Kirjoittaja Aihe: Meikkivoide/puuterisävyt kalkkilaivojen kapteeneille  (Luettu 184566 kertaa)

Poissa mittt

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
Vs: Meikkivoide/puuterisävyt kalkkilaivojen kapteeneille
« Vastaus #495 : 10.04.12 - klo:21:51 »
Oikean meikkivoiteen löytäminen on varmaan mahdotonta, mutta yritys jatkuu.. Nyt on vaihtelevasti käytössä ollut Meowilta tilattuja mineraalitestereitä, grimasia, cinema secretsiä, erilaisia näytteitä ja viimeisimpänän the body shopin meikkipuuteria. Mineraaleista oikeita sävyjä mulle olivat 2-frisky angora, 2-frisky abyssinian ja 2-frisky manxkin sulautui muistaakseni hyvin ihon sävyyn. Ne ja tämä The Body Shopin meikkipuuteri sävyssä 01 ovatkin ainoita pohjia, jotka talvisin sopivat sävyltään. Harmi vain kummallakaan en muuten saa nättiä tulosta, peittoa ei ole tarpeeksi (ja puuteri saa naaman näyttämään aika kuivalta) eikä pysyvyyskään huippuluokkaa.
Grimasin vaalein meikkivoidesävy on ihan liian valkoinen ja kylmä, Cinema Secretsin PS401 (tms) taas liian tumma ja oranssi, keltasävyistä vaalein.

Otin pari kuvaa luonnonvalossa ihostani: 1 ja 2. 2-kuvassa kaulalla on vasemmalla alhaalla Grimas, oikealla Cinema.

Ihoni on ilmeisesti keltapohjainen, koska kaikki vähänkin punaiseen taittavat meikkivoiteet on vääränvärisiä. Siis lämmin, mutta kuitenkin hirmuisen vaalea..? Olisi kiva kuulla, minkä merkkien voiteita/meikkipuutereita/ihanmitävaan lähtisitte kokeilemaan, jos olisitte tämän värisiä? :D

Mulla oli testeri Lancomen Teint Idole Ultrasta sävyssä 010. Ihan liian punainen/tumma, mutta jälki ihan mieletöntä, juuri sellaista mitä haluaisin! Matta, mutta jotenkin ihanan kuulas ja luonnollinen. Tosin laitoin päälle aika paljon TBSn meikkipuuteria, jotta sain sävyn vaaleammaksi. Olenkin jo miettinyt jopa hankkivani tuon Lancomen voiteen, ihan vaan sen koostumuksen takia, jos en muuta löydä.. En vaan välittäisi kulkea oranssilaikullisenakaan kiireaamujen jälkeen, kun levitys ei ole ollut täydellisen huolellinen.

Olen valmis tilaamaan, jos netistä löytyisi jotain kokeilemisenarvoista, ja maksamaankin voiteesta jonkun verran, tosin myös halpismerkit käy hyvin. Ihoni on aika huonokuntoinen, joten peittokykyä voiteessa on pakko olla. Esim. Lumenen Natural Coden vanilla ei peitä mitään.

Poissa naapio

• Tukkaguru
« Vastaus #496 : 10.04.12 - klo:22:36 »
Kokeile Clarinsin vaaleita sävyjä, MAC, Nars ja Illamasqua kannattanee myös tarkistaa jos mahdollista. Netistä löytyy aika hyvin swatcheja ja täällä on iso kokoelma niitä samassa paikassa: http://theimaginariumofmakeup.blogspot.com/p/foundation-swatchesoxidation-rate.html
Raitoja käpälään!

Poissa mittt

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #497 : 11.04.12 - klo:00:19 »
Kiitos! Testaan Clarinsin heti kun kerkeän! Helsinkiinkin satun olemaan menossa ensi viikolla, joten MACin voiteista voisin käydä siellä pyytämässä näytteitä. Narsia ja Illamasquaa taitaa saada vain netistä tilaamalla? Saako niiltä tilattua sampleja..?

Poissa Painted Lady

• Tukkaguru
« Vastaus #498 : 11.04.12 - klo:20:39 »
^ Eipä taida saada sampleja netistä, kun NARS ja Illamasqua ovat enemmän selektiivisiä merkkejä.

Minulla on Illamasquan Skin Base -meikkivoide sävyssä 3 (vaalea, keltapohjainen). Illamasquan sivulla sanotaan, että tämä olisi lähellä MACin NC20:a. No ei todellakaan ole. Tämä on vaaleampi kuin omistamani MACin NC15 meikkivoiteet. Tilasin samalla kertaa myös valkoisen voiteen, koska odotin tuon olevan liian tumma. Nyt minulla on turha putkilo valkoista meikkivoidetta.  ::)

Edit, ei tuo Illamasqua olekaan paljoa noita omistamiani MACin voiteita vaaleampi, mutta selvästi keltaisempi se kuitenkin on.
« Viimeksi muokattu: 12.04.12 - klo:14:48 kirjoittanut Painted Lady »

Poissa mittt

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #499 : 12.04.12 - klo:13:50 »
Okei, mitenköhän niitä uskalta tilata, kun ei ole koskaan onnistunut saamaan oikeaa sävyä testattavaksikaan...
Clarins Everlasting Foundation sävyt 103 ja 105 liian tummia/punertavia molemmat. :( No, MACille vielä mahdollisuus..!

Poissa Painted Lady

• Tukkaguru
« Vastaus #500 : 12.04.12 - klo:14:35 »
Tässä swatchit omistamistani meikkivoiteista, -puutereista ja BB creameista. Minun käsivarren sisäpinta on todella vaalea, joten useimmat voiteet näyttää kuvassa tosi tummalta. Toivottavasti tästä on jollekin apua. Kuva on otettu puhelimen kameralla pilvienä päivänä ilman salamaa.

1. MUFE Face & Body sävy 38 (vaalea punapohjainen, lähes sama sävy kuin MUFE HD 110)
2. MUFE Face & Body sävy 20 (vaalein keltapohjainen)
3. MAC Matchmaster sävy 1 (vaalein sävy)
4. Illamasqua Skin Base Foundation No 3 (vaalea, keltapohjainen)
5. MAC Mineralize Foundation NC15 (vaalea keltapohjainen)
6. Missha Perfect Cover BB Cream No 13. (vaalein sävy)
7. Dr. Jart Silver Label BB Cream (vaalea, kelta/beigepohjainen)
8. BRTC Jasmin Water BB Cream (vaalea, punapohjainen)
9. BareMinerals Golden Fair (vaalein, keltapohjainen)
10. MAC Studio Fix powder N3 (vaalea, neutraali)
« Viimeksi muokattu: 12.04.12 - klo:14:49 kirjoittanut Painted Lady »

Poissa Metalliapina

• HAIRahtanut
« Vastaus #501 : 12.04.12 - klo:15:14 »
Okei, mitenköhän niitä uskalta tilata, kun ei ole koskaan onnistunut saamaan oikeaa sävyä testattavaksikaan...
Clarins Everlasting Foundation sävyt 103 ja 105 liian tummia/punertavia molemmat. :( No, MACille vielä mahdollisuus..!

Clarinsilla on aina ollut mun mielestä tosi tummat sävyt, ja macinkin vaalein ei ole kovin vaalea.

Joku narsin siberia esim. voisi olla tarpeeksi vaalea, ja neutraali, mutta ehkä liiankin vaalea.

Mä en muista miten ne lancomen sävyt meni, mutta se vaalein keltapohjainen on parempi vaalealle neutraalille kuin se pinkkipossu vaalein, jos muistan oikein.
It's just that in the Deep South, women learn at a young age that when the world is falling apart around you, it's time to take down the drapes and make a new dress

Poissa -j-

• Tukkaguru
« Vastaus #502 : 13.04.12 - klo:08:30 »
Tuli tilattua Zuii-merkkinen (luonnonkosmetiikkaa) mineraalimeikkipuuteri greenlips-nettikaupasta ja se on aika hyvä. Tykkään :)
Todella vaalea, otin milk-sävyn. Se taitaa olla vähän enemmän punapohjainn, kuin keltapohjainen, ja viileä sävyltään, mutta aika valkoinen se kyllä on, että hankala mennä analysoimaan. Oikein sopiva kalkkilaivan kapteenille, ehkä jopa liiankin vaalea. Voi olla, että pitää kesäksi hommata astetta tummempi sävy.
2c ii. Kasvatusprojekti käynnissä...

Poissa maaju

• HAIRahtanut
« Vastaus #503 : 13.04.12 - klo:11:50 »
Tuli tilattua Zuii-merkkinen (luonnonkosmetiikkaa) mineraalimeikkipuuteri greenlips-nettikaupasta ja se on aika hyvä. Tykkään :)
Todella vaalea, otin milk-sävyn. Se taitaa olla vähän enemmän punapohjainn, kuin keltapohjainen, ja viileä sävyltään, mutta aika valkoinen se kyllä on, että hankala mennä analysoimaan. Oikein sopiva kalkkilaivan kapteenille, ehkä jopa liiankin vaalea. Voi olla, että pitää kesäksi hommata astetta tummempi sävy.

Ja mä kyselin just sieltä voidemaisia meikkivoiteita ja sain suosituksen samasta sarjasta :D

http://greenlipsfinland.blogspot.com/2012/02/zuii-meikkivoide.html

Peräkkäiset viestit yhdistetty. - Chaos
« Viimeksi muokattu: 13.04.12 - klo:11:58 kirjoittanut Chaos »
my.oriflame.fi/kauneudellesi

Poissa -j-

• Tukkaguru
« Vastaus #504 : 13.04.12 - klo:20:49 »
^
Tuo on kyllä oikein hyvän oloinen nettikauppa ja ehdoton plussa on blogi, jossa meikkejä esitellään ja on swatchejakin :)
2c ii. Kasvatusprojekti käynnissä...

Poissa mittt

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #505 : 13.04.12 - klo:22:13 »
Painted Ladyn kädelle testaamista pohjista suurin osa näyttää liian tummilta mulle, itselleni miettisin edes kokeiluun vain ehkä 1, 9 ja 10. Tai 1 ei, jos on siis selkeästi punapohjainen. Aloin miettimään tuota BareMineralsin golden fair -sävyä, oonkohan edes testannut tuota! :o BareMineralsin fair-pohja oli mulla käytössä vanhojen tansseissakin, ja pysyvyys oli muuten taattu, peittokykykin ok ja ihostani sain tosi kauniin. Sävy fair oli vaan auttamattomasti liian punertavapohjainen.. Joskus kävin sitten Kicksissä ja mulle testattiin jotain golden-sävyä, joka oli sitten vähän liian tumma. En vaan muista yhtään, oliko se juuti tuo golden fair vai joku golden vaan, tummempi..? Miten vaalealle tuo sopii? :) MACin puuteri näyttää ainakin tarpeeksi vaalealta - tosin niin on tälläkin hetkellä käytössä oleva TBSn puuteri, joka tosiaan ei peitä ja saa mut näyttämään haamulta.

Katselin noita Greenlipsin sivuja, ja noi Barefaced Beautyn mineraalit alkoi kiinnostaa kovasti, onko kukaan testannut millaisia on niiden sävyt? Kumpikohan toimii paremmin, ihan mineraalipohja vai mineraalimeikkipuuteri, jota näköjään sitäkin kehotetaan kabukilla kasvoille pyörittelemään..

Muokk. Nojuu, tilasinpa sitten hetken mielijohteesta samplet kaikista vaaleista ja keskivaaleista Barefaced Beautyn mineraaleista... :3
« Viimeksi muokattu: 13.04.12 - klo:23:09 kirjoittanut mittt »

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • "...As Your Flesh Rots"
« Vastaus #506 : 16.04.12 - klo:00:08 »
Piru vie te puhutte täällä välillä liian tummista meikkivoiteista :D Mulle täydelliset sävyt on edelleen Grimasin G0, mutta sen koostumus liian kuivattava, niin siksi en enää osta. (Ja tosiaankin oon näin kalman kalpea, en meikkaa itseäni liian kalpeaksi tahallisesti ja olen yhtä kalpea koko aika kesät talvet, palan helposti.) Mutta nyt lempparina Missha Perfect Cover BB Cream SPF42, sävy 13 Bright Beige. Tosin tästä varmaan pitäs kirjottaa BB Cream-ketjuun. Mutta todellakin on tarpeeksi vaalea ja iho näyttää tosi hyvältä tämän kanssa ja tuntuukin tosi hyvältä ja kevyeltä kasvoilla, maskista ei tietoakaan. Mulla on tätä 20 ml tuubi, mutta pitää ostaa isompi ehdottomasti sitten! Tosin kiinnostanee yksi toinenkin BB Cream mitä on tuolla blogeissa kehuttu ja ois yhtä vaaleakin kuin tuo Misshan.

Edit. Ai niin! Ja iltamenoissa/keikoilla tms käytän Mehron Cream Make Up, sävy Light 1/LT1. Todella hyvä sävy myös ja tämä pysyy erittäin hyvin kasvoilla monta tuntia, kun kiinnittää puuterilla vielä. Lisäksi peittää hyvin eikä tartte alle meikinpohjustajaakaan. Jonkin verran talvella ainakin kuivatti ihoa eli pitää muistaa hyvä kosteutus alle. Mutta jos kaipaa todellakin pysyvää ja tarpeeksi vaaleaa kiinteää meikkivoidetta suosittelen Mehronia! Paljon parempi kuin Grimas.

Lisäksi Ebaystä oon löytänyt tarpeeksi vaalean meikkipuuterin, joku halpis UOUO oli merkki muistaakseni. Pysyy kanssa tosi hyvin, tykkään. Kesäisin käytän aina meikkipuuteria, helppo ja nopea ja tuntuu, että meikkivoide "liejuuntuu" iholla helteessä, vaikka mitä yrittäis, niin meikkipuuteri toimii paljon paremmin. Ja talvella taas en lainkaan voi käyttää meikkipuuteria, koska silloin kuivattaa liikaa. Se harmittaa, kun meikkipuuteri ois aina niin nopea ja helppo. Toisaalta meikkivoiteella ja puuterilla saa parhaimman näköisen tuloksen. Mutta ei kesällä niin väliä, kun sitä hikoilee muutenkin kuumuudesta :D
« Viimeksi muokattu: 16.04.12 - klo:00:15 kirjoittanut Chaos »
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset alaselässä. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos

Poissa mittt

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #507 : 21.04.12 - klo:16:11 »
BareFaced Beautyn mineraalit kaikki liian tummia. :(

Poissa Bamboo

• Tukkaguru
  • In the cold November rain
« Vastaus #508 : 29.05.12 - klo:17:35 »
Minulle kaikki kauppojen sävyt ovat liian tummia ja ongelmana on myös se, että sävyt tummuvat kasvoillani ihon rasvaisuuden vuoksi. Nyt onneksi tajusin sitten ostaa Stargazerin täysin valkoisen meikkivoiteen, jota sekoittelen esim. Lorealin True match sävyyn W1. Tällä duolla saan tarpeeksi vaalean ja peittävän sävyn.
kivipuuteri.blogspot.fi kosmetiikkablogini

Poissa mingtang

• Tukkaguru
« Vastaus #509 : 30.05.12 - klo:22:34 »
Kokeilkaas Oriflamen Giordani-sarjan nestemäistä meikkivoidetta Porcelain ;D

^^Mistä sä muuten tilaat Mehronia? Jenkeistä? Otitko ensiksi samplet vai miten kokeilit? Onko tuo miten rasvainen tuon Mehron Cream Make Up? Millainen iho sulla on?
« Viimeksi muokattu: 30.05.12 - klo:22:40 kirjoittanut mingtang »
Aknearpinen, rosaceaa, öljyinen & herkkä ikääntyvä iho.Hiukset pitkät. Silmät vihreät.

TOP: Colours Caramel,  Lavera, Nuxe, LilyLolo, Emani, REN, Bion