Kirjoittaja Aihe: Meikkivoide/puuterisävyt kalkkilaivojen kapteeneille  (Luettu 184199 kertaa)

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • "...As Your Flesh Rots"
Jee löysin Rimmelin meikkivoiteelle (valkokorkkiselle, 091 sävylle) korvaajan! Manhattan Endless Perfection 24H, 56 Light Porcelain. Tää on jopa vähän vaaleampi/kirkkaampi kuin Rimmel, joten ei tartte sävyn kanssa kikailla talvella! Sävy on vähän neutraalimpi, mutta silti kylmäsävyinen :) <3 Tuntu tosi hyvältä iholla mitä kokeilin, kevyt ja huomaamaton ja saa kerrostettua. Voittaa mulla Misshan Perfect Cover BB:n, koska tuoksu miedompi! Ja Manhattanissa parempi tuoksu kuin Rimmelissä. Myöskin tuntuma kivempi, en osaa selittää, mutta mä tykkään kevyistä meikkivoiteista mitä voi tarvittaessa kerrostaa. Toki, jos peittoa paljon kaipaa, niin tää ei ehkä oo ihanteellinen. Huono puoli toki se, että joutuu tilaamaan Saksasta (kosmetik4less), mutta posteineen saman verran kuin Rimmel suurin piirtein niin eipä paljon haittane! Ja jos sen pari kertaa vuodessa tilaa ja ottaa mukaan muutakin mitä tarttee. Meinasin eka jättää tilaamatta, kun vaikutti tummemmalta ja lämmin sävyiseltä, mutta onneks vaan tilasin.

Peiteaineista: Kokeilkaa Urban Decayn Naked Skin, Fair Neutral! On aivan paras, peittää hyvin silmänaluset ja on todella vaalea + neutraali sävyltään. Huono puoli on tuoksu...mutta se katoaa, kun on levittänyt. Muuten en tuota voisikaan käyttää. Hintaa on aikalailla, mutta kestää käytössä eikä tartte laittaa paljoa, mulla tää kestää paöjon kauemmin kuin vaikka NYXin HD joten tulee samanhintaiseksi. Tokihan mä etsin aina edullisempaa hyvää peiteainetta silmille, ei siinä ;D Otin UD:n käyttöön joulun jälkeen, saa nähdä kauan kestää käytössä.
Saksan tilauksessa tuli myös Catricen Velvet Finish peittari, sävyssä Velvet Ivory. Tää on vähän liian tumma eikä peittokykyä ei oo tarpeeks. Plussaa siitä, että kosteuttaa tosi hyvin! Jos vaikka vertaa NYXiin tai UD:hen. LA Splashilta on tulossa uusia peiteaineita ja näytti olevan tarpeeksi vaaleita sävyjä, varmana tuun testaamaan.

Sitten tämmönen outo/hassu vinkki: Jos joku peiteaine on liian tummaa ja tahtoo sitä käyttää, niin alle vaan laventelin sävyistä peittaria! Mulla on nyt tähän hommaan käytössä NYX HD lavender, mutta seuraavaks kokeilen Elfin, kun on halvempaa. Toimii todellakin ja kirkastaa katsetta. Eikä näytä yhtään kuolleelta, violetilta tai oudolta, koska siihen tulee se ihon sävy päälle. Muutenkin huomasin, että laventelin sävyinen pohjustus kasvoilla kirkastaa ilmettä paljonkin ja auttaa kans, jos on vähänkään tumma/kellertävä meikkivoide.

Edit. Testailin kunnolla vaan kasvoille, niin saa tällä tosiaan peittävyyttäkin aikaiseksi ja mikä parasta ei jää ihohuokosiin rumasti eikä ihon kuiviin kohtiin. Siis tuo Manhattan!

« Viimeksi muokattu: 31.03.16 - klo:14:13 kirjoittanut Chaos »
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset alaselässä. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos

Poissa bubbs

• Tukkaguru
Vs: Meikkivoide/puuterisävyt kalkkilaivojen kapteeneille
« Vastaus #661 : 30.03.16 - klo:23:41 »
^Mä olisin halunnut kokeilla tuota Urban Decaytä, mutta edes Pariisin levottomimman kokoisesta Sephorasta ei löytynyt tuota vaaleaa, oli vain tosi tummia sävyjä :( Olin kuitenkin asialla peittarinostotarkoituksella, niin valkkasin sitten tuon MUFEn, ja oon kyllä nyt useammillakin käytöillä siihen oikein tyytyväinen. Ei ole eka kerta kyllä, kun maailmalla kulkiessa saa huomata, että vaaleat sävyt on jätetty pois valikoimasta, vaikka niitä olisikin olemassa.

Toivottavasti Nyx olisi Suomeen (ja kotikaupunkiin <3) lanseerauduttuaan tolkullisen hintaista, HD-peittari on kyllä poikkeuksellinen helmi. Täytyy pistää tuo Lavender-vinkki korvan taakse.

Onko kukaan muuten kokeillut Nyxin hd-meikkivoidetta?

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • "...As Your Flesh Rots"
« Vastaus #662 : 31.03.16 - klo:15:08 »
Eääääh!!! Tää Manhattan Endless Perfection tummenee tosi nopeasti kasvoilla :-X Ja mulla ei edes yleensä meikkivoiteet tummu! Noh pitää käyttää tää pois sekoittaen vaaleampaan/valkoiseen ja jatkaa sitten Misshan Perfect Cover BB:n kanssa. Tänään laitoin toiselle puolelle kasvoja Manhattanin (miksi mulle tulee näistä aina vaan ne sipsit mieleen enemmän kuin meikkimerkki?! ;D) ja toiselle Misshan ja Missha sopii sävyltään mulle paremmin. Kunpa se tuoksuis vähemmän! Kunpa löytyis täysin sama sävy kuin Misshalla joltain merkiltä, byäh. Tosin mä tykkään tosi paljon Misshan lopputuloksesta noin muuten, sitä käyttelen kunnes muuta keksin (ja Rimmelin loppuun) eli ei tässä tartte vielä vuoteen löytää uutta.

Manhattan-puoli kasvoissa on nyt tumman pinkki ;D Hei tosi kiva...onneks testailin näin kotipäivänä.
« Viimeksi muokattu: 31.03.16 - klo:15:10 kirjoittanut Chaos »
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset alaselässä. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos

Poissa Kathy

• HAIRahtanut
« Vastaus #663 : 21.04.16 - klo:00:30 »
Löysin Maybellinen Suomi-sivulta tiedot Fit Me Matte + Poreless -meikkivoiteesta, toivottavasti tulee pian kauppoihin. Ilmeisesti tuossa sävy 110 on vieläkin vaaleampi ja keltaisempi kuin tavallisessa Fit Messä, olisi kyllä kiva kokeilla kun tuo perus Fit Me on mulle liian tumma ja jotenkin punertava.
1aMii, punapää
Herkästi näppyilevä pintakuiva sekaiho (sinkkitabut rulaa)

Poissa Jewely

• HAIRahtanut
« Vastaus #664 : 21.04.16 - klo:11:38 »
^Tuota mainostettiin jo Citymarketin kauneuslehtisessä eli on varmaan jo myynnissä :) Kokeilen varmasti jossain vaiheessa itsekin jos löytyy hyvä sävy, kunhan saisin ensin käytettyjä jotain mun meikkivoiteita joskus poiskin :D

Poissa Kathy

• HAIRahtanut
« Vastaus #665 : 21.04.16 - klo:12:27 »
^Aa, ok. Mä en ole käynyt kuin Sokoksella ja Prismassa pyörimässä tässä lähiaikoina, pitääkin käväistä Citymarketissa sitten.
1aMii, punapää

Poissa ZombieQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #666 : 21.04.16 - klo:12:52 »
^Sokoksen verkkokaupan mukaan ainakin Tampereen Sokokselta löytyy jo, luulisi että muistakin. Tarvii itsekin käydä kurkkaamassa. Hintakin on näköjään vaan 9,90 €. :)
why be pretty when you can be gorgeous<br />2b F ii

Poissa marja

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #667 : 21.04.16 - klo:21:22 »
No voihan pökäle. Ostin kauppareissulla kokeiluun tuon uuden Fit me matte + poreless, mutta ostin sävyssä 105. Onko se siis olevinaan punapohjainen? Mielestäni cittarissa ainakaan ei edes ollut sävyä 110 vaan 105 ja seuraava oli 115.

En ole aiemmin noita Fit me meikkivoiteita edes vaivautunut ostamaan, kun ne ovat olleet jo kaupan valossa kädelle kokeiltuna punaisia ja päivänvalossa erittäin punaisia. Tuo nyt kyllä vaikutti yllättävän hyvältä sävyltä. Ei päivänvalossakaan näyttänyt kädellä yhtään punaiselta. Kokeilen huomenissa naamaan ja pitää vielä vilkaista, josko kaupassa näkyisi sitä sävyä 110.

Poissa Kathy

• HAIRahtanut
« Vastaus #668 : 22.04.16 - klo:16:27 »
Mä löysin Citymarketista sävyn 110 ja ostin sen testaamatta, koska testeriä ei ollut. Luotin siihen, että tuo on samanlainen kuin näkemissäni kuvissa eli tavallistakin Fit Me:tä vaaleampi. Kunnon fail, tuo on selkeästi tummempi ja oranssimpi. ::) Miksi ihmeessä me ei saatu Suomeen samoja sävyjä kuin muilla?! L'orealin Match Pefection -meikkivoiteessakin sävy W1 on täällä selkeästi tummempi kuin muualla, buu.

Edit. lisäsin vähän kuvia. Tämän uusiseelantilaisen bloggaajan kuvassa Matte + Poreless on vaaleampi kuin tavallinen Fit Me. Tässä swatchit omalla kädelläni, Matte + Poreless on siis tuo alempi, molemmat sävyä 110:

« Viimeksi muokattu: 22.04.16 - klo:22:34 kirjoittanut Kathy »
1aMii, punapää

Poissa marja

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #669 : 22.04.16 - klo:21:26 »
Olin nyt positiivisesti yllättynyt tuosta sävystä 105. Ei tämä nyt vieläkään täydellinen ole, mutta parhaimpia sävyjä, joita on vastaan tullut. Tämä on inauksen liian tumma ja punainen, jotenkin myös hieman harmahtava. Ei kuitenkaan mitään kovin silmään pistävää eroa rinnukseen nähden. Kävin myös katselemassa uudestaan kaupassa, josko olisi ollut sitä sävyä 110, mutta eihän sitä siellä tosissaan ollut. Alan kyllä olemaan niin sekaisin, minkä värinen olen jos tuo nyt sitten on muka punapohjainen ja sitten kuitenkin on suhtkoht sopiva.

Tuo Kathyn kuvan sävy 110 näyttää aika lailla samalta kun meikkivoiteet, jotka olen sekoittanut sopivan väriseksi. Pitänee varmaan huomenna käydä katselemassa josko Anttilasta löytyisi.

Onko täällä ketään, jolle bareMineralsin golden fair w10 on nappi sävy ja löytänyt jonkun nestemäisen meikkivoiteen joka vastaisi sitä. Saisi myös olla vähintään kohtuullisesti peittävä ja mielellään mattapinnan jättävä. Olen tuota NARSin Siberiaa miettinyt jo pitkään, mutta jättänyt toistaiseksi ostamatta, kun ei tuon hintaluokan meikkivoiteita oikein huvita sokkona ostella. En myöskään ole varma haluanko tykästyä mihinkään kalliimpaan meikkivoiteeseen, kun sitä tällä naamalla kuitenkin kuluu aika paljon.

Edit. Ei tämä nyt kyllä mikään huippusävy olekkaan. Punainen mikä punainen, mitähän lie olen eilen katsellut.
« Viimeksi muokattu: 23.04.16 - klo:10:21 kirjoittanut marja »

Poissa Mermaid

• HAIRahtanut
« Vastaus #670 : 04.05.16 - klo:20:37 »
Nappasin Sokkarilta GOSH Mineral Powder mineraalimeikkipuuterin sävyssä Ivory. Aivan täydellinen sävy. Kerrankin tarpeeksi vaalea, peittää hyvin, eikä tummu. Ainut vaan, että tällä tulee sitten muuten ihan järkyttävän näköinen jauhoinen lopputulos, joka korostaa ihohuokosia ja muita ryppyjä. Ääh. Tarpeeksi vaalean ja peittävän meikkivoiteen etsintä siis jatkuu.

Poissa Mirkka

• HAIRahtanut
« Vastaus #671 : 15.08.16 - klo:19:51 »
Make-Up Storelta on tullut oikeasti vaalea meikkivoide. Uusi meikkivoide, Instant Perfection, saatavilla neljä sävyä ja vaalein sävy Milk on todella vaalea. Sävy milk on vaaleampi kuin Misshan 13 ja Narsin Siberia. Valitettavasti neutraali sävy, minä kaipaisin keltaisempaa. Mutta jos joku muu jolla neutraali/kylmäsävyinen iho niin tuo voisi olla.

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #672 : 16.08.16 - klo:07:20 »
Nappasin Sokkarilta GOSH Mineral Powder mineraalimeikkipuuterin sävyssä Ivory. Aivan täydellinen sävy. Kerrankin tarpeeksi vaalea, peittää hyvin, eikä tummu. Ainut vaan, että tällä tulee sitten muuten ihan järkyttävän näköinen jauhoinen lopputulos, joka korostaa ihohuokosia ja muita ryppyjä. Ääh. Tarpeeksi vaalean ja peittävän meikkivoiteen etsintä siis jatkuu.

Toi GOSHin mineraalipohja on tosiaan jankkia ja peittävää tavaraa. "Aito" mineraalihan se ei ole, koska siinä on kaikkea muutakin, mutta olen tykännyt silti. Yksinään toi on aivan liian peittävää ja kittimäistä, mutta sekoitan sitä muihin pohjiin, jos haluan saada niihin lisää peittävyyttä. Tossa on muistaakseni vain 4 sävyvaihtoehtoa, eli aika heikko valikoima sävyjen osalta, ja ne on kaikki aika tummia. Mutta se vaalein on siis tosiaan aika vaalea.

Poissa naapio

• Tukkaguru
« Vastaus #673 : 18.01.17 - klo:13:38 »
En tiedä miksi en ole koskaan kokeillut MAC Mineralize Skinfinsihin lisäksi irtopuuteriversiota. Ostin sen nyt vaaleimmassa värissä extra light ja vaikka se on ehkä inasen tumma (hiukani tummempi kuin MSF Light), sopii se muuten mun iholleni todella hyvin. Iho ei ole lainkaan niin kuivan tuntuinen kuin muuten talvelle mineraalimeikkien kanssa pelatessa on ollut, tämä ei korosta huokosia eikä pientä hilseilyä eikä ole liian harmaa tai oranssi. Olen nyt kolme päivää käyttänyt tätä ja kesto on myös huomattavasti parempi kuin aiemmin suosimassani Meown Pampered Puss -pohjassa eikä meikki lähde kulu iholta esim. niistämisen tai kaulaliinan hankaamana vuoksi samalla tavalla.

Sipaisen tämän päälle MACin violettia Pret+Prime puuteria ja meikki on valmis. Tosi nopea ja kätevä, tykkään.
Raitoja käpälään!

Poissa Mirkka

• HAIRahtanut
« Vastaus #674 : 16.03.17 - klo:12:27 »
Ärsyttää iha  hirveesti. Tai lähinnä harmittaa. Oon nimittäin vihdoinkin löytänyt meikkivoiteen mikä on tarpeeksi vaalea ja kellertävä ilman sekoitusta, ihan nappisävy. Nimittäin Nyxin Total Control Drop Foundation sävyssä 01 Pale (ei vielä saatavilla Suomessa, ostin Ebaystä). Sävy on oikeasti loistava, on puhtaan vaalean keltainen meikkivoide, ei harmahtava tai mihkään muuhun sävyyn taittava. Se saa Narsin Siberia-sävyn näyttämään melkein oranssilta.

Sääli vaan että sävy on ainoa hyvä, itse meikkivoide on ihan susi.

Meikkivoide on todella ohut, siis todella ohut, mutta levittyy helposti ja voi kerrostaa. Totesin itse että meikkisieni on mulle paras vaihtoehto, ensin kokeilin sivellintä, mutta se ei oikeen toiminiut (myöskin outo juttu, jostain syystä en saa sitä meikkivoidetta millään pestyä pois siitä siveltimestä). Lopputulos on todella luonnollinen. Noin puolen tunnin ajan. Sit se hajoaa kasvoilla. Ei väliä millä pohjustan tai viimestelen, se pysyy hyvänä korkeintaan kaksi tuntia. Varsinkin poskilta se vaan häviää. Itselläni on sekaiho, rasvoittuvuutta ja pintakuivuutta löytyy, veikkaan että pitäisi olla normaali/kuiva ihotyyppi tätä meikkivoidetta varten. Ja valitettavasti tämä meikkivoide myöskin aiheuttaa mulla todella paljon näppylöitä.

Niin tyypillistä, että kun vihdoinkin löytyy meikkivoide mistä oikea sävy löytyy, niin siitä ei oo mitään hyötyä. Tietenkin hatunnosto Nyxille siitä että he ylipäätänsä nyt tekevät vaaleampia sävyjä, tekisivätpä vaan tarpeaksi vaalean sävyn minulle sopivasta meikkivoiteesta.