Kirjoittaja Aihe: Meikkivoide/puuterisävyt kalkkilaivojen kapteeneille  (Luettu 181751 kertaa)

Poissa Tiiti

• Tukkaguru
  • Moppitukka
Vs: Meikkivoide/puuterisävyt kalkkilaivojen kapteeneille
« Vastaus #315 : 01.03.08 - klo:18:34 »
^ Siinä jutussa sanottiin, että jos joutuu väristä tinkimään, niin parempi on hiukan liian tumma, kuin vaalea. Että liian vaalea tekee kasvot helposti haamumaiseksi.
Muoks. Kyllä mä oon tosta ohjeesta samaa mieltä. Tietysti tulkintakysymys on se, että mikä on "hiukan liian." ;)
« Viimeksi muokattu: 01.03.08 - klo:18:37 kirjoittanut Tiiti »
Veni, vidi, Visa.

Poissa Jonsu

• Tukkaguru
« Vastaus #316 : 01.03.08 - klo:19:33 »
Mullekin Kicksissä myyjä yritti tuputtaa suht tummia meikkivoiteita. Pyysin näytettä Clarinsin Truly Mattesta (vaaleimmasta sävystä) ja kysyi että "sä siis tykkäät todella vaaleista meikkivoiteista", mä olin ihan että daa nääthän sä itsekin että olen valkoihoinen ei se tykkäämisestä ole kiinni.

Poissa Sheppa

• Tukkaguru
« Vastaus #317 : 02.03.08 - klo:00:29 »
Pyysin näytettä Clarinsin Truly Mattesta (vaaleimmasta sävystä) ja kysyi että "sä siis tykkäät todella vaaleista meikkivoiteista", mä olin ihan että daa nääthän sä itsekin että olen valkoihoinen ei se tykkäämisestä ole kiinni.

Aika jännä... Mä sain tästä vaaleimmasta sävystä näytteen myyjältä vajaa vuosi sitten, ja oli ihan myyjän aloitteesta. Osasi ilmeisen hyvin katsoa että olen vaalea ja myös tarvitsen vaaleaa meikkivoidetta, ei onneksi tuputtanut esim. aurinkopuuteria tai muutakaan liian tummaa meikkivoidetta. Harmi vain että on olemassa näitä jotka näyttää tykkäävän tummista meikkivoiteista ja olevan sitä mieltä että hyvin vaalea meikkivoide sopii vain haamuille.

Ostin tänään Chanelin Mat Lumieren sävyssä 02 porcelaine. Eilen tutkin Chanelin hyllyä ja puoliksi sattumalta päätin kokeilla vaaleahkon näköistä meikkivoidetta. Se näyttikin yllättävän vaalealta kädellä, joten laitoin paperille läntin ja päätin vielä miettiä yön yli ja katsoa aamulla päivänvalossa. Laitoin paperinpalalle nykyisten meikkivoiteideni (em. Clarins ja MF Lasting Performance 100) näytteet, Chanel näytti yhtä vaalealta mutta hitusen eri sävyiseltä. Chanelia laitoin vielä läntin kaulalle, eikä näyttänyt pahalta päivänvalossa, joten lähti viime hetkellä mukaan ennen kuin poistuttiin laivasta. Täytyy testailla pian kunnolla kasvoille, toivottavasti on hyvä sävy, levittyy hyvin ja peittää edes ok:sti. Eka kokemus Chanelista kun oli hieman negatiivinen, jospa tää olis parempi. (Seuraavaksi oli itse asiassa tarkoitus ostaa Lorkun Infalliblea sävyssä 015, sitä saa Suomesta mutta tätä ko. Chanelia tuskinpa... joten piti sortua, muuten olis kaduttanut huolella.)
1b F ii.
Lemppareita Joicon k-pak -sarja, Tigi O&H ha, Brunette Goddess sh ja ha, L'Anza Hair Repair-sarja, Dry Hair Moisture treatment ja Healing Moisture Kukui Nut ha. Tukan pituus vajaa bsl. Väritys n. 10/11-tasoinen tuhkanvaalea.

Poissa Iiris

• Tukkaguru
« Vastaus #318 : 12.03.08 - klo:18:54 »
^ Diorskin Foreverin vaalein sävy on mielestäni vaalein mitä Diorilta löytyy. Sävy on myöskin neutraalimpi kuin muut vaaleat sävyt, mutta kuitenkin keltapohjainen. Peittää hyvin, mutta näyttää silti luonnolliselta.

Mua on alkanut kiinnostaa tämä Diorskin Forever! Oletko ollut MinnieMouse tyytyväinen? Entä osaatko arvioida, käykö kuivallekin iholle?

Vastailen täällä itselleni. Tänään kokeilin tuota (käsittääkseni) vaaleinta sävyä ja se oli kyllä aika tumma. :-\

Sitä vastoin Lancômen uudempi Photogenic vaikutti vaalealta ja miellyttävältä, joten ehkä kokeilenkin sitä! Onko teillä kokemuksia sen vaaleimmasta sävystä 010?
# 1a F i #
Ohuet ja suorat, hyvin "pohjoismaiset" hiukset.
Lempimuotoilutuote: Label.m:n Texturizing Volume Spray + hiuspuuteri (Redken).

Poissa EVS

• HAIRahtanut
« Vastaus #319 : 13.03.08 - klo:16:26 »
Kalpeiden kannattaa tarkistaa Laura Mercierin meikkivoiteet, niistä löytyy vaaleita sävyjä! Tilasin mansikkalasta Moisturizing Foudationin vaaleimman sävyn Porcelain Ivory. Sävy on vaaleampaa kuin Make Up Forever Face & Body-meikkivoiteen sävy 38 Pink Porcelain, MACin Studio Stick NW15 ja Lorealin True Match N1 mutta tummempaa kuin Borghesen Ivorio. Tämä on melkoisen keltapohjainen sävy, keltaisempaa kuin mikään noista edellämainituista. Näyttää noiden muiden rinnalla jopa sitruunankeltaiselta. Mun neutraalille/harmaalle (viehättävää) iholle tuo oli kuitenkin sopivaa, ei liian keltaista. Plussaa siitä, että ei näytä mun iholla oranssilta kuten monet meikkivoiteet.

Muuten tämä meikkivoide ei ole ehkä mitään parhaimpia kokeilemiani, tämä on melko paksua pakkelia ja peittää ihan liikaa mun makuun. Sen lisäksi tämä jää ikävästi kiinni kuiviin kohtiin, mutta täytyy kyllä sanoa, että talvisin kaikki meikkivoiteet tekevät tuota. Moisturizing-versio ei varmaankaan sovi rasvoittuvan ihon omistajille, on sen verran tuhtia. Tämän pistän varmaan myyntiin, mutta voisin seuraavaksi testata saman firman Tinted Moisturizeria, jos se olisi peittävyydeltään vähän kevyempi.
1a F ii

Poissa RockQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #320 : 18.03.08 - klo:23:16 »
Piti heti testata kasvoille tota mansikkalasta tullutta Borghese Cura naturale-meikkivoidetta. Sävy on oikein hyvä, peittokyky yhdellä kerroksella ei ole mikään kovin huima mutta tossa toisaalta luki että sitä voi kerroksilla lisätä. Toivottavasti näin, ettei mee kökköiseksi tai mitään. Puteli vaan on mun mielestä aika ruma, tai se korkki ainakin ;D Eikä oo kovin käytönnöllinen ilman pumppua tai mitään, vähän hankalaa valutella tollasesta putelista.. Vaikka ilmeisesti useissa selektiivisissä (en siis tarkoita etä Borghese on selektiivinen merkki) toi lasipullosta valuttelu on ihan normaalia. Mut ei paha tohon hintaan!
Kerrostettu kihartuva hennapolkka
www.siameselipstick.com

Poissa -j-

• Tukkaguru
« Vastaus #321 : 19.03.08 - klo:08:49 »
En nyt muista, onko täällä mainittu Logonan meikkivoide, tilasin omani beauty center europesta. Sävyjä on 2, itselläni on vaaleampi 01 light beige ja se on tosi vaaleaa! Vaaleampi, kuin mikään aiemmin testaamani meikkivoide! Selvästi esim Nivean ideal finishin 01:ä vaaleampi. :)

Peittävyys ei valitettavasti ole ollenkaan samaa luokkaa, kuin tossa ideal finishissä, mutta täytyy koittaa vaikka useampaa kerrosta seuraavan kerran, tai sitten tottua luonnollisempaan tulokseen. Mulla taitaa ensimmäisen kerran elämässäni olla tarpeeksi vaalea meikkivoide :)
2c ii. Kasvatusprojekti käynnissä...

Poissa Jippii

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #322 : 23.03.08 - klo:12:32 »
Osaiskohan joku vinkata mulle meikkivoiteen, joka olisi koostumukseltaan kuin Lancomen Color Ideal, mutta sävyltään vaaleampi kuin tuon vaalein...? Muuten on ollut mun kuivalle naamalle hyvä, mutta liian tumma.

Mansikkalasta on nyt tulossa tuo Borghesen vaalein ja lisäksi Diorilta vaalein jostain meikkivoiteesta, jonka nimeä en nyt muista.  ::)

Poissa Mindy

• Hiushörhö
  • Kauneus tulee sisältäpäin, päästä ;)
« Vastaus #323 : 29.03.08 - klo:20:54 »
Oon itse ihan täysin niin valkoinen kun olla ja voi. Mun kroppa aina on fosforilamppu rannalla.. :D
 Meikkivoiteen haku on ollut tavattoman työlästä.  MACin standilla löysin täsmälleen ihanan värin sieltä joskus, mutta siellä ollessani äskettäin, huomattiinkin et oli kyseinen värini loppunut ja joutuu yli kolmeviikkoa odottamaan uutta täydennytä heidän varastoon. AAAARGH Joten siksi jouduin tyytymään kakkosvaihtoehtoon. Eli.
Tänään ostin Make Up Storen vaaleimman meikkivoiteen ( Milk matt)  ja huomenna kokeilen miltä näyttää luonnonvalossa. Näin välimeren ihon pohjavärin omaavana kelta-neutraalipohja on sopinut parhaiten kuontalooni.

Hiukset t-ruskeat, luokitus: 2bCiii Mid-Back,  Hyväkuntoiset.

Poissa ZombieQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #324 : 29.03.08 - klo:21:48 »
^Saanko kysyä mistä MACin meikkivoiteesta löytyi tarpeeksi vaalea sävy ja mikä se oli? :)
why be pretty when you can be gorgeous<br />2b F ii

Poissa sonj

• Hiushörhö
« Vastaus #325 : 29.03.08 - klo:23:18 »
^

Eikö noissa kaikissa ole käytännössä samat värit, NC15:n ja NW15:n ollessa vaaleimmat, että suuria eroavaisuuksia ei ole?

Mulle kaikki MUS:n meikkivoiteet ovat kyllä auttamatta ihan liian tummia, oikeastaan ainoa, mistä hyvän olen löytänyt, on Meow cosmetics. Mielelläni kokeilisin MAC:nkin meikkivoidetta, mutta jos ne ovat yhtä tummia kuin MUS, niin ei sitten. Olin viime vuonna MUS:lla meikattavana, ja siinä kun sitä meikkivoidetta laitettiin, näki, että vaalein sävy on ihan älyttömän tumma. Sama esimerkiksi Cover all mixissä, omani jouduin myymään kun se vaalein sävy, joka ei siis taita punaiseen eikä vihreään, oli ihan liian tumma. Oi että kun on hankalaa :/
on satua, että morsiamet punastelevat
tosiasiassa he hehkuvat voitonriemusta

Poissa ZombieQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #326 : 29.03.08 - klo:23:22 »
^Esim. nestemäisen Studio Fixin NW15 ja NC15 olivat molemmat mulle liian tummia ja keltaisia, Studio Fix meikkipuuterin NC15 sitävastoin aivan täydellinen sävy. Johtuu ehkä erilaisesta koostumuksesta tmv. Sitä ajoin tuolla takaa, että löytyisikö MACin nestemäisistä vaaleampia kuin nuo Studio Fixin vaaleimmat.
why be pretty when you can be gorgeous<br />2b F ii

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • "...As Your Flesh Rots"
« Vastaus #327 : 30.03.08 - klo:17:46 »
Itsekin oon joutunut toteamaan, että MUS:n ja MAC:n meikkivoiteet on liian tummia, mutta onneksi mulla on nyt ollut käytössä Lumenen Double Stay 0 ja varastossa odottaa Nina Riccin tosi vaalea meikkivoide ja Revlonin Age Defying vaalein :) Lisäksi mua kiinnostaa se Logonan meikkivoide, jota saa joistakin apteekeista, mutta sitä nyt en tule tarvitsemaan aikoihin, kun meikkivoiteita on tarpeeksi nyt!

En ole ihan varma tuunko ostamaan enää Double Stayta, kun se taas markkoinoille ilmestyy 0 sävynsä kanssa, kun joudun siihen sekoittamaan kumminkin aina Hydra Dropsia tai Crystal Radiancea puolet joukkoon, jottei kuivata liikaa ihoa. Riippuu vähän onko se Logona sitten hyvä ja löytyykö hyvä sävy.
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset alaselässä. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #328 : 08.04.08 - klo:12:47 »
Mulla on käytössä Macin peitepuiokko, muistaakseni sävyä NW15. Saisi ehkä olla ehkä hitusen vaaleampaa, mutta kelpaa hyvin, koska en parempaakaan ole löytänyt. Meikkivoidettä en oikeastaan käytä, koska saa sitä ikinä laitettua luonnollisen näköisesti vaikka millä konstilla yrittäisin sillä poskeni punehtuvat todella helposti. Nyt on iho sen verran hyvässä kunnossa, että pärjään onneksi peitepuikolla.

Silmäluomia pohjustelen L'orealin Infalliblen vaaleimmalla sävyllä, jota aiemmin käytin meikkivoiteena. Silmien alle Käytän Kryolanin korostepuikkoa (sellainen se kai on..), joka on ainoa löytämäni TODELLA vaalea peitepuikkosysteemi. Se sisältää  tosin mineraaliöljyjä joten en voi käyttää sitä muualla kuin silmien alla, muuten on tuloksena kasa hirveitä finnejä. Muuten olisi aika täydellinen tuote. Käytän myös Art Decon Camouflage -napin vaaleinta sävyä finnien peittämiseen, sillä keltapohjaisena peittää punaiset näpyt hyvin. Sisältää tosin myös mineraaliöljyä. Kryolanin puiokkoa kannattaa kokeilla, jos ei ole tarpeeksi vaaleaa silmienalustuotetta vielä löytänyt.

Puuterina käytössä Lumenen Skin Couturen vaalein transclucent sävy, joka kelpaa hyvin sillä laitan sitä vain kevyesti, joten sävy ei juurikaan näy.

L'Orealin Infalliblesta saa muuten kevyempää, kun sitä sekoittaa kosteusvoiteeseen. Kokeilujen perusteella kaikki kosteusvoiteet ei kuitenkaan sekoitu siihen hyvin (tulee möykkyistä ja rullaa), mutta Nivean Rich Moisturizing Day Care sekoittuu kyllä hyvin.

Koko pienen ikäni olen joutunut värivammasta kärsimään, mutta onneksi nykyään on Suomessakin vähän enemmän valikoimaa... Monet meikkimyyjät ovat itse rusketuskerroksen peitossa eivätkä vieläkään tunnu ymmärtävä, etteivät kaikki halua näyttää oranssilta :P  Valkoisena on hyvä olla  ;D

Poissa Tiahaar

• HAIRahtanut
    • Gently Out Of Time - blog about pretty things
« Vastaus #329 : 08.04.08 - klo:13:44 »
Minulla olisi etsinnän alla kivipuuteri. Tämän hetkinen Lumenen 0 -sävyinen puuteri tummuu, kun sillä korjaa meikkiä -> meikki näyttää oranssilta. Olen käyttänyt jo vuosia tuota Lumenea, joten olen hukassa, kun pitäisi löytää joku korvaava tuote. ;) Irtopuuterina minulla on Grimasin Transparent Powder, joka ajaa asiansa erinomaisesti, mutta päivällä tarvitsen jonkun puuterin kiinteässä muodossa.

Ulkomailta tilaaminen ei ole ongelma, mutta en mielelläni maksaisi puuterista paljoakaan yli 15e. Kävin läpi Strawberrynetin tarjontaa, mutta silmääni ei osunut mitään kovin kiinnostavaa. En ole vailla valkoista puuteria (sellaisen löytää kyllä helposti) vaan läpikuultavaa. Ihoni on hyvin rasvoittuva, joten se nähtävästi tummentaa tuota Lumenea. Minua harmittaa aivan vietävästi kun Body Shop poisti valikoimistaan paperipuuterit. :(  Heillä oli yksi aivan vaalea, joka toimi mahtavasti.
- What did you dream about?
- Lollipops and candycanes.
http://tiahaar.blogspot.com