Kirjoittaja Aihe: Meikkivoide/puuterisävyt kalkkilaivojen kapteeneille  (Luettu 181547 kertaa)

Poissa Pepper

• HAIRahtanut
Vs: Meikkivoide/puuterisävyt kalkkilaivojen kapteeneille
« Vastaus #435 : 13.01.11 - klo:22:36 »
Ostin sokkona postimyynnistä Yves Rocherin uuden Perfect Primer pohjustusvoiteen sävyssä Rose. Maksoi muistaakseni alennuksen jälkeen 9,90€. En odottanut paljoakaan, mutta voide yllätti. Väri on onnistunut vaalea "posliini-ihon" sävy. Olen miksannut tätä kosteusvoidenokareen kanssa ja käyttänyt meikkivoiteena. Toimii myös hyvin luomivärin pohjustajana ihan sellaisenaan. Miinusta tulee ainoastaan tuoksusta, joka on ällöttävän makea ja ruusuinen, muuten ihan nappituote :ts.
Tyger tyger, burning bright. In the forests of the night. What immortal hand or eye could frame thy fearful symmetry?

Poissa naapio

• Tukkaguru
« Vastaus #436 : 14.01.11 - klo:21:04 »
Olisiko kellään vinkkiä miltä merkiltä löytyisi vaalein keltasävyinen valo/peitevoide silmien alle? Meikkiartistit ystävällisesti aina kertovat että 1-2 astetta ihoa vaaleampi olisi ihanteellinen, mutta yhtään tarpeksi vaaleaa ja keltaista ainetta ei ole tullut vastaan. Vaaleimmat värit aina tuntuvat taittavaan pinkkiin ja näyttävät harmailta minun kelmeällä ihollani. Voi olisipa MACilla NC10 ja NC5.....
Raitoja käpälään!

Poissa WilloTheWisp

• HAIRahtanut
« Vastaus #437 : 14.01.11 - klo:23:17 »
Mun mielestä toi kuultava meikkivoide on tosiaankin jotenkin "kuivan" oloinen, ajattelin että sopisi juuri sekaiholle tai rasvoittuvalle mut ei tosiaankaan kuivalle. imeytyi käden iholle hetkessä ja jätti täysin rasvattoman tuntuisen pohjan.

Minulla se tuntui niin rasvaiselta, vaikka sinänsä keveältä vaikutti, että en pystyisi käyttämään jatkuvasti. Inhottava rasvainen tunne tuntuu piiiiiitkään. Harmi ettei toimi minulla tämä, muiden onni, jää enemmän vaaleaa sävyä teille :D

Poissa Maëlle

• Hiushörhö
« Vastaus #438 : 15.01.11 - klo:01:05 »
Swatchasin osan meikkivoiteistani (loput ehkä myöhemmin). Yllättävän hankalaa saada sävyt oikein.
Vasemmalta oikealle:
1.   Nars Sheer Glow Siberia
2.   Stila Natural Finish Oil Free sävy A
3.   Exuviance Skin Caring Foundation Bisque
4.   L’Oreal True Match N1
5.   We Care Icon Matt Wear 1 Perfect Nude
6.   Natural Code Matt Makeup 10 Vanilla

Puoli tuntia myöhemmin. Oikealta vasemmalle, sillä käsi on toisin päin 

Poissa SH

• Tukkaguru
« Vastaus #439 : 15.01.11 - klo:12:55 »
^Oi kiitos! Jännä kuinka Lumenen Vanilla on tummunut Narsia paljon tummemmaksi sävyksi. Nokkelaa ja hyödyllistä kuvata tosiaan myös 30 min myöhemmin.

Poissa Yayah

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #440 : 17.01.11 - klo:08:42 »
Yritin kuvata swatchin omista meikkivoiteista, mutta en löytänyt sopivaa valaistusta, tai olen muuten vaan huono kuvaaja. Löysin kuitenkin tällaisen sivun, missä on swatchattu kymmeniä vaaleita meikkivoiteita: http://confessionsofazydrateaddict.blogspot.com/2009/09/foundation-swatchesundertonesoxidation.html

Poissa Hunajapupu

• Tukkaguru
  • -2a M iii-
« Vastaus #441 : 17.01.11 - klo:09:06 »
Swatchasin osan meikkivoiteistani (loput ehkä myöhemmin). Yllättävän hankalaa saada sävyt oikein.

Siis tummeneeko Lumene Natural Coden Vanilla iholla tosiaan NOIN paljon?  :o Olen tuota miettinyt seuraavaksi kokeiluksi, mutta jos se muuttuu naamalla selkeästi liian tummaksi niin eihän sillä sitten tee mitään. Olisi kiva kuulla tuota Natural Coden Vanillaa käyttäneiltä kommentteja, että oletteko huomanneet tuota meikkivoiteen tummumista kasvoilla?
iHerb alekoodi ensitilaajille: GUB005. Alekoodilla saa -10 dollaria jos tilauksen arvo 40 dollaria tai enemmän, alle 40 dollarin tilauksesta saa alea 5 dollaria.

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #442 : 17.01.11 - klo:09:58 »
Minusta kun katsoo tuota kuvaa, niin näyttäisi siltä että We Care Iconin meikkivoide olisi tummunut eniten. Lumene hyvänä kakkosena.
Johtopäätös? Halvat tummuvat, laadukkaat säilyttävät sävynsä.

Poissa HeidiB

• Tukkaguru
    • mustaa kajalia
« Vastaus #443 : 17.01.11 - klo:12:02 »
Minusta kun katsoo tuota kuvaa, niin näyttäisi siltä että We Care Iconin meikkivoide olisi tummunut eniten. Lumene hyvänä kakkosena.
Johtopäätös? Halvat tummuvat, laadukkaat säilyttävät sävynsä.

Ei välttämättä aina niinkään. Mulla Diorin Forever hapettuu ajan kanssa kohtalaisen tummaksi, vaikka muuten on laadukas ja hyvä meikkivoide. Revlonin Colorstay (150 Buff) taas ei vaihda sävyää oikeastaan ollenkaan. Mä oon ymmärtänyt, että mm. ihon oma ph ja rasvaisuus vaikuttaa aika paljon siihen muuttaako meikkivoide väriä naamassa vai ei, mutta en ole koskaa tuohon hapettumiseen löytänyt mitään tarkkaa selitystä.

Poissa Painted Lady

• Tukkaguru
« Vastaus #444 : 17.01.11 - klo:13:57 »
Olen ollut huomaavinani, että ihon rasvoittumisen ja pH:n lisäksi tuohon hapettumiseen vaikuttaisi myös se, miten paksulti meikkivoidetta levittää iholle. Paksumpi kerros hapettuu mielestäni enemmän kuin ohuelti levitetty meikkivoide, myös peittävämmissä laaduissa, joissa ohuenkin kerroksen värinmuutos näkyy. Pitäisikin testata omat meikkivoiteet ohuella ja paksummalla kerroksella.

Poissa RockQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #445 : 17.01.11 - klo:15:29 »
Olen ollut huomaavinani, että ihon rasvoittumisen ja pH:n lisäksi tuohon hapettumiseen vaikuttaisi myös se, miten paksulti meikkivoidetta levittää iholle. Paksumpi kerros hapettuu mielestäni enemmän kuin ohuelti levitetty meikkivoide, myös peittävämmissä laaduissa, joissa ohuenkin kerroksen värinmuutos näkyy. Pitäisikin testata omat meikkivoiteet ohuella ja paksummalla kerroksella.
Olinkin just tulossa sanomaan samaa. Mä olen käyttänyt yhden tuubin verran tota Lumene Natural Code Vanillaa, eikä se kyllä ole tummennut kasvoilla ollenkaan. Näyttäis että tossa testikuvassa oli aika paksu kerros meikkivoidetta, kun jotkut näytti kosteilta vielä puolen tunnin päästäkin. Kasvoille en ite ainakaan laittais niin paksulti.
Kerrostettu kihartuva hennapolkka
www.siameselipstick.com

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • "...As Your Flesh Rots"
« Vastaus #446 : 17.01.11 - klo:19:27 »
Hunis, tiedän, että oot melkein ainakin yhtä kalpea kuin mä ja mulla tuo Natural Coden Vanilla oli kyllä liian tumma, mutta kandee pyytää sample siitä! Ite näin tein, niin ei tullu hutiostosta :)
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset alaselässä. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #447 : 23.01.11 - klo:10:48 »
Jos etsiskelee uutta meikkivoidetta niin kannattaa katsastaa Max Factorin Lasting Performance. Itse käytin tätä teinivuosina, mutta vaalea sävy otettiin myynnistä pois eikä sopivaa sävyä ollut pitkiin aikoihin saatavilla. Nyt pyysin uudestaan näytteen 100-sävystä ja täytyy sanoa, että vanha suosikki toimii edelleen. Tulos pysyy nättinä koko päivään eikä edes mennyt juonteisiin. Otsan kiiltoa ei tuntunut ainakaan kevyesti levitettynä kurissa, mutta sävy pysyi tasaisen näköisenä. 100 ja 101 ovat aika lähellä toisiaan, mutta viileäpohjaiselle 100 on kyllä parempi.

Poissa Fii

• Tukkaguru
  • It's only work if somebody makes you do it!
« Vastaus #448 : 23.01.11 - klo:19:03 »
Nii, että ei sitä teininä ole pelkästään huonoja valintoja tehnyt  ::) Mua harmittaa vieläkin Almayn Skin stays Cleanin lopetus. Nyt sitä ei edes saa ulkomailta tilattua ja sen tilalle tullut ei oikein nappaa.
hiukset: 2a Fii
"I know that you believe you understand what you think i said, but i'm not sure you realize that what you heard is not what i meant"
-Robert McCloskey

Poissa Bamboo

• Tukkaguru
  • In the cold November rain
« Vastaus #449 : 24.01.11 - klo:23:11 »
Jos etsiskelee uutta meikkivoidetta niin kannattaa katsastaa Max Factorin Lasting Performance. Itse käytin tätä teinivuosina, mutta vaalea sävy otettiin myynnistä pois eikä sopivaa sävyä ollut pitkiin aikoihin saatavilla. Nyt pyysin uudestaan näytteen 100-sävystä ja täytyy sanoa, että vanha suosikki toimii edelleen.

Olen kokeillut tuota sävyä, ja itselleni se oli liian tumma ja teki naaman vaaleanpunaiseksi. Oikeastaan kaikki Max Factorin ja Revlonin (ja varmaan Maybelline, Rimmel, Isadora, Loreal voidaan laskea samaan syssyyn)  tuotteet olen voinut skipata liian tummien sävyjen vuoksi. Onneksi mineraalimeikeistä löytyy oikeasti vaaleita sävyjä, kun kaupantuotteet eivät sovi. Enkä edes mielestäni ole mikään normaalista poikkeavan vaalea  ;D
kivipuuteri.blogspot.fi kosmetiikkablogini