Kirjoittaja Aihe: Meikkivoide/puuterisävyt kalkkilaivojen kapteeneille  (Luettu 176855 kertaa)

Poissa evergreen

• Tukkaguru
Vs: Meikkivoide/puuterisävyt kalkkilaivojen kapteeneille
« Vastaus #585 : 31.01.14 - klo:23:16 »
^ Kinkkinen juttu. Hyvä tietysti, jos olet löytänyt edes jonkun keinon parantaa lopputulosta!  :)  Vähän vaikea on tutkailla asiaa tarkemmin, kun inceistä ei näe varsinaisia määriä, kuten sitä sinkkioksidin määrää. Mua silti kiinnostaisi, oletko tutkaillut sitä sävyasiaa. Kuten sanoinkin, mun mielestä Lolon sävyt ovat huomattavasti punaisempia kuin muilla merkeillä - niiden "neutraalitkin" ovat tosi punaisia, "lämpimät" taas kaukana kellertävistä - kaipa se palvelee parhaiten niitä punakoita brittejä... Mutta jos pitää ihoaan neutraalina ja on valinnut Lololta neutraalin, niin sävy saattaa ihan siitäkin syystä olla liian tumman näköinen ja punertava, että se vaan on liian punainen omalle iholle. Oletko testannut Lolon lämpimiäkin sävyjä? Mulle kävi itselleni täsmälleen niin, että kun tilasin ensin Lololta enimmäkseen neutraaleja sävyjä näytteinä, niin en käsittänyt, miten vaaleimmatkin näyttivät yhtä aikaa kalpeilta ja toisaalta liian likaisilta, tummilta ja punaisilta. Ei Lolo mun mielestä paras pohja ole muutenkaan, mutta lämpimän sävyn kanssa toimii huomattavasti paremmin.
1cFii, oma väri.

Poissa Maëlle

• Hiushörhö
« Vastaus #586 : 01.02.14 - klo:15:34 »
^Yleensä inceihin kai laitetaan aineet määräjärjestyksessä. Lily Lolon omilla sivuilla titanium dioxide on listalla kohdassa "may contain", tosin siinä ovat myös rautaoksidit. :-\

Niin, ehkä se punaisuus saattoi vaikuttaa siihen, että sävy vaikutti vieläkin tummemmalta, vaikka oli se tumma muutenkin. Olen lämpimistä sävyistä testannut ainakin Warm Peachia, joka sekin oli aivan liian tumma. Lily Lololla ei siis ole vaaleita sävyjä kuin punapohjaisille. Jostain arvostelusta luin, että China Doll oli jonkun mielestä liian keltainen, mutta kyseessä saattoi olla joku kuivaihoinen, joilla sävyt ehkä harvemmin muuttuvat iholla.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #587 : 01.02.14 - klo:17:50 »
^Yleensä inceihin kai laitetaan aineet määräjärjestyksessä.

Toki toki, mutta sama inci on useimmilla mineraalipohjilla, ja tarkoitin, että tarkempaa vertailua ei pääse tekemään, kun absoluuttisia määriä ei ainesosille näe.

Joo, Lololla tosiaan on huonosti lämpimiä sävyjä. Warm Peach ei ensinnäkään ole kovin lämmin, vaan minusta ennemminkin neutraali, ja sitä vaaleampana ei sitten lämmintä sävyä tosiaan saa. China Doll on kyllä "liian keltainen" varmaan vain jollakulla, jonka iho on ehdasti punainen. Mutta onneksi kyllä monelta muulta merkiltä löytyy paremmin niitä vaaleita ja keltapohjaisia/neutraaleja sävyjä.
1cFii, oma väri.

Poissa bubbs

• Tukkaguru
« Vastaus #588 : 03.02.14 - klo:18:59 »
Tiedättekö, onko muilla merkeillä kuin Illamasqualla ja Stargazerilla kokonaan valkoista meikkivoidetta? Haluaisin ostaa sellaisen, jotta voisin blandata tuota runsasta liian tummien meikkipohjien kokoelmaani, mutta Illamasqua tulee postareineen niin ärsyttävän kalliiksi ja Stargazer epäilyttää muuten. Onko kukaan testannut tuota Stargazeria? Illamasqua ainakin pitäisi kai olla hyvä.

Poissa Mirkka

• HAIRahtanut
« Vastaus #589 : 03.02.14 - klo:19:31 »
Tiedättekö, onko muilla merkeillä kuin Illamasqualla ja Stargazerilla kokonaan valkoista meikkivoidetta? Haluaisin ostaa sellaisen, jotta voisin blandata tuota runsasta liian tummien meikkipohjien kokoelmaani, mutta Illamasqua tulee postareineen niin ärsyttävän kalliiksi ja Stargazer epäilyttää muuten. Onko kukaan testannut tuota Stargazeria? Illamasqua ainakin pitäisi kai olla hyvä.

Manic Panic:illa ainakin on, itse käytän sitä, koska Illlamsquan ja Stargazerin meikkivoiteet sisältävät mineraaliöljyä, mitä oma iho ei siedä.

Poissa bubbs

• Tukkaguru
« Vastaus #590 : 03.02.14 - klo:20:00 »
^Kiitos, tuo olikin mulle aivan vieras merkki. Nettiarvostelut tästä vaikuttivat aika lupaavilta myös, ja hinta on varsin siedettävä. Laitan tilaukseen!

Poissa Jenje

• Tukkaguru
« Vastaus #591 : 06.02.14 - klo:13:21 »

Mä olen käytellyt vuorotellen sekä Stargazeria että Manic Panicia, enkä ole huomannut niissä oikeastaan mitään eroa. Kumpikin sekoittuu hyvin muihin meikkivoiteisiin, eikä kummemmin muuta meikkivoiteen koostumusta. Ilmeisesti noissa on siis erilainen inci, mutta tosiaan ainakin mun käytössäni ovat olleet aika identtisiä.
1aFii Mustaksi värjätyt, vyötärömittaiset, ohuehkot ja piikkisuorat hiukset. Herkkä rasvoittuva sekaiho.

www.iHerb.com alekoodi: IHA397

Poissa naapio

• Tukkaguru
« Vastaus #592 : 13.02.14 - klo:11:05 »
Ostin impulssiostoksena IsaDoran Wake Up Make Up sävyn 00 Fair ja se ei sovi mulle sittenkään, väri on liian harmaa eikä tarpeeksi keltainen. Tarpeeksi vaalea se kyllä on, mutta sävy on sen verran pielessä että näytän sairaalta. Pahus.

Sen sijaan olen positivisesti yllättynyt  Maybellinen Fit Me-peiteaineista, sävy 10 toimii yllättävän hyvin. Keltapohjainen sävy 15 on paljon tummempi ja oranssi, 10 on pinkihkö mutta silmien alle sopii ihan ok ja on miellyttävän kermainen.
« Viimeksi muokattu: 13.02.14 - klo:11:16 kirjoittanut naapio »
Raitoja käpälään!

Poissa ZEN

• HAIRahtanut
  • kaappikemisti
« Vastaus #593 : 13.02.14 - klo:11:19 »

Mä olen käytellyt vuorotellen sekä Stargazeria että Manic Panicia, enkä ole huomannut niissä oikeastaan mitään eroa. Kumpikin sekoittuu hyvin muihin meikkivoiteisiin, eikä kummemmin muuta meikkivoiteen koostumusta. Ilmeisesti noissa on siis erilainen inci, mutta tosiaan ainakin mun käytössäni ovat olleet aika identtisiä.

Mä voisin tähän vielä hihkaista, että mun mielestä tuo Stargazerin meikkivoide on aika heikko silikonipohjaisten meikkivoiteiden kanssa. Siinä kun ei ole silareita muistaakseni ollenkaan, eli mulla ainakin huonontaa meikkivoiteen kestävyyttä merkittävästi. Itse en ole vieläkään löytänyt mitään helposti saatavaa ja toimivaa valkoista meikkivoidetta. :(
Cogito ergo doleo.

Poissa Jenje

• Tukkaguru
« Vastaus #594 : 13.02.14 - klo:13:54 »
^ Aika jännä, mä en ole huomannut mitään vaikutusta meikin kestoon ja silikonisia meikkivoiteita käytän minäkin. Tällä hetkellä käytössä on juuri tuo Stargazerin valkoinen, jota sekoitan Lumenen Triple Stayhin. En tiedä sitten, johtuuko siitä että tuo Lumene on itsessään tosi hyvin pysyvää.
1aFii Mustaksi värjätyt, vyötärömittaiset, ohuehkot ja piikkisuorat hiukset. Herkkä rasvoittuva sekaiho.

www.iHerb.com alekoodi: IHA397

Poissa ZEN

• HAIRahtanut
  • kaappikemisti
« Vastaus #595 : 13.02.14 - klo:14:48 »
^Voi toki olla, että mulla on sattunut olemaan käytössä vain sellaisia meikkivoiteita, jotka muuten vain ovat tuon Stargazerin kanssa vetäneet kököksi. Kokeiltu on ainakin Lorealin True Matchien kanssa, Shiseidon refining foundationin ja Maybellinen Fit Me:n kanssa. Näistä mulla pysyy normaalisti True Match superhyvin (12 h), Shiseidosta en osaa sanoa koska ei ole käynyt mielessäkään käyttää niin tummaa sävyä yksinään, ja Fit Me kestää n. 6 h. Tuohon stargazerin sekoiteltuna True Matchin kestävyys huononi eniten, semmoseen neljään tuntiin, Fit Me yltää jotakuinkin samalle tasolle. Ne siis liejuuntuvat mulla huomattavasti nopeammin, ja pyyhkiytyvät todella helposti sitten myös pois.

Aikoinaan käytin Dainty Dollin vaaleinta sävyä plandiksena, mutta nykyään sitäkään ei saa enää mistään. :( Illamasqualta en minäkään ole jossitteluista huolimatta viitsinyt tilata, kun on niin perkuleen hintavaa.

Naapion mainitsemaa Isa Doran meikkivoidetta on kyllä nyt pakko käydä testaamassa, mulla kun aina on se ongelma, että meikkivoiteet on liian "värikkäitä" mulle. Toisin sanoen kaipaankin jotain hyvin harmahtavaa sävyä!
Cogito ergo doleo.

Poissa Missy

• Tukkaguru
« Vastaus #596 : 13.02.14 - klo:16:10 »
Mäkin ostin tuon IsaDoran Wake Up Make Up-meikkivoiteen sävyssä Fair ja mulle se on hyvä sävy. Ihan selvästi on keltapohjainen (harmautta en huomaa), mutta ei liikaa, joten sopii mun neutraalille iholle.
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it.

Poissa Miia

• HAIRahtanut
« Vastaus #597 : 25.02.14 - klo:11:05 »
No nyt löytyi itselleni liian valkoinen pohjameikki. Tilasin Beauty Bayn allennusmyynneistä Bare Mineralsin Ready Foundationin sävyssä R130 ja vaikka usein meikkisarjojen vaaleimmatkin sävyt ovat liian tummia minulle, niin nyt löytyi minuakin valkoisempi. En pysty käyttämään tätä, tämä oikein hohtaa valkoisena iholtani. Mutta jos etsit keltapohjaista supervaaleaa meikkipuuteria, niin katsoppas tämä :)

Poissa Yayah

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #598 : 03.05.14 - klo:01:38 »
Tässä olisi joitain punasävyisiä meikkivoiteita tai yrityksiä löytää sellaisia ammattilaismeikeistä. Ylärivissä peitevärejä vertailun vuoksi. Tekisi vaan mieli sanoa, että mitä halvattua, Mehron? Nimen perusteella luulisi että Extra Fair on hento vaaleanpunainen, mutta se onkin kirkuva oranssi. Myisin sen pois, mutta eihän kellään voi olla tuon värinen iho, vai voiko? L'Oreal True Match C1 Rose Ivory on tosin myös aika punainen, ehkä tuo on samaa luokkaa. Kiinnostuneet voivat ilmoittaa.

« Viimeksi muokattu: 03.05.14 - klo:02:45 kirjoittanut Yayah »

Poissa ZEN

• HAIRahtanut
  • kaappikemisti
« Vastaus #599 : 12.05.14 - klo:08:24 »
^Huh, onpa tosiaan aikamoinen sävy tuo Extra Fair! :D

Mä olen nyt muutaman viikon käytellyt meikkivoiteena Grimasin peittareita (Camouflage) sävyissä G0 ja J1. Olen siis sävyltäni erittäin vaalea oliivi. Näillä saa mukavan ohuen ja kevyen no-makeup lookin, ja pysyvät kuin tauti (en tarvitse edes puuteria -- silikonipohjaisten meikkivoiteiden kanssa en voisi kuvitella olevani ilman). Ennen BHA:n löytämistä en halunnut käyttää kuin silikonipohjaisia meikkejä, koska iho oli niin samea ja röpelöinen. Pahasta kuivuudesta tai pintakuivuudesta kärsiville en ehkä siis näitä suosittele, korostaa kyllä kuivia kohtia jos sellaisia on. Muuten niin loistavia, ja ah niin halpoja. Helppoa sekoittaa itselleen sopiva sävy. :)
Cogito ergo doleo.