Kirjoittaja Aihe: Meikkivoide/puuterisävyt kalkkilaivojen kapteeneille  (Luettu 177170 kertaa)

Poissa naapio

• Tukkaguru
Vs: Meikkivoide/puuterisävyt kalkkilaivojen kapteeneille
« Vastaus #570 : 04.10.13 - klo:10:07 »
Tuo Isadoran väri näytti tosi hyvältä kyllä blogikuvissa. Nyt ei ole meikkivoidetarvetta (todellakaan!) mutta tekisi silti mieli käydä katsomassa miltä sävy näyttää iholla ja pyytää ehkä pieni näyte mukaan.
Raitoja käpälään!

Poissa Missy

• Tukkaguru
« Vastaus #571 : 04.10.13 - klo:11:35 »
Tilasin nyt tämmöisen testiin myös, jos vaikka ois vielä parempi kuin Missha ensi kevättä ja kesää ajatellen ja jos vaikka on täydellinen pääsis mun ympärivuoden käyttöön, kun suojakerroin 30! Eli Holika Holika Essential Petit BB Cream http://www.stellalee.net/2012/07/holika-holika-petit-bb-cream-review.html . Onko kellään tuosta kokemusta? Sivulla arvosteltu muutkin saman merkin BB:t. On varmasti itselleni sopivan sävyinen, koska esim.Phyrralle on (bloggaaja) ja samaa sävymaailmaa on hän myös. Kirjoittelen tuosta vaikka kokemuksia sitten BB-ketjuun, kun saapuu. Ei ollut kallis, alle 7 € ja 30 ml. TUosta joskus kirjottelinkin BB-ketjuun tai kyselin, mutta ainakaan silloin kellään ei ollut kokemuksia.

Mulla on ollut tuo (ja ehkä löytyy yksi avaamaton vielä laatikosta) ja on ihan hyvä bb-voide, tosin aika paksu ja pigmenttiä on paljon. Jos oot tositosi vaalea niin epäilen että toi saattaa silti olla sulle liian tumma ja keltapohjainen. Oon kokeillut samasta sarjasta myös sitä wateryä ja moisturea. Moisture oli mun iholle kiian "kosteuttava", ts. iho alkoi kiiltelemään päivän mittaan. Waterystä tykkäsin eniten, ohuin koostumus ja silti peittävä. Nyt noi on jäänyt käyttämättä kun oon siirtynyt vielä ohuempiin voiteisiin mutta saa nähdä tarviiko talvella peittävämpää lopputulosta.  Noitahan saa Ebaystä tyyliin vitosella niin kokeileminen ei paljon maksa.
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it.

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • "...As Your Flesh Rots"
« Vastaus #572 : 04.10.13 - klo:17:29 »
Jenje, siis mulla tuo Sleek ei kökköönny ollenkaan ja pysyy ihan koko päivän tosi hyvin, jopas on kumma, mutta toisella toimii toinen ja toisella taas toinen, näinhän se menee. Miinusta tulee Sleekille siitä, ettei ole sitä suojakerrointa joten en ehkä toiste kuitenkaan osta sitä vaan pysyn BB-voiteissa.

Missy, okei kiitos tiedosta. Tosiaan on mulle tulossa Tuo Holika Holika Essential, toivottavasti ois sopiva, sen näkee sitten. Jos ei niin ei ainakaan kallis kokeilu ole ja aina sen saa jollekin eteenpäin :) Jos siis se ei ole sopiva niin tyytyväisenä jatkan sitten Misshan 13:sta käyttöä, ei sen kummempaa, sen tuoksuunkin oon jo tottunut :)

Se harmittaa, kun tuo IsaDoran Wake Up meikkivoide oli niin hyvän tuntuinen kaiken kaikkiaan ja just se hajusteettomuus suuri plussa! Mutta aina ei voi kaikkea saada. Maybellinen Fit Me 110 on myös vähän liian tumma mulle, sekään ei siis täydellinen ollut.
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset alaselässä. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • "...As Your Flesh Rots"
« Vastaus #573 : 15.10.13 - klo:18:10 »
Missy, okei kiitos tiedosta. Tosiaan on mulle tulossa Tuo Holika Holika Essential, toivottavasti ois sopiva, sen näkee sitten. Jos ei niin ei ainakaan kallis kokeilu ole ja aina sen saa jollekin eteenpäin :) Jos siis se ei ole sopiva niin tyytyväisenä jatkan sitten Misshan 13:sta käyttöä, ei sen kummempaa, sen tuoksuunkin oon jo tottunut :)

Möh liian tummahan tuo Holika Holika sitten oli, aivan liian tumma...mutta miksailen vaaleammaksi. Ja tuoksu häiritsee, saa nähdä käytänkö enempää kuin kerran. Noh onneksi ei kallis kokeilu ollut. Eli jatketaan Misshan 13:sta käyttöä ja toivotaan, että meidänkin markkinoille tulis joku yhtä vaalea ja ois vaikka hajustamaton. Se IsaDora oli niiiiin lähellä, mutta ei :D
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset alaselässä. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos

Poissa Jenje

• Tukkaguru
« Vastaus #574 : 16.10.13 - klo:12:43 »
Taisin nähdä viime yönä ensimmäisen juuresuneni, ja tällä ketjulla oli varmaan vaikutusta asiaan. :D

Meikkasin unessa tuolla Sleekin meikkivoiteella, ja sehän levittyikin kuin unelma. En edes muista unesta mitään muuta kuin tuon meikkivoiteen levityksen. Siis voi harmi, kun se olikin vain unta. ;D
1aFii Mustaksi värjätyt, vyötärömittaiset, ohuehkot ja piikkisuorat hiukset. Herkkä rasvoittuva sekaiho.

www.iHerb.com alekoodi: IHA397

Poissa Maëlle

• Hiushörhö
« Vastaus #575 : 26.10.13 - klo:21:19 »
Anttilasta tarttui mukaan Elite-sarjan meikkivoide Illuminating Foundation sävyssä 05 Opale ja sävy on aika vaalea, keltapohjainen. Muuttuu iholla ehkä keltaisemmaksi kuin mainittu Isadoran sävy. Koostumus on vähän outo, jämähtää jo levittäessä ja lisäksi meikkivoide tuoksuu palaneelle kumisaappaalle. Ensimmäinen kerta, kun minua häiritsee hajusteettomuus jossain tuotteessa.

Poissa RockQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #576 : 07.11.13 - klo:11:41 »
Bobbi Brown-ketjuun viitaten, sain näytteen Skin Foundationin sävystä 0 Porcelain. Tämä on mun iholle just sopivan sävyinen. Ja tuo ei ollut edes vaalein, löytyy myös 00 Alabaster!

Muuten sopivia sävyjä tälle kalpeanaamalle on Oriflamen Giordani Age Defying Foundation Porcelain, TBS:n kosteuttavan meikkivoiteen 01, Lumene Natural Coden 10 Vanilla, MUFE Face&Bodyn 37 ja Shiseidon Radiant Lifting Foundation O00. Lumenen CC Light on ihan hitusen tumma.
Kerrostettu kihartuva hennapolkka
www.siameselipstick.com

Poissa Iiris

• Tukkaguru
« Vastaus #577 : 07.11.13 - klo:20:46 »
Haa, hyvä kuulla, kiitos vinkistä! Mä en yleensä jaksa innostua meikkivoiteista laajemmin, kun yleensä tarpeeksi vaaleaa sävy ei sitten kuitenkaan löydy. Mutta täytyy tutkailla Bobbia siis.
# 1a F i #
Ohuet ja suorat, hyvin "pohjoismaiset" hiukset.
Lempimuotoilutuote: Label.m:n Texturizing Volume Spray + hiuspuuteri (Redken).

Poissa Chronos

• HAIRahtanut
« Vastaus #578 : 30.01.14 - klo:10:18 »
Zuii Organic meikkivoide sävyissä porcelain ja light olive.
1a M ii, classic-pituus. Hennavärjäilyä 14 vuotta. Sydäntä lähellä 70-luku, ruuanlaitto ja kosmetiikka.

Poissa anilliini

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #579 : 30.01.14 - klo:18:31 »
Täällä oli mielenkiintoisia vinkkejä vaaleille. Ihan mukavaa meikata talvella kun iho on vaaleimmillaan, ainakin näkee helposti jos on vähänkin väärä sävy. Mulla on kellertävän vaalea iho. Olen tänä talvena käyttänyt valokynistä Cliniquen airbrush concealer (04 neutral fair).

Lumene hydradrops keveydestä tykkään mutta sävyä ei löydy. 1 on liian punertavan tumma, hydradrops 0 parempi mutta liian "valkoinen". Olen sekoittanut sitä vaaleampaa vähän kellertävämpään ja tummempaan biotherm aquaradianceen (216). Olen vähentänyt niin paljon meikkivoiteen käyttöä että en ole vaivautunut ostamaan uutta.

Peitevoiteista clinique all about eyes concealer light golden kiinnostaisi kokeilla.
2a/2c M ii bsl (Edestä kiharammat)

Poissa bast

• Tukkaguru
« Vastaus #580 : 30.01.14 - klo:19:25 »
Pystyykö meikkivoiteen tummumista estämään mitenkään? Todella turhauttavaa kun on muutenkin vaikea löytää tarpeeksi vaaleaa sävyä ja sitten kun moinen löytyy, se muuttuu iholla oranssihtavaksi tai ruskeaksi. Siis ihan kaikki mitä olen vuosien varrella kokeillut.  :(
Iherb ensitilaajan $5-10 alennus koodilla ITI977

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #581 : 30.01.14 - klo:22:29 »
^ Ei sille varmaan muuta voi tehdä kuin kokeilla, auttaisiko jokin hyvä primer. Se voi olla kiinni ihosta ja/tai ympäristön olosuhteista, ja varmaankin kaikki mitä voi tehdä, on yrittää pitää iho mahdollisimman rasvattomana (tehokas puhdistus, kevyt kosteutus, talia imevä primer) ja käyttää hyvän kalvon luovaa primeria. Mulla on rasvainen iho, ja tummuminen oli ongelma kaikkien meikkivoiteiden kanssa. Käytän nykyään pelkästään mineraalimeikkiä, ja siinä ei sitä ongelmaa ole. Mineraalipohja pitää värinsä, ja sävyjä löytyy erittäin vaalealle ihollekin. Oletko harkinnut tai kokeillut?
1cFii, oma väri.

Poissa Maëlle

• Hiushörhö
« Vastaus #582 : 31.01.14 - klo:16:20 »
Minulla osa mineraalimeikeistäkin on tummennut kasvoilla, mutta eivät kaikki merkit/pohjat. Erityisesti jäi mieleen Lily Lolo, jonka China Doll näytti hyvältä juuri laitettuna, mutta muuttui kasvoilla pian punertavammaksi ja liian tummaksi.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #583 : 31.01.14 - klo:16:59 »
^ Mä olen ymmärtänyt, että ne pelkät mineraalit (titanium dioxide, zinc oxide) eivät muuttuisi iholla miksikään, mutta jos iho erittää paljon rasvaa, niin meikkipohja saattaa näyttää rasvaan sekoittuneena erilaiselta kuin puhtaana ja kuivana. Aika sekavia mielipiteitä kuitenkin näkyy näistä asioista, auttaisi varmaan jos tietäisi oikeasti jotain...  ::)  Kyllä kai ne mineraalit nyt kuitenkin aika vakaita ovat, kun niitä fysikaalisena aurinkosuojanakin käytetään.

Jos nyt syystä tai toisesta kuitenkin tummuu, niin sopiihan ne primerit mineraalimeikinkin alle. Talia imevästä mattajauheestakin voi olla apua mineraalipohjan alla. Esimerkiksi China Dollin kanssa voi olla ongelmana se, että se on aika punapigmenttinen, mikä sitten ehkä rasvan kanssa antaa liian punakan vaikutelman, jos iho ei oikeasti punasävyinen ole. Lämpimämmän sävyn valinta tietty auttaa. Lolon sävyt ovat musta kyllä tosi punakoita, ja niistä vaaleimmista sitä ei ehkä vielä rasiassa huomaa.

Kun ne mineraalit tosiaan laitetaan kasvoille kuivana jauheena, niin siinähän kestää hetki, että ne sulautuvat siihen ihon pinnan kosteuteen/rasvaan, jolloin se varsinainen sävy vasta kunnolla näkyy. Tietty joissain mineraalimeikeiksi kutsutuissa on vielä muitakin ainesosia kuin mineraalit ja pigmentit, ja ne voikin sitten varmaan käyttäytyä taas ihan miten vaan...
1cFii, oma väri.

Poissa Maëlle

• Hiushörhö
« Vastaus #584 : 31.01.14 - klo:17:44 »
^Olen oikeastaan kokenut parhaaksi sekoittaa eri mineraalipohjia, sillä en ole löytänyt täydellistä koostumusta mistään. Lily Lolo jostain syystä tummenee minusta enemmän kuin muut merkit (esim. Meow). Titaani ja sinkki ovat valkoisia pigmenttejä, joten ne eivät varmaan muutukaan. En tiedä, mistä johtuu - tai ehkä sinkin määrästä, sillä sen värjäyskyky on heikompi ja sitä on Lily Lolossa enemmän?