Kirjoittaja Aihe: Meikkivoide/puuterisävyt kalkkilaivojen kapteeneille  (Luettu 189107 kertaa)

SSpiegel

• Vieras
Vs: Meikkivoide/puuterisävyt kalkkilaivojen kapteeneille
« Vastaus #525 : 04.06.12 - klo:21:27 »
^ Täällä sama ongelma. Lisäksi asiaa hankaloittaa se, että kovin kalliisiin meikkivoiteisiin ei ole varaa, joten olen joutunut tekemään kompromisseja.

Olen kuullut paljon kehuja Dainty Dollin vaaleista meikkivoiteista, niitä on siis kehitellyt Girls Aloudin kalpea punapää, joka ei kuulema koskaan löytänyt sopivia meikkivoiteita. Ärsyttää vaan just se, että aina kalpean ihmisen pitäisi olla joku lumikki-ihoinen eli sellainen pinkki vaalea, ja keltasävyisiä meikkivoiteita ei vain ole. Tässä blogipostauksessa vertaillaan useampaakin vaaleaa meikkivoidetta, mutta tiedäpä noista sitten, kun ei ole yhtäkään noista nähnyt livenä. Minusta Narsin Siberiaa on kuvailtu pinkiksi, mutta näyttää kuvassa ihan keltaiselta. Paul&Joen Light Cream Foundationia bloggari kuvailee jopa sanalla "oliivi". Dainty Dollit maksaa ainakin Lookfantasticissa melkein 30 euroa ja Paul&Joe Beautybayssa 35 euroa, omg! Eli itselleni ei ainakaan mitään halpoja, mutta oisipa vaan kiva joskus löytää joku sopiva, kyllä siitä voisi maksaa enemmänkin. Mut mistäpä sitä tietää, kun sokkona pitäisi tilata.

Poissa Metalliapina

• HAIRahtanut
« Vastaus #526 : 04.06.12 - klo:21:30 »
Minusta Narsin Siberiaa on kuvailtu pinkiksi, mutta näyttää kuvassa ihan keltaiselta.

Siberia on eniten ehkä neutraali, ei ainakaan yhtään pinkki, neutraali, tai keltaseen pohjasävy mielummin, se on kans harvinaisen vaalea sävy.

Mäkin mietin yhdessä vaiheessa dainty dollia, mutta toi hinta on aikamoinen sokkona tilattavaksi, ja sitten kans en löytänyt incia mistään, mutta kuulemma ne on tosiaan oikeasti vaaleita.

Jotkut tosi vaaleat käyttää kans meown vitivalkoista pohjaa. Yks vaihtoehtohan on keksiä se oma pohjasävy, ja sekoittaa sitten jotain vitivalkoista pohjaa siihen.
It's just that in the Deep South, women learn at a young age that when the world is falling apart around you, it's time to take down the drapes and make a new dress

Poissa Pepper

• HAIRahtanut
« Vastaus #527 : 04.06.12 - klo:23:16 »
^Samaa mieltä Metalliapinan kanssa Nars Siberiasta, ainakin Sheer Glow mieltyy mielummin neutraaliksi ja mielummin enemmän keltapohjaiseksi kuin pinkiksi. Onnistunut vaalea sävy, mutta koostumus ei oikein natsannut nassuuni.

Tyger tyger, burning bright. In the forests of the night. What immortal hand or eye could frame thy fearful symmetry?

Poissa naapio

• Tukkaguru
« Vastaus #528 : 05.06.12 - klo:12:09 »
Mulla on tuo Sheer Glow Siberia ja se on mun kaltaiselle keltanaamalle hiukan liian neutraali, Gobi on keltaisempi  mutta se on talvella liian tumma joten sekoittelen noita kahta. Mullakin oli koostumuksen kanssa ongelmia mutta ratkaisin ne sekoittamalla meikkivoiteeseen Lumenen Beauty Base -pohjustasjaa tai Neutrogenan öljytöntä 50++ aurinkorasvaa, ne ohentavat koostumusta ja parantavat levittyvyyttä todella paljon ainakin omalla pintakuivalla ihollani. Mulla tosin on enemmän sävyn tasoittamissesta kyse kuin mistään varsinaisesti peitettävästä joten ei haittaa vaikka ne vähentävät peittokykyä siinä samalla.

Tällä hetkellä Narsin Sheer Glow on lempimeikkivoiteeni MACin Face and Bodyn ohella (siitä sekoittelen väriä C1 ja pro valkoista tarpeen mukaan).
Raitoja käpälään!

SSpiegel

• Vieras
« Vastaus #529 : 05.06.12 - klo:14:24 »
Mäkin olen siis todella, todella kelmeä. Esimerkiksi dekoltee-alue näyttää joskus vihertävältä eli uskoisin siis olevani ihan puhtaasti kalpea oliivi. Ilmeisesti myös aasialaisilla on samansävyinen iho, mutta Koreassa ollessani en kyllä huomannut sen enempää kelmeitä vaaleita sävyjä. BB-voiteetkin oli tummia ja pinkkejä. Pitäis varmaan sit ostaa vaan jotain valkeata pohjaa sekoitettavaksi, kun mulla on kyllä muutama keltapohjainen tummempi meikkivoide.

Poissa Vovka

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #530 : 17.06.12 - klo:15:01 »
Mitä valokyniä te kalpeat olette kokeneet hyviksi?

Poissa Painted Lady

• Tukkaguru
« Vastaus #531 : 17.06.12 - klo:18:13 »
^ Minusta Lancomen Teint Miracle vaaleimmassa sävyssä ja YSL:n Touche Eclat sävyssä 2. Molemmat on miulle sopivia, vaaleita, keltapohjaisia. En ole mikään valkoisista valkoisin, vaikka riittävän vaaleiden meikkivoiteiden löytäminen onkin ollut haastavaa.

Poissa mingtang

• Tukkaguru
« Vastaus #532 : 17.06.12 - klo:19:26 »
^^Mistä sä muuten tilaat Mehronia? Jenkeistä? Otitko ensiksi samplet vai miten kokeilit? Onko tuo miten rasvainen tuon Mehron Cream Make Up? Millainen iho sulla on?

Vastaan tähän vaikkei minulta kysytty. Mehronia kannattaa ostaa camerareadycosmetics.comista. Samplet eivät ole hirmu kannattavia, joten jos arpoo kahden sävyn välillä, kannattaa ottaa täysikokoiset. Ebaysta saa myös. Koostumus on notkea ja geelimäinen. Graftobianilla näyttäisi olevan uusia, Mehronin vaaleimpia sävyjä vastaavia sävyjä, ja tarjolla on jopa ultra-lites -paletti, joka sisältää kaikki viisi. Tässä ja tässä löytämäni swatchit. En ole kokeillut, tällä hetkellä olisi ajankohtaisempaa tilata joku epäluonnollisen tumma sävy tekorusketuksen kaveriksi.

No voi pahkeinen, tilasin kolme vaaleinta Mehron Celebre HD Pro Foundation Light 1 LT sävyä. Hoh, kaapit täynnä värivoiteita, ja silti pitää kokeilla uutta. Laitan kiertoon jos ei minulle sovellu  8)
Aknearpinen, rosaceaa, öljyinen & herkkä ikääntyvä iho.Hiukset pitkät. Silmät vihreät.

TOP: Colours Caramel,  Lavera, Nuxe, LilyLolo, Emani, REN, Bion

Poissa mingtang

• Tukkaguru
« Vastaus #533 : 28.06.12 - klo:13:01 »
^Mehronit tulleet. Koostumukseltaan ovat selvästi Grimasin Cream Make-upia (kiinteä) parempia. Kyse on siis Mehron Celebre cream-värivoiteesta. Vaaleimmat sävyt 1 ja 2 (tarkemmat tiedot yllä) sopivat minulle valokynämäiseen käyttöön kesällä, käytän nyt numeroa 3. Vaatii vaan Fixing powderin päälle (Grimas) jotta pysyy. Mutta on notkea ja kevyt meikkivoide, nyt odotan vaan jännittyneenä mitä akne sanoo tästä meikistä  :D
« Viimeksi muokattu: 30.06.12 - klo:21:37 kirjoittanut mingtang »
Aknearpinen, rosaceaa, öljyinen & herkkä ikääntyvä iho.Hiukset pitkät. Silmät vihreät.

TOP: Colours Caramel,  Lavera, Nuxe, LilyLolo, Emani, REN, Bion

Poissa Hunajapupu

• Tukkaguru
  • -2a M iii-
« Vastaus #534 : 30.06.12 - klo:12:36 »
Mitä valokyniä te kalpeat olette kokeneet hyviksi?

Sopivan vaaleita ovat esimerkiksi Diorin valokynän vaalein sävy ja YSL:n valokynän sävy 1. Lancome, Elizabeth Arden ja Lumene ovat esimerkiksi olleet liian tummia.
« Viimeksi muokattu: 30.06.12 - klo:12:39 kirjoittanut Hunajapupu »
iHerb alekoodi ensitilaajille: GUB005. Alekoodilla saa -10 dollaria jos tilauksen arvo 40 dollaria tai enemmän, alle 40 dollarin tilauksesta saa alea 5 dollaria.

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #535 : 01.07.12 - klo:08:56 »
Mulla on myös ollut YSL valokynä, mutta sävy oli omalle iholle vain tavallisen meikkivoiteen tasoa, joten ei oikein toiminut valokynänä. Paras tähän asti on ollut Lorkun True Match Touche Magique (sävy C1-2, rose porcelain), joka on punapohjainen ja sopii myös sinertäville silmänalusille. Käytin tätä ahkerasti, kunnes huomasin sen tukkivan ihoa  :-[ Todella pigmenttinen nestemäinen valokyä/peittari löytyy myös MeMeMe-sarjalta, jota voi nykyään ostaa myös netistä. Vaalein sävy on Porcelain, joka on enemmän ehkä neutraalin sävyinen kuin selkeästi punertava tai kellertävä. Pigmenttiä kuitenkin löytyy todella reilusti, joten peittaria ei tarvitse laittaa kuin pieni tippa. 

Vaaleaa pohjaa etsivän kannattaa tsekata myös OCC-merkin valikoimat. Sävyt on jaettu keltapohjaisiin ja punapohjaisiin, mikä on ainakin mulle täydellinen pelastus. Tilasin merkiltä OCC Tintin (sävy R0) ja olen ollut tyytyväinen ostokseen. Sävy on todellakin vaalea ja saa entiset pohjat näyttämään vähintään 3 astetta tummemilta  ;) OCC Tint on öljytön ja silikoniton sävytetty päivävoide, joten se ei paljoa peitä mutta kirkastaa kuitenkin sävyä. Toimivan peiteaineen kanssa pärjää kyllä. Kuvittelin, että pohja on aika kosteuttava/paksu tai kuivalle iholle sopiva kuten vastaavat silikonittomat tuotteet yleensä ovat, mutta oikeastaan se sopii parhaiten normaalille, sekaiholle ja öljyiselle iholle. BHA-hoidon kuivattamat, helposti korppuuntuvat alueet tarvitsevat reilun kosteutuksen sillä muuten ihoa alkaa kiristää. Pohja ei pidä kiiltoa, mutta toisaalta ei myöskään pahenna sitä. OCC Tint on koosutmukseltana hieman hassu: tuntuu hieman paksulta mutta samalla levittyy kevyesti eikä jätä rasvaista tunnetta iholle. Omasta mielestäni se levittyy parhaiten siveltimen avulla eikä näy tippaakan edes poskilla, joissa yleensä aavistuksenkin sävytetty tuote näkyy inhottavasti. Sormilla levittäessä tulos ei ole yhtä hyvä.

Silikonittomaksi tuotteeksi pohja pysyy hyvänä yllättävän kauan eikä ala valumaan juoteinsiin. Myös puhdistaminen on helppoa, joten todennäköisesti ei ala tukkimaan ihoa. Melkein kaikki pohjat tuntuvat tukkivan kasvot, joten toiveissa on että tämän kanssa iho hieman rauhoittuisi  :)

Poissa Painted Lady

• Tukkaguru
« Vastaus #536 : 08.07.12 - klo:23:51 »
Mulla on myös ollut YSL valokynä, mutta sävy oli omalle iholle vain tavallisen meikkivoiteen tasoa, joten ei oikein toiminut valokynänä. Paras tähän asti on ollut Lorkun True Match Touche Magique (sävy C1-2, rose porcelain), joka on punapohjainen ja sopii myös sinertäville silmänalusille. Käytin tätä ahkerasti, kunnes huomasin sen tukkivan ihoa  :-[ Todella pigmenttinen nestemäinen valokyä/peittari löytyy myös MeMeMe-sarjalta, jota voi nykyään ostaa myös netistä. Vaalein sävy on Porcelain, joka on enemmän ehkä neutraalin sävyinen kuin selkeästi punertava tai kellertävä. Pigmenttiä kuitenkin löytyy todella reilusti, joten peittaria ei tarvitse laittaa kuin pieni tippa. 

Olen ymmärtänyt, että valokynän pitäisikin olla sävyltään suurinpiirtein meikkivoiteen tasoa. Ne valoa heijastavat pigmentit toimii silloin kun kasvoille osuu valoa (tai saa aikaan pandaefektin salamavalon kanssa kuvatessa).

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #537 : 11.07.12 - klo:13:57 »
^
Näin on, mutta sävy ei vain ollut mitenkään kirkastava mun iholla.

Poissa Pepper

• HAIRahtanut
Tyger tyger, burning bright. In the forests of the night. What immortal hand or eye could frame thy fearful symmetry?

Varjotar

• Vieras
« Vastaus #539 : 31.07.12 - klo:10:46 »
Käytin ensin Max Factorin vaaleinta, joka on aika keltainen. Sitten ostin L´Orealin Infallible:n 015- sävyn, joka on vaaleudessaan puhdas ja kestää. Saman sarjan puuteriin olen myös ihastunut.
Lumenen meikkivoiteiden käyttöä en uskalla edes kokeilla...
« Viimeksi muokattu: 03.08.12 - klo:11:03 kirjoittanut Varjotar »