Kirjoittaja Aihe: Meikkivoide/puuterisävyt kalkkilaivojen kapteeneille  (Luettu 176868 kertaa)

Poissa maaju

• HAIRahtanut
Vs: Meikkivoide/puuterisävyt kalkkilaivojen kapteeneille
« Vastaus #480 : 19.06.11 - klo:10:15 »
Samat kokemukset täällä! Kerran Sokoksella myyjä totesi mulle edullisempaa meikkivoidetta kysellessä että voi olla ettei sävyä löydy. Teki mieli laittaa kys myyjän nimi ylös. Monesti on myös niin, että keinovalossa valittu meikkivoide onkin ihan karmiva luonnonvalossa.
my.oriflame.fi/kauneudellesi

Poissa Maëlle

• Hiushörhö
« Vastaus #481 : 23.06.11 - klo:18:00 »
Itse löysin hieman apua Mary Kayn meikkivoidevalikoimista. Minulla on nyt käytössä Timewise Luminous-Wear Liquid Foundation, sävy Ivory 3 joka on hieman läpikuultava mutta silti suhteellisen matta.
Tiedän, että Mary Kayn tuotteet ovat Suomessa kalliita ja niitä myy vain konsultit, mutta itse ostin eBaysta amerikkalaiselta konsultilta ja säästin melkein 20 euroa... 

Onko tuo Ivory 3 keltapohjainen? Minulla on Matte Wear sävyssä Ivory 4 ja se voisi hitusen olla vaaleampi, koska tummenee kasvoilla, mutta muuten sävy on hyvä (keltapohjainen).

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • "...As Your Flesh Rots"
« Vastaus #482 : 29.06.11 - klo:15:03 »
Oih, löysin hyvän ja edullisen meikkivoiteen Oriflamelta, suosittelen tilaamaan, jos on mahdollisuus :) Tämä on nuorten sarjaa: Very Me Smoothie Foundation, sävyssä Porcelain. Peittokykyä ei paljoa ole, mutten sitä tarvitsekaan. Levittyy hyvin eikä tunnu iholla. Ja on todellakin tarpeeksi vaalea ja hintaa alessa yleensä vain 5,50 € :ts Mahtavaa! Kiva, kun halvalla löytää joskus hyvää ja täysin oikean sävyinenkin vielä, onneksi uskalsin tilata testiin!
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset alaselässä. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos

Poissa Maëlle

• Hiushörhö
« Vastaus #483 : 21.08.11 - klo:17:27 »
Muutama swatchaus, odotin ehkä viitisen minuuttia ennen kuvan ottamista. Yläpäässä meikkivoidetta on paksusti ja alapäässä ohuesti.

Mary Kayn Ivory 2 on todella keltainen suoraan tuubista, mutta muuttuu vähän neutraalimmaksi kasvoilla.

Poissa Sagu

• Tukkaguru
« Vastaus #484 : 21.08.11 - klo:23:43 »
^ Toi Mary Kayn Ivory 2! Olisikohan tuossa vihdoin mun naamalle sopiva vaaleankeltainen? :o

Millainen tuo meikkivoide muuten on? Jos Luminous Wear -nimestä voi päätellä mitään, se voisi olla koostumukseltaan juuri mulle sopiva.
« Viimeksi muokattu: 21.08.11 - klo:23:54 kirjoittanut Sagu »
nelosen ruskea kuparisilla raidoilla / keltainen MAC NC20 / kuivahko sekaiho / Tarte Shape Tape

Poissa Leleth

• HAIRahtanut
    • My Poupee
« Vastaus #485 : 22.08.11 - klo:09:37 »
Löytyipä kerrankin nappisävy markettimeikkivoiteista! L'orealin infallible sävyssä porcelain. Makeup alleyn puolella moitittiin meikkivoiteen muuttuvan oranssiksi mönjäksi päivän mittaan, mutta mulla ainakin naama näyttää ihanan tasaiselta koko päivän. Kestävyys tosin ei ole lähellekään luvattua 16h, mutta sitä nyt tuskin kukaan edes olettaa.

Meikkivoiteen käytön aloittamisen jälkeen tosin finniä ja mustapäätä on pukannut oikein urakalla, joten saattaa tämäkin ilo jäädä lyhyeen. Täytynee pitää taukoa ja katsoa johtuuko finniarmeija juuri meikkivoiteesta vai uudesta päivävoiteesta.

Poissa Maëlle

• Hiushörhö
« Vastaus #486 : 10.10.11 - klo:17:09 »
^ Toi Mary Kayn Ivory 2! Olisikohan tuossa vihdoin mun naamalle sopiva vaaleankeltainen? :o

Millainen tuo meikkivoide muuten on? Jos Luminous Wear -nimestä voi päätellä mitään, se voisi olla koostumukseltaan juuri mulle sopiva.

En tainnut kovin monta kertaa kokeilla tuota yksinään, koska se ei pysy rasvoittuvalla iholla niin siistinä. On siis tarkoitettu kuivalle. Toimii minulla parhaiten mattameikkivoiteisiin (We Care Icon ja Clarins Everlasting) sekoitettuna. Silloin se tuo vähän kaunista kuultoa, helpottaa levittämistä ja vaalentaa sävyäkin.

Poissa naapio

• Tukkaguru
« Vastaus #487 : 17.10.11 - klo:19:54 »
Sain eilen testerin Stockalta Armanin luminous silk - meikkivoiteesta värissä 2 eli kellertävä vaalea. Ihanan ohutta ja levittyy hyvin, hinta vain on niin karmea että saa jäädä kauppaan vielä. Pysyi hyvin siistinä koko päivän ja väri on erinomainen eli jää ehdottomasti tulevaisuuden hankintojen listalle.
Raitoja käpälään!

Poissa Hue

• Tukkaguru
« Vastaus #488 : 20.10.11 - klo:14:24 »
Moniko on tilannut sitä Mehronin Celebre meikkivoidetta, josta on ollut puhetta muutama sivu taaksepäin? Mitäs tykkäätte?

LT1 taisi olla Grimasin G0 vastaava tai jopa vaaleampi? LT2 vaikutti aika hyvältä sävyltä.
Favs: Sebastian Professional Penetraitt ja Hydre Conditioner, Wella SP Luxe Oil & GHD IV Styler.

Poissa Tiahaar

• HAIRahtanut
    • Gently Out Of Time - blog about pretty things
« Vastaus #489 : 20.10.11 - klo:20:18 »
^Itse tilasin pari viikkoa sitten Camera Ready Cosmeticsilta ja jonkun verran olen ehtinyt käyttää. Tilasin juuri tuon LT2 sävyn. Se on yllättävän vaalea, vaikka näyttää purkissa melko tummalta. Itse mietin jopa, että LT3 olisi ollut itselleni sopivampi. Tilasin samalla samplen Eurasia Ivory sävystä (lähinnä halloweenia ajatellen), joka on neutraali ja Grimasin G0:a vaaleampi.

Tykkäisin käyttää tätä enemmänkin, mutta jostain syystä oma ihoni ja nämä creme-meikkivoiteet eivät vaan tule toimeen (tosin tällä tulee parempi lopputulos kuin Joe Blascolla tai Ben Nyellä). En saa meikkivoidetta levittymään tasaisesti, vaikka yrittäisin mitä. Olen nyt kokeillut kolmea eri sivellintä ja meikkisientä. Everyday Mineralsin Flat Top Kabuki on tällä hetkellä paras vaihtoehto. Jatkan vielä kokeiluja, mutta on hieman liian työläs vaihtoehto aamuiksi. Pigmenttiä kyllä riittää ja pysyy kasvoilla hyvin (kun sen saa ensin levittymään). Olisi kiva päästä kokeilemaan tuota jonkun toisen kasvoille, niin näkisi, kuinka sen oikeasti pitäisi toimia. :)
- What did you dream about?
- Lollipops and candycanes.
http://tiahaar.blogspot.com

Poissa naapio

• Tukkaguru
« Vastaus #490 : 21.10.11 - klo:13:22 »
Minäkään en ole saanut creme-meikkivoiteita levittymään nätisti, mulla on grimasin G0 ja ja J1 (oli tarkoius sekoitella) sekä Mehronilta muistaakseni LT2 + LT3. Olen NC15 eli sävyn puolesta pitäisi noiden Mehronien sopia mutta eivät vain asetu kauniisti millään kokeilemallani levitystavalla (kuiva sieni, märkä sieni, meikkivoidesivellin, sormet, synteettinen kabuki).

Omaa väriäni lähempänä on LT3, muita lähes täydellisen värisiä meikkivoiteita ovat NARS Sheer Glow Gobi,  MAC Studio Fix Fluid NC15.

Swatchasin uusimmat meikkivoidehankinnat/näytteet:

Vasemmalta oikealle:
Armani Luminous Silk 2
MAC Studio Fix Fluid NC15 (vertailun vuoksi)
NARS Sheer Glow Siberia
NARS Sheer Glow Gobi
MAC HD Airbrush Makeup NC10
MAC Face and Body White
MAC Face and Body C1
« Viimeksi muokattu: 31.10.11 - klo:19:42 kirjoittanut naapio »
Raitoja käpälään!

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #491 : 24.10.11 - klo:13:54 »
^
En tiedä onko tästä hyötyä, mutta mulla oli samanlaista ongelmaa Macin nappipeittarin kanssa. Ongelmaan löytyi ratkaisu kun ensin kokeilin Santen meikkivoidetta ja jostain syystä sen päälle Mac levittyi kuin unelma siveltimen avulla. Santen meikkivoide ton oikeastaan vain aavituksen sävyttävä kosteuysvoide, koska ei peitä yhtikäs mitään. Levitys onnistuu nykyään hyvin myös Pirkan lastenvoiteen päälle eli ehkä Mehronit voisi levittyä paremmin sopivan kosteusvoiteen päälle kabukilla kun pinta ei ole vielä täysin kuiva?

Poissa naapio

• Tukkaguru
« Vastaus #492 : 24.10.11 - klo:22:10 »
Kosteusvoiteesta tahmealle iholle olen levitellytkin, muuten korostuu pintakuivuus vielä enemmän. Mutta ei auta, aine tuntuu asettuvan ihohuokosiin tai sitten tarraavan kuiviin läntteihin joita en tiennyt olevankaan ennen kuin tartuin meikkipurkkiin.
Raitoja käpälään!

Poissa miolla

• HAIRahtanut
« Vastaus #493 : 27.10.11 - klo:22:42 »
Olen nyt pari vuotta jo käyttänyt mineraaleja, mutta nyt kun ilmat taas viilenevät alkaa iho-ongelmat myös. Ihoni on erittäin kosketusherkkä, couperoottinen, pintakuiva mutta samalla epäpuhdas T-alue ja kaiken hyvän lisäksi erittäin vaalea.

Kosketusherkkyys ja pinakuivuus tekee sen, että aamuisin ei voi pestä kasvoja, koska iho punoittaa, eikä tuota tarpeeksi omaa rasvaa/ kosteutta, jotta meikki levittyisi nätisti ilman hilseilyä. Iltaisin pesen perusvoiteella kasvot ja levitän Skinoren-aknevoidetta T-alueelle.

Mineraalit eivät talvella miellytä, sillä en saa niillä punoitusta tasoitettua ja iho hilseilee vaikka kuinka olisi kasvot kosteutetut. Myöskin pehmeän, mutta kuivan, kabukin pyörimisliike ärsyttää aamuisin ihoa ja saa sen punoittamaan entisestään. Mineraalimeikkiluottomerkkini Lauressin peittävimmissä pohjissa jokin ainesosa saa aikaan allergista kirvelyä ja kutinaa, joten ne ovat poissuljettu. Päässäni muhi idea, että ehkäpä talveksi olisi ihan ihoystävällistä palata nestemäisiin meikkipohjiin muutaman vuoden tauon jälkeen.

Kalkkilaivan kapuna suuntasin melko pessimistisenä katsomaan markettimeikkivoiteiden sävyvalikoimaa läpi tietäen jo etukäteen suurimman osan olevan iholleni aivan liian tummia. Kävin kuitenkin systemaattisesti tarjolla olevat markettimeikkivoiteet läpi seuraavan kaavan mukaan: eka katsoin löytyykö tarpeeksi vaaleeta ja oikean sävyistä meikkivoidetta, sitten katsoin onko peittävyys edes jollain tasolla haettua luokkaa, sitten kokeilin levittää hiukan nro 1 ongelma-alueelle, eli nenälle ja tarkistin että levittyykö kuinka hyvin ja hilseileekö.

Testin läpäisi eilen Anttilan loisteputkikeinovalaistuksessa (hieman yllättäen) Maybellinen Superstay 24h sävyssä 005 Light Beige. Sävy on hieman harmahtava, mikä tuntuu neutralisoivan kasvojeni punakkuutta. Lauressin mineraaleissa ihollani toimii vastaavasti melkoo harmaa sävy Petal, tummuustaso iholleni on Gentle. Kaikki muut eilen testaamani meikkivoiteet, myös saman merkin, olivat liian kellertäviä, mikä on minulle ehdoton ei. Maxfactorin Lasting Performancen vaalein sävy oli myös jotakuinkin oikean sävyinen, mutta feilas nenätestin, ei levittynyt ollenkaan hyvin ja ihoni hilseili rumasti heti.

Kokeilin meikkivoidetta ekaa kertaa tänään töissä. Levitin sen Kicksin meikkivoidesiveltimellä ja kiinnitin Lauressin mineraali-irtopuuterilla.Helposti tulee levitettyä liikaa ja viikset ym kasvokarvoitus tulee rumasti näkyville. Ei myöskään ollut niin Superstay kuin nimi antaa olettaa, nenä kiilsi aika rajusti lounaaseen mennessä. Koitan muistaa swatchata ja kehitellä jonkun ennen-jälkeen meikkivoiteen levityksen-kuvan kun jaksan :)

Lähtötilanne:

Puolet meikattuna:

Koko naama meikkivoiteessa:
« Viimeksi muokattu: 09.11.11 - klo:20:56 kirjoittanut miolla »

Poissa Kathy

• HAIRahtanut
« Vastaus #494 : 03.12.11 - klo:21:17 »
Kenelläkään hajua, josko olisi olemassa suurin piirtein Grimasin G0-sävyistä meikkipuuteria? Minulla on Grimasin Cake Makeup G0 jota olen käyttänyt meikkipuuterin tavoin, mutta se liejuuntuu kasvoilla ikävästi päivän mittaan. Lily Lolon Porcelain on kanssa ihan hyvä sävy ja toimii ihollani tyydyttävästi, mutta inhoan mineraalipuuterien pyörittelyä. ::) Olen kokeillut kaikki selektiivisen ja päivittäiskosmetiikan meikkipuuterit, jotka löytyvät Stockmannilta ja Sokokselta joten varmaan pitää tilailla muualta.
1aMii, punapää
Herkästi näppyilevä pintakuiva sekaiho (sinkkitabut rulaa)