Kirjoittaja Aihe: Kynsien huolto/hoitoketju  (Luettu 353162 kertaa)

Poissa Ego

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
Kynsien huolto/hoitoketju
« : 31.10.06 - klo:18:14 »
Nyt kun olen töitä etsimässä tekisi mieli investoida jonkinlaiseen kotimanikyyrisettiin... mutta ilman niitä lakkoja kun en oikein sellasia käytä... eli ihan vaan kynnen kiillotuksi,öljyämisiä, viilailuja ja kynsinauhan hoitamisia ajattelin. Onkos joku lähiaikoina ostanut, mistäs niitä ylipäätään voisi löytää kun ei minulla silmään ole osunut... ja ovatko kovin hinnakkaita?

Tai mikä etten voisi joskus johonkin erikoistilanteeseen lakkaakin käyttää... mutta nykyään olen hiukan kemikaalipelkoiseksi tullut (luettuani esim. Skin deep yms. sivustoja, WWF:n tutkimuksista joiden mukaan länsimaisten ihmisten veri sisältää niin monia teollisia kemikaaleja jne... joten ehkä Body shopin tai muiden lakkoja mieluiten käyttelisin... tai en tiedä onko niidenkemikaalitkaan niin testattuja...) Ja ne poistoaineet ilmeisesti ainakin aika myrkkyä ovat...

Niin ja tietysti käyttökommentteja!  :)

Viesti yhdistetty kynsien huolto/hoitoketjuun. -Hunis
« Viimeksi muokattu: 16.11.07 - klo:16:04 kirjoittanut Hunajapupu »
Hiukset: luonnonkihara hieno, kuiva hius, oma väri maantienvaalea, tällä hetkellä raidoitettu eri vaalean sävyillä. Pituus leukaan asti. Kuiva päänahka...

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • "...As Your Flesh Rots"
Vs: Kynsien huolto/hoitoketju
« Vastaus #1 : 22.11.06 - klo:00:27 »
Elikäs päätinpä aloittaa tämmöisen. Tähän ketjuun kokemuksia kynsienhoidoista, eri tuotteista, lakoista jne.
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset melkein alaselkään. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos

Poissa Iida

• HAIRahtanut
« Vastaus #2 : 29.11.06 - klo:13:42 »
Minä olen syönyt kynsiäni koko pienen ikäni ja nyt olen onnistunut kynsilakan avulla pääsemään tuosta tavasta irti. Kynsilakkaa en iljennyt syödä.. ::) Nyt kynnet on jopa olleet niin pitkät, että ne on joutunut leikkaamaan mikä on mulle ihan uusi juttu!

Nyt on kumminkin niin, että vaikka mieli tekisi käyttää kivan värisiä lakkoja, niin ei jotenkin kehtaa käyttää. Pureskeltuja kynsiä on kumminkin tietyissä tilanteissa oppinut "piilottelemaan". On jäänyt siitä vähän sellainen olo, että minä olen se, jolla on rumat kynnet. :(

Lisäksi se on kurjaa, että kun on syönyt kynsiä kauan se piste jossa kynsi alkaa irtoamaan kynsipediltä (ei mitään hajua miksi tuota sanotaan) on jotenkin karannut kauemmas. Siis kynsien sormessa kiinni oleva osa on lyhentynyt huomattavasti. Se ei varmaankaan ikinä palaudu. Näyttää tyhmältä, eikä sitä varmaan pysty oikein piilottamaan, kuin hyvin tummalla lakalla..

Poissa Minni

• HAIRahtanut
« Vastaus #3 : 29.11.06 - klo:21:34 »

Lisäksi se on kurjaa, että kun on syönyt kynsiä kauan se piste jossa kynsi alkaa irtoamaan kynsipediltä (ei mitään hajua miksi tuota sanotaan) on jotenkin karannut kauemmas. Siis kynsien sormessa kiinni oleva osa on lyhentynyt huomattavasti. Se ei varmaankaan ikinä palaudu. Näyttää tyhmältä, eikä sitä varmaan pysty oikein piilottamaan, kuin hyvin tummalla lakalla..

Mulla oli tuo sama ongelma rakennekynsien jälkeen, ja ja vahvat kynnenkovettajat eivät ainakaan auttaneet asiaa. :-\ Jos yhtään lohduttaa niin parissa-kolmessa vuodessa mun kynnet palautuivat normaaleiksi. :) Yhdellä kaverillani oli myös sama ongelma, ja hänelläkin muutamassa vuodessa kynnet normalisoituivat.

Poissa calypso

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
  • iHerb alekoodi: TUN470 (-10$ ensitilauksesta!)
    • Haista Ite!
« Vastaus #4 : 01.12.06 - klo:04:48 »
^^ Kyllä ne palautuu, ainakin luulisin  :)  Minulla on sellainen tilanne että kun on ollut vuosia pitkät kynnet niin kynnen alta näkyy sitä missä kynsi on kiinni jo jonkun verran. Mitenhän sitä kuvailisi. No jos joku kynsi vaikka katkeaa ihan lyhyeksi (sormenpään kohdalta poikki) niin sieltä alta tulee sellaista kynnen ja ihon välimallia jota on vaikea leikata koska se sattuu mutta näyttää niin rumalta että pakko se on lyhentää  :-X  Ihan joka kynnen alta tuota ei nyt pilkota, johtuisikohan siitä että ei ole kovin kauaa kun melkein kaikki kynteni napsahtelivat poikki melko lyhyeksi..
http://haistaite.com/- Tuoksublogi
Juurikasvu on nyt rekisteröity yhdistys ja liittymällä yhdistyksen jäseneksi voi tukea Juurikasvun toimintaa. Lisätietoa

Poissa Mustikka

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
« Vastaus #5 : 02.12.06 - klo:12:11 »
Mieki ruukasin pureskella kynsiäni ahkerasti, mutta jokin kaunis kerta mulla oli päässyt kynnet vähän kasvamaan ja huomasin, että nehän näyttää tosi upeilta, kun ne on vähän pidemmät. Kynsien kasvatuksen aloitin yksi kynsi kerrallaan. Ei kovin fiksun näköistä, mutta en olisi muuten onnistunut olemaan pureskelematta.

Kasvatin sellaiset yli kahden sentin kynnet. En raskinut purra niin kauniita kynsiä, joten loppuihan se pureskelu. Mutta jostain syystä ne kaikki hiljalleen vain katkeili ja katkeili enemmän enkä ole enää pystynyt kasvattamaan niin pitkiä kynsiä. :( Aina on useampi kynsi poikki tai repeämässä. En tajua mistä johtuu. Ruokavaliokin on korkeintaan vain parantunut.
Sen olen huomannut, että mitä lyhyempi kynsi sitä herkemmin pureskelen sitä. Sen vuoksi kynnen kasvaminen muiden mittaan asti ottaa aikansa, koska ehdin purra sen poikki useampaan otteeseen ennen kuin saan taas lopetettua. Varmaan siitä johtuu tuo katkeilu. Pitäisi taas kasvattaa pidemmät kynnet.

Muista pitkistä kynsistä huolimatta peukalon kynnet pysyi pureskeltuina. En vain pystynyt lopettamaan kokonaan. :-\ Vasta tänävuonna otin itseäni niskasta kinni ja päätin, että kynnet ne on peukaloissakin oltava! Hitaasti, mutta varmasti ne kasvavat..

Välissä tulee pureskeltua kynsiä. Tai siis en pure niitä, mutta pidän ja hinkkaan hampaiden välissä. Siitä syystä kynsien pinta kuluu ja ne katkeilee herkemmin.

Kun kasvatan kynsiä, niin huomaan ihan selvästi kuinka tuo "kynspeti" kynnen alla pitenee kynnen kasvaessa. Ja kun kynsi katkeaa, kynsipeti vetäytyy taaksepäin. Se tekeekin kynnen katkeamisesta kivuliasta ja kynnen alus voi olla kipeänä monta päivää.
Roses are red, Violets are blue. Some poems rhyme But this one doesn’t

Poissa Ice

• Tukkaguru
  • Think fast, look alive
« Vastaus #6 : 02.12.06 - klo:14:28 »
minä lopetin kaks vuotta sitten ensimmäisen kerran puremisen. Jonka aloitin about kun opin puremaan ::) ihan vaan ajattelin kokeilla, ja kyllähän ne sieltä kasvoi. Samoin kynsi on normalisoitunut ulkonäöltään ja rakenteeltaan
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.

Poissa RockQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #7 : 06.12.06 - klo:18:49 »
Mikä on teidän mielestä paras kynsilakanpoistoaine? Itsellä käytössä nyt kotimainen Divello, ja se on ihan jees. Jotenkin kuitenkin mielummin käyttäisin asetonitonta.. Yksi moinen on se Miramen, ja pelitti sekin muistaakseni ihan hyvin.
Kerrostettu kihartuva hennapolkka
www.siameselipstick.com

Poissa EVS

• HAIRahtanut
« Vastaus #8 : 06.12.06 - klo:19:37 »
^Tykkään Trindin poistoaineesta. Liuottaa kynsilakat nopeammin ja paremmin kuin monet asetonilliset ja on asetonittomista edullisemmasta päästä. Tuota saa edullisimmin Sokokselta, siellä vissiin 4,90, kun jossain cittareissa tai Anttiloissa hinta on lähemmäs 7 euroa.
1a F ii

Poissa Aquatar

• Tukkaguru
« Vastaus #9 : 07.12.06 - klo:23:46 »
Mulla poistoaineena Maybellinen vihreä, se on ihan hyvää ja asetonitontakin.

Huollan kynsiäni noin kerran viikossa, viilaan hiukan pituutta (n. 5mm on mulle sopiva pituus jossa pyrin pysyttelemään) ja jos on kupruja tai niitä pystyviivoja viilaan myös "taikaviilalla" eli tasoitan kynnen pinnan. Se oikeesti toimii jos haluaa kynsilakkaan lisää pysyvyyttä. Sileään pintaan tarttuu paremmin kuin uraiseen.
Värilakkaa 1-3 kerrosta riippuu väristä, sitten kovettavaa (tällä hetkellä käytössä Lumenen, mutta en ole löytänyt suosikkia useista kokeiluista huolimatta) ja Rimmelin pikakuivattajaa -> on muuten uskomattoman hyvä hinta/laatusuhde tuossa. Ei tule lommon lommoa vaikka vähän unohtaisikin lakanneensa juuri kynnet :)

Muuten se Lumenen ns. one touch brush on kyllä ihan silkkaa huuhaata, ei riitä one touch vaan ihan normaalisti pitää sivellä mun kynsille ainakin..

Oon kyllä suunnitellut tilaavani Opin lakkoja netistä, laadukkaita ilmeisesti. Onko kellään kestosta kokemuksia?

Poissa MerGirl

• Tukkaguru
  • Glittering around.
« Vastaus #10 : 22.12.06 - klo:14:23 »
Mulla pysyy kynsilakat yleisesti aika huonosti, mutta jostain syystä OPIn Lincoln Park after Dark on pitänyt pintansa lohkeilematta kolmattakin päivää vaikka se on todella tummakin.
“Driver picks the music, shotgun shuts his cake hole.”

Poissa Sheppa

• Tukkaguru
« Vastaus #11 : 22.12.06 - klo:15:01 »
^Tykkään Trindin poistoaineesta. Liuottaa kynsilakat nopeammin ja paremmin kuin monet asetonilliset ja on asetonittomista edullisemmasta päästä. Tuota saa edullisimmin Sokokselta, siellä vissiin 4,90, kun jossain cittareissa tai Anttiloissa hinta on lähemmäs 7 euroa.

Jännä juttu että myös Mavalan Ridge Filler kynnen pinnan tasoittaja oli Sokoksella vain 5,70 kun taas Citymarketissa 7,30! Varta vasten katselin Cittarista josko löytyisi halvemmalla. Sokkarilta sit tietysti ostin sen tyytyväisenä. Toi muuten tekee nätin, luonnollisen pinnan kynteen. Mun uusi suosikkini :)
1b F ii.
Lemppareita Joicon k-pak -sarja, Tigi O&H ha, Brunette Goddess sh ja ha, L'Anza Hair Repair-sarja, Dry Hair Moisture treatment ja Healing Moisture Kukui Nut ha. Tukan pituus vajaa bsl. Väritys n. 10/11-tasoinen tuhkanvaalea.

Poissa Mella

• Tukkaguru
  • Butterfly effect
« Vastaus #12 : 22.12.06 - klo:15:57 »
Minä tykkään Cutexin lakanpoistoaineesta: liuottaa lakan helposti eikä voimakkainkaan lakka leviä pikin sormenpäitä.

Hoidan kynsiäni seuraavasti: lakkaan kerran viikossa, viilaan kun on tarvetta ja teen neljän viikon välein täydellisen pedikyyrin itselleni kynsinauhankuorijoineen kaikkineen. Tykkään ihan hirveästi ostella kaikkia mahdollisia tuotteita mitä kynsien hoitoon nyt on keksittykään, omien kynsieni tarpeiden mukaan tosin.
( ^^)_且~~ Green tea, Anyone?

Ensin opettele tuntemaan itsesi: ja sen jälkeen kaunistaudu sen mukaisesta -Epiktetos-

Poissa suhina

• HAIRahtanut
« Vastaus #13 : 22.12.06 - klo:20:54 »
Ostin kynsien liuskoittumiseen Opin Nail Envyä ja se tuntuu tosiaan toimivan  :) Olen kokeillut Trindin ja Mavalan tuotteen kyseiseen ongelmaan, ilman tulosta.

Poissa Cassandra

• Haiven
  • *
« Vastaus #14 : 22.12.06 - klo:23:05 »
Mulla on myöskin pelkästään positiivista palautetta Opin Nail Envystä, se on ollut nyt 2 viikkoa käytössä ja kynsien kunto on parantunut huomattavasti. Töissä kynnet joutuvat tosi koville ja ne liuskoittuvat helposti, mutta tämän 2 viikkoisen aikana mitään ongelmia ei ole esiintynyt. Ihmiset ovat kyselleet "ihmelakan" perään koska kynnet ovat hurjan kiiltävät ja näyttävät kuulemma rakenne- taikka geelikynsille  ;D

Tätä on pakko saada lisää!  :-*