Kirjoittaja Aihe: Meikkivoide/puuterisävyt kalkkilaivojen kapteeneille  (Luettu 181743 kertaa)

Poissa Armada

• HAIRahtanut
Vs: Meikkivoide/puuterisävyt kalkkilaivojen kapteeneille
« Vastaus #345 : 13.04.08 - klo:09:40 »
Onko kukaan vielä testannut Nivean uutuutta Natural Mattea? Minusta Ivory oli ihanan vaalea sävy, niinpä päädyin ostamaan sen ::) No ensivaikutelma oli se, että se levittyi hyvin iholle (käytän sivelintä) ja peitti mielestäni arpia ja punaisuutta ihan hyvin. Ja näin ensipuraisulla ei mielestäni erotu kaulan ihoa vasten. Kaupassa testasin meikkivoidetta kaulalle ja se sulautui tosi hyvin. Puuteriviimeistelyllä tuli ihanan sileäntuntoinen iho. :)

Minulla on myös tuon Natural Matt-meikkivoiteen vaalein sävy. Tykkään paljon: levittyy hyvin ja on peittävyyteensä nähden ohut. En yleensä edes laita puuteria päälle jos meikin ei tarvitse kestää pitkään, kun iho jää sopivan mattaiseksi ilmankin. Sävyltään on aika samanoloinen kuin TBS:n kosteuttavan meikkivoiteen sävy 01. Natural Matt näyttää kädelle kaadettuna melko tummalta, mutta kasvoilla onkin tosi hyvä. Ehkäpä jopa parhaimman sävyinen meikkivoide mitä ikinä olen omistanut. Kesäksi ajattelin sekoittaa vähän tummempaa meikkivoidetta sekaan jos uhkaa jäädä liian vaaleaksi.

Poissa Chronos

• HAIRahtanut
« Vastaus #346 : 13.04.08 - klo:14:08 »
Huomasin että jos meikkivoide on vähänkin peittävämpää niin sävy erottuu heti kaulasta,Tykästyin Oriflamen meikkivoiteeseen ja saattaisi kesällä mennä,nyt on liian keltainen.Tuntuu ettei naama ole minkään värinen.Lumenet on keltaisia ja Niveat punaisia.Baariin lähtiessä olen laittanut Stargazerin Light olivea joka toimii ihan hyvin,ja on kyllä tosi peittävä.Rimmelin meikkivoiteista en muista oikein mutta taisivat olla aika keltaisia ja tummia.Seuraavaksi aion kokeilla Max factorin Lasting Performance sävyä 100Fair,näytti kaverin wc:ssä laitettuna aika hyvältä ja kaverilla on todella vaalea naama ja hieman keltapohjainen,punapigmenttiäkin löytyy pisamien kera.Ei vaikuttanut kovinkaan pakkelimaiselta.
1a M ii, classic-pituus. Hennavärjäilyä 14 vuotta. Sydäntä lähellä 70-luku, ruuanlaitto ja kosmetiikka.

lily

• Vieras
« Vastaus #347 : 15.04.08 - klo:16:19 »
Osaisitteko suositella mulle mitään hyvää ja halpaa meikkivoidetta? Sen pitäisi olla peittävä. Yleensä kaikki mitä kokeilen, ovat joko liian oransseja tai punaisia kasvoillani  :(

edit: En oikein tiedä, minkä sävyinen ihoni on  ??? Mutta se on vähän kuiva ja siinä on paljon epäpuhtauksia. Aikaisemmin olen kokeillut esim. Revlonin Colorstayta ja Lorealin True Matchia, sekä Max Factorin Face Finity-meikkipuuteria. Halvalla tarkoitan, että se voisi maksimissaan olla n. 15 euroa. Mineraalimeikkejä kiinnostaisi kokeilla, mutta ei ole mahdollisuutta tilata ulkomailta, koska en omista luottokorttia.
« Viimeksi muokattu: 15.04.08 - klo:16:35 kirjoittanut lily »

Poissa Magia

• Tukkaguru
« Vastaus #348 : 15.04.08 - klo:16:21 »
^ Noilla kriteereillä on ehkä vähän hankala lähteä suosittelemaan, kannattaa varmaan ensin kertoa esim. omasta ihotyypistä, ihosi sävystä, mitä meikkivoiteita olet tätä ennen kokeillut, mitä tarkoittavat kriteerit hyvä ja halpa. Toisen mielestä halpa voi olla 5e ja toisen mielestä 15e. :) Kannattaa kokeilla vaikka Lorealin Infalliblea, jos et ole sitä kokeillut.

Poissa Livia

• Tukkaguru
« Vastaus #349 : 15.04.08 - klo:20:06 »
Tuossa aiemmin kyselin Nivean Ideal Finishin sävystä Ivory, ja nyt pääsin vertailemaan sitä Anttilassa True Match N1:seen. Ivory oli selkeästi punapohjaisempi kuin N1, standin valoissa N1 näytti liian keltaiselle ja Ivory taas sulautui aivan täysin kämmenselälle. Tuntuu oudolle, että N1 oli vertailtaessa noinkin keltainen, kun en kuitenkaan kasvoilla erota sen olevan liian keltainen. Ivory oli kyllä aivan ihmeellisen sopiva ihonsävyyni, mutta jätin sen kuitenkin kauppaan, että pääsen taas hyödyntämään yhden 10e leiman seuraavalla kerralla ;)

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #350 : 09.05.08 - klo:22:34 »
Jos on matkalle Britanniaan niin kannattaa katsastaa MeMeMe sarjan Flawless Concealer, 1 vanilla ja Cool & Calm Colour Corrector. Löysin Flawless Concealerista vihdoinkin sopivan tarpeeksi vaalean sävyn, sopii varmasti myös valokynäksi vähän tummemmille vaaleille. Peittää todella hyvin ja kestää koko päivän tummentumatta vaikka hintakaan ei ole kalliimmasta päästä, vain n. 5 puntaa. Lilaan Cool & Calmiin suhtauduin hiukan epäileväisemmin, mutta onneksi kuitenkin ostin koska se näyttaa vihdoinkin tehoavan Colour Correctorin parina ikuiseen "yhden tunnin unet" lookiin vaikka nukun yleensä 8 tuntia! MeMeMe sarjaa myydään Superdrugeissa, ei kuitenkaan ihan pienimmissä. Sarjalla on myos halpa Lip & Cheek tint sekä pullossa että huulikiilto/liptint kaksoisputkilossa.   

Poissa Pähkinä

• Tukkaguru
« Vastaus #351 : 16.05.08 - klo:16:10 »
Täällä jo aiemminkin kommentoitu Shiseidon Dual Balancing Foundation, sävy O 00, on kyllä aivan ihana sävy vaalealle, kellertävälle iholle. Käsittääkseni tuo O viittaa ocraan, ja sopii siis nimenomaan keltapohjaiselle iholle. Olisikohan se ollut I sitten punapohjaiselle. Sävy ei kyllä ole aivan kaikkein vaalein, joten jos jotain aivan ”kalkkitasoa” kaipaa, niin tämä saattaa olla liian tumma. Omalle rasvaiselle iholleni tuo meikkivoide oli kuitenkin liian paksua, eikä pitänyt ihoa tarpeeksi mattana (itselläni on hyvin rasvoittuva iho). Ei kuitenkaan tummunut päivän mittaan. Paksuudeltaan käyttäisin tätä itse maksimissaan vain talvisin. Miinusta huonosta pullosta (suuaukossa ei pumppua, vain iso reikä, josta sitten helposti tuli aina liikaa ja on hygienialtaan pumppua huonompi; muotoilu ei myöskään omaan silmääni miellyttävä). Sävyn ja levitettävyyden puolesta ostaisin uudelleen, mutta nyt kyllä haeskelen jotakin kevyempää.

Poissa Margot

• Tukkaguru
« Vastaus #352 : 16.05.08 - klo:17:14 »
Mulle sopii tosi hyvin Max Factorin Lasting Performancen sävy 100 Fair, vaikka sitä on täällä moitittu tummaksi. Mulle tuo on juuri sopiva ja sopivan punertava. Myös Lumenen 0-sävy sopi, vaikka se on ilmeisesti neutraali. Olen vaaleampi kuin lähes kukaan tuttuni, mutten tämän foorumin perusteella kuitenkaan niin vaalea kuin jotkut.

Poissa Jonsu

• Tukkaguru
« Vastaus #353 : 16.05.08 - klo:20:48 »
Täällä jo aiemminkin kommentoitu Shiseidon Dual Balancing Foundation, sävy O 00, on kyllä aivan ihana sävy vaalealle, kellertävälle iholle. Käsittääkseni tuo O viittaa ocraan, ja sopii siis nimenomaan keltapohjaiselle iholle. Olisikohan se ollut I sitten punapohjaiselle. .

I on Ivory, itse käytän tuota Dual Balncing I 100 very light Ivory. Ei se ainakaan kovin punainen ole koska mä pystyn sitä käyttämään.

Poissa Pähkinä

• Tukkaguru
« Vastaus #354 : 16.05.08 - klo:22:20 »
^ Tarkoitin siis, että I on varmaan tarkoitettu viileäpohjaiselle ihonsävylle lämpimän sijaan. Eikös silloin puhuta punapohjaisuudesta vai meninkö nyt jo ihan sekaisin  ??? .

Ymmärsin joskus jo ostaessani tuon meikkivoiteen, että sävy jaottelu oli numeerisen lisäksi O ja I, joista O viittaisi ocraan (keltapohjaiseen) ja I ivoryyn (tässä tapauksessa punapohjaiseen). Myyjä tuota minulle selitteli. Katselin nyt vielä netistä ja näyttäisi, että numerointi on suunnilleen O 00, O 20, O 40, O 60, B 20, B 40, B 60, I 00, I 20, I 40, I 60. Varmaan muitakin numeroita voi olla kuten tuo mainitsemasi I 100. Nämä löysin yhdeltä nettisivuilta. Ja näistä siis tuo ensimmäisenä oleva kirjain viittaisi vain sävyn pohjaväriin. B varmaan oletettavasti on neutraali tms.

Tuo itselläni oleva O 00 on siis reippaan keltapohjainen, joten voisin kuvitella, että suurimmalle osalle tuo B tai I sävy voisi olla parempi. Metsästäessäni uutta pohjaa törmään aina ensimmäisenä siihen, että tarpeeksi vaaleat meikkivoiteet eivät useinkaan ole tarpeeksi keltaisia itselleni: olen varmaan joku keltatautinen  ;D .
« Viimeksi muokattu: 16.05.08 - klo:22:42 kirjoittanut Pähkinä »

Poissa Hue

• Tukkaguru
« Vastaus #355 : 16.05.08 - klo:22:44 »
^ B = Beige - eli luultavasti tässä tapauksessa neutraali. :)
Favs: Sebastian Professional Penetraitt ja Hydre Conditioner, Wella SP Luxe Oil & GHD IV Styler.

Poissa Jonsu

• Tukkaguru
« Vastaus #356 : 16.05.08 - klo:23:17 »
Se mun voiteen sävy in I00 olin jotenkin mieltänyt sen I 100, varmaan joku lukihäiriö. Tuo on jännä että tuo Ivory olisi viileäpohjainen koska itse miellän Ivoryn lämpimäksi. Tuon miekkivoiteen kanssa käytän Luminizing Color Powder L1. Se on valkoinen siveltimellä levitettävä kivipuuteri jolla saa hehkua ja lisää vaaleutta. Tämän näköinen, näitä on eri värisiä (kuvassa ei ole L1)

Poissa Apricot

• Tukkaguru
« Vastaus #357 : 16.05.08 - klo:23:22 »
OT, mutta onpa houkuttelevan näköinen puuteri, oletko kirjoitellut tuosta tarkemmin johonkin ketjuun?  :)
"Age shouldn't affect you. It's just like the size of your shoes - they don't determine how you live your life! You're either marvellous or you're boring, regardless of your age.”
"Gosling ei ole pelkkää ulkonäköä, hän on kaikkea muutakin."

Poissa Luna

• Tukkaguru
« Vastaus #358 : 16.05.08 - klo:23:35 »
Mulla on ollut kanssa tuo yllä oleva puuteri vaaleimmassa sävyssä, ja tykkäsin kyllä paljon! Tuo mukavasti vaaleutta  ja valonhohtoisuutta iholle. Muistelisin että siihen olisi olemassa täyttöpakkauksia joten olen säästänyt kuoret, pitäisi nyt vaan saada aikaiseksi etsiä jostain uusi täyttö!

Poissa Jonsu

• Tukkaguru
« Vastaus #359 : 17.05.08 - klo:09:34 »
Tuo on todella kallis puuteri jotain 40 ja risat, mutta tosiaa täyttö on 26 tai 28 euroa. Mulla ei tuo kovin kauaa ole ollut ja käytän tuota meikkivoide puuteri yhdistelmää lähinnä bilekäytössä. Kicksistä ostin tuon kun siellä myyjä suositteli mulle just noita sävyjä.