Kirjoittaja Aihe: Meikkivoide/puuterisävyt kalkkilaivojen kapteeneille  (Luettu 184448 kertaa)

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
Vs: Meikkivoide/puuterisävyt kalkkilaivojen kapteeneille
« Vastaus #675 : 28.03.17 - klo:22:03 »
Nyt on vaaleita meikkivoideäsvyjä saatavilla, jopa hopeansävyisenä!!  0_0  (toki tummempiakin)
Kyseessä on The Ordinaryn lanseeraamat uutuudet..
https://www.victoriahealth.com/brand/The-Ordinary-Colours/1064
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa Nakitar

• Hiushörhö
« Vastaus #676 : 29.03.17 - klo:20:05 »
Onko jollakin kalpeaihoisella kokemusta Maybellinen fit me matte+poreless -meikkivoiteesta sävy 110 porcelain? Viime syksynä ostin samaa sävyssä 105 natural ivory, joka on vissiin punapohjaisempi kuin 110. Tuo syksyn 105 on ehkä aivan aavistuksen turhan tumma, ja nyt kun Sokoksen 3+1 päivien ruuhkassa tarvoin ja noiden laarille osuin, nappasin tuon 110:n, jota syksyllä en löytänyt. Ainakin nopealla vilkaisulla vaikutti tuubin perusteella vaalemmalta (ja ehkä keltapohjaisemmalta) kuin 105.
No, pitää itse joku päivä testata miltä vaikuttaa.

Poissa bubbs

• Tukkaguru
« Vastaus #677 : 21.05.17 - klo:14:18 »
^Hei, miten kävi tuon kanssa? Itse nappasin muutamalla eurolla alesta sävyn 104 vähän summassa, ei oikein ollut sävyvalikoimaa, ja tykkään tämän koostumuksesta ihan valtavasti. Sävy on kuitenkin väärä. Ei välttämättä kamalasti liian tumma, mutta niin punaoranssi, että täplä kämmenselällä saa sen ihon ympärillä näyttämään ihan keltavihreältä.. Kasvoissa näyttää hassulta, kun kaula alkaa vihertää oranssin vastaparina.

Koostumus on kuitenkin mieletön, ehkä ensimmäinen meikkivoide mulla, joka ei valu ihohuokosiin tai muutenkaan paakkuunnu.

Poissa Nakitar

• Hiushörhö
« Vastaus #678 : 23.05.17 - klo:09:31 »
^Tykkäisin kyllä muuten aika paljon tuosta 110 -sävystä, mutta keltapohjainen ei vain sovi minulle. Vaaleustaso on hyvä, on siis tarpeeksi vaalea, mutta tosiaan koska on hieman keltaiseen taittava, niin mun punapohjaiselle iholle ei vain toimi kovin hyvin. Tulee jotenkin "väärä" ja jopa tunkkainen lopputulos. Harmi, koska sitten tosiaan 105 sävy on punapohjainen, mutta musta kuitenkin tummempi! Olen noista koitellut sekoittaa omaan ihooni sopivaa sävyä, mutta täytyy myöntää että laiskana ihmisenä haluaisin ihan vain yhden tuubin, jossa olisi heti sopiva sävy.
Mutta jos sulla bubbs on vaalea iho, joka taitaa keltaiseen, niin suosittelen testaamaan tota 110 sävyä, jos vaan jostain sen bongaat!

Poissa bubbs

• Tukkaguru
« Vastaus #679 : 23.05.17 - klo:11:27 »
^Oon joskus käyttänyt Maybellineltä muita 110-sävyisiä pohjia, ja se keltainen on kyllä taitoltaan mulle parempi kuin tämä oranssinpunainen. Mun ihoni on kuitenkin superneutraali (harmaa?) ja näissä tuntuu ihan säännönmukaisesti olevan tosi vahvat nämä taitot. Ei tässäkään sarjassa taida olla poikkeusta? En jotenkin ymmärrä tuota logiikkaa, jossa 110 on vaaleampi kuin 105 ja sekä 104 että 105 ovat punaisia..

Poissa Triina

• Tukkaguru
« Vastaus #680 : 30.06.17 - klo:08:31 »
Maybellinen Fit Me:n 105 ei ole mun mielestä kovin voimakkaasti punapohjainen, verrattuna moneen muuhun merkkiin. On suht vaalea, mutta ei kalkkilaivaosastoa. Mulla on siitä se Luminous-versio, juuri ostin. Olen käyttänyt miksattuna peittävämpään ja tuhdimpaan meikkivoiteeseen (Catrice 24H) vähän heleyttä tuomaan. 110 on selkeän keltapohjainen ja se on jo tosi vaalea, itselleni liian vaalea talvellakin. Menee sekoituksiin kuitenkin hyvin, näin kevyt ja hohtava ei muutenkaan ole sellaisenaan mulle sopiva. Pitää kokeilla kuitenkin joku päivä yksinään, niin saa vähän osviittaa pysyvyydestä. Voi kun olisikin 105:ä vastaava keltaisempana, niin olisi mulle nappi.

Poissa Morrigan

• Tukkaguru
« Vastaus #681 : 15.08.17 - klo:20:36 »
Lancomen teint idolea saa nykyään 40:ssä eri sävyssä. Onko kellään kokemusta sävystä 008 beige opale? En löydä minkäänlaista swatchia googlella, mutta haiskahtaisi siltä että kyseinen sävy olisi vaaleampi kuin tähän mennessä vaalein 005 beige ivoire. Kurkkasin toiveikkaana sokoksen ständin, mutta ei siellä ollut sävyjä sen enempää kuin ennenkään, joten ulkomailta pitäisi hankkia.

Edit: Otin riskin ja tilasin sokkona. Kannatti tilata. Tuo 008 on huomattavasti vaaleampi kuin tuo 005. Sanoisin karkeasti että on aika lähellä urban decayn peiteväriä fair neutral. Mun kesäiholle liian vaalea, mutta talveksi varmasti hyvä. Tää meikkivoide on vaan kaikkien aikojen paras mitä olen koskaan kokeillut, peittää todella hyvin, pitää ihon kiillon kurissa paremmin kuin mikään muu, ei tarvitse kaveriksi juurikaan puuteria pysyäkseen, ei korosta ihon kuivia kohtia niin pahasti kuin muut meikkivoiteet mulla tekee. En keksi tästä mitään moittimista varsinkin kun sävyvalikoimakin on nyt laajempi.
BSL 2b F ii kuiva ja pörröinen. Iho kuiva ja herkästi punoittava.

Poissa Sandaali

• HAIRahtanut
« Vastaus #682 : 24.01.18 - klo:19:34 »
Sopiiko tuo Misshan bb-voide myös rasvoittuvalle iholle?

Ja auttakaa toopea... jos on punertavuuteen taipuva iho, voiko kokeilla keltaiseen taittuvaa meikkivoidetta, ettei punoitus korostu? Vai näyttääkö vain hassulta.
Hermo menee ja rahat hukkaan, kun kaikki on liian tummia tai punertavia 😩

Poissa minny

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #683 : 24.01.18 - klo:22:00 »
^Kannattaa tarkastella muutakin väritystä itsessä kuin pelkkää kasvojen ihoa. Minulla esimerkiksi naama punottaa melkein aina hieman, mutta en voi ottaa punapohjaista meikkivoidetta kun sitten se on ihan eri paria kaulan ja muun ihon kanssa. Meikkivoiteen keltaisuus voi myös taittaa pois hieman kasvojen punotusta jos muu iho kasvojen lähellä on jotain muuta kuin punertavaa.

Poissa Sandaali

• HAIRahtanut
« Vastaus #684 : 26.01.18 - klo:19:41 »
Testattu Misshan sävy 13, ja se on selkeästi liian tumma. Muuten tykkäisin siitä...
Mitähän seuraavaksi?? 🤔 Ehdotuksia otetaan vastaan.

Taidan seuraavaksi testata sen Goshin porcelainin.

Muoks. Perun sanani Misshasta! Se oli vanha irtopuuteri joka tummensi lopputulosta, on väri jotenkin muuttunut vanhuuttaan. Heitin pois.
Mistä olette ostaneet Misshaa? Loppu yhdestä suomalaisesta nettikaupasta, josta joskus nuo näytepussit tilasin.
« Viimeksi muokattu: 28.01.18 - klo:12:21 kirjoittanut Sandaali »

Poissa Sandaali

• HAIRahtanut
« Vastaus #685 : 28.01.18 - klo:21:39 »
NYX Professional Makeup Stay Matte But Not Flat Liquid Foundation, kukaan kokeillut?
Ivory vai porcelain vaaleampi?

Paikalla Aridith

• Tukkaguru
« Vastaus #686 : 28.01.18 - klo:22:47 »
Ne on kaikki aika vaaleita, mutta eri sävyissä. Alabaster on jos sulla on porcelain with peachy undertones, porcelain jos sulla on fair with yellow undertones, Ivory jos on fair with warm undertones ja light on fair with pink undertones.
Luonnonvaalea pellavapää - Viimeinen värjäys 01/14 - Täysluomutukka 01/16 -> - Mid back ja waist mitan välillä - Allerginen ja herkkä iho, pintakuivuutta ja herkkä näppyyntymään.

Outolintu blogi

Poissa bubbs

• Tukkaguru
« Vastaus #687 : 29.01.18 - klo:11:45 »
^Äääh, miksi kaikissa on aina jotain undertoneja.. Hitto kuinka vaikea on löytää supervaaleaa neutraalia.

^^^ ;D Olin lentää perseelleni, että nyt on löytynyt foorumin kalpein, jos 13 on selkeästi liian tumma.  ;D Mä oon tilannut omani ebaystä. Siellä on myyjinä ihan luotettavia korealaisia nettikauppoja, hinnat on huokeat ja tulee ilman postareita. Tuo missha on kyllä poikkeus noihin undertoneihin, vaikka täällä tykätäänkin kutsua sitä harmaaksi, se niitä poikkeuksellisia meikkipohjia, jotka ei vedä naamaa keltaiseksi tai punaiseksi. 

Poissa Crysania

• HAIRahtanut
  • hullu kissanainen
« Vastaus #688 : 29.01.18 - klo:13:20 »
^Olen tykännyt kanssa tuosta Missha 13:sta juuri tuon ansiosta, että se ei vedä naamaa kellertäväksi, mutta ei toisaalta ole liian punertavakaan. Ebay-myyjistä cosmeticmarket2012 on ainakin oman kokemukseen asiallinen myyjä, jolta on löytynyt lähes aina täysikokoisenakin noita Misshan vaaleimpia.

Tällä hetkellä käytössä on Lumenen CC:stä vaalein sävy ja se on kyllä omaan naamaani ihan selkeästi turhan tumma ja keltainen. Kyllä se kasvoille häivyttyy arkikäytössä ihan siedettävästi, joten olen käytellyt sitä sitten ihan vain kevyenä arkimeikkivoiteena, mutta en luultavasti osta uudestaan.

Joku peittävämpi meikkivoide juhlakäyttöön ja muuten vain sellaiseen fiilikseen kun tekee mieli lätkiä naamaan tavallista enemmän pakkelia olisi kiva löytää. Nuo bb-voiteet on ihan kivoja arkikäyttöön, mutta sitten kun kaipaisin enemmän peittoa eivät nuo omasta mielestäni kerrostu ihan niin siististi kuin toivoisin.

Paikalla Aridith

• Tukkaguru
« Vastaus #689 : 29.01.18 - klo:22:26 »
^Äääh, miksi kaikissa on aina jotain undertoneja.. Hitto kuinka vaikea on löytää supervaaleaa neutraalia.

Sanos muuta. Tilasin porcelainin lonkalta ja se on ihan liian kellertävä.  >:( Eikö voi vaan olla sellainen väri jonka nimi on kalmankalpea? Vitivalkoisille, ei minkään pohjavärin omaaville kalkkilaivan kapuille.

Mulla myös tuo lumenen vaalein liian tumma, harmi!
Luonnonvaalea pellavapää - Viimeinen värjäys 01/14 - Täysluomutukka 01/16 -> - Mid back ja waist mitan välillä - Allerginen ja herkkä iho, pintakuivuutta ja herkkä näppyyntymään.

Outolintu blogi