Kirjoittaja Aihe: Irtoripset  (Luettu 34476 kertaa)

rotta

• Vieras
Irtoripset
« : 25.01.06 - klo:14:59 »
Kertokaapas kokeneemmat kokemuksianne irtoripsistä.
Haluaisin kokeilla irtoripsiä luultavasti vain silmän ulkonurkkaan, mutta en haluu lähteä vielä näillä tiedoilla ostoksille. Hyvät/huonot kokemukset eri merkeistä, mitä pitää ja mitä ei kannata tehdä, mitä kaikkea tarvitaan, ohjeita, neuvoja, ihan mitä vaan.. Itse olen täysi aloittelija, joten kaikki tieto on hyödyksi. ;)

Poissa Zessa

• HAIRahtanut
  • Miten niin pieni voi olla niin ihmeellinen?!
Vs: Irtoripset
« Vastaus #1 : 25.01.06 - klo:15:18 »
Mä en ole mikään pro-irtoripseilijä, mutta harrastuksen vuoksi olen jonkun verran "joutunu" käyttämään, lisäksi laitan joskus joihinkin juhliin muutaman karvan silmän ulkonurkkaan. Merkkejä en muista tähän hätään, mutta tässä jotain vinkkiä:

Tarvitsen ripsien kiinnittämiseen:

- Irtoripset tietty  ;)
- ripsiliimaa (tulee usein paketin mukana, mutta itse olen ostanut erikseen make up storen liimaa tai Punanaamiosta EVERLASH-kestoliimaa, nämä pitävät varsinkin yksittäiset ripsitupsut paremmin paikoillaan. Eikä tarvitse pelätä, että irtoo puolivälissä iltaa)
- pinsetit (vars. jos laittaa yksittäisiä tupsuja)
- Appelsiinipuutikun tai vastaavan tikun, jolla voi tökkiä ripsen kunnolla paikoilleen
- kynsisakset, joilla voi muotoilla ripset sopivan pituisiksi ja levyisiksi

Itse en käytä koskaan oikeasta karvasta olevia ripsiä, koska niiden kaarevuus ei kauaa kestä, varsinkaan jos käyttää vielä ripsaria päällä. Keinokarvasta (synteettiset) olevat kestää paremmin juuri kosteutta, jonka vuoksi kaarevuus säilyy mun mielestä paremmin. Tosin joku kempparintäti taisi joskus sanoa samaa.

Ripsiä on eripituisia ja tuuhuisia (onko tuo sana??), itse käytän useimmiten mediumia, niin ei tarvitse leikellä niin paljoa. Riippuu mihin tarkoitukseen tulee, eli onko vaan tehosteena vai tuleeko niiden näkyä esim. jossain esityksessä?

Itse laitan myös aina ripsaria päälle, koska silloin irtoripset ikäänkuin mukautuvat paremmin omiin ripsiin, eikä näytä niin irrallisilta. Tietty paksua kerrosta tulee välttää.

Niin ja aika paljon harjoittelua vaatii, että saa ripset kohdalleen, ettei jää omien ja irtoripsien väliin rakoa..  ;D
Ihmisellä on yksi suu puhuakseen, mutta kaksi korvaa kuunnellakseen

Poissa Illusia

• Tukkaguru
  • Tukka kasvaa...
« Vastaus #2 : 25.01.06 - klo:15:28 »
Paljonko tollanen liima maksaa erikseen?Mulla on tollasta paketin mukana tulevaa liimaa ja on niin huonoa että sama kun vedellä liimais.Tykkäisin kyllä joskus laittaa juhliin muutaman tupsun mutta liima ei kestä.
Teetkö Zessa mitään esivalmisteluja/pohjustusta ennen ripsien laittoa??Mulla on aika rasvainen iho just luomilla niin siksikään ei varmaan pysy...

rotta

• Vieras
« Vastaus #3 : 25.01.06 - klo:15:30 »
Kiitoksia Zessalle! :)

Teetkö Zessa mitään esivalmisteluja/pohjustusta ennen ripsien laittoa??Mulla on aika rasvainen iho just luomilla niin siksikään ei varmaan pysy...

Pelkäänpä että mulla voi tulla samat ongelmat vastaan.. ::) Pitää sitten varmaan ruveta jo harjoittelemaan. Ripset tulisi vaan tehosteeksi, joten en varmastikaan kovin tuuheita ja pitkiä tarvitse.

Mites piilareitten käyttäjät, onko tullu irtoripsien kanssa ongelmia?
« Viimeksi muokattu: 25.01.06 - klo:15:32 kirjoittanut rotta »

Poissa Zessa

• HAIRahtanut
  • Miten niin pieni voi olla niin ihmeellinen?!
« Vastaus #4 : 25.01.06 - klo:15:33 »
Tuo liima, jota ostelen erikseen maksaa n. 10-15 euroa, paikasta riippuen. Punanaamiossa taisi olla 13,50. Ja siis se kestää todella kauan, jos ei jätä korkkia auki ja ainetta kuivumaan. Itse puhdistan hyvin kasvot ennen ripsien laittoa, enkä tee mitään pohjustusta. Tuolla erikseen ostettavalla liimalla kyllä pysyy - irtoaa ainoastaan silmämeikinpoistoaineella. Piilareista en tiedä, niissä kyllä lukee, että voi käyttää piilareista huolimatta.
Ihmisellä on yksi suu puhuakseen, mutta kaksi korvaa kuunnellakseen

Poissa Emiliaa

• HAIRahtanut
« Vastaus #5 : 25.01.06 - klo:18:17 »
myös DUO-liima on hyvää. itse käytän tummanharmaata liimaa, jolloin se ei varmasti jää näkyviin vaan "sulautuu" ripsiin ja rajaukseen. itse en ole huomannut mitään ongelmia piilareidenkaan kanssa käytettäessä :)
Naisen tärkein tehtävä on pitää huolta vartalostaan
-Martina Aitolehti

Nove

• Vieras
« Vastaus #6 : 25.01.06 - klo:18:38 »
Irtoripset pysyy huomattavasti paremmin, kun se kokonaisen ripsinauhan pätkii 3mm paloihin ja sen jälkeen liimaa ne paikoilleen. Ainakin mulla tahtoo se kokonainen ripsinauha alkaa repsottaa jonkin ajan päästä, oli liima miten hyvää tahansa. Nuo irtonaiset ripsitupsut on senkin takia paljon vaivattomampia käyttää  :)

Poissa Silver

• HAIRahtanut
« Vastaus #7 : 02.02.06 - klo:00:37 »
Paljonko tollanen liima maksaa erikseen?Mulla on tollasta paketin mukana tulevaa liimaa ja on niin huonoa että sama kun vedellä liimais.Tykkäisin kyllä joskus laittaa juhliin muutaman tupsun mutta liima ei kestä.
Punanaamiossa on halvin 4,95€ / 19€
http://www.punanaamio.fi/lisainfo-jofrika/18215.htm
http://www.punanaamio.fi/lisainfo/DUO1.htm
http://www.punanaamio.fi/lisainfo/EVE-ripsiliima.htm
Sometimes
The sound of goodbye
Is louder
Than any drumbeat

Poissa Efva

• Tukkaguru
  • ex-Mirre
« Vastaus #8 : 18.03.06 - klo:19:37 »
Ostinpa minäkin ensimmäistä kertaa elämässäni irtoripset ja ripsiliimaa, ihan kotikokeiluun näin alkajaisiksi.

Ripsiliima oli Artdeco-merkkistä, onko kellään siitä kokemuksia, onko mistään kotoisin? Ihmettelin nimittäin, kun ripset irtosivat kokeilun jälkeen vetäessä melkoisen helposti. Tai siis oletin, että ne olisivat olleet lujemmassa. Mahtavatko kestää käytössä irtoamatta... Tosin ripset eivät olleet paikallaan kuin ehkä 20-30 min, olisikohan liima kuivunut vielä tiukempaan jos olisin pitänyt pitempään?

Tuo liima maksoi n. 7 euroa, joten oletin että se olisi parempaa kuin paketin oma liima, jota en siis kyllä edes kokeillut.

Poissa Eiffe

• Tukkaguru
« Vastaus #9 : 27.04.06 - klo:22:26 »
Suunnitelma on tämä:  ;D
Vapunaaton aamuna kiinnitän megapitkät kullan/mustan väriset ripset, jotka toivottavasti pysyvät koko juhlistuksen ajan seuraavaan aamuun asti.

Jos ripset kuitenkin alkavat repsottaa ennen aikojaan, miten irronneet kohdat olisi kätevin liimata takaisin? Millä välineellä olisi paras sörkkiä liimaa ironneisiin kohtiin?

Poissa tarhatyyli

• Tukkaguru
  • Unorganized Perfectionist
« Vastaus #10 : 28.04.06 - klo:00:12 »
Pipari, appelsiinipuutikku (tai vaikka kuusipuu) vois olla kätsy?
Sisäinen kauneus on rumien huijaus.

Vapaus on porvarillis-liberaalinen sairaus johon voi kuolla.

Poissa Eiffe

• Tukkaguru
« Vastaus #11 : 28.04.06 - klo:10:42 »
Pipari, appelsiinipuutikku (tai vaikka kuusipuu) vois olla kätsy?

Onko appelsiinipuutikku se, jota käytetään myös kynsinauhoihin?

Silloin kun ekaa kertaa testasin irtoripsiä, laitoin liimaa muistaakseni tulitikulla. Se tuntui jotenkin vaikealta välineeltä. Jos tänään löytäisin niitä appelsiinipuutikkuja kauppareissulta  :)

Poissa Dash

• Tukkaguru
« Vastaus #12 : 31.05.06 - klo:18:17 »
Tietääkö kukaan missä myydään Duo-merkkistä irtoripsiliimaa (siis muualla kuin tuolla Punanaamiossa)?
Whatever... Slot's easy, right side's the tight side.
87 shines again.

Poissa salute

• HAIRahtanut
« Vastaus #13 : 09.07.06 - klo:03:03 »
Eaish, toisesta silmästäni on lähtenyt kahdesta paikkaa nippu ripsiä. ??? Näihin on syntynyt oikein kolot, joiden keskelle jäi pari ripseä. Kuinka ollakaan, tämä tapahtui muutenkin harva-ja lyhytripsisemmälle silmälle. Tulos on kaamea. En edes tiedä, miksi näin on käynyt. Mitään silmämeikkausrutiinejani en ole muuttanut, ja maskaramerkin vaihdos tuskin aiheuttaisi tällaista tuhoa. Vitamiinin puutosta, huonot taivuttimet, karvanlähtöaika? Pystyyköhän noihin kaljuihin kohtiin laittamaan edes irtoripsiä, kun niissä ei sitä "karva-alustaa" ole? Irtsareiden laitto on muutenkin ollut itselleni hyvin vaikeaa.
Mitäköhän ihmettä asialle voisi tehdä? Räpsyt ovat tärkeät ihan silmien suojaamisen kannaltakin, putoavat kohta kaikki... :(  Taivuttimet menevät vaihtoon maanantaina, mutta jos se ei auta... Toimisivatko esim. ripsiravinteet?

(Ehkä tämä edes hipaisee ihan aihettakin...  ::) Sopivampaa keskustelua ei varsinaisesti löytynyt.)
« Viimeksi muokattu: 09.07.06 - klo:03:08 kirjoittanut salute »

Poissa Stationery

• Kosmetiikkafriikki
  • Tukkaguru
  • Kosmetiikkaholisti- Kauneus on asenteesta kiinni.
« Vastaus #14 : 09.07.06 - klo:17:07 »
Salute, ripsiravinteilla pystyt varmasti prarhaiten ehkäisemään, ettei uusia ripsiä katkeile. Jos ripset eivät kuitenkaan ole katkeilleet vaan ihan juurineen irronneet niin silloin aiheuttaja tuskin on mikään ulkoinen.
20-vuotiaana sinulla on kasvot, jotka luoja sinulle loi,
40-vuotiaana kasvot, jotka olet hankkinut ja 60-vuotiaana kasvot, jotka olet ansainnut.