seuraavaksi.

Tigru

• Vieras
« Vastaus #26 : 14.10.06 - klo:17:26 »
Äh, täytyy vetää sanoja takas tuosta Borghesesta. Nimittäin normaalista rasvoittuvan ihon versio sävyssä Ivorio on vähän punertavampaa ja ihan karvan verran tummempaa kuin normaalista kuivan ihon version Ivorio. Tuo jälkimmäinen on aivan täydellinen sävy mulle, vaaleusaste on aika lailla samaa luokkaa Lolon Porcelainin kanssa.

Poissa Sheppa

• Tukkaguru
« Vastaus #27 : 14.10.06 - klo:18:58 »
Mulla on kaula niin valkoinen että meikkivoiteenkin pitää olla todella vaaleaa. Naama on hieman punertava (silti todella vaalea), mutta en silti tykkää punapohjaisista meikkivoiteista.

Pari vuotta sitten oli vielä käytössä Lumenen DS vaniljamarenki -sävy. Kauhistelin että mitä teen jos en löydä tarpeeksi vaaleaa meikkivoidetta tilalle kun ko. sävyä ei löytynytkään enää kaupoista... Löysinpäs sitten Hydra Dropsin :) Oli huomattavasti kevyempää kuin DS. Hydra Dropsia käytin aikani kunnes löysin L'Orealin true matchin N1-sävyn. Toimii mulla ihan kivasti :) Tänä kesänä löysin rinnalle Lancomen Color ID:n sävyn 002. Täydellisin sävy ikinä! Kaulaan verrattuna ehkä hippusen liian tummaa mutta jos laittaa enimmäkseen kasvojen keskiosaan ja vain melko kevyelti niin ei erotu yhtään.
1b F ii.
Lemppareita Joicon k-pak -sarja, Tigi O&H ha, Brunette Goddess sh ja ha, L'Anza Hair Repair-sarja, Dry Hair Moisture treatment ja Healing Moisture Kukui Nut ha. Tukan pituus vajaa bsl. Väritys n. 10/11-tasoinen tuhkanvaalea.

Poissa Vivi

• Tukkaguru
« Vastaus #28 : 14.10.06 - klo:19:23 »
Pari vuotta sitten oli vielä käytössä Lumenen DS vaniljamarenki -sävy. Kauhistelin että mitä teen jos en löydä tarpeeksi vaaleaa meikkivoidetta tilalle kun ko. sävyä ei löytynytkään enää kaupoista...
Sokokset myy tuota sävyä vieläkin.
Oma väri takaisin.

Poissa Sheppa

• Tukkaguru
« Vastaus #29 : 14.10.06 - klo:20:47 »
Pari vuotta sitten oli vielä käytössä Lumenen DS vaniljamarenki -sävy. Kauhistelin että mitä teen jos en löydä tarpeeksi vaaleaa meikkivoidetta tilalle kun ko. sävyä ei löytynytkään enää kaupoista...
Sokokset myy tuota sävyä vieläkin.

Jep, oon huomannut mutta ihan jokaisessa Sokoksessa en ole nähnyt. Silloin heti kun sävyn valmistus lopetettiin, en nähnyt sitä missään vaan vasta kuukausia myöhemmin Keskisillä sekä just lähikaupunkini Sokoksessa. Nyt en kyllä kaipaa sitä koska oli vähän turhankin valkoista jälkeenpäin ajatellen.
1b F ii.
Lemppareita Joicon k-pak -sarja, Tigi O&H ha, Brunette Goddess sh ja ha, L'Anza Hair Repair-sarja, Dry Hair Moisture treatment ja Healing Moisture Kukui Nut ha. Tukan pituus vajaa bsl. Väritys n. 10/11-tasoinen tuhkanvaalea.