Kirjoittaja Aihe: Irtoripset  (Luettu 34476 kertaa)

rotta

• Vieras
Irtoripset
« : 25.01.06 - klo:14:59 »
Kertokaapas kokeneemmat kokemuksianne irtoripsistä.
Haluaisin kokeilla irtoripsiä luultavasti vain silmän ulkonurkkaan, mutta en haluu lähteä vielä näillä tiedoilla ostoksille. Hyvät/huonot kokemukset eri merkeistä, mitä pitää ja mitä ei kannata tehdä, mitä kaikkea tarvitaan, ohjeita, neuvoja, ihan mitä vaan.. Itse olen täysi aloittelija, joten kaikki tieto on hyödyksi. ;)

Poissa Zessa

• HAIRahtanut
  • Miten niin pieni voi olla niin ihmeellinen?!
Vs: Irtoripset
« Vastaus #1 : 25.01.06 - klo:15:18 »
Mä en ole mikään pro-irtoripseilijä, mutta harrastuksen vuoksi olen jonkun verran "joutunu" käyttämään, lisäksi laitan joskus joihinkin juhliin muutaman karvan silmän ulkonurkkaan. Merkkejä en muista tähän hätään, mutta tässä jotain vinkkiä:

Tarvitsen ripsien kiinnittämiseen:

- Irtoripset tietty  ;)
- ripsiliimaa (tulee usein paketin mukana, mutta itse olen ostanut erikseen make up storen liimaa tai Punanaamiosta EVERLASH-kestoliimaa, nämä pitävät varsinkin yksittäiset ripsitupsut paremmin paikoillaan. Eikä tarvitse pelätä, että irtoo puolivälissä iltaa)
- pinsetit (vars. jos laittaa yksittäisiä tupsuja)
- Appelsiinipuutikun tai vastaavan tikun, jolla voi tökkiä ripsen kunnolla paikoilleen
- kynsisakset, joilla voi muotoilla ripset sopivan pituisiksi ja levyisiksi

Itse en käytä koskaan oikeasta karvasta olevia ripsiä, koska niiden kaarevuus ei kauaa kestä, varsinkaan jos käyttää vielä ripsaria päällä. Keinokarvasta (synteettiset) olevat kestää paremmin juuri kosteutta, jonka vuoksi kaarevuus säilyy mun mielestä paremmin. Tosin joku kempparintäti taisi joskus sanoa samaa.

Ripsiä on eripituisia ja tuuhuisia (onko tuo sana??), itse käytän useimmiten mediumia, niin ei tarvitse leikellä niin paljoa. Riippuu mihin tarkoitukseen tulee, eli onko vaan tehosteena vai tuleeko niiden näkyä esim. jossain esityksessä?