Kirjoittaja Aihe: Meikkivoide/puuterisävyt kalkkilaivojen kapteeneille  (Luettu 181538 kertaa)

Poissa Elisa

• HAIRahtanut
Vs: Meikkivoidesävyt kalkkilaivojen kapteeneille
« Vastaus #45 : 17.10.06 - klo:14:25 »
Pure Light ei peitä paljoa, Fluide-meikkivoide olisi parempi couperosalle peittävyyden kannalta.

Onko tuon Fluiden hintaluokasta tietoa?

43.90 € ainakin Sokoksella

Poissa MinnieMouse

• Tukkaguru
« Vastaus #46 : 20.10.06 - klo:12:01 »
Shiseidon uudesta meikkivoiteesta Dual Balancing Foundation löytyy todella vaaleita sävyjä. Testailin tätä eilen Stockmannilla. Olisin ostanut ko. meikkivoiteen, mutta vaaleimmat sävyt olivat loppuneet samantien  :(

Poissa -j-

• Tukkaguru
« Vastaus #47 : 23.10.06 - klo:08:58 »
Mulla on ketjun aloittajan kanssa samat kokemukset seuraavista meikkivoiteista (muut siis listassa ok, paitsi Maybelline):

Ben Nye
?? - sävy SH-1 (keltapohjainen), sävy SH-0

L'Oreal
Infallible - sävy 015 Porcelaine

Lumene
Double Stay - sävy 00 Vaniljamarenki

Maybelline
Kaikki - liian tummia

Nivea
Stay Real Compact Foundation - sävy 00 Natural Vanilla

Hetkinen, onko toi Nivea meikkipuuteri?
Olen nimittäin etsinyt sopivaa meikkipuuteria sen jälkeen, kun Lumene lopetti vaaleimman sävynsä valmistuksen. Kävin viime keväänä kaikki normikaupat läpi, eikä mikään löytämäni ollut tarpeeksi vaalea. Olisikohan tuossa ratkaisu? Käyttäisin nimittäin mieluummin meikkipuuteria, kuin meikkivoidetta.

Jos joku tietää muita vaaleita meikkipuutereita, saa suositella!!
Mun iho on vähän keltasävyinen, mutta en korostaisi sitä mielellään. Eli kevysti keltasävyinen/ neutraali käy parhaiten.
2c ii. Kasvatusprojekti käynnissä...

Poissa Butterfly

• Tukkaguru
« Vastaus #48 : 23.10.06 - klo:09:04 »
Mun iho on vähän keltasävyinen, mutta en korostaisi sitä mielellään. Eli kevysti keltasävyinen/ neutraali käy parhaiten.

Oletko katsastanut TBS:n valikoiman? Siellä on tosi vaaleita kanssa, mutta se kaikista vaalein taitaa olla kyllä melko vahvasti keltapohjainen..

Poissa -j-

• Tukkaguru
« Vastaus #49 : 23.10.06 - klo:10:59 »

Oletko katsastanut TBS:n valikoiman? Siellä on tosi vaaleita kanssa, mutta se kaikista vaalein taitaa olla kyllä melko vahvasti keltapohjainen..

Joskus olen tsekannut, mutta siitä taitaa olla vuosia. Ehkä ovat uudistaneet sen jälkeen valikoimaa, joten voisin katsoa sieltä uudelleen. Kiitti vinkistä!

Poissa Dash

• Tukkaguru
« Vastaus #50 : 23.10.06 - klo:16:30 »
Nivea

Nivea ei ole meikkipuuteri vaan kiinteä meikkivoide. Tosi helppo levittää mukana tulevalla sienellä kylläkin.
Whatever... Slot's easy, right side's the tight side.
87 shines again.

Paikalla Mariatar

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
« Vastaus #51 : 23.10.06 - klo:17:21 »
En ole itse kokeillut, mutta myös Make Up Storen ja Make Up For Everin meikkivoiteissa on todella vaaleita sävyjä.
1bMiii. What we call the secret of happiness is no more a secret than our willingness to choose life.

Poissa Iiris

• Tukkaguru
« Vastaus #52 : 23.10.06 - klo:17:42 »
Täälläkin ilmoittautuu yksi kalkkilaivan kapteeni. Vaikka valtaosa käyttämistäni (sopivista) tuotteista on jo mainittu, laitan ne tähän kaikki kuitenkin. Onhan se uskottavampaa, kun moni kehuu samaa. ;)

Chanel: Teint Compact Crème Universel sävy 10 Limpide
Lancôme: Color ID vaalein sävy (ei kyllä keskitalvella kävisi, mutta nyt kun on nassussa vielä hieman väriä jäljellä)
Body Shop: Kosteuttavan meikkivoiteen vaalein sävy
Shiseido: Hydro-Liquid Compact Natural Light Beige B20

Meikkipuutereista tarpeeksi vaalea on löytynyt:
Body Shopilta (mutta laatu on lakannut miellyttämästä  :-\)
Diorin Diorskinista vaalein sävy
Kanebon meikkipuuterin vaalein sävy

Lancômelta kaikki muut tuntuvat liian tummilta ja Biothermiltä ihan kaikki liian tummia. Cliniquea en ole kokeillut enkä Diorinkaan meikkivoiteita.
# 1a F i #
Ohuet ja suorat, hyvin "pohjoismaiset" hiukset.
Lempimuotoilutuote: Label.m:n Texturizing Volume Spray + hiuspuuteri (Redken).

Poissa Puhina

• HAIRahtanut
« Vastaus #53 : 23.10.06 - klo:22:38 »
Itse olen aika vähän eri meikkivoiteita käyttänyt ja ainoastaan yhden kalliimman sarjan omistan. Eli Sothys Oxyliance, sävy vaalein Perle. Vähän puuterimainen, peittokyky ihan hyvä, ei pakkelimainen. Levittyy hyvin. Oma ihoni on kyllä vaalea, usein kysytäänkin olenko kipeä  ::) Tuo sothys on parasta eikä mieli tee paljon muuta kokeillakkaan.

Omalle budjetille tuo on melko kallis, n.40 euroa. Omani sain aikanaan halvemmalla kun kosmetologini myi "vanhaa mallia" tarjouksella.

Poissa Stationery

• Kosmetiikkafriikki
  • Tukkaguru
  • Kosmetiikkaholisti- Kauneus on asenteesta kiinni.
« Vastaus #54 : 23.10.06 - klo:22:44 »
Puhinan tavoin myös minä olen tykännyt Oxyliancista. uutena on myös tullut Sothysille kosteuttava meikkivoide, josta myös löytyy todella vaalea sävy 1. En vain millään muista nimeä. Heiltä löytyy kolme meikkivoidetta, Oxyliance, Lift Defense sekä tuo kolmas kosteuttava...
20-vuotiaana sinulla on kasvot, jotka luoja sinulle loi,
40-vuotiaana kasvot, jotka olet hankkinut ja 60-vuotiaana kasvot, jotka olet ansainnut.

Poissa -j-

• Tukkaguru
« Vastaus #55 : 24.10.06 - klo:08:11 »
Nivea

Nivea ei ole meikkipuuteri vaan kiinteä meikkivoide. Tosi helppo levittää mukana tulevalla sienellä kylläkin.

Kävin Nivean sivuilla ja kyllä siellä on Stay Real-meikkipuuteri meikkivoiteen lisäksi.

Täytyy varmaan jossain vaiheessa tutustua myös noihin Iiriksen mainitsemiin Dioriin ja Kaneboon. Mua sapettaa pelata meikkivoiteen ja irtopuuterin kanssa, kun en ole onnistunut löytämään edes sopivan väristä irtopuuteria (en nyt ihan hirveästi ole etsinytkään, koska kaupoissa juokseminen EI innosta). Tällä hetkellä sekoitan sopivan irtopuuterin Lumenen vaaleimmasta sävystä ja Grimasin valkoisesta (joka "ei vaikuta ihon sävyyn". Paskat --> yksinään sillä saa aavemaisen valkoisen naaman).

Olisi se niin helppoa, kun vain lätkäisisi puuterin naamaan ja se olisi siinä...

Poissa Dash

• Tukkaguru
« Vastaus #56 : 24.10.06 - klo:16:30 »
Kävin Nivean sivuilla ja kyllä siellä on Stay Real-meikkipuuteri meikkivoiteen lisäksi.

Muttakun se ei ole meikkipuuteri. Se aine on siis samantyylistä kuin esim. Blasco eikä todellakaan mitään puuteria.
Whatever... Slot's easy, right side's the tight side.
87 shines again.

Poissa Pepper

• HAIRahtanut
« Vastaus #57 : 24.10.06 - klo:19:47 »
Suosin mielummin keltaiseen taittuvia sävyjä.

Shiseidon meikkivoiteista ja -puutereista on löytynyt sopiva sävy Ivory-sävyjen vaaleimpana (kesällä seuraava sävynumerokin käy) , samoin Macista sopii NC15. Vielä mainitsemattomista merkeistä olen löytänyt tarpeeksi vaaleita Bobbi Brownilta (Alabaster ja Porcelain, Alabaster on normista poiketen hieman punapohjaisempi) ja Stilalta (Illuminating Foundation 10W ja kesäisin 20W, samasta puuterimainen meikkipohja 10W).

Tyger tyger, burning bright. In the forests of the night. What immortal hand or eye could frame thy fearful symmetry?

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • "...As Your Flesh Rots"
« Vastaus #58 : 24.10.06 - klo:20:30 »
Enpä olekaan tähän ketjuun vastaillutkaan.

Mulle tällä hetkellä täydellinen sävy on L'Oréalin Infallible 015 Porcelaine, mutta tähän sekoitan Lumenen Hydra Dropsin Kalpeaa Kuuta, koska Infallible on yksinään aivan liian kuiva meikkivoide.

Hyvänä kakkosena tulee L'Oréalin True Match N1 Ivory, johon sekoitan Lumenen Double Stayn 0 sävyä, eikä siltikään iho ole liian kuiva. Näin saan tuosta N1:stä lähes yhtä vaalean kuin Infalliblesta. Tällaisia sekotuksia siis mulla. Ja mä niin toivon, ettei L'Oréal lopeta noita kahta vaaleaa sävyä, muuten suutun!

Diorilta löytyisi varmasti täydelliset sävyt mulle, mutta en ainakaan tällä hetkellä halua maksaa niin paljoa meikkivoiteesta, ellen sitten haluaisi hemmotella itseäni. Joskus ajattelin moisen hommata vaikka risteilyltä, niin jos tulis edes vähän edullisemmaksi.

Maybellinen ja Max Factoryn meikkivoiteet on aivan liian tummia. Samoin Nivean. Lähes kaikki markettimeikkivoiteet on siis tutkailtu/kokeiltu.

Make Up Storella näyttäis kyllä olevan tosi vaaleita meikkivoiteita ja meikkipuutereita. Pitää joskus ostaa niiltä ja katsoa josko olis hyvä ja välillä on kiva vaihdella meikkivoidetta. Vaikkakin mulla yleensä kestää yli puoli vuotta reippaasti tuommoinen 30ml:n puteli.
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset alaselässä. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos

Poissa -j-

• Tukkaguru
« Vastaus #59 : 25.10.06 - klo:09:24 »

Muttakun se ei ole meikkipuuteri. Se aine on siis samantyylistä kuin esim. Blasco eikä todellakaan mitään puuteria.

??
Siis se onkin meikkivoide puuterirasiassa, vai?
Sivuilla kyllä sanotaan, että se on meikkipuuteri. What the..?
« Viimeksi muokattu: 25.10.06 - klo:09:32 kirjoittanut -j- »