Kirjoittaja Aihe: Ruusufinni  (Luettu 41930 kertaa)

Poissa Anki

• HAIRahtanut
Vs: Ruusufinni
« Vastaus #60 : 29.10.14 - klo:18:09 »
Mulla tilanne vaihtelee tosi äkistikin. Mutta noin yleisesti on pysynyt tosi kivasti kurissa antibioottikuurin päättymisen jälkeen. Välillä iho on käytännössä näpytön, useimmiten vain muutama pieni näppy tossa suun ympärillä ja sinänsä olen ihan tyytyväinen. Mutta sama suunnilleen silmissä tapahtuva näppyjen nousu on tuttua täälläkin. Stressi, flunssa en tiedä mikä, mutta mulla tapahtui se juuri tänään. Lisäksi sorruin ostamaan Lumenen meikinpohjustajan ja sekin voi olla yksi syyllinen. Oikein tunsi miten se näppyalue kihelmöi työpäivän aikana ja monta näppyä ilmestyi. Toisaalta yleensä tuo pahin sitten rauhoittuu suht pian. Mulla on ihonhoidossa käytössä vanhat hyväksi havaitut Avene, Vichy ja Nivea ja en uskalla kauheasti tehdä kokeiluita. Mutta siis ihan hyvin sujuu ja tuo vaihteluhan nyt vaan taitaa kuulua asiaan  :-\. Yleensä juuri kun iloitsee tosi hyvästä tilanteesta, kuten mä viime viikolla, niin muutaman päivän päästä käykin joku räjähdys  :P.

Poissa funky_chicken

• Tukkaguru
« Vastaus #61 : 11.12.14 - klo:10:32 »
No niin, mullakin on sitten ruusufinnin pikkusisko eli suunympärysihottuma, mitä epäilinkin. Kävin yksityisellä(joululahja itselleni), kun terveysaseman yleislääkäreille on järjetön jono. Sain reseptin Rozex-geeliin ja myös antibioottikuurin, jos geeli ei tehoa kuukaudessa. Toivottavasti tuo geeli auttaisi tähän kuonokoppaan!

Poissa Anki

• HAIRahtanut
« Vastaus #62 : 15.12.14 - klo:09:40 »
^ Toivottavasti tuo geeli auttaa!

Mun iho on taas aika huono. Pikkuhiljaa syyskuun alussa loppuneen antibioottikuurin jälkeen se on luisunut huonommaksi. Tällä erää "hyvä tilanne" on varmaan samanlainen kuin silloin oli "huono tilanne" ja huono tilanne on sitten leuka ja suun ympärys täynnä paukamia. Tosin paukamat on edelleen pienempiä kuin ennen sitä kuuri ja häviävät nopeammin eli toistaiseksi ei alkukesän tilanteessa vielä olla...

Olin jo varaamassa itselleni lääkäriä, mutta en ainakaan vielä varannut. Uusi väliaikaisen avun tuova antibioottikuuri ei houkuttele, varsinkin kun mulla on muutenkin näin talvisin ongelmana ihon kuivuminen ja se kuuri ei sitä ainakaan helpota. Ja jos vanhat merkit pitävät paikkansa, niin keväällä valon lisääntyessä tilanne menee pahimmaksi, joten ennemmin syön sen tilanteen rauhoittavan kuurin vaikka sitten. Joten koitan nyt kikkailla sitten mahdollisimman hellavaraisen hoidon ja piiloonmeikkailun avulla.

Ilman reseptiä saatavia ruusufinnivoiteita (Rosazol kai ainakin on reseptivapaa) olen harkinnut, mutta pelkään että nekin vaan ennestään vielä pahentaa tuota ihon kuivumista. Ehkä pitäisi vaan kokeilla.

Poissa funky_chicken

• Tukkaguru
« Vastaus #63 : 24.02.15 - klo:09:03 »
Mulla on iho mennyt ihan kamalaksi. Suunympärysihottuma rauhoittui pitkäjänteisellä Rozex-käytöllä, mutta nyt epäilen, että mulla on ruusufinni. Iho punoittaa ja kuumottaa esim. suihkun jälkeen poskista ja otsasta, samoissa paikoissa on punaisia näppyjä (ei finnejä), iho on paikoittain kamalan kuivaa, kirvelee ja kutiseekin. Yhyy! En ole syönyt sitä lääkärin aiemmin määräämää antibioottikuuria, enkä varmaan aiokaan, sillä se ei houkuttele. Täytyy varmaan kokeilla ensihätään tuota samaa geeliä koko kasvoille. Jotenkin tämä varmaan liittyy myös siihen, kun mulla on ollut vatsa/suolisto nyt sekaisin. Väsyttääkin koko ajan. Täytyisi ilmeisesti tehdä joku ruokaremppa, mutta en nyt jotenkin jaksaisi :( Jo pelkän vilja- ja maitotuotteiden karsiminen olisi työlästä, saatikka sitten joku raakaruokadieetin noudattaminen. Tai kahvin poisjättäminen, voi kyynel!

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #64 : 24.02.15 - klo:10:12 »
^Käy ensi hätiin hakemassa apteekista maitohappobakteerikuuri, mieluusti sellainen, jossa on useaa eri bakteerikantaa.
2aFii, kaurapuuro. Pituus hartioiden ja BSL:n välissä, oma väri.

Poissa funky_chicken

• Tukkaguru
« Vastaus #65 : 24.02.15 - klo:12:14 »
^Kiitti, täytynee yrittää. Pitäisi myös koittaa nieleskellä mustaherukansiemen- ja pellavaöljykapseleita tuolta kaapin perukoilta ja muistaa ottaa vitamiinit myös. Inhoan kaikenmaailman pillerien nieleskelyä...  :-X

Poissa Kronia

• Tukkaguru
  • Turpea alkuasukas
« Vastaus #66 : 25.02.15 - klo:15:00 »
^Mulla on ollut talvella samanlaista. Lääkärin mukaan kyseessä olisi ihan vaan atooppinen ekseema, mikä mulla ennenkin on oirehtinut talvisin. Näppylät oli mulle uusi juttu :P
“Another belief of mine: that everyone else my age is an adult, whereas I am merely in disguise.” -Margaret Atwood

Poissa Anki

• HAIRahtanut
« Vastaus #67 : 13.03.15 - klo:23:27 »
Mulla oli tuossa vuoden vaihteen ja alkuvuoden aikaan iho aika surkeassa kunnossa ja olin ihan aikeissa tilaamassa aikaa lääkärille, mutta päätin sitten kokeilla vielä ns. kotikonsteja, koska antibioottikuuri ei houkuttele. Ostin reseptivapaata Rosazol-antibioottivoidetta ja se rauhoitti isomman näppyilyn tosi nopeasti! Käytin sitä muutaman viikon iltaisin koko ongelma-alueelle (leuka ja nenänpielet mulla) ja sen jälkeen olen käyttänyt täsmäiskuna nousemassa oleviin näppyihin. Nyt ei ole mitään paukamia, vain pieniä yksittäisiä näppyjä. Nyt noin viikko sitten otin kokeiluun Arbutinin ja se taas tuntuu tekevän hyvää ihon sävylle ja hillitsee punoittelua ja myös pintakuivuutta. Iho on nyt ollut paremmassa kuosissa kuin kesällä/syksyllä antibioottien kanssa  :).

Puhdistuksessa käytän Avenen misellaarivettä ja kosteusvoide on myös Avenen ja niitä en uskalla vaihtaa, kun olen ne toimiviksi itselleni havainnut.

Nyt vaan hiukan kauhulla tältä osin odotan kevättä. Suojakertoimista huolimatta iho on räjähtänyt kahtena edellisenä keväänä kauheaan kuntoon tuossa huhti-toukokuussa, kun on alkanut saada enemmän aurinkoa ja olen kumpanakin keväänä/kesänä aloittanut ab-kuurin iho kauheilla paukamilla. Aurinkoa en ole koskaan varsinaisesti ottanut, kun on en sitä muutenkaan kestä, mutta nyt koitan vältellä vielä tietoisemmin sitä. Saa nähdä pelastaako se näppyräjähdykseltä...

Poissa funky_chicken

• Tukkaguru
« Vastaus #68 : 14.03.15 - klo:09:19 »
Mitä Avenen voidetta käytät, Anki?

Mä kävin Lordi-naamani kanssa kasvohoidossa ja ostin kosmetologilta (riistohintaiset) Lakshmi-puhdistusmaidon ja voiteen erittäin herkälle/herkistyneelle iholle. On olleet ihan ok, tuoksumaailma ei vaan oikein viehätä noissa. Tällä hetkellä iho on ennenkaikkea kuiva ja kirjava.

Poissa Anki

• HAIRahtanut
« Vastaus #69 : 14.03.15 - klo:17:43 »
Käyttämäni voide on Hydrance Optimale Rich Hydrating cream. Löytyy 20 sk:lla ja ilman. Ihan kauhean kuivalle iholle tuskin riittää, mun pintakuivalla ihollakin vaatii näin kuivemmalla kaudella lisäksi jonkun seerumin, kesällä/syksyllä meni hyvin sellaisenaan.

Poissa Iiris

• Tukkaguru
« Vastaus #70 : 04.05.15 - klo:20:15 »
Mulla on pysynyt ihan suht hyvin aisoissa nyt taas. Pääsiäisen aikana tilanne huononi ja syytän sitä, että mulla oli reissussa mukana kolme matkatuotetta joita en yleensä käytä. En osaa sanoa, mikä se noista kolmesta oli, joka tilanteen pahensi vaiko kaikki yhdessä.  :P

Yksi uusista tuotteista oli Dr. Haushkan ruusuvoide, jonka olin ymmärtänyt olevan omiaan herkälle iholle. Ehkä uskaltaudun antamaan sille vielä mahdollisuuden. Onko teillä kokemuksia siitä?

Nyt käytössä vakituotteet, eli Lancômen Hydra Zen Neurocalm ja Avènen Antirougeurs päivävoide kuivalle iholle. Mulla on täsmähoitona se reseptivoide ja se on myös tehokas, mutta kuivattaa kyllä tosi paljon.

Olen yrittänyt lueskella netistä kaikenlaisia kokemuksia vaivan hoitamisesta ruokavalion ja kosmetiikan avulla. Laitan tähän vielä linkkejä jos muitakin kiinnostavat nämä. Alkoi kiinnostaa erityisesti tuo SUKI-ihonhoitosarja.

http://katjakokko.com/tutkimus-rosacea-ihon-hoito-luonnonkosmetiikalla/
http://katjakokko.com/tutkimus-rosacea-ihon-hoito-luonnonkosmetiikalla-osa-2/
http://www.lily.fi/blogit/kiitos-hyvaa/ruusun-turmio
http://jolie.fi/kauneus/ruusun-aika-rosacea/
http://jolie.fi/toimituksen-blogi/rosacean-eli-ruusufinnin-hoito-luonnonkosmetiikalla/
http://ellit.fi/liikunta-ja-terveys/terveys/ruusufinni-miten-paasta-eroon-nappyloista-ja-punaiseksi-lehahtamisesta
# 1a F i #
Ohuet ja suorat, hyvin "pohjoismaiset" hiukset.
Lempimuotoilutuote: Label.m:n Texturizing Volume Spray + hiuspuuteri (Redken).

Poissa Anki

• HAIRahtanut
« Vastaus #71 : 10.05.15 - klo:17:24 »
Mulla on pysynyt alkuvuoden jälkeen iho hyvin kurissa. Käytin kuurina jonkun 1-2kk tuota Rosazolia ja se rauhoitti kyllä ihon hyvin. Kahtena edellisenä vuonna on tosiaan ollut näihin aikoihin vuodesta ihan karseimmillaan, mutta nyt tilanne on hyvä ja enimmillään pari pientä näppyä tossa suupielessä  :).

Avenen rasvan rinnalla olen nyt käyttänyt päivisin LaRoche Posayn Rosaliac UV richeä. Pitää kosteuden iholla ehkä vähän tuota aiemmin mainostamanani Avenea paremmin ja toimii jotenkin paremmin mineraalimeikin alla. Putsarikin mulla on nyt tuota Rosaliac -sarjaa eli Micellaire -puhdistusgeeli. Siitäkin olen tykännyt! Tuosta Arbutinista, jonka kokeilun aloitin maaliskuussa, on vähän kaksijakoiset fiilikset; se tuntuu todella hyvin rauhoittavan punoitusta, mutta päivittäisessä käytössä epäilen että se saa mun ihon näppyilemään. Olenkin nyt sitten laittanut sitä aina silloin tällöin iltaisin voiteen alle, mutta en ihan päivittäin.

Mä olen kanssa lueskellut netistä ruusufinnikokemuksia ja ohjeita, ainakin osa noista linkeistä on tuttuja. Uskon, että ruoka vaikuttaa, mutta ainakin mulla suurin vaikutus tuntuu olevan ihonhoidolla ja sen tärkein pointti on hellävaraisuus.

Poissa loko

• Haiven
  • *
« Vastaus #72 : 10.05.15 - klo:22:17 »
mua ainaskin kiinnostais kovasti tuo juice beautyn seerumi  :) onko kellään kokemuksia?

Poissa Iiris

• Tukkaguru
« Vastaus #73 : 29.07.15 - klo:13:12 »
Yllä olevien artikkeleiden (erityisesti tämä: http://katjakokko.com/tutkimus-rosacea-ihon-hoito-luonnonkosmetiikalla-osa-2/ ) inspiroimana tartuin Naturelle.fi-verkkokaupan tarjoukseen ja tilasin 20%:n alennuksella Suki-sarjan kasvoveden ja kosteusvoiteen. Nyt viikon jälkeen näppylät ovat kadonneet ja iho ihanassa kunnossa! Tekijöitä voi toki olla muitakin, mutta olen tämän perusteella iloinen ja harkitsen vielä tuon Juice Beautyn seerumin tilaamista, sillä alennus (kesä20) on voimassa tämän kuun loppuun, mikä muillekin vinkiksi!
# 1a F i #
Ohuet ja suorat, hyvin "pohjoismaiset" hiukset.
Lempimuotoilutuote: Label.m:n Texturizing Volume Spray + hiuspuuteri (Redken).

Poissa pippuri

• Hiushörhö
« Vastaus #74 : 30.10.15 - klo:09:59 »
Minulla auttaa ruusufinniin parhaiten sinkkipasta. Laitan sitä aina saunomisen jälkeen,puhdistetulle iholle yöksi ja aamulla iho on taas silminnähden parempi. Sitä saa apteekista ilman reseptiä.
2aFii