Kirjoittaja Aihe: Ripsien ja kulmien kestovärjäys (+kestopigmentoinnit)  (Luettu 110396 kertaa)

Poissa deko

• Tukkaguru
Vs: Ripsien ja kulmien kestovärjäys (+kestopigmentoinnit)
« Vastaus #105 : 21.04.06 - klo:15:26 »
Hermot menee. >:( Tarttuuko teillä muilla tuo RefectoCil ihoon kiinni? Mulla jää joka ikinen kerta iho kulmien kohdalta ihan siniseksi, kun tuota sinimustaa väriä käytän. Vaikka sekoittaisin siihen ruskeaa niin, että kumpaakin väriä on noin puolet, niin silti. Aina sama tappelu. Ja sitten kun sitä väriä yrittää haalistaa, niin samalla se lähtee kulmakarvoistakin, ja pitää taas pikemmin värjätä uudelleen. Ja taas hangata sitä sinistä irti ihosta. Argh!

Tarttuuko pelkkä ruskea vai onko se vain tuo sininen? Koska näin pikapoppakonstina ajattelisi että jos se sinisyys ärhäkimmin sinulla tarraa ihoon niin saahan sitä väriä perusmustanakin jota voisi olla mukavampi käyttää, eihän se kokeilu kalliiksi tule ;D

Koska itse olen huomannut että sinimusta (jolla värjään ripset) sottaa kaikista eniten, nytkin on siniset kestopilkut etusormen kynnessä kun unohdin lakata suojakerroksen alle.
this too shall pass.

Poissa Efva

• Tukkaguru
  • ex-Mirre
« Vastaus #106 : 21.04.06 - klo:15:29 »
Kulmakarvojen alta. Vaseliinilla suojaan kyllä kulmien ympärystät, mutta ei sitä saa oikein sörkittyä karvojen väliin ihoa suojaamaan niin, ettei sitä samalla sotkeentuisi niihinkin kohtiin, joihin väriä on tarkoituskin tarttua.

Aivan, no tuo onkin kyllä hankala tilanne.  :-\

Poissa Tuulikaappi

• Tukkaguru
« Vastaus #107 : 21.04.06 - klo:15:50 »
Tarttuuko pelkkä ruskea vai onko se vain tuo sininen? Koska näin pikapoppakonstina ajattelisi että jos se sinisyys ärhäkimmin sinulla tarraa ihoon niin saahan sitä väriä perusmustanakin jota voisi olla mukavampi käyttää, eihän se kokeilu kalliiksi tule ;D

Joo, se on se sinimustan sininen, joka ottaa kiinni ihoon. Pelkällä ruskealla jos värjää, niin ei mitään ongelmaa. Mutta mulla olikin tuo sinimusta sitä vahvempaa ainetta, joten saattaa siitäkin johtua. Tietty voisin tota perusmustaa hommata kulmanvärjäyskäyttöön, ja laittaa ton sinimustan vaan ripsenvärjäysväriksi. Siinä hommassa se toimii ihan hyvin, eikä tarraa vääriin paikkoihin kiinni. :D
1c M ii, tjsp

Poissa Tiizku

• Tukkaguru
« Vastaus #108 : 22.04.06 - klo:12:56 »
Mullakin tarttuu toi sinimusta ihoon.

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • "...As Your Flesh Rots"
« Vastaus #109 : 23.04.06 - klo:23:08 »
Tänään didu pisti mulle ripsiin RefectoCilia (mustaa), mutta tummeni vain hieman mun ripset :( Mulla on siis ihan vaaleat ripset. Todettiin, että mulla siis on lasimaiset ripsetkin niin kuin mun hiuksetkin ;D (Siksi mun hiukset ei varmaan kärsikään niin paljon, kun on lasimaiset.) Harmitti vain, kun tarttui niin vähän.

Ensi viikolla ostan tuota kulmiin tosin vaaleanruskeana, mustia kulmia en tahdo. Toivottavasti niihin edes tarttuis.

Kokeillaan kyllä uudestaan ripsiin myöhemmin. Jos vaikka vahingossa tarttuis paremmin ::)

Onko kellään ollut näitä tarttumisongelmia?

Edit. Niin sitä piti sanoa, että toki sen huomaa, että ripset on tummentunut, mutta didukin sanoi, että hänen ystävilleen on tullut tummempi tulos.
« Viimeksi muokattu: 23.04.06 - klo:23:11 kirjoittanut ChaosBlack »
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset alaselässä. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos

Poissa Quutti

• Tukkaguru
  • Minä soitan, harva diggaa.
« Vastaus #110 : 23.04.06 - klo:23:15 »
Mulla ei meinaa tarttua ripsiin mikään, ihan kuin ripset hylkisivät jo sitä ainettakin kun sitä on niin vaikea laittaa. Itse mulla ei ole siihen mitään mahiksia, kampaajalla/kosmetologilla laitettunakin kestää vaan pari viikkoa kun kulmat kestävät 3-4 viikkoa.

ot, tunnetteko te kaikki muka didun? ;D
Sinisilmäinen blondi, ohuet ja keskipitkät hiukset.

Poissa Stationery

• Kosmetiikkafriikki
  • Tukkaguru
  • Kosmetiikkaholisti- Kauneus on asenteesta kiinni.
« Vastaus #111 : 24.04.06 - klo:17:36 »
Onko kukaan ehtinyt kokeilla Tanan uutta nopeaa kestoväriä? Maahantuoja oli juuri esittelemässä on oli kyllä todella kätevä. Ekasta huulikiiltomaisesta putkilosta sudittiin väriainetta (samanlaisella päällä kuin huulikiilloissa) suoraan kulmiin tai ripsiin ja päälle lykittiin ripsiväriharjalla erillisestä silmänympärysvoidenäytteen kokoisesta tuubista hapetetta. Samantien kun hapetteen laittoin, syntyi myös väritulos. Vaikutusaika on kulmiin kuulemma yleensä 45-60 sek, mutta ripsiin voi pitää jopa 5min jos haluaa. Oli kyllä todella vakuuttavan oloinen tuote, pakko päästä kokeilemaan jossakin vaiheessa. Taisi olla virallinen lanseeraus kyllä vasta tällä viikolla, messuilla näin jo maaliskuussa. Lehdissä varmaan lisää tuosta tämän viikon lehdistötilaisuuden jälkeen.
20-vuotiaana sinulla on kasvot, jotka luoja sinulle loi,
40-vuotiaana kasvot, jotka olet hankkinut ja 60-vuotiaana kasvot, jotka olet ansainnut.

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #112 : 24.04.06 - klo:19:50 »
Mulla ei meinaa tarttua ripsiin mikään, ihan kuin ripset hylkisivät jo sitä ainettakin kun sitä on niin vaikea laittaa. Itse mulla ei ole siihen mitään mahiksia, kampaajalla/kosmetologilla laitettunakin kestää vaan pari viikkoa kun kulmat kestävät 3-4 viikkoa.

ot, tunnetteko te kaikki muka didun? ;D

Okei,no sittenpä siis ole ainut, jolla ongemila tuon tarttumisen kanssa. Harmi :-\

off topic, ei kai kaikki didua sentäs tunne, mutta mä ainakin ;D
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset alaselässä. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos

Poissa Mustikka

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
« Vastaus #113 : 24.04.06 - klo:21:02 »
Lonkan viestistä tulivat mieleen Idols Agnesin kulmat ennen ko. showta...olivat kamalimmat näkemäni! Tukka oli tumma, mutta kulmat maantienväriset ja nyppimättömät.

Oli muuten tosiaan ihan kamalan näköistä! ;D

::)

Mulla on vähän sama ongelma. Minun kulmiin ei millään tartu väri. Olen käyttäny sitä wiss-o-paria(?) enkä saanu oikein mitään tulosta sillä. Mulla on niin surkean vähän kulmakarvojaki. Kun nyppii hajakarvat pois, jäljelle jää vain ohuet viirut. :(
Olen nyt lukion loputtua antanu kulmakarvojen olla ruahassa ja rehottaa, että jos ne vaikka vahingossa paksuuntuis. Pah, hirveitä hajakarvoja vain. Mulla kuitenkin on melko selvä tuo kulmakarvojen linja, niin näkee helposti mikä karva ei kuulu joukkoon.

Nyt on kokeilussa refectociin musta väril. Laittaminen ripsiin ja kulmiin oli yhtä taistelua. Sitten kun olin vihdoin valmis, aivastin. ::) Käsissä sitä oli loppujen lopuksi enemmän kuin siellä missä pitäisi. Noh, kyllä tämä tästä.
Roses are red, Violets are blue. Some poems rhyme But this one doesn’t

Poissa Silver

• HAIRahtanut
« Vastaus #114 : 24.04.06 - klo:21:06 »
Onpas muuten tökerön näköiset kulmat!
Aargh tuo on niin tuttua ja ärsyttävää,kun oot saanu kestovärin laitettua ja sitten aivastat!  ;D
Sometimes
The sound of goodbye
Is louder
Than any drumbeat

Poissa Mustikka

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
« Vastaus #115 : 24.04.06 - klo:22:00 »
No eipä tullu hyvä tulos ollenkaan. :( Iho jäi kulmien alta laikukkaaksi ja tämä musta on liian kylmä väri mulle. Pitäisi kokeilla sitä ruskeaa seuraavaksi ja sekoittaa siihen hieman mustaa.
Roses are red, Violets are blue. Some poems rhyme But this one doesn’t

mangomeloni

• Vieras
« Vastaus #116 : 25.04.06 - klo:19:33 »
Tänään didu pisti mulle ripsiin RefectoCilia (mustaa), mutta tummeni vain hieman mun ripset :( Mulla on siis ihan vaaleat ripset. Todettiin, että mulla siis on lasimaiset ripsetkin niin kuin mun hiuksetkin ;D (Siksi mun hiukset ei varmaan kärsikään niin paljon, kun on lasimaiset.) Harmitti vain, kun tarttui niin vähän.

Ensi viikolla ostan tuota kulmiin tosin vaaleanruskeana, mustia kulmia en tahdo. Toivottavasti niihin edes tarttuis.

Kokeillaan kyllä uudestaan ripsiin myöhemmin. Jos vaikka vahingossa tarttuis paremmin ::)

Onko kellään ollut näitä tarttumisongelmia?

Edit. Niin sitä piti sanoa, että toki sen huomaa, että ripset on tummentunut, mutta didukin sanoi, että hänen ystävilleen on tullut tummempi tulos.

Tarttumisongelmia ei kyllä ole tullut vastaan, varsinkaan ripsissä. Vaikutusajalla on merkitystä, kulmista varsinkin on helppo tarkistaa tummuus. Sekoitussuhde on tärkeä, sekoitetun väriseoksen käyttäminen välittömästi, värin ja myöskin vaseliinin tarkka levitys.

Värjää heti uudelleen, syventää. Kokeile sinimustaa ripsiin, itse käytän sitä aina mustan sijasta (ripsissä). Tai hanki sinisen sininen, saat mustan käytettyä. Pidennä vaikutusaikaa, varmista että ripset ovat kunnolla kokonaan värimassan alla ja ripsilaput ovat aivan tyvessä.

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #117 : 25.04.06 - klo:23:31 »
Tarttumisongelmia ei kyllä ole tullut vastaan, varsinkaan ripsissä. Vaikutusajalla on merkitystä, kulmista varsinkin on helppo tarkistaa tummuus. Sekoitussuhde on tärkeä, sekoitetun väriseoksen käyttäminen välittömästi, värin ja myöskin vaseliinin tarkka levitys.

Värjää heti uudelleen, syventää. Kokeile sinimustaa ripsiin, itse käytän sitä aina mustan sijasta (ripsissä). Tai hanki sinisen sininen, saat mustan käytettyä. Pidennä vaikutusaikaa, varmista että ripset ovat kunnolla kokonaan värimassan alla ja ripsilaput ovat aivan tyvessä.

Okei, kiitosta vinkistä! :)

Kyllähän tuo sinimusta ripsiin kiinnostaisi, mutta pelkään, että ihan vaaleisiin ripsiini siitä tulee sininen. Miten on? Ja ehkäpä se värjäily onnistuu seuraavilla kerroilla paremmin.

Kulmiin en ole vielä mitään pistänyt, koska huomenissa ostan sitä vaaleanruskeaa väriä. Toisaalta mietin, pitäskö ostaa tummanruskea, kun kerran mustat hiukset on, mutten halua, että kulmistani tulee liian tummat. En halua niiden näyttävän luonnottomiltakaan. Hmm hmm.

Poissa Efva

• Tukkaguru
  • ex-Mirre
« Vastaus #118 : 26.04.06 - klo:08:25 »
Itse värjäilen kulmat käytännössä nykyään ihan mustaksi sinimustan ja ruskean seoksella, tukka on tummanruskea. Vähän mietityttää, että oonko menettänyt arvostelukykyni ja nämä värit olisivat oikeasti mulle liian tummia, mutta kun viihdyn tosi hyvin näissä väreissä, jotenkin ne tuovat selkeyttä piirteisiin. Ja toisaalta eivätpä kulmani luonnostaankaan hirmu vaaleat ole.

mangomeloni

• Vieras
« Vastaus #119 : 26.04.06 - klo:17:49 »

Okei, kiitosta vinkistä! :)

Kyllähän tuo sinimusta ripsiin kiinnostaisi, mutta pelkään, että ihan vaaleisiin ripsiini siitä tulee sininen. Miten on? Ja ehkäpä se värjäily onnistuu seuraavilla kerroilla paremmin.

Kulmiin en ole vielä mitään pistänyt, koska huomenissa ostan sitä vaaleanruskeaa väriä. Toisaalta mietin, pitäskö ostaa tummanruskea, kun kerran mustat hiukset on, mutten halua, että kulmistani tulee liian tummat. En halua niiden näyttävän luonnottomiltakaan. Hmm hmm.

Ei kyl kertaakaan ole tullut sinimustasta sinivivahteista, se on kyllä musta mutta kuitenkin syvempi ja täyteläisempi. Sinisenmusta, ei mustansininen. Sininen on jo vaaleassa selvästi sininen, ei kirkas sininen kuitenkaan. (Kuulostaapa järkevältä  ::)) Värjäily vaatii taitoa ja pikkutarkkuutta, harjoittelemalla vaan.

Sullahan on jo se musta, eli sunhan kannattaa silloin ostaa varman päälle se vaaleampi. Voit sitten mustaa sekoittamalla syventää ruskeaa tummemmaksi. Kokeilemalla löydät sopivan tummuuden itsellesi, ja muista vaikutusaika, sekin vaikuttaa tummuuteen. Monesti laitan itse kulmiin 3/4 osaa ruskeaa ja 1/4 osa mustaa. (Ruskea on kuitenkin tummempi noissa amm.sarjassa)