Voisin laittaa vähän omia kokemuksia testailtuani Laura Mercierin Silk Creme Foundationia sävyssä Soft ivory (Tilasin Strawberrystä) ja YSL Teint Radiancea sävyssä 1.
LM on melko peittävää ja paksua, ja vaikka tuubin kyljen teksti väittää tämän häivyttävän juonteita optisesti niin kyllä mulla vaan meikki kasautuu vähän jo ennen puuterointia silmien juonteisiin. Annostelussa on siis syytä olla aika maltillinen. Sävy on selkeästi keltapohjainen, melko vaalea. Laitoin kädelle vierekkäin Natural Coden Vanillaa, ja riippuen mistä suunnasta katsoi niin sävyero vaihteli, välillä LM näytti vaaleammalta ja toisesta kulmasta katsottuna taas NC

Hyvin vaikea siis sanoa kumpi on vaaleampi. Paksuna kerroksena Natural Code oli paljon tummempaa, mutta Laura Mercier tummuu enemmän kasvoilla kun kädelle sipaistuna. Johtuisko sitten ihon rasvoista ja/tai ph:sta. Tulipahan kokeiltua, odotin tän olevan vähän parempi. Tulee kyllä käytettyä loppuun miksattuna jonkun ohuemman voiteen kanssa (jopa NC vanilla vaalentaa tätä tarpeeksi, vaikka on lähes saman sävyinen), mutta en hommaa uutta.
YSL:n ostin vasta tänään, joten ihan lopullista tuomiota ei voi vielä antaa. Laitoin pesemättömille (eli suht rasvaisille) kasvoille, eikä ole reilussa parissa tunnissa tummunut yhtään, puuterina samaisen merkin Semi-Loose. Tämäkin sävy on selvästi keltapohjainen, mutta ei erotu mitenkään häiritsevästi punapohjaiselta iholtani. Peittävyys on korkeintaan puolipeittävä, ehkä vähän kevyempikin. Verrattuna Chanelin Mat Lumiereen (intensity 0.5) tämä Teint Radiance on vähän kevyempää, ja ehkä yhtä peittävää kuin Natural Code. Pumppu on muuten kätevä, mutta siitä ei saa millään otettua vain pientä tippaa.. Jos painaa varovasti niin ei tapahdu mitään, ja kun painaa vähän kovempaa niin turahtaakin ihan kunnolla. Onneksi pumpun saa avattua ja sitä kautta voi ottaa pienenkin määrän. Ihan hyvältä vaikuttava meikkivoide, ja oon tyytyväinen että uskalsin ostaa suht pienen testailun ja pähkäilyn jälkeen.
Toistaiseksi mun hg-meikkivoide on kuitenkin Chanelin Mat Lumiere 02 porcelaine (sävy, peittävyys, levittyvyys ja käyttömukavuus on kaikki mulle täydellisiä), jota sain metästettyä Strawberrystä Jenkkiversiona. Meinasi vähän jännittää tilatessa että onko se nyt varmasti sama 02 porcelaine -sävy, normiversio kun on
Luminous Matte ja Us-versio
Soft Matte. Luojan kiitos on, ja nyt jäänkin miettimään missä vaiheessa mun on hamstrattava Jenkkiversiota ennen kuin sekin häviää lopullisesti joka paikasta.
Tulipahan selostus, toivottavasti ois apua ainakin vaaleiden keltapohjaisten meikkivoiteiden metsästäjille