Aloin oikeasti ajatella kynsiäni sen jälkeen, kun edellisessä viestissä totesin, ettei tällaiset hauraat kynnet ole minulle yhtään luonnollinen asiantila. Yhdistettynä vielä siihen, etteivät nämä tunnu kasvavan vaikka miten mätän biotiinia ja kaikkea minkä pitäisi tehdä hyvää. Poistin tänään taas lakat eikä kynnet ole kasvaneet reilussa viikossa yhtään! Muistan ajan, jolloin niitä piti lyhentää kolmen päivän välein, kun alkoivat käydä häiritseviksi, silloin pidin vielä lyhyitä kynsiä. Kynnet olivat myös todella kestävät. Nyt nämä eivät pitene sitten millään ja murenevat sormiin. Itku tulee.
Poistin nuo lakat, koska olen huomenna menossa lääkäriin (ihan muiden asioiden takia) ja haluan näyttää näitä. Olen alkanut epäillä kilpirauhasen vajaatoimintaa ja vastasin äsken itsekseni netistä naaraamaani kyselyyn, jossa mainittiin että kymmenellä oireella asia kannattaisi tutkia tarkemmin. Gekko veti bingossa 15 pistettä. Otan myös nuo printit mukaan. Josko saisi edes lähetteen kokeeseen. En keksi mitään muuta syytä tällaiseen muutokseen. Olen ihan epätoivoinen, kun hellästä huolehtimisesta huolimatta kynsistä ei vaan saa kauniita. Tietysti tuo on surkeassa olossa vain yksi pikkutekijä, mutta minulle tärkeä.
Miten nopeasti teidän kyntenne kasvavat? Jotkut sanovat, että nopeasti. Miten nopeasti tarkalleen, paljonko tulee mittaa viikossa, kuukaudessa? Olisi kiintoisaa tehdä vähän vertailua, mutta minusta tämä tahti ei ole terve.