Kirjoittaja Aihe: Meikkivoide/puuterisävyt kalkkilaivojen kapteeneille  (Luettu 184449 kertaa)

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • "...As Your Flesh Rots"
Vs: Meikkivoide/puuterisävyt kalkkilaivojen kapteeneille
« Vastaus #465 : 02.03.11 - klo:21:24 »
^ Tuo on kaverilta/tutulta ostettu pois. Mutta ajattelin ihan tuolta noiden sivuilta hommata jatkossa.
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset alaselässä. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos

Poissa Painted Lady

• Tukkaguru
« Vastaus #466 : 02.03.11 - klo:22:39 »
Swatchasin omat meikkivoiteeni käsivarren sisäpinnalle. Ylempi kuva ilman salamaa, alempi salaman kanssa. Kuvat on vähän suttuisia, mutta eiköhän näistä kuitenkin saa selvää.
voiteet vasemmalta oikealle:
MUFE HD 110, Chanel Mat Lumiere 05 Faience, MAC Pro Longwear NC15 ja MAC Studio Fix-meikkipuuteri N3

Chanel ja MAC Pro Longwear on molemmat selvästi liian tummia tähän aikaan vuodesta, kun iho on kaikkein vaaleimmillaan, mutta keltapohjaisina ne sulautuu kesällä ja syksyllä paremmin kaulan ihoon (joka minulla on keltaisempi, kuin kädet). Lisäksi ne taittaa paremmin punoitusta, kuin selvästi pinkimpi MUFE.

Poissa Yayah

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #467 : 06.03.11 - klo:01:12 »
Mistä oot ostanut tuota Graftobian meikkivoidetta? Onko se miten peittävää vaiko kuultavaa tuo meikkivoide?

Graftobiania olen tilannut camerareadysta, ebaysta myös löytyy. Voide on on riittoisaa, muttei samanlaista vahaa kuin Blascot, eikä pysy yhtä hyvin. Peittävyyttä voi säädellä määrällä. Ihastuin tähän lähinnä värin takia, mutten ole enää siitäkään varma. Haluaisin saada käsiini Mufe Face & Body Pink tai Pink Porcelain, Mufe HD 107 tai 110. Vinkkejä?

Poissa RockQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #468 : 06.03.11 - klo:12:56 »
Tenttiinlukemista vältelläkseni päätin tehdä tälläisen kuvavertailun. Clarinsin ja MakeUpForEverin meikkivoiteista kävin hakemassa näytteet, muut omistan putelina itsellä. Toi Face&Body on kyllä vaikuttanut ensikokeilulla niin ihanalta, että saatan sen hankkia...
Kuva on otettu kun meikkivoiteet ovat saaneet kuivahtaa kymmenisen minuuttia, vastalevitettynä kaikki näyttivät vaaleammilta eikä sävyerot oikein erottuneet. Tavaraa on varmasti paksummalti mitä kasvoilla, mutta ehkä tässä on sävyerot se pääpointti :) Pahoittelen isohkoa kuvaa!

http://aijaa.com/v.php?i=001217630609.jpg
Kerrostettu kihartuva hennapolkka
www.siameselipstick.com

Poissa Sheppa

• Tukkaguru
« Vastaus #469 : 22.03.11 - klo:16:28 »
Voisin laittaa vähän omia kokemuksia testailtuani Laura Mercierin Silk Creme Foundationia sävyssä Soft ivory (Tilasin Strawberrystä) ja YSL Teint Radiancea sävyssä 1.

LM on melko peittävää ja paksua, ja vaikka tuubin kyljen teksti väittää tämän häivyttävän juonteita optisesti niin kyllä mulla vaan meikki kasautuu vähän jo ennen puuterointia silmien juonteisiin. Annostelussa on siis syytä olla aika maltillinen. Sävy on selkeästi keltapohjainen, melko vaalea. Laitoin kädelle vierekkäin Natural Coden Vanillaa, ja riippuen mistä suunnasta katsoi niin sävyero vaihteli, välillä LM näytti vaaleammalta ja toisesta kulmasta katsottuna taas NC ::) Hyvin vaikea siis sanoa kumpi on vaaleampi. Paksuna kerroksena Natural Code oli paljon tummempaa, mutta Laura Mercier tummuu enemmän kasvoilla kun kädelle sipaistuna. Johtuisko sitten ihon rasvoista ja/tai ph:sta. Tulipahan kokeiltua, odotin tän olevan vähän parempi. Tulee kyllä käytettyä loppuun miksattuna jonkun ohuemman voiteen kanssa (jopa NC vanilla vaalentaa tätä tarpeeksi, vaikka on lähes saman sävyinen), mutta en hommaa uutta.

YSL:n ostin vasta tänään, joten ihan lopullista tuomiota ei voi vielä antaa. Laitoin pesemättömille (eli suht rasvaisille) kasvoille, eikä ole reilussa parissa tunnissa tummunut yhtään, puuterina samaisen merkin Semi-Loose. Tämäkin sävy on selvästi keltapohjainen, mutta ei erotu mitenkään häiritsevästi punapohjaiselta iholtani. Peittävyys on korkeintaan puolipeittävä, ehkä vähän kevyempikin. Verrattuna Chanelin Mat Lumiereen (intensity 0.5) tämä Teint Radiance on vähän kevyempää, ja ehkä yhtä peittävää kuin Natural Code. Pumppu on muuten kätevä, mutta siitä ei saa millään otettua vain pientä tippaa.. Jos painaa varovasti niin ei tapahdu mitään, ja kun painaa vähän kovempaa niin turahtaakin ihan kunnolla. Onneksi pumpun saa avattua ja sitä kautta voi ottaa pienenkin määrän. Ihan hyvältä vaikuttava meikkivoide, ja oon tyytyväinen että uskalsin ostaa suht pienen testailun ja pähkäilyn jälkeen.

Toistaiseksi mun hg-meikkivoide on kuitenkin Chanelin Mat Lumiere 02 porcelaine (sävy, peittävyys, levittyvyys ja käyttömukavuus on kaikki mulle täydellisiä), jota sain metästettyä Strawberrystä Jenkkiversiona. Meinasi vähän jännittää tilatessa että onko se nyt varmasti sama 02 porcelaine -sävy, normiversio kun on Luminous Matte ja Us-versio Soft Matte. Luojan kiitos on, ja nyt jäänkin miettimään missä vaiheessa mun on hamstrattava Jenkkiversiota ennen kuin sekin häviää lopullisesti joka paikasta.

Tulipahan selostus, toivottavasti ois apua ainakin vaaleiden keltapohjaisten meikkivoiteiden metsästäjille :)
1b F ii.
Lemppareita Joicon k-pak -sarja, Tigi O&H ha, Brunette Goddess sh ja ha, L'Anza Hair Repair-sarja, Dry Hair Moisture treatment ja Healing Moisture Kukui Nut ha. Tukan pituus vajaa bsl. Väritys n. 10/11-tasoinen tuhkanvaalea.

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #470 : 22.03.11 - klo:16:43 »
Taas piti pettyä meikkivoiteeseen, sillä näköjään aiheutti kauhean määrän tukkeumia naamaan  :( MF Lasting Performance toimi muuten hyvin ja sävykin oli ok, mutta jotain siinä oli kun niihin kohtiin mihin eniten laitoin, ilmestyi kauheat kasat finnejä.  >:( En oikein keksi mikä siinä noita tukkeumia aiheutti - voisikohan silarit tai titaanioksidi olla syypäinä. Silikonisista meikinpohjustajista tulee tukkeumia ja joistain mineraalimeikeistä myös eli siksi noita epäilen. Tai sitten en tarpeeksi hyvin saanut poistettua, vaikka kaksoispuhdistuksella joka ilta naaman puunasin. Huoh.

Sopivaa meikkivoidetta oon tainnut metsästää kohta jo kymmenen vuotta  ;D

Poissa naapio

• Tukkaguru
« Vastaus #471 : 03.04.11 - klo:17:34 »
Lupasin aikaisemmin swatchata tilaamani Mehronin meikkivoiteet LT2 ja LT3 mutta vasta nyt sain tehtyä sen. Otin samalla mukaan muutkin meikkivoiteet vertailun vuoksi.

Kuva on otettu n. 15 minuuttia levityksen jälkeen ja eniten väriään muuttivat Shiseidon Perfect Refining Foundation ja Bobbi Brownin Moisture Rich Foundation. Neljä ylintä eivät muuttuneet lainkaan, toisaalta Mehron ja Grimas tuntuvat edelleen kosteilta vaikka levityksestä on jo yli puoli tuntia. Armanin Face Fabic puolestaan kuivui kosteahkoksi ja koskettaessa se lähtee rullautumaan pieninä hippusina.
Raitoja käpälään!

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #472 : 26.04.11 - klo:22:02 »
Mitkäs on olleet hyviä meikkipuutereita kalpeille? Pystyn kesäisin käyttää meikkipuuteria kevyesti, niin ettei iho kuivu liikaa ja ajattelin lähiaikoina moisen ostaa. Mites Make Up Storen meikkipuuteri, se Helsinki- sävy?
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset alaselässä. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #473 : 27.04.11 - klo:19:58 »
^
Kokeilin tuota joskus eikä muistaakseni mitenkään ihmeellinen tuote. Lisäksi sävy itselleni hieman väärä kun saisi olla enemmän pinkkiin taittava kylmä sävy. Tulos taisi olla hieman jauhoinen/kökkö ja annoinkin puuterin eteenpäin aika nopsaan ostamisen jälkeen. Jäi hieman pettynyt fiilis koko puuterista  :-[

Poissa Marie Corelli

• Tukkaguru
« Vastaus #474 : 27.04.11 - klo:20:10 »
^Minustakaan se ei ollut hintansa arvoinen laadultaan, vaikka sävy oli hyvä.
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)

Poissa naapio

• Tukkaguru
« Vastaus #475 : 03.05.11 - klo:22:55 »
Olen kolme päivää ihastellut keksimääni sekoitusta, jolla viimein saan kokea millaiselta iho voikaan näyttää. Pintakuivalle, kelmeälle iholle edes oikean värisen meikkivoiteen metsästys on vaikeaa jo samassa vaikeusmittaluokassa kuin maailmanrauhan saavuttaminen (en pidätä hengitystäni odotellessa), saati jos koostumuksenkin suhteen on vaatimuksia. Kämmenselällä sekoitan lorauksen Eucerinin spf 50 nestettä, MACin studio fix fluidia värissä NC15 ja MAC pro longwear concealeria värissä NW15.

Pysyy hyvin, peittää punoitukset, ei korosta kuivuutta tai takerru ihohuokosiin, ei tarvitse murehtia rullautumista aurinkorasvan päällä ja väri on täydellinen. Iho hehkuu eikä edes näytä meikatulta, I love!

Lisätään vielä että olen niin ihastunut tähän Eucerinin aurinkorasvaan että ostin sitä toisen purkin jo varastoon. Sillä olen saanut kaikkia meikkivoiteitani ohennettua niin että ne levittyvät todella kauniisti.
« Viimeksi muokattu: 29.05.11 - klo:18:28 kirjoittanut naapio »
Raitoja käpälään!

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #476 : 01.06.11 - klo:15:06 »
Mä oon nyt muutamia viikkoa käyttänyt Lumenen Kuultomeikkivoidetta sävyssä 0 ja näkyy raja! :o Eli tämä on hieman liian tumma, vaikka onkin läpikuultava. Nyt oon sekoittanut tuota Lumenen Ihonsävynheleyttäjään ja näin toimii hyvin eli käytän sen loppuun tälla tavalla. Huonoa sanottavaa tuosta muutenkin: rullaantuu helposti, pitää todella kauan odottaa kasvovoiteen jälkeen ja aina sekään ei auta. Mulle on tulossa Oriflamen teinisarjan vaalein meikkivoide, Porcelain. Toivottavasti se sopis. Onneksi voi aina vaalentaa. Ehkä jatkossa ostan Grimasin G0:aa, kun se näyttäs olevan sopivin. Tosin Illamasquan meikkivoidetta pitää testata myös joskus.

Poissa needja

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
    • little london bird
« Vastaus #477 : 09.06.11 - klo:21:45 »
Itse löysin hieman apua Mary Kayn meikkivoidevalikoimista. Minulla on nyt käytössä Timewise Luminous-Wear Liquid Foundation, sävy Ivory 3 joka on hieman läpikuultava mutta silti suhteellisen matta.
Tiedän, että Mary Kayn tuotteet ovat Suomessa kalliita ja niitä myy vain konsultit, mutta itse ostin eBaysta amerikkalaiselta konsultilta ja säästin melkein 20 euroa...  ;D

Kiinnostaisi kyllä vähän nuo Grimasin meikit, joten ehkä kokeilen niitäkin sitten jossain vaiheessa. Kuinka hyviä ne ovat iholle pitkäaikaisessa käytössä?
Puolipitkät, suklaanruskeat hiukset karamelliraidoilla
Välillä leikitään omalla tukalla, välillä peruukkien kanssa

http://www.littlelondonbird.fi

Poissa Painted Lady

• Tukkaguru
« Vastaus #478 : 18.06.11 - klo:17:37 »
En tiedä, mihin ketjuun tämä olisi pitänyt kirjoittaa, mutta tulkoon nyt tänne.

Minulla on ihonväriongelma. Jokin minussa antaa sellaisen vaikutelman, että ihoni ei ole niin vaalea, mitä se todellisuudessa on. Omasta mielestänikin kasvoni ei ole sellaiset vaalean kalpean kuulakkaat, mitä minulle sopivista meikkivoidesävyistä voisi kuvitella. Ja vaikka kasvoni ei ihan niin vaaleat olekaan kuin kaulani, niin ainakin itse tykkään, että kasvot olisi meikkaamisen jälkeen edes samaa paria kaulan kanssa.

Minulle siis yritetään lähes poikkeuksetta myydä liian tummia meikkivoiteita. Aiemmin olen erehtynyt myyjän suosituksesta liian tummia voiteita ostamaan, mutta nykyisin muistan onneksi pyytää näytettä.

Viimeisin tapaus liian tummien meikkivoiteiden tyrkyttämisestä tapahtui viime viikolla Stockmannilla. Kasvoissa minulla oli MUFEn valkoisella primerilla vaalennettua Chanelin Matte Lumiere-meikkivoidetta sävyssä 05, Faïence (vaalein sävy).  Kävin hakemassa naytteet Chanelilta ja Giorgio Armanilta. GA:lta sain näytteen Luminous Silk foundation sävystä 4 joka on (tietenkin) liian tumma. Chanelilta Vitalumiere Aqua-meikkivoiteesta sävystä (RB?)20. Chanelin myyjä tarjosi minulle ensin sävyä 30, mutta kokeiltuaan sitä minun leukaperälle totesi, että 20 on varmasti lähempänä oikeaa sävyä. Joo, onhan se, mutta edelleen aivan liian tumma. Epäilen, ettei sävy edes sävy 10 ole riittävän vaalea.
« Viimeksi muokattu: 19.06.11 - klo:15:05 kirjoittanut Painted Lady »

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #479 : 19.06.11 - klo:09:38 »
Kalpeanaaman sääntö numero 1: älä kuuntele meikkimyyjiä  ;D Mulle oikeaa sävyä harvoin löytyy enkä ymmärrä miten "se tummempikin sävy voisi olla ihan hyvä". Tarkoituksena ei kuitenkaan laittaa teatterimaskia naamaan  ::)