Kirjoittaja Aihe: Meikkivoide/puuterisävyt kalkkilaivojen kapteeneille  (Luettu 194343 kertaa)

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • "...As Your Flesh Rots"
Vs: Meikkivoide/puuterisävyt kalkkilaivojen kapteeneille
« Vastaus #390 : 05.07.09 - klo:23:07 »
Pitänee vähän "avautua" :D Mulle moni noista yllämainituista on aivan liian tummia, esim. Nivea Ideal Finish, MF Lasting Performance, L'Orealin kaikki meikkivoiteet (Infalliblen vaalein just ja just menis, jos sekoittaa 50-50 hohdevoiteeseen, siltikin se on väärän sävyinen). Mun pelastus siis on ollut Grimas G0, ei tarvitse enää murehtia mistä löytyisi se oikea ;) Syy miksi "avaudun" on se, että välillä tuntuu, että aivan kuin joidenkin mielestä olisin sairaalloisen kalpea, sinertävä jopa. Tai siis, että pitäis muka käyttää jotain itseruskettavaa. En mä tahdo! Ei sovi! Vaikka mitä oon saanut kuulla, mulle tullut jopa kosmetiikkamyyjä tyrkyttämään itseruskettavaa, koska olen muka niin kamalan kalpea, yeah... >:D

Tässä yhtenä päivänä hain Oriflame-tuotteita naapurista ja ihmettelin miksi naapuri tuijottaa mua koko aika. Hän sitten totesi itse, että oon aivan älyttömän kalpea ja sitä tuijottaa ;D Ja hän sanoi, ettei muista, koska ois elämänsä aikana nähnyt tämmöistä valkeanaamaa, haha. Siis en mä tästä pahastunut.Mä nyt vaan oon hyvin kalpea ja onhan mun oma hiusvärikin kylmä platinanvaalea. Ei mulle yhtään tummempikaan ihonväri sopis! Onneksi itse tykkäilen kalpeudesta, niin ei haittaa, mutta joskus ihmetyttää ihmisten kommentit/katseet. Ja jotkut jopa luulleet, että oon tehnyt tahalteni itsestäni näin kalpean, meikkaamalla siis. Mä nyt vain satun olemaan tämmöinen....

En siis tarkoita, ettenkö pitäis muiden ihonsävyä nättinä, musta kaikille sopii parhaiten juuri se oma ihonväri, olkoon se sitten lakanan valkea tai tummempi!

Mä en nyt tiedä mikä tää mun pointti oli, mutta,.. ::) Piti päästä kertomaan vain.
« Viimeksi muokattu: 05.07.09 - klo:23:09 kirjoittanut ChaosBlack »
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset alaselässä. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos

Poissa Fii

• Tukkaguru
  • It's only work if somebody makes you do it!
« Vastaus #391 : 05.07.09 - klo:23:57 »
Onhan se nyt hienoa. että on löytäny itselleen sopivan meikkivoidesävyn ja että on iloinen, että on valkonaama  ::)
Mä en o niin kauhea valkonaama, mutta siltikin välillä vaikea löytää meikkivoidesävyä ja puuteria ja sitten kun niiden vielä pitää olla öljyttömiä ja ties mitä muuta  ;D
hiukset: 2a Fii
"I know that you believe you understand what you think i said, but i'm not sure you realize that what you heard is not what i meant"
-Robert McCloskey

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #392 : 06.07.09 - klo:00:05 »
Joo no monta vuotta etsinkin oikeaa sävyä, huhheijaa, En ihmettele, että niin monen on vaikea löytää oikeaa sävyä, kun mun mielestä ihonsävyjä on niin paljon erilaisia, että meikkivoidesävyjäkin pitäis olla hyvin paljon enemmän. En siis tarkoittanut viestiäni minään itsekehuskelu-viestinä siitä, että oon valkeanaama ;D Tarkoitin lähinnä kai sitä, että kummastuttaa se, miten jotkut ovat melkein "kauhuissaan" kalpeudesta, kaipa siksi, että jotenkin yhdistetään helposti siihen, että kipeä on tms. Jooh, se siitä ihmettelystä. Mietinkin kirjoitanko tuota, ettei sitä käsitetä väärin...

Tuo varmasti vaikeuttaa vielä lisäksi meikkivoiteen etsintää, jos ei saa olla mineraaliöljyjä tai sililkoneja ja jos haluaa nestemäisen meikkivoiteen, niin se on kyllä hankalaa :-\
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset alaselässä. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #393 : 07.07.09 - klo:16:58 »
^
Mulle ei oo kukaan koskaan sanonu, että pitäis ruskettua ja koska en yhtään rusketukaan niin ihan hyvä vaan! Mun rusketus on muitten normaali talviväri :P Ainoa kerta, jolloin meinas mennä hermo oli Benefitin meikkiständilla kun myyjä alko sutimaan liian tummaa väriä naamaan vaikka olin vaan kysynyt poskareista! Tulos oli just sen näkönen kuin olisin laittanut itseruskettavaa naamaan ja myyjän mielestä ihan hyvä, vaikka raja näky selkeesti leuan alla  >:(  Onneks olin vaan shoppailemassa, koska meikki oli pilalla käsittelyn jälkeen. Vois kyllä ehkä kysyä ennen kuin alkaa laittamaan naamaa uuteen uskoon  :P

Tuli kans mieleen, että kaikissa meikkivinkeissä aina sanotaan ettei missään nimessä sais testata meikkivoidetta käteen, mutta mä ainaki testaan nimenomaan aina käteen  ;D Siitä osaan kyl ihan hyvin arvioida sopiiko mulle, koska väri ei kyllä hirveesti eroa kasvojen sävystä - naamassa on vaan posket punasemmat  ::) Mun mielestä kädestä näkee hyvin miten levittyy iholle ja sävynkin näkee paremmin kuin jostain leuan varjosta.

Poissa Sheppa

• Tukkaguru
« Vastaus #394 : 07.07.09 - klo:23:41 »
^Mäkin testailen meikkivoiteita aina kädelle, etenkin ranteen sisäpinnalle. Jos voide erottuu kunnon väriläiskänä iholta, tiedän että se on liian tummaa. Vertailen sävyjä edellisiin käyttämiini meikkivoiteisiin, ja jos on yhtään tummempaa niin jää kauppaan. Syynään sävyn niin tarkkaan etten ole tehnyt hutiostoksia koskaan. Lancomen Color ID oli tosin vähän tummahkoa, mutta se ei ollut vahinko-ostos vaan tiesin ostaessa ettei sävy ollut ihan tarpeeksi vaalea.
1b F ii.
Lemppareita Joicon k-pak -sarja, Tigi O&H ha, Brunette Goddess sh ja ha, L'Anza Hair Repair-sarja, Dry Hair Moisture treatment ja Healing Moisture Kukui Nut ha. Tukan pituus vajaa bsl. Väritys n. 10/11-tasoinen tuhkanvaalea.

Poissa Hunajapupu

• Tukkaguru
  • -2a M iii-
« Vastaus #395 : 07.07.09 - klo:23:45 »
^Mä oon kans niin kalpea kasvoista ja kaulasta, että käsi ja etenkin ranteen sisäpinta sopivat meikkivoiteen testailuun erinomaisesti kun ovat saman sävyisiä. Jos meikkivoiteen sävy on hyvä kädellä niin se on hyvä myös kasvoilla. Helpottaapa meikkivoiteen ostoa siinä mielessä, että ei tarvitse kasvoille kokeilla. :D
iHerb alekoodi ensitilaajille: GUB005. Alekoodilla saa -10 dollaria jos tilauksen arvo 40 dollaria tai enemmän, alle 40 dollarin tilauksesta saa alea 5 dollaria.

Poissa Fii

• Tukkaguru
  • It's only work if somebody makes you do it!
« Vastaus #396 : 08.07.09 - klo:01:36 »
Mä testaan yleensä käden päälle tai sitte saatan ihan kasvoilleki johonki kohtaa sipaista. Mutta kyllä siitä kädestäki osaa kattoa, et tietää millainen siinä pitää olla että näyttää naamassa hyvältä. Kauheen sekava lause näin sivumennen sanoen.
hiukset: 2a Fii
"I know that you believe you understand what you think i said, but i'm not sure you realize that what you heard is not what i meant"
-Robert McCloskey

NastyBlackie

• Vieras
« Vastaus #397 : 30.07.09 - klo:15:03 »
Käytin joskus teininä tätä kehuttua Grimasin G0 ja sanompa vaan että ainakaan herkälle ja öljyihin reagoivalla iholle se ei käy. Koostumuskin oli jäykähköä ja epämiellyttävää. Jokapäiväisessä käytössä iho kyllä reagoi koska kyseessä on maskeerausvoide.

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #398 : 30.07.09 - klo:18:45 »
^ Juu se ono totta, ettei kaikkien ihoille tietenkään käy. Mulla ei öljyihin reagoi mitenkään, mutta saa nähdä miten mun herkkä iho muuten siitä tykkää jatkuvassa käytössä, aika näyttää. Tuo Foundation on tosi paksua, mutta sekoitan siihen kuultovoidetta, jolloin on helpompi levittää ja saa kuulaamman tuloksen.

Poissa kraula

• HAIRahtanut
  • Learning to fly.
« Vastaus #399 : 16.08.09 - klo:22:50 »
Ulkomaanreissulla löysin Pupa Non Conventional Beauty -merkin meikkivoiteen. Pahvihylsy on jo heitetty pois, mutta pullon merkintöjen perusteella kyseessä on Natural Silk -niminen tuote ja sävy 11.

Varmasti on joillekin liian tummaa tämäkin, itelle sopivaa - Sokoksen ja Stockan perustarjonnasta en ole riittävän vaaleeta löytänyt. Pitää ruveta muuten ajoissa katselemaan tuota Pupaa jostain verkkokaupasta, ennen kuin loppuu...
Ei saa edes kunnollista KAAAHVIA.

Poissa Iiris

• Tukkaguru
« Vastaus #400 : 17.08.09 - klo:14:51 »
Täällä jo aiemminkin kommentoitu Shiseidon Dual Balancing Foundation, sävy O 00, on kyllä aivan ihana sävy vaalealle, kellertävälle iholle. Käsittääkseni tuo O viittaa ocraan, ja sopii siis nimenomaan keltapohjaiselle iholle. Olisikohan se ollut I sitten punapohjaiselle. .

I on Ivory, itse käytän tuota Dual Balncing I 100 very light Ivory. Ei se ainakaan kovin punainen ole koska mä pystyn sitä käyttämään.

En ole käynyt aikoihin tässä ketjussa, joten kyselen tämän ikivanhan jutun perusteella, että millaiset ihot teillä on?
Innostuin kuvailunne perusteella tuosta Shideidosta, mutta netin mukaan tavalliselle & sekaiholle sopiva. Mulla kuitenkin on kuivahko iho, joten kannattaako haudata haaveilu tuosta voiteesta?

Olen itse käyttänyt nyt (kai) vuoden verran Lancômen Teint Idole Ultraa, jonka jälki on niin ihanaa, etten välitä vaikka se vaalein sävy (010) on aavistuksen liian tummaa. On  kuitenkin vaaleampi sävy kuin monissa muissa Lancômen meikkivoiteissa.
# 1a F i #
Ohuet ja suorat, hyvin "pohjoismaiset" hiukset.
Lempimuotoilutuote: Label.m:n Texturizing Volume Spray + hiuspuuteri (Redken).

Poissa Pähkinä

• Tukkaguru
« Vastaus #401 : 17.08.09 - klo:15:04 »
^ Muistaakseni tuo on öljytön, eikä kaiketi mitenkään kosteuttava. Omaa rasvoittuvaa ihoani tuo ei pitänyt tarpeeksi mattana ja tuntui liian paksulta - tosin ei mitenkään tolkuttoman paksulta (tykkään peittävistä, mutta mahdollisimman ohuista meikkivoiteista perinteisellä puolella). Toisaalta ei tuntunut silloisella pintakuivalla ihollani myöskään kuivattavalta. Muistaakseni tuo taisi koostumukseltaan olla aika keskiverto - mieleen ei ainakaan muistu mitään erikoista. Tuo paksuus + rasvoittuvuus kombo taisi olla omalle iholleni se huonoin juttu. Omasta ihostani tarkemmin tuossa allekirjoituksessa v .

Poissa Hunajapupu

• Tukkaguru
  • -2a M iii-
« Vastaus #402 : 17.08.09 - klo:18:05 »
Shiseidon Dual Balancing Foundation on ollut käytössä myös mulla, ihoni on rasvoittuva sekaiho joka on talvisin pintakuiva. Kuiviin kohtiin tuo meikkivoide kyllä jäi ikävästi näkyviin mutta ei tuntunut kuivattavan kuitenkaan ihoa lisää. Mitenkään erityisen kosteuttava tai kevyt tuo ei ole, kohtalaisen paksu koostumus ei ollut mieleeni. Sanoisin, että kuivaihoisen kannattaa sekoittaa tuohon vähän jotain keventävää ainetta mukaan, kuten jotain valovoidetta tai kosteusvoidetta tai jotain.

Mitäs Chaos tuumii, sullahan on ollut tuo käytössä myös ja olet kuivaihoinen?
iHerb alekoodi ensitilaajille: GUB005. Alekoodilla saa -10 dollaria jos tilauksen arvo 40 dollaria tai enemmän, alle 40 dollarin tilauksesta saa alea 5 dollaria.

Poissa Iiris

• Tukkaguru
« Vastaus #403 : 18.08.09 - klo:22:55 »
Kiitos kommenteistanne! Kuiviin kohtiin jääminen ei kuulosta ihan hyvältä oman ihoni kannalta, mutta täytyy testata ainakin käteen seuraavan kerran lentokentällä!
# 1a F i #
Ohuet ja suorat, hyvin "pohjoismaiset" hiukset.
Lempimuotoilutuote: Label.m:n Texturizing Volume Spray + hiuspuuteri (Redken).

Poissa Sanguine

• Tukkaguru
« Vastaus #404 : 18.08.09 - klo:23:46 »
Nyt itselläni on hakusessa tarpeeksi peittävä meikkivoide herkälle couperosa-iholle. Kasvojeni iho on selkeästi punertava ja kylmä luonnonvalossa, joten kaikki kellertävät meikkivoiteet jättävät jotenkin oranssin vaikutelman.  :-\
Yksi kahvipannu sinne tai tänne - ei kai se suuria merkitse, kun ollaan etsimässä pyrstötähtiä.