Kirjoittaja Aihe: Meikkivoide/puuterisävyt kalkkilaivojen kapteeneille  (Luettu 177165 kertaa)

Tigru

• Vieras
Vs: Meikkivoidesävyt kalkkilaivojen kapteeneille
« Vastaus #30 : 14.10.06 - klo:20:48 »
Mulla on kaula niin valkoinen että meikkivoiteenkin pitää olla todella vaaleaa. Naama on hieman punertava (silti todella vaalea), mutta en silti tykkää punapohjaisista meikkivoiteista.

Hei tää on just niinku mulla! :)

Eli kasvot punertaa helposti esim. saunan jälkeen, on  herkkiä lämpötilan vaihteluille. Just sen takia meikkivoiteen pitäisi olla neutraali tai lievästi keltapohjainen, että vähä vähentäisi tuota punakkuutta tarpeen vaatiessa. Ja hyvin on toiminu tähän saakka :) Oon myös niin vaalea, että kalpeampaa ihmistä ei ole vielä koskaan tullut vastaan ::)

Poissa Eiffe

• Tukkaguru
« Vastaus #31 : 14.10.06 - klo:20:57 »
Mullakin on kaula paljon vaaleempi kuin naama, kesät talvet. Kasvojen iho on jotenkin ruskeampi ja punaisempi. Aina näyttää siltä kuin olisi väärän väristä meikkivoidetta. Epäilenpä, että tähän meikkiongelmaan ei ole edes ratkaisua. Harkinnassa on alkaa käyttää itseruskettavaa kaulan alueelle. Tulisi kiva liukuvärjäys koko kroppaan, kun naama olisi ihan eri värinen kuin kaula ja muu body poikkeaisi vielä kaulan sävystä  ;D

Poissa calypso

• Tukkaguru
  • iHerb alekoodi: TUN470
    • Haista Ite!
« Vastaus #32 : 15.10.06 - klo:04:52 »
Minä olen löytänyt tähän mennessä ainoastaan pari meikkivoidetta (sävyä) jotka ovat tarpeeksi vaaleita eikä liian keltaisia. Ihoni on siis punapohjainen mutta myös neutraali sopii.

Lumene Hydra Drops, vaalein sävy (Kalpea kuu)
Ei peitä juurikaan, mutta tarttuu kasvojen nukkaan ja näyttää epätasaiselta. Sävy muistaakseni ihan ok.

Lumene Hydra Dropsin edeltäjä (en muista nimeä mutta melkein samannäköinen tuubi), vaalein sävy (Inkiväärikerma)
Hieman liian tumma ja lämpimänsävyinen, kesäisin päivettyneelle iholle sopiva. Pikkuisen peittävämpi kuin Hydra Drops, käytin "peitevärinä" silmänalusille ja muille pikku virheille.

Oriflame T-balance Foundation, vaalein sävy (Porcelain)
Täydellinen sävy, juuri sopivan vaalea ja hieman punertava. Hyvä koostumus, helppo levittää sienellä ja sormilla. Peittävämpää kuin nuo Lumenet, jättää mattamaisen lopputuloksen ja muuttuu iholla puuterimaiseksi.

Poissa EVS

• HAIRahtanut
« Vastaus #33 : 15.10.06 - klo:11:23 »
Mä olen erittäin vaalea, ihon sävy on jotenkin harmaa tai sinertävä. Liian keltaiset tai punaiset meikkivoiteet näyttävät hirveiltä.

MAC Studio Stick Foundation, sävy NW15: Ainoa aivan täydellisen sävyinen meikkivoide johon olen törmännyt. Tarpeeksi vaalea, mutta ei liian keltainen tai punainen. Ainoa MACin meikkivoiteista, jossa oli tarpeeksi vaalea sävy. Olisin halunnut HyperRealin tai jonkun muun nestemäisen ja ohuen, mutta vaaleimmat sävyt olivat auttamatta liian tummia.

Lumene Double Stay 0: Ihan ok sävy, on vain hirveää pakkelia. Muuttuu päivän mitaan vähän tummemmaksi kasvoilla.

Revlon Age Defy, sävy 01: Kiva meikkivoide, sävy suht sopiva. Menee arkikäyttöön, varsinkin vain T-alueelle levitettynä. Aika punertava.

Loreal Infallible: Se vaalein sävy on tosiaan tarpeeksi vaalea, mutta aika keltainen. Lisäksi en voisi kuvitella tunkevani koko naamalle mitään näin pakkelimaista kamaa. Tekee vieläkin tunkkaisemman pinnan kuin Lumenen DS.

Clarins True Comfort Foundation, sävy 00: Tämä on aika vaaleaa, mutta todella punapohjaista. Näytän ihan possulta tätä naamassa. Aika peittävää, mutta ei kuitenkaan kamalan pakkelimaista.

Lily Lolo Porcelain: Aluksi vaikuttaa ihan hyvältä, mutta päivän mittaan tummuu kasvoilla oranssiksi.

Pure Luxen puuterimaiset: Ivory on liian keltaista, Creamy Natural ja Babyface liian tummia. Sekoittelin sopivan sävyn Ivorysta, Creamy Naturalista ja Lavender Correctorista. On kuitenkin liian kuivaa mun iholle.

Nina Riccin mattapinnan tuova meikkivoide: Hyvä sävy, tarpeeksi vaalea. Kuitenkin koko kasvoille levitettynä naama näyttää jotenkin kummallisen väriseltä vaikka sulautuukin kasvojen ja kaulan väriin aika hyvin.

Diorin Pure Light, sävy 100: Liian tummaa ja keltaista.

Ajattelin tässä listata peiteaineita, koska monella on etsinnässä myös sellainen.

Lancome Effacernes(?) 01: Passeli sävy ja kiva peiteaine. Vaikutti vaaleammalta kuin Biothermin tuote. Peittää hyvin ja on ohutta. Käytän arkisin pelkästään tätä näppyjen ja muiden päällä, ei mitään meikkivoiteita.

Make Up For Ever rasvanappi, sävy 12: Kohtuu sopiva sävy, mutta itse aine on tosi rasvaista. Ei sovi tummille silmänalusille.

Make Up Storen aplikaattorilla varustettu: Oikeasti vaalea, mutta tämä on jotenkin paksua ja rasvaista kamaa. Ei pysy paikallaan koko päivää.
« Viimeksi muokattu: 15.10.06 - klo:17:49 kirjoittanut EVS »
1a F ii

Poissa Stationery

• Kosmetiikkafriikki
  • Tukkaguru
  • Kosmetiikkaholisti- Kauneus on asenteesta kiinni.
« Vastaus #34 : 15.10.06 - klo:16:37 »
Minullakin on kaula vielä kasvoja vaaleampi ja siksi onkin hankalaa yrittää aina saada kasovjen väri meikkivoiteen kanssa mätsäämään kaulan kanssa. Ärsyttää kyllä töissä kun yrittää asiakkaille selittää, että sitä meikkivoidetta on ihan turha kokeilla mihinkään poskeen ja yrittää löytää kasvojen väriin sopiva meikkivoide kun kaula on kuitenkin erivärinen usein ja sitten vasta meneekin kiva raja kasvojen ja kaulan välillä...

Itse tykkään kovasti myös Clarinsin True Comfort Foundationista, joka on vaoa heijastava ja kosteuttava kuivalle ja kosteuskäythälle iholle tarkoitettu meikkivoide. Sävy 00 on hyvä.
20-vuotiaana sinulla on kasvot, jotka luoja sinulle loi,
40-vuotiaana kasvot, jotka olet hankkinut ja 60-vuotiaana kasvot, jotka olet ansainnut.

Poissa Neulanen

• HAIRahtanut
« Vastaus #35 : 15.10.06 - klo:21:22 »
Minullakin on kaula vielä kasvoja vaaleampi ja siksi onkin hankalaa yrittää aina saada kasovjen väri meikkivoiteen kanssa mätsäämään kaulan kanssa. Ärsyttää kyllä töissä kun yrittää asiakkaille selittää, että sitä meikkivoidetta on ihan turha kokeilla mihinkään poskeen ja yrittää löytää kasvojen väriin sopiva meikkivoide kun kaula on kuitenkin erivärinen usein ja sitten vasta meneekin kiva raja kasvojen ja kaulan välillä...

Toisaalta taas kaikki, esim. minä, ei laita meikkivoidetta koko naamaan, vaan vain sinne missä peittoa tarvitaan. Silloin on aika oudon näköistä jos se ei mätsää kasvojen väriin.

Poissa Ice

• Tukkaguru
  • Think fast, look alive
« Vastaus #36 : 16.10.06 - klo:07:39 »
mistäs nettikaupasta saisi nyt tälläkin hetkellä Grimasin meikkivoiteita? meikkitaide alhaalla, kahdesta muusta löydetystä loppu jne :-\
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.

Poissa Maria

• HAIRahtanut
« Vastaus #37 : 16.10.06 - klo:07:48 »
http://www.grimas.nl/
Oliskos täällä?

Poissa Stationery

• Kosmetiikkafriikki
  • Tukkaguru
  • Kosmetiikkaholisti- Kauneus on asenteesta kiinni.
« Vastaus #38 : 16.10.06 - klo:12:56 »

Toisaalta taas kaikki, esim. minä, ei laita meikkivoidetta koko naamaan, vaan vain sinne missä peittoa tarvitaan. Silloin on aika oudon näköistä jos se ei mätsää kasvojen väriin.

Niin no tuo on kyllä totta, että jos laittaa vaan vähän sinne tänne. :)
20-vuotiaana sinulla on kasvot, jotka luoja sinulle loi,
40-vuotiaana kasvot, jotka olet hankkinut ja 60-vuotiaana kasvot, jotka olet ansainnut.

Poissa Sheppa

• Tukkaguru
« Vastaus #39 : 16.10.06 - klo:18:19 »
Mulle Lancomen Color ID on siten sopivan sävyistä että voi laittaa vain osaan (keskelle pääasiassa) namasta, se on nimen omaan just mun kasvojen väristä. Punoitus kun on enimmäkseen kasvojen keskiosassa eikä meikkivoide näytä liian tummalta koska ei ulotu aivan kasvojen reunoille. Jos haluan peittävämmän tuloksen niin laitan L'Orealin true matchia koko naamaan. Se matsaa täysin kaulankin sävyyn ;) Oon tosin käyttänyt ID:täkin koko kasvoille eikä se näytä ihan niin tummalta kuin kesällä sen ostettuani.. Olisikohan syy silloin ollut liiallisessa määrässä.

Btw kiva kuulla etten ole ainoa "Possu"naamaKalkkikaula  ;D
1b F ii.
Lemppareita Joicon k-pak -sarja, Tigi O&H ha, Brunette Goddess sh ja ha, L'Anza Hair Repair-sarja, Dry Hair Moisture treatment ja Healing Moisture Kukui Nut ha. Tukan pituus vajaa bsl. Väritys n. 10/11-tasoinen tuhkanvaalea.

Lilicent

• Vieras
« Vastaus #40 : 16.10.06 - klo:23:52 »
Useampi on moittinut Joe Blascon Special Lite Olive 1 -sävyä, mutta mulle se sopii täydellisesti. Ei liian keltainen eikä liian pinkki. Mun iho on viileä/neutraali ja vaalea, ja tuo sävy istuu myös vaaleusasteeltaan mulle hyvin, vaikka usein en löydä tarpeeksi vaaleaa meikkivoidetta.

Todella kalpeille voin myös suositella Helena Rubinsteinin Illumination -meikkivoiteen 101 P -sävyä. Se on nimittäin itselleni jo liian vaalea. Sävy on mielestäni aika neutraali, ehkä vähän enemmän viileä kuin lämmin.

MAC:in Studio Fix Fluidin sävyyn NW15 olin pettynyt. Se on liian tumma ja liian oranssi. Sen pitäisi olla vaalein viileälle väritykselle sopiva sävy, joten ilmeisesti täytyy sitten unohtaa koko meikkivoide  :-\ MACin meikkivoidevärit on kyllä tosi outoja, kuten joku jo aiemmin sanoikin. Sivuilla neuvotaan näin:

Lainaus
If your skin looks more Golden Beige, you match with Neutral Cool or NC shades.

If your skin looks more Pink Beige, you match with Neutral Warm or NW shades.

To determine your undertone, take a look at the underside of your forearm:

If your veins look more blue, then you most likely have pinkish undertones. If your veins look more green, then you have more yellow or golden undertones.

Minulla on aina ollut se käsitys, että jos iho on enemmän pinkki kuin keltainen ja suonet enemmän siniset kuin vihreät, meikkivärien pitäisi olla viileitä. MAC kuitenkin neuvoo ihan päinvastoin. No, ehkä mä olen nyt tässä väärässä...

« Viimeksi muokattu: 03.01.07 - klo:00:13 kirjoittanut Lilicent »

Poissa Jonsu

• Tukkaguru
« Vastaus #41 : 17.10.06 - klo:05:13 »
Onko tuo Diorskin kuinka peittävä meikkivoide? Kiinnostukseni heräsi. Etsin sopivan peittävää kun on tuota couperosaa. Mitään liian kevyttä en kaipaa, kun tuntuu että jos meikkivoiden ei mitään peitä ei ole järkeä laittaa ollenkaan. Missäs hintaluokissa pyörii?

Poissa irso

• HAIRahtanut
  • Nyrkillinen voita kattilaan ja kossu pakkaseen
« Vastaus #42 : 17.10.06 - klo:09:38 »
Sain kaverilta ilmeisesti morticiasta tilattua ihan valkoista meikkivoidetta, sitä olen tässä sekotellu hydra dropsin kalpeaan kuuhun ja passaa oikein hyvin  ;D
Vyötärömittainen hennattu piikkisuora karvasto.

Poissa Elisa

• HAIRahtanut
« Vastaus #43 : 17.10.06 - klo:13:09 »
Onko tuo Diorskin kuinka peittävä meikkivoide?

Sellaista tuotetta kuin Diorskin ei olekaan, vaan tuo nimitys/alamerkki on kaikilla Diorin pohjustustuotteilla.  ;)

Pure Light ei peitä paljoa, Fluide-meikkivoide olisi parempi couperosalle peittävyyden kannalta.

Poissa Jonsu

• Tukkaguru
« Vastaus #44 : 17.10.06 - klo:14:23 »
Pure Light ei peitä paljoa, Fluide-meikkivoide olisi parempi couperosalle peittävyyden kannalta.

Onko tuon Fluiden hintaluokasta tietoa?