Kirjoittaja Aihe: Kynsien huolto/hoitoketju  (Luettu 353367 kertaa)

Poissa Kosmetiikkakissa

• HAIRahtanut
Vs: Kynsien huolto/hoitoketju
« Vastaus #1005 : 27.09.11 - klo:22:01 »
Mä olen alkanut käyttää käsien ja kynsinauhojen tehohoitona ureaa sisältävää voidetta.

Sama täällä, toimii todella hyvin. Käytän yleensä just noita jalkavoiteita kanssa, joissa on runsaasti ureaa. Esim. Eucerinin jalkavoide on tosi hyvä tähän tarkoitukseen.

Poissa Gekko

• HAIRahtanut
« Vastaus #1006 : 27.09.11 - klo:22:08 »
Tuo Lemony Flutter kuulostaa hyvältä, mutta en jaksa toistaiseksi käydä tilailemaan. Kynsinauhat minulla onkin hyvässä kunnossa ja pysyvätkin ihan sillä, että välillä vilauttaa käsivoidepurkkia, mutta itse kynnet kuivuvat ja kerrokset irtoilevat toisistaan. Tänään läträsin kookosöljyllä ja laitoin Dependin Nail Serumia myös ennen kuin lakkasin kynnet uudelleen. En tiedä vielä mitä se tekee, mutta imeytyi ainakin. Eilen ja tänään ei ole lohjennut yhtään uutta palasta kynsistä, pidän tätä lievästi rohkaisevana merkkinä.
Hennatut häntäluumittaiset hiukset 1b M ii.

Poissa sonjis

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1007 : 27.09.11 - klo:23:09 »
Tuo Lemony Flutter kuulostaa hyvältä, mutta en jaksa toistaiseksi käydä tilailemaan. Kynsinauhat minulla onkin hyvässä kunnossa ja pysyvätkin ihan sillä, että välillä vilauttaa käsivoidepurkkia, mutta itse kynnet kuivuvat ja kerrokset irtoilevat toisistaan. Tänään läträsin kookosöljyllä ja laitoin Dependin Nail Serumia myös ennen kuin lakkasin kynnet uudelleen. En tiedä vielä mitä se tekee, mutta imeytyi ainakin. Eilen ja tänään ei ole lohjennut yhtään uutta palasta kynsistä, pidän tätä lievästi rohkaisevana merkkinä.

Ymmärrän tuskasi. Mä luulen kokeilleeni kaikki markkinoilla olevat liuskoittumista/ lohkeilua estävät tökötit ja ainoa joka on toiminut on Nail Tek Hydration therapy II. Kuuluisa Nail Envy vain kuivatti mun kynsiä entisestään. Nyt oon kuitenkin koukussa siihen Nail Tekin tuotteeseen: jos lopetan sen käytön yli viikoksi, kynnet menee samanlaisiksi kuiviksi ja hajoileviksi koppuroiksi kuin aina ennenkin. Nyt yritän päästä eroon hoitolakkakierteestä syömällä biotiinia, vehnänalkioöljyä, d-vitamiinia ja sinkkiä. Saa nähdä miten käy.

Käsittämätöntä, miten mulla voi olla luonnostaan niin huonot ja hauraat kynnet, vaikka hiukset ja luusto on tosi vahvat.
2b/c-3a/b olosuhteista, muotoilusta ym riippuen, M ii, medium/high porosity, värjäämätön
- kuiva, kuriton, pörröisyyteen taipuvainen luonnonkihara
- tavoitteena kosteutetut, silkkiset, sileät, pehmeät, raskaasti laskeutuvat ja hoidetut hiukset, vähemmän volyymia

ensitilaajan iHerb-koodi: OTE827

Poissa siili

• Tukkaguru
« Vastaus #1008 : 27.09.11 - klo:23:42 »
Nyt oon kuitenkin koukussa siihen Nail Tekin tuotteeseen: jos lopetan sen käytön yli viikoksi, kynnet menee samanlaisiksi kuiviksi ja hajoileviksi koppuroiksi kuin aina ennenkin.

Mulla on tää sama, karu paluu entiseen liuskottuvuuteen ja pehmeisiin katkeileviin kynsiin tapahtuu heti jos luistan hoitorutiineistani. Toisaalta lakkaan kynsiä jatkuvasti, joten käytän tyytyväisenä NailTek IH II:sta alus- ja päällyslakkana, enkä edes siis koeta päästä siitä eroon. OPI Avoplex kynsiöljyä mä laitan kynsinauhoille ja kärkien alle joka ilta. Käsirasvana The Body Shopin hamppukäsirasva.

Noi on ollu mulle parhaat tuotteet. En oikein usko että kynsiä voi kosteuttaa liikaa. Ne varmaan vaan imee sen minkä on imeäkseen ja loppu menee "hukkaan"? Luulis et on sama millä öljyllä sitä kynsiään ja kynsinauhojaan holvaa, mutta kyllä toi kallis OPI vaan tuntuu toimivan ainakin itselläni parhaiten. Onneks sitäkin saa tilattua ihmeellisestä internetistä vähän stockan hintoja halvemmalla.

Poissa Gekko

• HAIRahtanut
« Vastaus #1009 : 03.10.11 - klo:21:00 »
Eilen kun vaihdoin kynsilakkoja näytti uhkaavasti siltä, että ennestäänkin nysästä oikeasta etusormesta olisi halunnut lohjeta kynnestä pala pois. Mulkoilin sitä niin rumasti kuin osasin, jotta se ei uskaltaisi tehdä mitään niin ilkeää. Päällimmäinen kerros alkoi reunasta repsottaa hiukan ja sen olisi varmaan saanut irti jos olisi yrittänyt. Yritin vähän tasoittaa kiillotusviilalla ja sitten öljyä ja Dependin Nail Serumia. En tiedä imikö kynsi kosteutta ja sen takia jotenkin turposi tai jotain, mutta halkeama hävisi. :o Kyllähän se siellä jossain tietysti on odottamassa otollista hetkeä, mutta akuutein vaaratilanne meni ohi ja tänään lakkojen alla kynsi näyttäisi olevan edelleen täysin kasassa. En valita kyllä, mutta kai tuo jossain vaiheessa hajoaa. Ostin kynsiliimaa.

Kosteutta, kosteutta ja kosteutta, sitä nämä näyttävät olevan vailla. En ymmärrä, minulla oli tosi hyvät ja nopeasti kasvavat kynnet oikeastaan koko ikäni (sen jälkeen kun lakkasin pureskelemasta niitä) mutta viime syksynä eli vuosi sitten kynnet alkoivat mennä kauheaan kuntoon ja liuskoittuivat ja murenivat. Ja kasvukin tuntuu olevan nykyään paljon hitaampaa! Eikä mikään ole muuttunut, paitsi se, että olen alkanut syödä entistä terveellisemmin ja myös vitamiineihin kiinnittänyt huomiota. Tänään ostin vielä sinkkiä, mutta en usko senkään auttavan. Kunpa tietäisin, mistä tämä johtuu, koska minulle tämä ei ole yhtään luontainen asiantila.

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #1010 : 04.10.11 - klo:18:44 »
Mie olen silotus- ja kiillotusviilojen suurkuluttaja ja etsin koko ajan jotain edullista, kestävää ja hyvän kiillon antavaa kiillotusviilaa ja ostin Ebaysta kiillotusviiloja ihan kokeillakseni ovatko hintansa väärtejä. Ostamani kiillotusviilat saapuivat tänään ja ainakin ensimmäisen käyttökerran jälkeen olen ihan myyty. Viilan tekemä kiilto kynsille on todella mahtava :-* . Vielä en osaa sanoa kuinka kauan yksi viila jaksaa kynsiä kiillottaa, kun kaikissa muissa viiloissa aina juuri tuo kiillotusominaisuus katoaa viilan käyttökertojen myötä.

Poissa Gekko

• HAIRahtanut
« Vastaus #1011 : 04.10.11 - klo:21:41 »
Aloin oikeasti ajatella kynsiäni sen jälkeen, kun edellisessä viestissä totesin, ettei tällaiset hauraat kynnet ole minulle yhtään luonnollinen asiantila. Yhdistettynä vielä siihen, etteivät nämä tunnu kasvavan vaikka miten mätän biotiinia ja kaikkea minkä pitäisi tehdä hyvää. Poistin tänään taas lakat eikä kynnet ole kasvaneet reilussa viikossa yhtään! Muistan ajan, jolloin niitä piti lyhentää kolmen päivän välein, kun alkoivat käydä häiritseviksi, silloin pidin vielä lyhyitä kynsiä. Kynnet olivat myös todella kestävät. Nyt nämä eivät pitene sitten millään ja murenevat sormiin. Itku tulee.

Poistin nuo lakat, koska olen huomenna menossa lääkäriin (ihan muiden asioiden takia) ja haluan näyttää näitä. Olen alkanut epäillä kilpirauhasen vajaatoimintaa ja vastasin äsken itsekseni netistä naaraamaani kyselyyn, jossa mainittiin että kymmenellä oireella asia kannattaisi tutkia tarkemmin. Gekko veti bingossa 15 pistettä. Otan myös nuo printit mukaan. Josko saisi edes lähetteen kokeeseen. En keksi mitään muuta syytä tällaiseen muutokseen. Olen ihan epätoivoinen, kun hellästä huolehtimisesta huolimatta kynsistä ei vaan saa kauniita. Tietysti tuo on surkeassa olossa vain yksi pikkutekijä, mutta minulle tärkeä.

Miten nopeasti teidän kyntenne kasvavat? Jotkut sanovat, että nopeasti. Miten nopeasti tarkalleen, paljonko tulee mittaa viikossa, kuukaudessa? Olisi kiintoisaa tehdä vähän vertailua, mutta minusta tämä tahti ei ole terve.

Poissa malic

• HAIRahtanut
« Vastaus #1012 : 05.10.11 - klo:08:42 »
Vielä en osaa sanoa kuinka kauan yksi viila jaksaa kynsiä kiillottaa, kun kaikissa muissa viiloissa aina juuri tuo kiillotusominaisuus katoaa viilan käyttökertojen myötä.
Niinpä! Sitten niissä monitoimiviiloissa bufferiominaisuus voi olla hyvä, mutta kiillotus on sitten ihan huono. Hämmentävin oli The Body Shopin viila, siinä sekä bufferi että kiillotus olivat hyviä - ensimmäisen kerran... Jatkossa sai taistella, että edes bufferi toimi.
1bMii. Ehkä joskus tiedän mitä tahdon hiuksieni kanssa tehdä, siihen saakka kasvattelua.

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #1013 : 10.10.11 - klo:10:46 »
Hyviä buffereita on tosiaan hankala löytää.
Olen itse ihastunut Nevo-sarjan bufferiin, joka on mielestäni ihan ykkönen:

http://nevo-spa.com/en/eshop/nails-care/nail-buffer--19.html

Tässä se kiillotusominaisuus säilyy aika pitkään, toki käyttökertojen myötä heikkenee. Kyllähän näitä kuluu...

Poissa Gekko

• HAIRahtanut
« Vastaus #1014 : 10.10.11 - klo:18:50 »
Lohkeilee-eee...  :'( Argh, mitä minä näiden kanssa oikein teen. Ja tietysti piti sitten taas lohjeta juuri siitä lyhimmästä kynnestä. Yritän säästää sitä kaikin mahdollisin keinoin mutta nämä hapertuu sormiin. Ei paljon naurata.

Perjantaina verikokeeseen, onkohan minulla silloin enää ainuttakaan kynttä sormissa.

Poissa zeldu

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1015 : 11.10.11 - klo:16:52 »
Mä liputan E-vitamiinikapseleiden puolesta. Mulla on nyt ollut varmaan kolmisen kuukautta tajuttoman pitkät kynnet, eikä mene sitten millään katki. Oon huljuttanut käsiäni desinfiointiaineessa, tehnyt puutöitä ja vaikka mitä. Silti ne vaan pysyy ja pysyy. "Syylliseksi" oon löytänyt nuo vitskukapselit  8)

Mulla ei oo tosiaan ikinä pysynyt näin kauaa pitkänä kynnet, aina on joku lähtenyt sivusta katki pikkuhiljaa.
1a F ii, HL

Poissa Liane

• Hiushörhö
« Vastaus #1016 : 13.10.11 - klo:23:58 »
Voi huoh. Olen tainnut pilata kynteni lopullisesti kynsienpureskelulla, jonka takia kynsissä on lyhyt kynsipeti ja valkoinen osa epätasainen :( Ei hirveästi kannusta kasvattamaan näitä, kun kynnet lohkeilevat niin helposti. Ja tietysti tuo irtonainen osa kerää kaikenlaista kakkaa alleen, jolloin niitä on pakko kaivella jatkuvasti.

Eivätkä nämä kai koskaan enää kasva normaalisti, kerran olin nimittäin vuoden pureskelematta, eivätkä nämä siitä oikein miksikään muuttuneet. Tyhmä mikä tyhmä. >:(

Poissa leeinsane

• HAIRahtanut
« Vastaus #1017 : 14.10.11 - klo:17:28 »
Kyllä mulla ainakin kynsipeti alkaa kasvaa takaisin kynteen kiinni sillon kun on rekennekynnet tai itse kasvattelen pitemmän. Koita kasvattaa vaan. Tai sitten sun se kynnen kasvukohta on jo vioittunut niin ettei se enää tuota ehjää kynttä.

Poissa Liane

• Hiushörhö
« Vastaus #1018 : 14.10.11 - klo:21:54 »
^ Yritän nyt vielä kerran saada noita kuntoon siten, etten koske tuonne kynnen alle lainkaan. Tajusin nimittäin, että vaikken kynsiä pureskellutkaan niin tuli noita kynnenalusia silti kaiveltua aika paljon, mikä varmaan esti viimeisenkin uudelleenkiinnittymisen mahdollisuuden.

Pureskelin kynsien lisäksi kyllä sitä ihoakin aika paljon, joten sinänsä aika huonot mahdollisuudet. Mutta katsellaan nyt, ehkä sitä voisi edes jonkinlaista edistystä tapahtua.

Poissa leeinsane

• HAIRahtanut
« Vastaus #1019 : 14.10.11 - klo:22:22 »
Mähän oon kynsien repijä itse ja pienenä se alko mulla siitä kun en tykänny siitä kun kynnenaluset puhdistettiin joten aloin repimään ne niin lyhyeksi ettei alle päässyt mitään. Mutta kun tosiaan antaa niiden alusien olla rauhassa, niin parissa viikossa ne jo alkaa kasvaa kiinni.