Kirjoittaja Aihe: Meikkivoide/puuterisävyt kalkkilaivojen kapteeneille  (Luettu 181544 kertaa)

Poissa bubbs

• Tukkaguru
Vs: Meikkivoide/puuterisävyt kalkkilaivojen kapteeneille
« Vastaus #645 : 13.03.15 - klo:00:06 »
^Pitääkö olla kivipuuteri? Cliniquen irtopuuteri on maanmainio tuote, ja siinä on translucent-sävyt neutraalina, kylmänä ja lämpimänä. Epäilen, ettei voi olla kenellekään liian tumma! Purkkikin on iso ja riittoisa, siihen suhteutettuna hintakin on varsin maltillinen (pienempi kilohinta kuin esim. Lumenessa).

Poissa bast

• Tukkaguru
« Vastaus #646 : 13.03.15 - klo:08:55 »
^ Kyllä irtopuuterikin käy. Kuvissa nuo näytti vähän tummilta, mutta täytyy käydä testaamassa. Kiitos vinkistä.
Iherb ensitilaajan $5-10 alennus koodilla ITI977

Poissa bubbs

• Tukkaguru
« Vastaus #647 : 13.03.15 - klo:12:33 »
^Voin vannoa, etteivät ole tummia ;D Käyttökokemusta mulla toki on vain siitä omasta taittosävystäni eli neutraalista, mutta se katoaa täysin huomaamattomana mun kasvoihini, joiden valkoisuutta ei pysty mac-asteikolla edes mitata. Macilla kaikki on auttamattomasti mulle liian tummaa ja taittosävyt ovat liian vahvoja, kun itse en taita mihinkään muuhun kuin kopiopaperiin.

Taisin kysellä tässäkin ketjussa aiemmin Misshan The Style Fitting Foundationista. Ostin sen sitten itselleni. Sävy 13 ei ole täysin vastaava bb-voiteiden 13 -sävyn kanssa, tämä on kellertävämpi, joidenkin bb-voiteissa kavahtamaa harmautta mä en tässä havaitse. Sävy on kuitenkin niin vaalea ja taitto maltillinen, etten näytä tässä lainkaan keltatautiselta, istuu kasvoille ihan hyvin. Kuten myyntipuheissakin luvattiin, tämä ei myöskään tummu/hapetu kasvoilla. Lopputulosta sanoisin puolipeittäväksi. Ihan hyvältä tuotteelta tuntuu muutenkin, tohdin suositella.

Poissa millamagia

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #648 : 21.03.15 - klo:09:04 »
Kuka tietää hyvän meikkivoiteen tai bb-voiteen kellertävälle hyvin vaalealle iholle? Itselläni hapettuu kaikki tummemmaksi. Haluaisin vaalean ja kuulaan värisen ihon.

Poissa Painted Lady

• Tukkaguru
« Vastaus #649 : 21.03.15 - klo:12:09 »
^Illamasqua Skin base foundation sävy 3. Tuossa menee sävyt niin, että 1 on valkoinen, 2 on vaalein punapohjainen ja 3 vaalein keltapohjainen.

Poissa ZEN

• HAIRahtanut
  • kaappikemisti
« Vastaus #650 : 21.03.15 - klo:14:21 »
^Saako muuten Illamasquaa muualta kuin heidän nettisivuilta? Muistan joskus jahdanneeni noita, mutta jäi sitten tilaamatta, kun en halunnut niin suuria postikuluja maksaa.
Cogito ergo doleo.

Poissa Painted Lady

• Tukkaguru
« Vastaus #651 : 21.03.15 - klo:15:24 »
^ Illamasqua tuli Beautybayn valikoimiin joskus viime vuoden lopulla.

Poissa ZEN

• HAIRahtanut
  • kaappikemisti
« Vastaus #652 : 21.03.15 - klo:19:57 »
^Kiva juttu, kiitos vinkistä! :)
Cogito ergo doleo.

Poissa naapio

• Tukkaguru
« Vastaus #653 : 21.03.15 - klo:21:38 »
Mun tekisi mieli uutta meikkivoidetta. Mullahan on ihan hyvä kokoelma ok hyviksi todettuja vaaleita ja omalle ihotyypillekin sopivia meikkivoiteita, mutta markkinoille on tullut varmaan vaikka mitä ihanaa uutta. Osaisiko joku vinkata mihin suuntaan lähtisin?

Mun parhaat meikkipohjatuotteeni ovat tällä hetkellä nämä:

Bourjois Healthy Mix 51
Armani Luminous Silk #2
Nars Sheer Glow Siberia/Gobi sekoitettuna
MAC Mineralize Skinfinish Natural Light
Lumene CC cream light (tämä on liian tummaa mutta kesällä käyttökelpoinen itseruskettavan kanssa)
Meow Cosmetics Pampered Puss Angora 0 + 1

-----

Jatketaan samaan viestiin  :)

Ostin Bourjois Healthy Mix Serum meikkivoiteen sävyssä 51 (aika hyvä!) ja Missha Perfect Cover BB:n sävyssä 13 (hiukan harmaa). Nyt iskin silmäni MACin uutuuteen, Pro Logwear Nourishing Waterproofiin. Sävyt ovat vaaleammat kuin MACillä yleensä ja olen NC15 suhteen oikein optimistinen. Kävin hakemassa näytteen tänään ja heti levityksen jälkeen sävy oli oikein fine. Ellei tämä kasvoilla kohta muutu tummemmaksi niin pian tieni mun MACin tiskille vie.

------

Monologi jatkuu. Ei ole mun juttuni tämä Macin uutuus. Sävy on hyvä, ellei täydellinen., mutta mikään muu ei sitten ollutkaan minulle sopivaa. Levittäminen kostealla Beauty Blenderillä katastrofaalista, sormilla onnistui lähes siedettävästi. Jämähtää nopeasti, mutta jää tahmeaksi. Tuntuma iholla ei ole huomaamaton, vaan kiristävä ja lähes silmiä kirvelevä. Kerääntyi huokosiin, juonteisiin, kuiviin kohtiin ja jätti ihon niin niljaisen kiiltävän kuivan näköiseksi, että saa erityismaininnan rumimmasta meikkipohjasta evö.

Vedenkestävyydestä tai ylipäänsä kestosta kuivaihoisen kasvoilla ei toivoakaan, olen aivan tyrmistynyt. Silmäni vuotivat tuulessa hiukan -> silmien ja nenän alla selvät valumajäljet. Katosi muutamassa tunnissa nenän päältä ja leuasta kuitenkin myös nopeasti, vaikka siellä rasvaisenman ihon päällä alun perin näytti onnistuneemmalta kuin kuivilla poskilla jne. Longwear waterproof mun peppu! Ihan hirvittävä fail.
« Viimeksi muokattu: 07.06.15 - klo:22:48 kirjoittanut naapio »
Raitoja käpälään!

Poissa bubbs

• Tukkaguru
« Vastaus #654 : 10.07.15 - klo:03:11 »
Löytyisikö suosituksia meikkipuuterista, joka olisi kohtuuhintainen ja äärimmäisen vaalea? Tykkään kauhesti Mschicin mineraalimeikkipuuterista, mutta se tuntuu niin kalliilta (30e 5g - monia poskipuniakin myydään runsaammassa pakkauskoossa! Verrokkina vaikkapa Lumenen meikkipuuterissa on tavaraa tuplana).

Poissa bubbs

• Tukkaguru
« Vastaus #655 : 23.03.16 - klo:17:39 »
Mä ostin peitevoiteen, joka on mulle ehkä jopa nyanssin verran liian vaalea! Ensitestauksella Sephorassa MUFEn HD concealer sävyssä Y21 sai silmänalusilla aikaan vähän aavemaisen efektin, enkä ensin tajunnut sen johtuvan sävyn vaaleudesta, kun ei mulle moista ole ikinä tapahtunut ennen. Paremmin häivyteltynä, viimeistetynä ja puuteroituna tämä kuitenkin sopii mulle erittäin hyvin, silmänalusista tulee tosi valoisan ja freesin näköiset.

Luin tästä arvosteluja vähän ihmeissäni, kuin muutamissakin pidettiin hinta-määräsuhdetta kovana ja peittokykyä epätäydellisenä. Eihän tämä mitään paksuinta jankkia ole, mutta ainakin mun silmänalusilleni hyvinkin riittävän peittävää, ja tosi hyvin levittyvää ja kerrostettavaa. 7ml tuubi vajaalla 25 eurolla ei minusta tuntunut erityisen kalliilta, Narsin ja Bobbi Brownin 6ml versiot olivat vitosen kalliimpia ja Sephoran omassa, sinänsä hyväntuntuisessa peittarissa sisältöä oli säälittävät 2,5ml hintaan 13-14 euroa. Lisäksi tätä tarvitsee kerralla vain ihan pikkupikkuriikkisen pisaran, tämä tulee varmasti riittämään hyvin pitkään. Tuubi on myös hygieninen, ei ole sellaista aplikaattorijuttua.

Poissa Painted Lady

• Tukkaguru
« Vastaus #656 : 23.03.16 - klo:21:37 »
^Minulla on tuo MUFE HD Concealer muistaakseni sävyssä R22 (2. vaalein punapohjainen sävy). Toimii silmänalusilla erinomaisesti. Olen vähän ihmeellyt, kun esim. Sephran sivuilla R-sävyt on nimetty color correcting sävyiksi, joiden päälle Y-sävy on tarkoitus laittaa. Kuitenkin kyseessä on melko normaalit punapohjaiset meikkisävyt, eikä R22 tarvitse omalla keltapohjaisella ihollani mitään sävyntasoittajaa.

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #657 : 25.03.16 - klo:10:01 »
Mielenkiintoiintoista! Pitääpä laittaa muistiin  :) Itse olen nyt käytellyt Nyxin HD peittaria silmänalusilla, jossa on loistava hinta-laatusuhde. Erinomaista on myös, ettei pahemmin tummu päivän mittaan. Sävyn löytämisen lisäksi peittarin tummuminen on myös suuri ongelma sy-iholla  :(

Poissa bubbs

• Tukkaguru
« Vastaus #658 : 26.03.16 - klo:00:28 »
^Sama juttu, ja tuo nimenomainen on munkin suosikki. Ainut miinuspuoli tuossa Nyxissä on se, että ainakin mulla 3ml tuubi kuluu loppuun turhan nopeasti, ja ärsyttää olla koko ajan tilaamassa uutta.

Poissa Vivianna

• Tukkaguru
« Vastaus #659 : 29.03.16 - klo:16:26 »
Olen myös huomannut, että kosmetiikkamyyjät myyvät mulle aina liian tummaa meikkivoidetta/puuteria.
Sisällä liikkeessä, meikkivoide on sopiva, mutta ulkovalossa aina liian tumma ja kun vielä kasvot rasvoittuvat nopeesti, niin meikkivoide tummuu aina.
Olen etsiskellyt sitä oikeaa meikkipuuteria oikeassa sävyssä, joka ei tosiaan tummu. Nestemäisissä sama juttu.
Voisin taas palata Cliniquen almost meikkipuuteriin säyvssä fair, eli se vaalein.
Nyt mulla on pari testeriä Clarinsin Everlasting meikkivoiteesta 103 ja 105 ja tuntuu että nekin tummuvat päivän mittaan :o.
Pidän muutenkin enemmän meikkipuutereista, kunhan löytäisi sen oikean. Sensai, Clarins ja Chanel on testattu, mutta kaikki taisivat olla vääränsävyisiä ???.
Onko mitään meikkipuuteria rasvaiselle iholle , joka pysyy raikkaana koko päivän tai ainaki melkein?. Sensain meikkipuuteria kehuttiin, mutta liian tumma sävy ja ei pidä rasvaisuutta kurissa. En hae pakkelinaamaa, vaan tasaista, freesin näköistä lopputulosta, joka ei tummu ja pitää olla helposti saatavilla, eli Emotion/Kicks/marketit..
Vaalennetut, puolipitkät hiukset, alla pikkasen kullanruskeaa sävyä.  Hiukset monesti klipsillä ylhäällä. Kikkailen paljon suoravärien kanssa ja näin saan pienellä vaivalla eri vivahteita hiuksiin.