Kirjoittaja Aihe: Meikkivoide/puuterisävyt kalkkilaivojen kapteeneille  (Luettu 184211 kertaa)

Poissa Jenje

• Tukkaguru
Vs: Meikkivoide/puuterisävyt kalkkilaivojen kapteeneille
« Vastaus #555 : 23.05.13 - klo:13:42 »
Olisikohan joku sattumalta törmännyt (marketti)meikkivoiteeseen, josta löytyisi vastaava sävy kuin Maybellinen Fit Me 110? Mielellään vielä pysyvä ja mattapintaiseksi kuivuva.

Tuo kyseinen sävy kun on aivan täydellisesti mun naamaani sopiva, mutta meikkivoide muuten on valitettavasti täyttä kuraa. Mä en oikeasti ymmärrä, miten joku voi tuota käyttää, kun se ei asetu iholle sitten millään, vaan jää sellaiseksi tahmeaksi kerrokseksi ja pyyhkiytyy pois pienestäkin hipaisusta. Hyvänä esimerkkinä eilen, kun pitkästä aikaa ajattelin antaa tuolle mahdollisuuden. Useampi tunti meikkivoiteen levityksen ja huolellisen puuteroinnin jälkeen puhuin kännykkään, niin eiköhän kaikki meikki poskesta ollut sitten siinä kännykässä ja poskessa kännykän muotoinen kalju läiskä. ::)

1aFii Mustaksi värjätyt, vyötärömittaiset, ohuehkot ja piikkisuorat hiukset. Herkkä rasvoittuva sekaiho.

www.iHerb.com alekoodi: IHA397

Poissa Katzenparade

• HAIRahtanut
« Vastaus #556 : 23.05.13 - klo:19:45 »
^Mulla ja Jenjellä on siis saman sävyinen iho, sillä tuo meikkivoide on aivan nappi minunkin naamatauluun! Mun rasvanassulla lopputulos ihan järkyttävän näköinen öljyrasvakaaos...harmi.
Eli komppaan Jenjeä kysymällä, että olisiko muilla juureksilla tietoa samaisesta sävystä vähän laadukkaampana mattaisena versiona? Mua ei kyllä toisaalta haittaisi vaikka ei olisi välttämättä markettimeikkivoide vaan hyvästä meikkivoiteesta maksan mielelläni.
Oman värin kasvattelija. 1c F ii.
iHerbin alekoodi: PEW394

http://www.lily.fi/blogit/her-hangers

Poissa Luppa

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #557 : 24.05.13 - klo:09:24 »
Olen käyttänyt nyt viikon tyytyväisenä The Body Shop moisture foundationia sävyssä 01. Se on hyvin vaalea keltapohjainen sävy. Myös voiteen koostumus on hyvä. Se levittyy pintakuivalle iholleni hyvin ja peittää punoituksen ja valaisee silmänalusia. En tämän kanssa tarvitse erikseen peitevoidetta. Normikäytössä minulla on Aliman mineraalimeikki sävyssä warm 1. Ihastuin meikkivoiteeseen kun käytin sitä häissäni halutessani peittävämmän pohjan.

Kokeilin myös Lumenen Hydra drops inkiväärikermaa (koostumus ei kosteuttanut tarpeeksi, vaikka sävy oli hyvä, tosin punertavampi kuin Body Shopin), Lumenen CC sävy light (sävy punertavapohjainen ja liian tumma) ja Lumenen serum meikkivoide vaalein sävy, joka liian tumma ja keltainen. Näissä Lumenen voiteissa tökki voimakas tuoksu. Body shopin voide on hajusteeton, mistä iso plussa. Lisäksi testasin Lancomen teint miraclen vaaleimman (liian tumma) ja YSL:n kaikki voiteet (liian tummia ja oransseja).

Moisture foundationin 01 kanssa sopii kuin valettu YSL valokynä 02 ja Urban Decayn primer potion original. Puuterina Aliman Keiko.
Vaaleat, ohuet hiukset. Herkkä ja pintakuiva iho, jolla taipumus couperosaan.

Suosikkituotteet: Erisan puhdistusgeeli, Dermalogica Skin hydrating mask, Aqualan L ja mineraalimeikit.

Poissa Huuhkaja

• Tukkaguru
« Vastaus #558 : 28.05.13 - klo:18:22 »
Olen äärimmäisen kalpea, ja tuo 13 sävy on hyvä talvella.

Sama täällä, mutta olen ihan ympäri vuoden samanmoisen kalpea eli uskon tuon sävyn 13 olevan koko aika hyvä :) Tosin en talvella kaipaile aurinkosuojaa joten käytän Misshaa vain puolet vuodesta, mutta niin kuin lillamilla sanoi, niin tuo 13 on tosiaankin puhdas vaalea. Ja mulla lukee 13 Bright Beige ja suositellulta myyjältä myös.

Onko kenelläkään tiedossa13 Bright Beigen INCI? Tilasin tämän tuotteen, mutta paketista en löytänyt ko. tietoa itselleni ymmärrettävällä kielellä. Tajusin vasta nyt tuotteen saavuttua, että tämä voide sisältää ihoa vaalentavaa ainetta. (Pakkauksessa lukeekin kyllä "whitening properties" ja "lightens skin tone".) Kasvoihin laittaessa en huomannut mitään vaalennusefektiä, kun kasvojen iho on muutenkin tähän aikaan vuodesta suunnilleen samaa väriä kuin voidekin, mutta tein eilen kokeilun ja laitoin päiväksi tätä voidetta toiseen kämmenselkään (niissä on pigmentti vuosien saatossa muuttunut tummemmaksi kuin muu iho), ja nyt koko kämmenselkä on muuttunut ihan valkeaksi (toiseen verrattuna ihan eri värinen). Mua epäilyttää nämä ihoa vaalentavia aineita sisältävät tuotteet, joten olisi kiva tietää mitä sitä onkaan tullut iholleen pistettyä. Muutenkaan en etsi ihoa vaalentavaa tuotetta, vaan meikkivoidetta, joten siinäkin mielessä jäänee käyttämättä...

Poissa Painted Lady

• Tukkaguru
« Vastaus #559 : 29.05.13 - klo:14:02 »
^ aika uskomatonta, että joku meikkituote vaalentaisi ihoa noin paljon yhden käyttökerran jälkeen. Todennäköisesti nuo aktiiviset ainesosat on lakritsiuutetta, koji-happoa tai arbutiinia eikä minkään noiden teho ole hydrokinonin luokkaa. Silläkin ihoa vaalentava tulos vaatii kuukausien käytön, että iho ehtii uusiutua. Toisaalta hydrokinoni on kielletty mm. EU:n alueella ja tietääkseni myös useissa Aasian maissa.

Edit: aktiivinen vaalentava raaka-aine misshan perfect cover bb-voiteessa on arbutiini. En onnistunut kopioimaan incia tähän, mutta se löytyy vaivatta misshan USA:n nettisivulta.
« Viimeksi muokattu: 29.05.13 - klo:14:12 kirjoittanut Painted Lady »

Poissa Huuhkaja

• Tukkaguru
« Vastaus #560 : 29.05.13 - klo:21:10 »
^Kiitos vastauksesta! Hyvä tietää, että inci on löydettävissä sieltä USA:n nettisivuilta. Huomasin, että nyt se vaalentunut kohta kämmenselässä on taas hiljalleen muuttumassa vähän tummemmaksi, kun olen tänään ollut päivän auringossa. Ehkä kämmenselässä oleva iho onkin ollut vain ruskettunutta, ja voide jotenkin "poisti" rusketuksen. Itsekään en oikein usko, että ihon oma väri muuttuisi tuollaisella voiteella varsinkaan yhden käyttökerran jälkeen, kasvojenikin iho on käytön jälkeen aivan samanlainen kuin ennen.

Poissa RockQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #561 : 18.06.13 - klo:11:08 »
Sain anopilta Oriflame Giordani Gold Age Defying Foundation Kiinteyttävän meikkivoiteen sävyssä Porcelain. Tämä on hyvän sävyinen mulle! Lumenen CC Light on vähän tummahko, aiemmin hyväksi havaittuja sävyjä ovat olleet TBS:n 01 ja MUFE F&B 37. Oriflamen meikkivoide on täyteläistä ja levittyy ihan nätisti. En odottanut tuotteelta paljoakaan mutta olen tykästynyt, eikä vähiten ton oikean sävyn takia :) Häivyttyy hyvin ihoon, sanoisin olevan enemmän punapohjaiseen kallellaan kuin kellertävään, mutta itse olen suht neutraalin sävyinen. Nyt noi on alennuksessa 14,90€. http://fi.oriflame.com/products/product-detail.jhtml?prodCode=21621
Kerrostettu kihartuva hennapolkka
www.siameselipstick.com

Poissa Jenje

• Tukkaguru
« Vastaus #562 : 21.08.13 - klo:17:26 »
Kävin tänään meikkivoideostoksilla ja testailin vaikka mitä eri vaihtoehtoja vertaillen niitä Maybellinen Fit Men 110-sävyyn. Havaitsinpa sitten, että millään toisella markettimerkillä ei todellakaan taida olla yhtä vaaleaa ja kellertävää sävyä valikoimissaan. :(

Kaikki vaaleat ovat todella punertavia ja kellertävät taas tummia. Päädyin sitten Lorkun True Matchiin sävyssä N1, vaikka mun ihollani tuokin sävy näyttää lähes vaaleanpunaiselta. W1 taas oli aivan liian tumma. Alan pikkuhiljaa tulla siihen tulokseen, että mun kellertävän vihertävän harmaa ihonsävyni on jotenkin tosi poikkeava, kun sopivan värisiä meikkivoiteita ei löydy sitten millään.

Edit. Nyt kun lueskelin ketjua vähän taaksepäin, niin ehkä mun olisi sittenkin pitänyt ottaa Infallible sävyssä 015. Mutta kun sekin näytti tosi punaiselta... Aargh.
« Viimeksi muokattu: 21.08.13 - klo:17:32 kirjoittanut Jenje »
1aFii Mustaksi värjätyt, vyötärömittaiset, ohuehkot ja piikkisuorat hiukset. Herkkä rasvoittuva sekaiho.

Poissa Maëlle

• Hiushörhö
« Vastaus #563 : 21.08.13 - klo:23:07 »
^Ei välttämättä huonompi valinta, sillä muistikuvani mukaan Infallible oli punaisempi tai yhtä punainen kuin tuo N1, ja tummeni vielä kasvoilla ikävästi. :/
Käyttelen itse Fit Me:tä pois kuultovoiteen tapaan sekoitettuna mattameikkivoiteeseen.

Poissa Jenje

• Tukkaguru
« Vastaus #564 : 23.08.13 - klo:19:19 »
No niin, nyt on parina päivänä testattu tuota True Matchia.

Liian punainenhan se selvästi on kun saa kaulan ja dekolteen ihon näyttämään suorastaan vihreältä. :( Muihin ominaisuuksiin olen kyllä tyytyväinen. Voide levittyy todella nätisti ja on helppo kerrostaa sopivan peittäväksi. Ilman primeria pelkän kosteusvoiteen päälle levitettynäkin pysyy mattana pitkään.

Voimakkaammassa iltameikissä tuollainen punertava posliininukkenaama sinänsä toimiikin, mutta arkimeikkiin kaipailisin vähän paremmin ihon sävyyn sopivaa meikkivoidetta. Etsintä siis jatkuu...

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #565 : 24.08.13 - klo:16:43 »
^
True Match myös hapettuu ainakin mulla  :-[

Poissa Jenje

• Tukkaguru
« Vastaus #566 : 25.08.13 - klo:17:26 »
^ Mä en kyllä huomannut mitään selkeää tummumista päivän mittaan, mikä on kyllä ihan hyvä, koska muuten olisi varmaan melkoinen possunaama. :P

Poissa Aridith

• Tukkaguru
« Vastaus #567 : 30.08.13 - klo:18:31 »
Hei en ollutkaan huomannut tätä ketjua...Täytyykin kalkkilaivan kipparina lukea tämä lävitse. :D
Luonnonvaalea pellavapää - Viimeinen värjäys 01/14 - Täysluomutukka 01/16 -> - Mid back ja waist mitan välillä - Allerginen ja herkkä iho, pintakuivuutta ja herkkä näppyyntymään.

Outolintu blogi

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • "...As Your Flesh Rots"
« Vastaus #568 : 03.10.13 - klo:16:18 »
Nyt teille keltapohjaisille kalpeanaamoille on tullut meikkivoide: IsaDoran Wake Up Make Up, sävy Fair. http://www.isadora.com/global/blog/ (Selatkaa alaspäin, näkyy sävyt.) Itse sen eilen ostin, mutta kotona jouduinkin toteamaan liian keltaiseksi itselleni, kun olen tosi kylmäsävyinen. Muuten tuntui tosi hyvältä ja suojakerroinkin 20 eli suosittelen keltasävyisille :)

Mulla tällä hetkellä ollut pitkään käytössä se Misshan BB Cream sävyssä 13 (Perfect Cover) ja nyt talvea kohti otan käyttöön Sleek New Skin Revive Foundationin sävyssä Linen. Se on tosi neutraali vaalea ja on todella vaalea. On silikonipohjainen, mutta rasvaton ja kevyt. Sulautuu tosi hyvin ihoon ja helppo levittää eikä tosiaankaan tummu iholla (ei myöskään tuo Missha). Harmi, ettei ole suojakerrointa, mutta siksi käyttelenkin nyt talvella.

Tilasin nyt tämmöisen testiin myös, jos vaikka ois vielä parempi kuin Missha ensi kevättä ja kesää ajatellen ja jos vaikka on täydellinen pääsis mun ympärivuoden käyttöön, kun suojakerroin 30! Eli Holika Holika Essential Petit BB Cream http://www.stellalee.net/2012/07/holika-holika-petit-bb-cream-review.html . Onko kellään tuosta kokemusta? Sivulla arvosteltu muutkin saman merkin BB:t. On varmasti itselleni sopivan sävyinen, koska esim.Phyrralle on (bloggaaja) ja samaa sävymaailmaa on hän myös. Kirjoittelen tuosta vaikka kokemuksia sitten BB-ketjuun, kun saapuu. Ei ollut kallis, alle 7 € ja 30 ml. TUosta joskus kirjottelinkin BB-ketjuun tai kyselin, mutta ainakaan silloin kellään ei ollut kokemuksia.
« Viimeksi muokattu: 03.10.13 - klo:16:21 kirjoittanut Chaos »
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset alaselässä. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos

Poissa Jenje

• Tukkaguru
« Vastaus #569 : 04.10.13 - klo:09:47 »
^ Pitää varmaan tuo Isadorakin pistää testiin. :)

Mullakin on tuo Sleekin meikkivoide, mutta mä en kyllä tykkää siitä yhtään. Mä en millään saa sitä levittymään nätisti, vaan se kökkööntyy joihinkin kohtiin ja osa ihosta jää melkeinpä paljaaksi. Lisäksi tuo tahraa joka paikan ja katoaa naamasta puolivälissä päivää. Jännä kyllä, jos se sulla kuitenkin toimii ihan hyvin.