Kirjoittaja Aihe: Meikkivoide/puuterisävyt kalkkilaivojen kapteeneille  (Luettu 189108 kertaa)

Poissa loota

• Tukkaguru
Vs: Meikkivoidesävyt kalkkilaivojen kapteeneille
« Vastaus #90 : 19.01.07 - klo:09:28 »
MACilla siis on vaaleitakin sävyjä? En ole pohjustustuotteisiin tutustunut MACilla ollenkaan, mutta voisihan  noitakin joskus kokeilla. Onko sävyjä ollenkaan täysin neutraaleja? Mulle ei käy keltainen, eikä punertava pohja. Olisiko tuo NC juurikin se sopivin? Ja 10 on vaalein?

Poissa Dash

• Tukkaguru
« Vastaus #91 : 19.01.07 - klo:10:19 »
MACilla ei ole neutraaleja sävyjä vaan kaikki on aina kelta- tai punapohjaisia, tosin mun NW20 (punapohjainen) itseasiassa on mulle melkein liian _keltainen_.

MACilla 15-sävy on vaalein, eli NC15 tai NW15. Joissain meikkivoiteissa tuo numerointi menee jotenkin ihan erilailla, niistä ei ole mitään tietoa. Ilmeisesti jossain meikkivoiteessa oli myös noita 15-sävyjä vaaleampia (ja mahdollisesti myös neutraaleja), mutta ne lopetettiin.

NW20 on suurinpiirtein samaa tummuusastetta kuin Chanelin Vitalumiere Fluide sävyssä 10 Limpide, Pepper voi varmaan verrata tuota NC15 sävyä johonkin tummuudeltaan, itseäkin kiinnostaisi kun tuo NW20 on mulle liian tummaa mutta itse meikkivoiteessa ei ole mitään valittamista.
Whatever... Slot's easy, right side's the tight side.
87 shines again.

Poissa -j-

• Tukkaguru
« Vastaus #92 : 19.01.07 - klo:11:26 »
Onhan tuolla MACin nettisivuilla esitelty ainakin meikkipuuterissa myös N-sävyt, nehän on ihan neutraaleja?

Toi Stilan meikkipuuteri tosiaan näyttää tosi keltaiselta ja tummalta HQhairin sivuilla, mutta mun näytöllä melko neutraalilta Sephoran sivuilla. Eli se on varmaan tosi vähän keltaiseen vivahtava? Sopisikohan se mulle...
« Viimeksi muokattu: 19.01.07 - klo:11:32 kirjoittanut -j- »
2c ii. Kasvatusprojekti käynnissä...

Poissa Dash

• Tukkaguru
« Vastaus #93 : 19.01.07 - klo:16:15 »
Ääks, my bad! Ihan oikeassa olet, onhan niitä neutraalejakin sävyjä näköjään ainakin tuossa yhdessä meikkipuuterissa :-[

Mitenhän noi esim. C100, C200 jne. sävyt menee? Onko esim. C100 vaaleampi kuin NC15 ja C200 taas yhtä kuin NC20? ???

Joo ja puhuin myös ihan omiani siitä Chanelin Vitalumiere Fluidesta tuossa ylempänä, MACin NW20 on tummempi kuin tuon Chanelin sävy 10, tosin ei nyt mitenkään törkeän paljon, mutta kuitenkin.
Whatever... Slot's easy, right side's the tight side.
87 shines again.

Poissa -j-

• Tukkaguru
« Vastaus #94 : 19.01.07 - klo:18:59 »
Niinhän ne väittää, että mitä pienempi numero, sen vaaleampaa. Mutta kyllä vaan NC ja NW15 näyttäiai vaaleammalta, kuin esim N5. Ihan oudosti numeroitu.

Poissa EVS

• HAIRahtanut
« Vastaus #95 : 19.01.07 - klo:19:29 »
Nuo MACin eri numeroiden vaaleustasot vaihtelee myös meikkivoiteen mukaan. Etsiskelin kesällä sopivaa meikkivoidetta ihan kyseisen sarjan omassa putiikissa, ja löysin yhdestä tarpeeksi vaalean. Mulla on se Studio Stick Foundation NW15, hyvä sävy, mutta itse aine on sen verran tönkköä kamaa, ettei tule oikein käytettyä. Kerääntyy kuiviin kohtiin ja tekee kyllä vähän turhan pakkelimaisen pinnan. Olisin halunnut sen HyperReal-voiteen mutta siitä  vaalein NW100-sävy oli ihan liian tumma. Ne muutkin nestemäiset olivat mun mielestä turhan tummia, saatoin vielä silloin kesällä olla ihan vahingossa vähän ruskettunut. ;D

Sopivan sävyn metsästys on kyllä tosi ärsyttävää. En ilmeisesti voi käyttää edes mineraaleja, ainakin talvella naamassa on sen verran kuivia kohtia, että niihin paakkuuntuu rumasti sitä jauhetta. Mulla on kyllä sopiva sävy sekoitettuna, Lolon Porcelainia ja PL:n valkoista mattaluomiväriä sekoittamalla tulee aika hyvä. Parhaat nestemäiset ovat Lumenen Double Stay 0 ja Revlonin Age Defying 01. Revlon on ehkä vähän jotenkin hassun värinen ja Lumene on aika paksua töhnää. Lumeneen sekoittelemalla jotain naamarasvaa tai hohdevoidetta saa aika siedettävän
1a F ii

Poissa -j-

• Tukkaguru
« Vastaus #96 : 30.01.07 - klo:09:24 »
Huomasin tuossa viikonloppuna, kun pitkästä aikaa laitoin meikkivoidetta, että L´orealin infallible 015 porcelaine onkin mulle nykyään liian tummaa!

Pitäisi varmaan tulevaisuudessa sekoittaa siihen jotain kosteusvoidetta tai vaaleampaa meikkivoidetta, kuultovoidetta tms. Olisikos kellään hyviä vinkkejä? Olisiko esim markettituotteissa joku vaaleampi meikkivoide, esim Lumenen hydra dropsin kalpea kuu..? Entä joku halpa hohdevoide? Jos meikkivoidetta "vaalentaa" kosteusvoiteella, niin eikös siinä kärsi peittotehot aika hyvin?

Poissa Miracle

• Tukkaguru
« Vastaus #97 : 30.01.07 - klo:09:44 »
Jos blandaat meikkivoidetta kosteus- tai kuultovoiteella, niin kyllähän siinä peittokyky vähenee. Oot sitten kyllä tosi vaalea, jos Infalliblen vaalein sävy on sulle liian tumma! Tuskin tuosta vaaleampaa löytyykään kovin helpolla, ei ainakaan mistään markettisarjoista.  Lumenen HD:n kalpea kuu on mun mielestä tummempaa kuin tuo, mutta sekin näyttää tosi vaalealle, kun on niin ohutta. Ja tuokin on varmasti vaaleimpia meikkivoiteita mitä on..

Poissa -j-

• Tukkaguru
« Vastaus #98 : 30.01.07 - klo:09:58 »
Jos blandaat meikkivoidetta kosteus- tai kuultovoiteella, niin kyllähän siinä peittokyky vähenee. Oot sitten kyllä tosi vaalea, jos Infalliblen vaalein sävy on sulle liian tumma! Tuskin tuosta vaaleampaa löytyykään kovin helpolla, ei ainakaan mistään markettisarjoista.  Lumenen HD:n kalpea kuu on mun mielestä tummempaa kuin tuo, mutta sekin näyttää tosi vaalealle, kun on niin ohutta. Ja tuokin on varmasti vaaleimpia meikkivoiteita mitä on..

Mahtavaa.
Aivan mahtavaa. Ehkä en sitten edes lähde etsimään vaaleampaa meikkivoidetta, vaan blandaan kosteusvoiteella. Ja ehkä kärtsään itseni ruskeaksi etelän matkalla, vaikken kyllä tahtoisi.

Poissa Miracle

• Tukkaguru
« Vastaus #99 : 30.01.07 - klo:10:00 »
^Selektiivisissä merkeissä voi vaalemapia sävyjä olla, niitä en ole niin tutkinut. Mutta markettisarjoissa vaaleampia tuskin löytyy, ainakaan mä en ole löytänyt vaikka monesti on myyjienkin kanssa etsitty.

Grimasilla on muistaakseni joku napissa oleva meikkivoide, joka on melkein valkoinen. Sitä voisit katsoa, sen sävy on muistaakseni 0. Itse en ole grimasin tuotteita kokeillut, joten sen enempää en niistä osaa sanoa.

Poissa -j-

• Tukkaguru
« Vastaus #100 : 30.01.07 - klo:10:32 »
^
Kiitos vinkeistä.
Selektiivisiltä sarjoilta en lähde etsimään mitään, en halua ostaa kallista meikkivoidetta, koska tarvitsen sitä vain infalliblen vaalentamiseen. Ja ensisijaisesti etsin sitä meikkipuuteria, jos nyt sellainen joskus edes löytyisi.

Poissa Ilyasviel

• Tukkaguru
« Vastaus #101 : 30.01.07 - klo:14:23 »
Mistä tietää, onko iho kylmä vai lämmin, ja kummalle soveltuu keltaiseen / punaiseen taittavat voiteet?

Lumenen vaniljamarenkini on lopussa, tuskin ostan enää kun ei oikein peitä mitään. Grimasin 0 tulee testaukseen seuraavaksi.

Poissa Elisa

• HAIRahtanut
« Vastaus #102 : 30.01.07 - klo:15:13 »
Mistä tietää, onko iho kylmä vai lämmin, ja kummalle soveltuu keltaiseen / punaiseen taittavat voiteet?

Keltapohjainen on yleensä lämmin ja punapohjainen kylmä. Eli jos omat sävysi ovat lämpimiä (esim. vihreät silmät, hiuksissa sopii punainen) todennäköisesti olet enemmän sinne keltapohjaisen suuntaan.

Poissa -j-

• Tukkaguru
« Vastaus #103 : 30.01.07 - klo:15:42 »

Jonkun testin mukaan jos verisuonet näkyy ihon läpi sinisinä, ihon sävy on kylmä (=punapohjainen), ja jos suonet näyttävät vihreiltä, iho on lämmin (=keltapohjainen).

Oikeasti toi ihon sävyn määrittäminen on vähän hankalaa. Ja minkä sävyinen meikkivoide sopii, onkin ihan eri juttu. Riippuu siitä, tahtooko sen olevan mahdollisimman lähellä ihon omaa sävyä, vai tahtooko sävyä korjata, esim hyvin punakkaa ihoa voi "neutraloida" kellertävämmillä voiteilla ja toistepäin.

Niin ja vielä sen verran, että eri valaistuksissa värit käyttäytyy eri tavoin. Esim mun iholla keltapohjaiset meikkivoiteet voi näyttää kesällä ihan hyvältä, kun on paljon luonnonvaloa, mutta talvella sama tuote voi tehdä mun kasvot aivan liian keltaisiksi, kun valaistus on luonnonvaloa keltaisempaa keinovaloa.

Tää oikeiden tuotteiden valinta on salatiedettä...
« Viimeksi muokattu: 30.01.07 - klo:15:47 kirjoittanut -j- »

Poissa Elisa

• HAIRahtanut
« Vastaus #104 : 30.01.07 - klo:16:34 »
Riippuu siitä, tahtooko sen olevan mahdollisimman lähellä ihon omaa sävyä, vai tahtooko sävyä korjata, esim hyvin punakkaa ihoa voi "neutraloida" kellertävämmillä voiteilla ja toistepäin.

Mun mielestä iho voi olla vaikka miten punakka (niin kuin usein kasvoissa voi olla, esim. ihon ollessa herkkä ja ohut) lukeutumatta siltikään ihon sävyltään punapohjaisiin. Eli jos iho on oikeasti punapohjainen, ei sitä ole tarve neutraloida keltapohjaisilla meikeillä, sillä silloin ne keltapohjaiset eivät edes sovi, vaan tekevät kasvoista sairaan oloiset.

Ja keltapohjaisen ihon omistajan kasvot näyttävät possunpunaisilta, jos yrittää käyttää vähänkään punapohjaista mekkivoidetta.