Kirjoittaja Aihe: Meikkivoide/puuterisävyt kalkkilaivojen kapteeneille  (Luettu 188995 kertaa)

Poissa Ice

• Tukkaguru
  • Think fast, look alive
Vs: Meikkivoide/puuterisävyt kalkkilaivojen kapteeneille
« Vastaus #300 : 25.02.08 - klo:23:44 »
UF Alabaster ei ole kovin vaalea, minullekin se on ihan liian tumma sävy vaikka G0 on parhaina päivinä eli suurimman osan vuodesta liian vaalea. Kuitenkin se on siis sävyllisesti Kryolanin vaalein pohja.

Kryolanin fluideilla taas ei saa oikein mitään peittoa aikaan kolmellakaan kerroksella, sopinee siis jollei sitä tarvitsekaan. Lähinnä vertaisin johonkin Rimmelin meikkivoiteeseen peitoltaan. Sarjaan kuuluu myös vihreä fluidi, joka on aika kätsy laajempien punaisten peittoon :)
« Viimeksi muokattu: 25.02.08 - klo:23:47 kirjoittanut Realicer »
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • "...As Your Flesh Rots"
« Vastaus #301 : 25.02.08 - klo:23:55 »
mingtang, siis siitä nestemäisestä puhun. Mä en edes tajunnut, että on vahamaista...myyjä silloin suositteli tuota nestemäistä. Vahamainen kuulostaa vielä enemmän kuivattavemmalta, vaikka enhän voi tietää, kun en ole kokeillut. Pitää joskus käydä tutkailemassa, koska se G0 on tosiaan täydellinen sävy meikälle, ihan ympäri vuoden :)
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset alaselässä. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos

Poissa Ice

• Tukkaguru
  • Think fast, look alive
« Vastaus #302 : 26.02.08 - klo:00:41 »
Tuo vahamainenhan on se ns. teatterimeikki, parafiinipohjainen rasva siis. Kryolanin teatteripohjat vastaavia muuten, mutta kasviöljypohjainen koostumus ja henk.koht tykkään että leviäävät nätimmin kuin Grimas.

Poissa witura

• HAIRahtanut
« Vastaus #303 : 26.02.08 - klo:01:04 »
Olen myös kokeillut Grimasin G0 Creme make-uppia sekä nestemäistä versiota.
Creme make-up teki pintakuivasta ihostani suoraan sanottuna hirveän näköisen.
Korosti huimasti kuivuutta  :-\
Nestemäisestä versiosta tykkäsin kivan vaalean sävyn takia, mutta iho jäi siitä ns. tahmaisen tuntuseksi ja
tuli liian pakkelimainen tulos mielestäni.
Hyvin peittävän tuloksen saa kyllä aikaan :)

Täytyy itsekin huomenna mennä tsekkaamaan se uusi Maybelline Dream Matte Mousse.. nimimerk. Lumene Double Stay vaniljamarenki -addikti  ;) ps. Ei kyllä tule koskaan toista noin ihanaa meikkivoidetta  :-*

Luonne on ihmisen kohtalo  -Herakleitos

Poissa Hunajapupu

• Tukkaguru
  • -2a M iii-
« Vastaus #304 : 26.02.08 - klo:01:20 »
Kurkkasin Maybellinen suomalaisia kotisivuja ja ainakin sivulla olevien väritäplien mukaan tuo Champagne sävy näyttää todella tummalta. Sen sijaan sävy Porcelaine näyttäisi tosi vaalealta. Toisaalta eipä nuo netissä olevat värikuvat kovin totuudenmukaisia aina ole.
iHerb alekoodi ensitilaajille: GUB005. Alekoodilla saa -10 dollaria jos tilauksen arvo 40 dollaria tai enemmän, alle 40 dollarin tilauksesta saa alea 5 dollaria.

Poissa Auringonkukka

• Tukkaguru
« Vastaus #305 : 26.02.08 - klo:02:46 »
mingtang, siis siitä nestemäisestä puhun. Mä en edes tajunnut, että on vahamaista...myyjä silloin suositteli tuota nestemäistä. Vahamainen kuulostaa vielä enemmän kuivattavemmalta, vaikka enhän voi tietää, kun en ole kokeillut. Pitää joskus käydä tutkailemassa, koska se G0 on tosiaan täydellinen sävy meikälle, ihan ympäri vuoden :)

Se mikä on napissa eli kaipa se vahaisempi versio ei ainakaan kovasti kuivata mun ihoa, käytän yleensä sitä kun iho on kuivimmillaan ja sävynä mulla on B1 jonka otin myyjän suosittelemana. Löytyy myös G0 jos vaalentaa tarvitsee, samoin G4 joka on ihan epäsopiva sävy ja aiemmin oli myös J1 joka oli aika vaalea (kellertävä) myös. Tietysti jos iho on kovasti kuiva ja hilseilee muutenkin ei tuo ainakaan sitä auta mutta en kyllä vielä ole löytänyt muutakaan meikkivoidetta jonka kanssa saisi huonona päivänä nassun tasaiseksi  :-\
Tukka 1c(tai 2a) M ii/iii, hiuslaatuketju sivu 5, Hiushörhö, kosmisfriikki ja kynsilakkahirmu.

Poissa lynx

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #306 : 26.02.08 - klo:10:01 »
Entä onko kukaan löytänyt vaaleita sävyjä Biothermiltä? Muistelen, että mainostavat Sense Aquaradiancea kuivalle iholle sopivana, mutta aiemmin ainakaan meikkivoiteiden sävyt eivät ole olleet kovin vaaleita. :-\

Mulla on ollut tuon Aquaradiancen vaalein sävy. Siis ei se ihan vaaleista vaalein tosiaan ole kyllä. Mä olen ihan valkonaamainen, mutta kyllä toi sinänsä toimi mulla värin puolesta ihan okei. Nimittäin tuo on hurjan ohutta, ja sormilla kun sen levittää, ei jäänyt mitään outoa väriä naamaan. Tuskin tosin ostan enää, kun toi voide itsessään ei vaan jotenkin tuntunut ihan kauhean hyvälle. Vähän jotenkin mähmäinen se koostumus. Kannattaa käydä kokeilemassa jossain Stockalla tms, missä myyjä osaa katsella istuuko se sun ihon väriin.

Poissa Stationery

• Kosmetiikkafriikki
  • Tukkaguru
  • Kosmetiikkaholisti- Kauneus on asenteesta kiinni.
« Vastaus #307 : 26.02.08 - klo:10:24 »
Minulla oli tuo Grimasin G0 nappimeikkivoide ja tuntui kyllä omaan nassuun todella paksulta ja tönköltä enkä saanut kovin kevyttä ja luonnollista lopputulosta millään. Peittävyys oli toki hyvä esim.silmänalusilla, mutta ei jotenkin vaan pysynyt minulla hyvänä ja siistinä.
20-vuotiaana sinulla on kasvot, jotka luoja sinulle loi,
40-vuotiaana kasvot, jotka olet hankkinut ja 60-vuotiaana kasvot, jotka olet ansainnut.

Poissa Magia

• Tukkaguru
« Vastaus #308 : 26.02.08 - klo:11:21 »
Perun puheeni siitä mukamas vaaleasta sävystä Dream matte moussessa. Ensimmäisen kerran, kun näin sen, kurkkasin vaan purkkiin, ja siellä oli ihan koskematon pinta, joka näytti tosi vaalealta. Jossain toisessa kaupassa taas oli näpläilty testeri, siinä taas näytti tosi tummalta ja kädellä myös. Väärä hälytys siis. ;D

Poissa mingtang

• Tukkaguru
« Vastaus #309 : 26.02.08 - klo:13:45 »
Kryolanin fluideilla taas ei saa oikein mitään peittoa aikaan kolmellakaan kerroksella, sopinee siis jollei sitä tarvitsekaan. Lähinnä vertaisin johonkin Rimmelin meikkivoiteeseen peitoltaan. Sarjaan kuuluu myös vihreä fluidi, joka on aika kätsy laajempien punaisten peittoon :)
Mistä Kryolanin nestemäisistä puhut? Niitäkin on iso liuta :)

mulla on pintakuiva iho talvisin, ja näyttää siltä että vahamainen on vähemmän kuivattavampi. nestemäinenkään ei ole, jos ihonhoito on perustasolla kunnolla (erittäin hyvä kosteus iholla oikeilla tuotteilla). muutoin kaikki kiristää. siis tarkennoksena: käytän itse nestemäistä Grimasia, koska se peittää paremmin kuin Grimasin vahamainen. vahamainen tietojeni mukaan sopii kuivemmalle iholle kuin nestemäinen Grimasin värivoide. mut tästä on poikkeuksia.

Minulla oli tuo Grimasin G0 nappimeikkivoide ja tuntui kyllä omaan nassuun todella paksulta ja tönköltä enkä saanut kovin kevyttä ja luonnollista lopputulosta millään. Peittävyys oli toki hyvä esim.silmänalusilla, mutta ei jotenkin vaan pysynyt minulla hyvänä ja siistinä.
Hmm... siis kumpi: creme make-up vai camouflage? jälkimmäinen on ihan kittimäistä, äärimmäisen peittävää erikoisainetta. ainoastaan ttoi creme make-up on säännölliseen käyttöön.

Jos haluaa lainata yhteen viestiin eri kirjoittajia, tämä onnistuu joko niin, että
1) kirjoittaa monta viestiä ja copy-pasten ja modify-napin avulla liittää ne heti yhteen, kuten modet tällaisissa tapauksissa tekevät
tai
2) lainaa normaalisti quote-namiskalla yhtä kirjoittajaa, kirjoittaa tämän jälkeen oman kommenttinsa ja sen jälkeen vastaustilassa painaa alla olevista viesteistä haluttujen lainattavien viestien kohdalla oikeasta yläkulmasta nappulaa "lainaus", jolloin kyseinen tekstipätkä tulee kirjoitustilaan kommentoitavaksi. Oikeasti ihan kätevää. -Serafi-

Thanks, kokeillaan seuraava kerta :)
« Viimeksi muokattu: 26.02.08 - klo:16:49 kirjoittanut mingtang »
Aknearpinen, rosaceaa, öljyinen & herkkä ikääntyvä iho.Hiukset pitkät. Silmät vihreät.

TOP: Colours Caramel,  Lavera, Nuxe, LilyLolo, Emani, REN, Bion

Poissa Ice

• Tukkaguru
  • Think fast, look alive
« Vastaus #310 : 26.02.08 - klo:19:17 »
Mistä Kryolanin nestemäisistä puhut? Niitäkin on iso liuta :)

Yleisesti ottaen huononlaisesta peittokyvyistä puhuin, vihreä taas kuuluu siihen Ultra Foundation Fluid -sarjaan :)

Tigru

• Vieras
« Vastaus #311 : 29.02.08 - klo:15:13 »
Nyt on Mansikkalassa Borghesen meikkivoide sävyssä Ivorio 13 dollaria ;)

kaz^

• Vieras
« Vastaus #312 : 29.02.08 - klo:22:53 »
Nooh, tuli sitten tilattua tuo borghese. Täällä myös yksi toivoton vaalean ja peittävän meikkivoiteen etsijä. Niin ja meikkivoiteessa saisi olla myös pysyvyyttä. Seuraavassa minun kokemuksia eri meikkivoiteista.

Grimas meikkivoide - vaalein: Jätti ihon jotenkin tönkön näköiseksi + kaikki kysyivät, että olenko sairas ku se oli aika vaalea verrattuna aikaisemmin käyttämiini epäsopiviin meikkivoiteisiin.Varsinkin vedenkestävän puuterin kanssa.

Oriflame - T-Balance -  Vaalein sävy: Liian tumma, muuten hyvä, sillä minulla ainakin kuivatti finnit hyvin ja iho voi aika hyvin.

Max Factor Lasting Performance - vaalein sävy: Näytti kaupassa ihan hyvältä, mutta keväisessä auringonvalossa taittaa punaiseen, joten minun keltapohjaiselle iholle sopimaton. Grimaksen vedenkestävä valkoinen puuteri tasoittaa punaisuutta.

Helena Rubinstein Color Clone - Sävy 11: Muuten aika sopiva sävy, mutta huono peittävyys ja iltapäivästä tuntui, että ei ole lainkaan meikkiä.

Joe Blasco - Kaikki sävyt tummia kaulaa vasten. Muuten menisi, mutta kun ei tahdo pysyä T-alueella siistinä, eikä pysy nenässä laisinkaan, niin olen menettänyt toivoni.

Joe Blasco Red Neutralizer 1 - Huipputuote peittämään punaisuutta ja pieniä epäkohtia ihossa. Olispa tämän sävyistä meikkivoidetta jossakin.. ::)

Avon Calming Effects - Ivory: Tulee ihan hyvä pohjustus, vähän liian tumma minulle ja pitää laittaa ihan turkaisen paljon, että saa tarpeeksi peittävän lopputuloksen. Suosittelen kokeilemaan, vaikka syksyllä. Tämä oli Avonin meikkivoiteista minun iholle sopivin sävy, ilmeisesti vaalein, mitä Avonilla on.

Avon Color Trend - Sävy Ivory Beige: Aika vaalea, mutta jotenkin aika harmahtava.

ArtDeco - Mat finish 17 ja Rich Treatment Foundation 23: En ymmärrä miksi myyjä antoi näytteet näistä. Ihan hirveän värisiä. Toinen ruskea ja toinen oranssi minun iholla. Että ei ihan.

Avon Irtopuuteri - Sävyt liian tummia

Grimas - Make Up-Powder - Vaalein: Ollut yli puoli vuotta käytössä. Hyvä tuote, mutta vaihtelun vuoksi kokeilen nyt Cliniquen vaaleinta irtopuuteria.

Borghese - Ivorio: Ihanan vaalea sävy, mieheni mielestä jopa liian vaalea. Peittävyys aika huono, koska on niin juoksevaa ja vaikeaa saada peittävää aikaan. Tuntuu häviävän kasvoista päivän mittaan. No etsintä jatkunee peittävän meikkivoiteen osalta.

Clarins Teint Idole Matte - 01 Linen: Aika vaalea, peittävyyttä löytyy, mutta ei niin paljon kuin Dior Forever sävy 010:, joka on sävyltään suunnilleen sama, voisi olla talvi-iholle ihan hitusen vaaleampi, loistava kesämeikkivoidesävy. Forever on todella riittoisaa ja luulisin purkin kestävän melko kauan. Näistä ostaisin itselleni kesäiholle Diorin.

Lancome - Teint Idole sävy 01: ei kovin peittävä ja hieman tummempi kuin Clarinsin eli kasvot erottuivat kaulaa vasten

Chanelin Pro Lumiere - Opaline ja Chanel Mat Lumiere - Fainence: Molemmat sävyt tummia.

Shiseido - Dual Balancing Foundation: Sävy O00 sopi iholle hyvin, mutta peittävyyttä ei ollut riittävästi ja kasvot näytti luonnottomilta jos laittoi meikkivoidetta paksumman kerroksen.

Eniten minua kummastutti erään kemikalion myyjä, joka yritti mulle väkisin myydä ihon väriä tummemman meikkivoiteen ja häivyttää kunnolla, mutta en kyllä todellakaan ala puolta purkkia kallista meikkivoidetta kaulaani länttäämään vain sen takia ku myyjä niin väittää.. Ei ymmärrä :( Väitti, että uusimmassa Kauneus ja terveys lehdessä oli näin kirjoitettu. Ja minä kun olen jostain lukenut että meikkivoide saa olla mielellään pari astetta vaaleampaa ennenkuin tummempaa. Miten on kanssasisaret, mitä mieltä olette asiasta?

Onko kenelläkään kokemuksia Dermalogican Treatment Foundationeista? Millainen on vaalein sävy?
Vastaanpa tässä sitten itselleni, kun sain näytteet vihdoin käsiini. Nimittäin netissä olevista värisävyistä voisi päätellä että vaalein sävy olisi hyvä, mutta en tiedä oliko ne näytteet jotenkin pilalla vai mitä, mutta ne oli rusehtavia ja sai ihon näyttämään likaiselta. Joten eipä auttanut. Eniten ihmetyttää näiden meikkivoiteiden hinnat, nimittäin mansikkanetistä ne saa alle 30 eurolla, kun taas kosmetologilla maksaa 70 euroa. Ihan älytön hintaero.

« Viimeksi muokattu: 15.03.08 - klo:15:26 kirjoittanut kaz^ »

Poissa Ilyasviel

• Tukkaguru
« Vastaus #313 : 29.02.08 - klo:23:06 »
^ Millainenhan sävy 2 Light Ivory olisi? Ei todellakaan ole hinnalla pilattu, ja jos kerta ovat todella vaaleitakin.

Lainaanpa nyt itseäni. Sävy 4 oli aavistuksen tummempi ja hieman punaisempi kuin sävy 2. Sävy 2 oli neutraalimman värinen ja hyvä varsinkin vaalealle talvi-iholle. Ei tuo nelonenkaan liian tumma ollut. :) levittyvyys hyvä ja peittokyky keskitasoa.

Poissa -j-

• Tukkaguru
« Vastaus #314 : 01.03.08 - klo:18:19 »
Eniten minua kummastutti erään kemikalion myyjä, joka yritti mulle väkisin myydä ihon väriä tummemman meikkivoiteen ja häivyttää kunnolla, mutta en kyllä todellakaan ala puolta purkkia kallista meikkivoidetta kaulaani länttäämään vain sen takia ku myyjä niin väittää.. Ei ymmärrä :( Väitti, että uusimmassa Kauneus ja terveys lehdessä oli näin kirjoitettu. Ja minä kun olen jostain lukenut että meikkivoide saa olla mielellään pari astetta vaaleampaa ennenkuin tummempaa. Miten on kanssasisaret, mitä mieltä olette asiasta?

Ai siis väitti, että lehdessä sanotaan, että pitää käyttää omaa ihoa tummempaa meikkivoidetta??
No en kyllä itse käyttäisi. EIköhän se ole paras, jos löytää juuri oman ihonsa sävisen meikkivoiteen, jos luonnolliselta yrittää näyttää.
2c ii. Kasvatusprojekti käynnissä...