Kirjoittaja Aihe: Meikkivoide/puuterisävyt kalkkilaivojen kapteeneille  (Luettu 177174 kertaa)

pihlaja

• Vieras
Vs: Meikkivoide/puuterisävyt kalkkilaivojen kapteeneille
« Vastaus #600 : 12.06.14 - klo:23:05 »
Oli ihan pakko rekata tänne foorumille, kun Googlen haulla eksyin tähän ketjuun meikkivoidetta etsiessäni (ja pahoitteluni, jos heti rikon jotain etikettiä postatessani ketjuun kuukauden tauon jälkeen!). Samaa vaivaa siis kuin näemmä monella muullakin, että naamataulu on vaalea kuin mikä, aavistuksen punoittava etenkin t-alueelta mutta kaula ja leukalinja/posket keltapohjaiset, mikä yhdistelmänä saa kaikki vähänkin punertavaan taittavat meikkivoiteet näyttämään naamalla entistä possunpunaisemmilta.

Olen käyttänyt pitkään Lumenen NC:n Vanillaa, kun ei ole sopivampaakaan löytynyt, vaikka en yhtään tykkää sen laadusta. Fit Me 110 passaisi sävyltään myös testailun perusteella hyvin, mutta se hajuste aiheuttaa allergiaa. Esim. True Match N1 (Ivoire?) on liian punainen, W1 liian tumma ja Infalliblen Porcelaine myös liian neutraali/punainen (ja peräti hivenen kalvakka!). Muut Lumenet kuin NC liian tummia. Enkä taida edes aloittaa siitä, monestiko olen myyjän suosituksesta hairahtunut liian tummaan tai liian punaiseen sävyyn. Nyt on testissa Gosh X-Ceptional Wear 11 Porcelaine, mikä on hivenen punertava minulle myöskin, peittää aika huonosti ja lisäksi tummuu aavistuksen.

Nyt olen miettinyt sokkotestaavani Nars Sheer Glowia sävyssä Siberia tai Illamasquan Rich Liquid Foundationia sävyssä 115.

Poissa Kristiina

• Tukkaguru
« Vastaus #601 : 12.06.14 - klo:23:26 »
Lainaus
Oli ihan pakko rekata tänne foorumille, kun Googlen haulla eksyin tähän ketjuun meikkivoidetta etsiessäni (ja pahoitteluni, jos heti rikon jotain etikettiä postatessani ketjuun kuukauden tauon jälkeen!).

Tervetuloa. Ei sellaista etikettiä ole täällä!  :)

Edit. Miten olisi Max Factor Lasting Performancen sävy 100, Ivory muistaakseni? Riippuen toki ihotyypistäsi.
« Viimeksi muokattu: 12.06.14 - klo:23:27 kirjoittanut Kristiina »

pihlaja

• Vieras
« Vastaus #602 : 12.06.14 - klo:23:34 »
Miten olisi Max Factor Lasting Performancen sävy 100, Ivory muistaakseni? Riippuen toki ihotyypistäsi.

Hmm.. En muista testanneeni tuota, joten pitänee tutustua (ellei sitten ollut juuri tämä, joka viime kesänä osoittautui hivenen tummaksi), kiitoksia vinkistä! Ja siis tässä vaiheessa alan olla sen verran epätoivoinen jo pelkästään tuon sävyn suhteen, että ei enää pienet epäsopivuudet ihotyypin puolesta pahemmin häiritse.  ;D Tietty täydelliseen vaadittaisiin sekin.

Poissa Jenje

• Tukkaguru
« Vastaus #603 : 13.06.14 - klo:00:14 »
^ Tuo Lasting Performance on myöskin punertava sävyltään, eli jos kellertävää meikkivoidetta etsit, niin se tuskin on sopiva.
1aFii Mustaksi värjätyt, vyötärömittaiset, ohuehkot ja piikkisuorat hiukset. Herkkä rasvoittuva sekaiho.

www.iHerb.com alekoodi: IHA397

Poissa Maëlle

• Hiushörhö
« Vastaus #604 : 13.06.14 - klo:00:45 »
^^Miten olisi Isadoran Wake Up Makeup, oletko kokeillut? Siinä on vaalea sävy 00, joka ei punerra ja on hajusteetonkin. Sheer Glow Siberia saattaisi olla liian vaalea, jos infalliblekin on (joka minulla tosin tummui kasvoilla).

Edit. Goshin CC voide on muuten rantautunut viimein Suomeen ja vaalein sävy näytti oikein hyvältä ja neutraalin vaalealta. En kuitenkaan vielä ostanut.
« Viimeksi muokattu: 14.06.14 - klo:14:49 kirjoittanut Maëlle »

Poissa naapio

• Tukkaguru
« Vastaus #605 : 14.06.14 - klo:09:37 »
Nars Sheer Glow Siberia on minusta melko neutraali ja oikein vaalea, itselleni hitusen liian vaalea. Sekoittelen siihen Gobia keltaisempaan päin taittaakseni. Lumenen Wake Up Make Up 00 on hyvä ja vaalea. Paras nappivalinta mulle on ollut Armani Luminous Silk #2.
Raitoja käpälään!

Poissa RockQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #606 : 17.06.14 - klo:09:00 »
Hain näytteen Armanin CC-voiteen sävystä 01. Tämä on juuri nappi neutraali vaalean sävy, menee talvellakin. Peittokyky on todella vaikuttava.
Kerrostettu kihartuva hennapolkka
www.siameselipstick.com

Poissa naapio

• Tukkaguru
« Vastaus #607 : 17.06.14 - klo:20:29 »
Hain näytteen Armanin CC-voiteen sävystä 01. Tämä on juuri nappi neutraali vaalean sävy, menee talvellakin. Peittokyky on todella vaikuttava.

Miten vertaisit sitä sävyltään esim. lumenen CC Creamin vaaleimpaan sävyyn tai Isadoran Wake up makeupiin 00?
Raitoja käpälään!

Poissa RockQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #608 : 19.06.14 - klo:11:07 »

Miten vertaisit sitä sävyltään esim. lumenen CC Creamin vaaleimpaan sävyyn tai Isadoran Wake up makeupiin 00?
Mielestäni Armanin CC on hitusen Lumenen versiota vaaleampi. Tuota Isadoraa en ole kokeillut, mutta nythän se täytyy käydä katsomassa jos kerran vaaleita sävyjä löytyy :)
Kerrostettu kihartuva hennapolkka
www.siameselipstick.com

Poissa Sheppa

• Tukkaguru
« Vastaus #609 : 22.09.14 - klo:11:41 »
Haulla en löytänyt joten kysynpäs että onko jollain luonnonkosmetiikan merkillä oikeasti vaaleaa/lähes kalpeaa meikkivoidetta? (Mineraaleista en oo tykännyt vaikka oon useasti testaillut.) Normikosmetiikasta tällä hetkellä nappisävy on ollut Maybellinen Fit Me foundation sävy 110. Muita ihan hyviä on olleet myös L'Orealin Infallible 015 ja True Match N1 (Infallible hitusen parempi). Peittävyys sais olla aika kevyt. Kiitos jos joku osaa vinkata :)
1b F ii.
Lemppareita Joicon k-pak -sarja, Tigi O&H ha, Brunette Goddess sh ja ha, L'Anza Hair Repair-sarja, Dry Hair Moisture treatment ja Healing Moisture Kukui Nut ha. Tukan pituus vajaa bsl. Väritys n. 10/11-tasoinen tuhkanvaalea.

Poissa Chronos

• HAIRahtanut
« Vastaus #610 : 28.09.14 - klo:21:18 »
Zuiilta löytyy. Vaaleimmat sävyt ovat Porcelain (kellertävä) ja light rose (pinkki) Peittävyys on mielestäni aika kevyt. Passelein sävy normi kosmetiikassa mulle oli Lumenen Natural coden vaalein (Vanilla) ja True Match N1. Infalliblen 015 ei sopinut koska olen hieman kellertävä ja se on käsittääkseni punapohjainen. Vaikka tosi vaalea olenkin niin Zuiin vaaleimmat sävyt ovat liian vaaleita mullekin. Googlen kuvahaulla löytyy aika hyvin swatcheja sävyistä.
« Viimeksi muokattu: 29.09.14 - klo:10:47 kirjoittanut Chronos »
1a M ii, classic-pituus. Hennavärjäilyä 14 vuotta. Sydäntä lähellä 70-luku, ruuanlaitto ja kosmetiikka.

Poissa Sheppa

• Tukkaguru
« Vastaus #611 : 02.10.14 - klo:23:51 »
Kiitos tiedosta :) Googlailin ja totesin etenkin ton light rosen jopa liian vaaleaksi. Seuraavana tummuusasteikolla oleva olive light (ilmeisesti keltapohjainen) vaikutti googlailujen jälkeen mahdollisesti parhaimmalta sävytä. Jossain suomalaisessa nettikaupassa oli tuosta sävystä maininta "sopii hyvin vaalealle couperosaiholle", kuvaus sopii aika hyvin mun ihoon.

Seuraava kysymys: mistä Zuiita voi ostaa edukkaimmin? Suomalaisia nettikauppoja löysin pari, Greenlips ja Luonnonkosmetiikka. Ulkomaisia kauppoja näytti olevan lähinnä australialaisia, tai sellaisia joissa oli suolaiset postarit.

Muoks, löytyi myös Ekolosta, jossa nyt tilaukset ilman postareita! Olin muutenkin ajatellut tilaavani sieltä joten samassahan tuo menee, ja on vieläpä muutaman euron halvempi kuin tuolla greenlipsissä ja luonnonkosmetiikassa.
« Viimeksi muokattu: 03.10.14 - klo:17:06 kirjoittanut Sheppa »
1b F ii.
Lemppareita Joicon k-pak -sarja, Tigi O&H ha, Brunette Goddess sh ja ha, L'Anza Hair Repair-sarja, Dry Hair Moisture treatment ja Healing Moisture Kukui Nut ha. Tukan pituus vajaa bsl. Väritys n. 10/11-tasoinen tuhkanvaalea.

Poissa Chronos

• HAIRahtanut
« Vastaus #612 : 04.10.14 - klo:11:33 »
Juu olive light on toiseksi vaalein keltapohjainen ja beige light toiseksi vaalein punapohjainen. Löysin sellaisen sävykartan missä näkyy tummuusaste ja onko punapohjainen vai keltapohjainen.http://bilboblueeyes.se/2013/01/12/zuii-liquid-foundation-swatches/ Hyvä puoli noissa luonnonkosmetiikan meikkivoiteissa on että peittävyys on sen verran kevyt että jos sävy on inasen väärä niin ei näy. Mulle Laveran vaalein meikkivoidesävy oli liian keltainen mutta ei kasvoille levitettynä ollutkaan paha. Nythän ovat uudistaneet meikkejään niin sävyjäkin on ilmeisesti vähän muutettu.
« Viimeksi muokattu: 04.10.14 - klo:11:36 kirjoittanut Chronos »
1a M ii, classic-pituus. Hennavärjäilyä 14 vuotta. Sydäntä lähellä 70-luku, ruuanlaitto ja kosmetiikka.

Poissa Jenje

• Tukkaguru
« Vastaus #613 : 04.10.14 - klo:20:44 »
Vinkataanpas kapteeneillekin, että Lumene Natural Code -meikkivoiteen uudistuksen myötä vaalein sävy 10 Vanilla on taas oikeasti vaalea. :) Tuo on tummuudeltaan ehkä suunnilleen Maybellinen Fit Men vaaleimman sävyn luokkaa, ehkä kuitenkin vähän neutraalimpi. Mun kellertävän harmaaseen kalmaihooni ainakin sulautui tosi hyvin.
1aFii Mustaksi värjätyt, vyötärömittaiset, ohuehkot ja piikkisuorat hiukset. Herkkä rasvoittuva sekaiho.

www.iHerb.com alekoodi: IHA397

Poissa bubbs

• Tukkaguru
« Vastaus #614 : 09.10.14 - klo:04:26 »
Onko toimivia ja äärivaaleita silmänalustuotesuosikkeja, arvoisat kalpeat kanssasisaret?

Mä en tunnu millään löytävän sitä oikeaa silmänalusien pelastajaa. Onkohan sellaista valokynää olemassakaa, joka tekisi valaisuefektiä myös maitonaamaan? Ja toisaalta siinä, missä valokynät vaan tuntuvat tehottomilta, peitevoiteisiin alan olla ihan totaalisen kyllästynyt. Jos jotain erehtyy luulemaan oikeasti vaaleaksi, päivän päätteeksi se on kyllä hapettunut oranssiksi ::)