Kirjoittaja Aihe: Meikkivoide/puuterisävyt kalkkilaivojen kapteeneille  (Luettu 181710 kertaa)

Poissa Crysania

• HAIRahtanut
  • hullu kissanainen
Vs: Meikkivoide/puuterisävyt kalkkilaivojen kapteeneille
« Vastaus #690 : 06.03.18 - klo:14:51 »
Sain vihdoinkin käsiini matkustelun sivutuotteena Kat Von D Lock-It Foundationin sävyssä 42 Light. Sephorassa jossa kävin oli tosi kummallinen valaistus, mutta kaupassa testailun perusteella sarjan vaalein meikkivoide olisi ollut ehkä jo vähän liian vaalea eli ottaen huomioon miten vitivalkea oma ihoni jo valmiiksi on, niin se vaalein sävy on todellakin hyvin vaalea. Tuon sävyn 42 (ja vaaleamman 41 myös) pitäisi olla ilmeisesti neutraaleille pohjasävyille, mutta mielestäni siinä on jonkin verran punertavuutta eli en menisi sanomaan sitä kovin neutraaliksi. Kuitenkin oman pohjasävyni huomioon ottaen tuo istuu kasvoilleni todella paljon paremmin kuin muiden sarjojen kellertävät vaaleimmat sävyt.

Sävyltään tämä onkin jotakin aivan täydellistä omaan naamaani ja peittää hyvin vähäisellä määrällä todellla nätisti, mutta sitten koostumus puolestaan on itkettävän huono talven kuivattamalle pintakuivalle iholle. :'( Luulen, että kesällä tuo toimii ihan hyvin ilman, että tarvitsee etukäteen hukuttaa naamaa sheet maskeihin joka kerta ennen meikkausta, mutta taidan käyttää sitä odotellessä nuo Lumenen CC-jämät pois alta ennen sitä.

Toinen miinus tulee saatavuudesta. En varmaan tässä konkurssissa taida sitä alkaa ihan jatkuvasti tilailemaan tullien ja postareiden kanssa ties mistä, mutta luultavasti tulen nappaamaan mukaan aina satunnaisesti, jos satun osumaan kaupunkiin josta sitä löytyy. (Edit. Jos tuosta joskus tulee joku kosteuttavampi versio niin luultavammin sekoan ja ostan tuota litrakaupalla hintaan mihin hyvänsä...  ::))
« Viimeksi muokattu: 06.03.18 - klo:14:55 kirjoittanut Crysania »

Poissa ZombieQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #691 : 07.03.18 - klo:21:28 »
Olisiko kenelläkään kokemusta Estee Lauderin Double Wear -meikkivoiteen sävystä 1N0 Porcelain?
why be pretty when you can be gorgeous<br />2b F ii

Poissa elinamainen

• Haiven
  • *
« Vastaus #692 : 04.05.18 - klo:17:53 »
^ Itselläni on juuri Stockalta saatu testiin näyte tästä sävystä. Olen itse erittäin vaalea, mutta en kuitenkaan niin vaalea, että verisuonet kuultaisivat pahasti läpi. Minulla on aina ollut vaikeuksia löytää tarpeeksi vaaleaa meikkivoidetta, mutta tämä vaikuttaisi erinomaiselta vaaleutensa puolesta. En ole myöskään havainnut värin tummumista päivän mittaan. Olisin ottanut testiin myös 1C0, mutta sitä ei ollut saatavilla. Suosittelen ehdottomasti kokeilemaan, vaikka eka pyytämällä vain näytteen. Itse aion ostaa tämän täysikokoisena  :ts
1cFii

Poissa bast

• Tukkaguru
« Vastaus #693 : 27.01.19 - klo:11:09 »
Olen jo vuosikaudet käyttänyt vain väritöntä läpikuultavaa puuteria, joka on purkissa valkoista. En ole jaksanut etsiä sopivaa sävyä, kun sitä ei ikinä tuntunut löytyvän ja kaikki tummuu naamalla. Nyt kuitenkin ajattelin yrittää uudestaan kun joku peittävämpi olisi kiva. Testailin marketissa eri tuotteita ja sopivan vaalea löytyikin, mutta se oli Lumenen highlighter ja siinä oli kimalletta.  :o En nyt ihan niin hohtavaa lopputulosta kaipaa. Mistä siis voisi löytää yhtä vaalean puuterin?
Iherb ensitilaajan $5-10 alennus koodilla ITI977

Poissa Manna

• Tukkaguru
« Vastaus #694 : 27.01.19 - klo:13:22 »
^moni on kehunut Grimasin irtopuuteria, jota myy mm. Punanaamio: https://www.punanaamio.fi/grimas-transparent-powder-lapinakyva-puuteri.html
That’s the thing about life; It is fragile, precious and unpredictable and each day is a gift, not a given right.

Poissa Painted Lady

• Tukkaguru
« Vastaus #695 : 27.01.19 - klo:15:13 »
^^Minulla on sama kokemus, kuin sinulla: peittävämmät puuterit tummuu iholla. Olen ajatellut, että se johtuu siitä, että puuteri imee itseensä kosteutta meikkipohjasta. Ainoat sävylliset puuterit, jotka eivät ole tummuneet ovat olleet Hourglassin ambient lighting -puuterit (joka ei kylläkään ole  peittävä eikä mattapintainen) ja CoverFX:n meikkipuuteri (sekä peittävä, että mattapintainen). Näistä jälkimmäistä olisi tietenkin hyvä päästä testaamaan ennen ostopäätöstä, kun tässä värillä on väliä.

Poissa Neve

• HAIRahtanut
« Vastaus #696 : 30.01.19 - klo:11:24 »
Löysin kaapin perukoilta syksyllä alesta ostamani Rimmelin bb-voiteen sävyssä very light. Silloin sävy oli liian vaalea, nyt talvinaamalle just passeli, mitä nyt on ihan hitusen punertava naamalleni. Lopputulos on kuitenkin luonnollinen, eikä sävyeroa oikeastaan huomaa. Hiukan korostaa kuivia kohtia, mutta muuten ihan kiva lopputulos. Ajattelin ottaa arkikäyttöön niin saan käyteltyä pois. Tuoksu on tässä aika voimakas, siitä miinusta.

Poissa naapio

• Tukkaguru
« Vastaus #697 : 30.01.19 - klo:13:18 »
Mun tekisi mieli koittaa raaputtaa MAC Mineralize Skinfinishin pinnasta hiukan irtopuuteriksi ja sekoittaa sitä esim. Narsin Light Reflecting Loose Powderiin tai Smashboxin Hydrating Halo puuteriin. Onko kukaan kokeillut tällaista? Tai siis oikeastaan tekisi mieli tilata joku Hourglassin Ambient Light-puutereista, mutta en pysty oikeuttamaan sitä itselleni kun laatikossa makaa MAC Lightscapade ja Nars Nico...

Jatkuu..
Toimii todella hienosti! Mulla on Hydrating Halo -puuteri värissä Fair ja raaputin sekaan hiukan Lightscapadea. Koostumus on edelleen silkkisen pehmeä ja hienojakoinen ja levittyi hyvin kostealla Beauty Blenderillä.
« Viimeksi muokattu: 31.01.19 - klo:10:44 kirjoittanut naapio »
Raitoja käpälään!

Poissa naapio

• Tukkaguru
« Vastaus #698 : 26.02.19 - klo:22:25 »
Mulla oli purkin pohjalla loput Macin valkoisesta Prep & Prime irtopuuterista, jota en ollut käyttänyt aikoihin, koska tykkään nykyään vähemmän puuteroidusta lopputuloksesta. Hetken mielijohteesta nakkasin sekaan Bare Mineralsin liian tummiksi osoittautuneiden original-meikkipohjanäytteiden jämät ja sekoitin. Tadaa, tulos oli hohtavampi viimeistelypuuteri, jonka väri on oikein sopivan haalea.

Mä en ole aiemmin  jotenkin tajunnut sekoitella puuterimaisia tuotteita, mutta tämähän toimii!
Raitoja käpälään!

Poissa Neve

• HAIRahtanut
« Vastaus #699 : 08.03.19 - klo:22:43 »
Maybelline Fit Me Luminous & Smooth sävy 110 on ihan täydellinen, mutta muuten meikkivoide on todella surkea. Huono levittyvyys, korostaa kuivia kohtia, ei asetu nätisti ja alkaa päivän edetessä liikkumaan kasvoilla tehden naamasta ihan suttusen. Kokeilin myös sekoittaa tätä johonkin muuhun meikkivoiteeseen, mutta ei toimi, ei. Myöskään erilaiset levitystavat eivät tuottaneet tulosta.

Olen nyt sitten kuumeisesti koettanut metsästää tuota 110 vastaavaa sävyä, muttei ainakaan marketeista tahdo löytyä. Kellään ehdotuksia?

Tykkään erityisesti koostumukseltaan Missha Perfect Cover BB:n kaltaisesta tuotteesta, myös esim. Lumenen Blur, sekä Lumenen Nordic Girl CC ovat sävyä lukuunottamatta ihanteellisia.
« Viimeksi muokattu: 08.03.19 - klo:22:46 kirjoittanut Neve »

Poissa Kathy

• HAIRahtanut
« Vastaus #700 : 09.03.19 - klo:12:14 »
^Dior Backstage 0W. Fit me on pikkaisen punakampi, mutta muuten ovat hyvin samansävyisiä.
1aMii, punapää
Herkästi näppyilevä pintakuiva sekaiho (sinkkitabut rulaa)

Poissa Neve

• HAIRahtanut
« Vastaus #701 : 09.03.19 - klo:14:46 »
^Tutkin tuota lisää netistä ja hyvältä vaikuttaa. Täytyy käydä nappaamassa näyte. Kiitos ehdotuksesta  :)

Poissa -j-

• Tukkaguru
« Vastaus #702 : 27.03.19 - klo:08:27 »
Vinkkaan luonnonkosmetiikan ystäville kaksi merkkiä(/meikkivoidetta); Juice Beauty ja Nui.

Minulla on ollut nyt käytössä Juice Beautyn "Phyto-Pigments Flawless Serum Foundation" sävyssä 05 Buff sekä sampleina Nuin "Natural liquid foundation"-meikkivoide sävyissä "Intense Kanapa" (vaalein) ja "Matao" (2. vaalein). Oma ihoni on melko vaalea, muttei nyt kuitenkaan ihan valkoinen. Pisamia minulle tulee kesällä PALJON, mutta iho myös ruskettuu. En paremmin osaa sävyä arvioida, jotkut sanoo ihoani oliivipohjaiseksi, käytännössä olen huomannut, että suht neutraalit meikkivoidesävyt sopivat minulle hyvin. Vertauksena: Flow´n mineraalipohjasta minulle käy sävy Porcelain.

Juice B:n meikkivoide on just passeli minulle, tykkään! Sävy on hyvä talvella ja meikkivoide ei tarvitse välttämättä edes puuteria päälle, toimii sellaisenaankin minun ikääntyvällä sekaiholla (eli iho ei rasvoitu paljon, paitsi silmäluomista  ::) ). "Buff" on ymmärtääkseni toiseksi vaalein sävy, "Fair" olisi vieläkin vaaleampi, eli tässä vinkki todellisille kalkkiksille!

Nuin meikkivoiteesta minulle sopiva sävy on "Intense Kanapa", eli valikoiman vaalein. "Matao" on jo selvästi pikkaisen liian tumma. Eli täysin kalkkilaivan kapteeneille tältä merkiltä ei ehkä löydy sopivaa sävyä, mutta semikalkkiksille kyllä se "Intense Kanapa" :) Tästä meikkivoiteesta sanotaan, että se on peittävämpi ja paremmin kerrostettava, kuin Juice B:n. En siitä oikein tiedä, muutaman kerran kokeilin Nui´ta enkä ihan älytöntä eroa näiden merkkien välillä huomaa. Se sanottakoon, että Nuin meikkivoide on sekä tuoksultaan, että koostumukseltaan, kuin maitokaakaota! Siis todella vahva, mutta luonnollinen kaakaon tuoksu/ haju! Aika nestemäistä myös on. Voisin muuten tykätä tuotteesta, mutta se kaakaotuoksu on itselleni vähän liikaa :D
« Viimeksi muokattu: 27.03.19 - klo:08:30 kirjoittanut -j- »
2c ii. Kasvatusprojekti käynnissä...

Poissa millamagia

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #703 : 28.03.19 - klo:20:35 »
Suositelkaa meikkivoidetta vaalealle iholle joka kylmä pohjasävyltä ja pisamainen? Oon nyt käyttänyt lumene blur 1.5 heleys ja maybelline 115 ivory. Mutta tuntuu että sävy valittu oman ihoni ja pisamien välistä ja tykkään ehkä korostaa vaaleampaa ihoani. Vai pitääkö sävy valita pisamien mukaan? En oikein tiedä.

Poissa bast

• Tukkaguru
« Vastaus #704 : 29.03.19 - klo:11:14 »
^^Minulla on sama kokemus, kuin sinulla: peittävämmät puuterit tummuu iholla. Olen ajatellut, että se johtuu siitä, että puuteri imee itseensä kosteutta meikkipohjasta. Ainoat sävylliset puuterit, jotka eivät ole tummuneet ovat olleet Hourglassin ambient lighting -puuterit (joka ei kylläkään ole  peittävä eikä mattapintainen) ja CoverFX:n meikkipuuteri (sekä peittävä, että mattapintainen). Näistä jälkimmäistä olisi tietenkin hyvä päästä testaamaan ennen ostopäätöstä, kun tässä värillä on väliä.

Saako tuota cover fx meikkipuuteria jostakin kivijalkakaupasta? Googlella löysin vaan kicksin, mutta niiden sivujen mukaan sitä ei ole missään liikkeessa tarjolla. Liekkö poistumassa niiden valikoimasta kun oli nettikaupassakin 70% alessa. En uskalla tilata testaamatta sävyä ensin.
Iherb ensitilaajan $5-10 alennus koodilla ITI977