Kirjoittaja Aihe: Kynsien huolto/hoitoketju  (Luettu 353353 kertaa)

Poissa Mai

• HAIRahtanut
  • Piikikäs hentokeijukorento
Vs: Kynsien huolto/hoitoketju
« Vastaus #1020 : 14.10.11 - klo:22:36 »
Mä pureskelin kynsiäni joskus pienenä, mutta se tapa sitten jäi, lopetin kuin seinään ei-mistään-erityisestä syystä. Tuo tapa ei ainakaan ole vahingoittanut kynsiäni, kasvuvauhti on aina ollut älyttömän nopea ja kynnet on vahvat ja kauniit eikä liuskoitu. Pidän pitkistä kynsistä, eli en niitä koskaan leikkele vaan viilailen muotoonsa. Ainoa scheisse vaan, että kun minulta päättää kynsi katketa, niin se ei tapahdu kynnen "pituudesta" vaan kynsi repeää ihoa myöten todella kivuliaasti mutta niin, ettei sitä voi leikatakaan. Sitten pitää vain odotella että kynsi kasvaa sen verran irti ihosta että sen voi leikata kokonaan pois (ja muidenkin sormien kynnet sitten tietty myös).
Joku joskus arveli että kynteni ovat niin hyvät kun pidän niissä koko ajan lakkaa päällä, ettei kosteus pääse ollenkaan haihtumaan pois. Tiedä sitten mistä johtuu, mutta hyvät ovat yhtä kaikki. :)
1a F ii, mustat vajaa BSL-pituiset hiukset, oma väri platinablondi. Turhamainen vaate-, meikki- hius- ja lävistysfriikki.
Stay punk, stay free!

Poissa Gekko

• HAIRahtanut
« Vastaus #1021 : 21.10.11 - klo:18:28 »
Perjantaina verikokeeseen, onkohan minulla silloin enää ainuttakaan kynttä sormissa.

Viime viikolla kävin ja kyllähän nuo kynnet tähän mennessä ovat ehtineet lohkeilla enemmän kuin hermoni sietävät. Sain kuitenkin thyroxin-reseptin ja toivon nyt todella paljon, että kynnet alkavat taas kasvaa niin kuin pitää kunhan arvot asettuvat. Muuta selitystä ei ole kun kaikki vitamiinipitoisuudet ja muut ovat kuulemma hyvät ja hoito samanlaista jolla muutama vuosi sitten sain kynnet kasvamaan upeiksi.

Ostin tuota mainittua Eucerin-jalkavoidetta ja toivon että siitä olisi kovettuviin kynsien vierustoihin apua. Minä en pureskele kynsiäni (enää) mutta revin niiden vierustoja etenkin pahassa stressissä ja kierre jää päälle. Revin kynsillä ja hampailla, miten vaan saa nahkaa irti. Nyt nämä ovat aika hyvässä kunnossa mutta reunat tuntuvat joissakin kynsissä kovilta ja se ennustaa että lipsahdan taas vanhaan harrastukseeni ellen saa niitä jotenkin pehmennettyä niin etteivät häiritse.

Kynsien pureskelijoille lohduksi: ystäväni pureskeli kynsiään pitkälle aikuisikään saakka, kunnes sai sen lopetettua, ja nykyisin hänellä on upeat pitkät kynnet. Kyllä ne hyvinkin voivat toipua.
Hennatut häntäluumittaiset hiukset 1b M ii.

Poissa RockQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #1022 : 24.10.11 - klo:17:17 »
Täällä ketjussa oli keskustelua noista Cuticle Remover-tuotteista enkä viitsinyt tehdä omaa ketjua. Eniten mua olisi kiinnostanut Nfu-Oh:n tuote, mutta sitä ei oikein saa mistään. Trindistä täällä oli huonoja kokemuksia. Feeluniquesta saisi Orlyn Cutique Cuticle & Stain Removeria, onko kenelläkään kokemuksia? Tai Mavalasta? Mun kynsinauhat käyttäytyy muuten ihan nätisti, mutta ne kasvaa kynnen pintaan kiinni monen millin leveydeltä. Kynsilakkaa nyt ei oo hyvä laittaa kynsinauhojen päälle, joten mieluusti siivoaisin ne pois. Pelkkä työntely jättää ne rumaksi rutuksi, ja ajattelin että tälläinen sulattelutuote vois olla hyvä.
Kerrostettu kihartuva hennapolkka
www.siameselipstick.com

Poissa malic

• HAIRahtanut
« Vastaus #1023 : 24.10.11 - klo:18:14 »
^Mulla on ollut Snowcrystalin geelimäinen tuote, se on sellaista vihreää mönjää. Ei tuoksu pahalta eikä mun mielestä kuivata kynsinauhoja juurikaan. Saa Kickseistä. Riittoisuudesta en osaa sanoa juurikaan, sillä tää on tahtonut jäädä käyttämättömäksi, mutta sen kerran kun laitan, niin tehoaa kyllä.
1bMii. Ehkä joskus tiedän mitä tahdon hiuksieni kanssa tehdä, siihen saakka kasvattelua.

Poissa kuku

• Tukkaguru
« Vastaus #1024 : 25.10.11 - klo:01:05 »
^ Orlysta olen lukenut paljon kehuja, oisko ollut Make Up Alleyn sivuilta...

malicin mainitsemaa Snowcrystalia olen kokeillut, se oli ihan hyvä, mutta mulla harvemmin kasvaa kynsinauhat reilusti kynnen päälle, eli en osaa kunnolla tuota arvostella. Suosittelen hankkimaan esim. Sokokselta semmosen "tikun" jonka päässä on kynsinauha"leikkuri" ja toisessa päässä kynsinauhojen joku taaksepäintyöntöväline. Tosi kätevä! Maksaa kolmisen euroa. :)
2a F ii – Iho: kuiva

Poissa RockQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #1025 : 28.10.11 - klo:10:49 »
^ Orlysta olen lukenut paljon kehuja, oisko ollut Make Up Alleyn sivuilta...

Suosittelen hankkimaan esim. Sokokselta semmosen "tikun" jonka päässä on kynsinauha"leikkuri" ja toisessa päässä kynsinauhojen joku taaksepäintyöntöväline. Tosi kätevä! Maksaa kolmisen euroa. :)
Juu tilasinkin sen Orlyn :) Täytyypä käydä tsekkaamassa toi kynsinauhaleikkuri. Mulla on sellasia perus appelsiininpuutikkuja, varmaan kokeilen ensin niillä miten pelittää.
Kerrostettu kihartuva hennapolkka
www.siameselipstick.com

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #1026 : 28.11.11 - klo:13:09 »
Mulla on tuo Mavalan Cuticle Remover, mutta mielestäni se on oikeastaan aika turhake. Käytän sitä nykyään vain varpaankynsien kynsinauhojen pehmentelyyn silloin tällöin. Sormiin en sitä viitsi enää pistää, kun tuntuu, että kynsinauhat kuivuvat entisestään noin järeästä aineesta.

Näissä aineissahan on se idea, että ne ovat todella voimakkaan emäksisiä, kuin lipeää. Aineen on annettava vaikuttaa kynsinauhoissa vain noin minuutti. Mun mielestä jo järkikin sanoo, että mikään noin voimakas aine ei voi olla hyväksi.

Paljon parempi keino on irrotella kynsinauhoja vaikka saunan jälkeen, kun iho on pehmeä. Eli hieroa niihin vaikka öljyä, ja sitten työnnellä appelsiinipuutikulla taakse varovasti. Lopuksi vielä öljyä tai Eucerinia, ja sukat/sormikkaat yöksi jalkaan/käsiin. Parempi näin!

Poissa bast

• Tukkaguru
« Vastaus #1027 : 10.12.11 - klo:18:38 »
Mikähän mättää kun viime talvena ja vielä kesällä mun kynnet kasvoi hurjaa vauhtia ja vahvoina, mutta syksyn myötä alkoivatkin lohkeilla ja nyt ne on pakko pitää ihan lyhyinä. Ehdin jo tykästyä pitkiin kynsiin ja nyt on ihan nysät.  :( Muuta en keksi kun, että viime talvena söin shindeles mineralien-jauhetta. Pitää kai aloittaa uudestaan ja katsoa mitä tapahtuu. Hiuksia varten tuon aineen ostin, mutta niille ei tapahtunut mitään. Voiko lisäravinteella olla noin hurja vaikutus vaikka ruokavalionkin pitäisi olla ihan ok?
Iherb ensitilaajan $5-10 alennus koodilla ITI977

Poissa Gekko

• HAIRahtanut
« Vastaus #1028 : 14.12.11 - klo:17:57 »
Pari kuukautta thyroxinia ja johan kasvaa taas kynnet. Ja minulla ei sitten muka ollut selkeää vajaatoimintaa, jaa ei vai? Kynteni eivät olet puoleentoista vuoteen olleet näin kelvollisessa kunnossa ja muutenkin olo on parempi.

Vähän on vielä liuskaa ihan pinnassa ja kärjissä, mutta ei lähellekään niin paljon kuin aikaisemmin. Mutta koko kyntenihän eivät ole vielä ehtineet uusiutua, eli kuivaa riittänee vielä vähäksi aikaa. Pidän kärkiä kasassa taikaviilalla ja mätkimällä kynsille Depend Nail Serumia aina kynsilakan vaihdon yhteydessä. Imeytyy ainakin hyvin ja tekee kynsistä pikkuisen taipuisammat, ei niin murenevat.

Jes. Olin jo vaipumassa täyteen epätoivoon näiden kanssa.
Hennatut häntäluumittaiset hiukset 1b M ii.

Poissa Mindela

• Tukkaguru
« Vastaus #1029 : 16.12.11 - klo:14:37 »
Suosittelen kyllä kaikille hauraskynsisille oman kynnen geelausta, koska se ratkaisee kaikki murheet kynsien suhteen  ;) Ei lohkeile tai liuskotu, kynnet pysyy koko ajan vahvoina ja sen pituisena kuin haluaa, kun koko ajan ei joudu yhden lohjenneen takia muita lyhentämään.

Ja erityisesti suosittelen sitä, että ostakaa omat geelausvälineet kotiin! Luonnonkynnen geelaus on todella helppo tehdä itse, siinä menee max.tuntia viilauksineen päivineen... ja se geelaus ei suinkaan tarkoita mitään paksua möhkylä kynttä, itselläni on tosi ohut geelaus kynsissä, tekee kynnet paksuiksi ja jämäköiksi mutta ei tee niistä luonnottomia könttejä. Näkee koko ajan mitä on tekemässä ja minkälainen lopputulos tulee olemaan. Saan ehkä itse jopa parempaa jälkeä aikaiseksi mitä olen saanut ammattilaisilla, koska olen tosi tarkka siitä että kynsi ei ole liian paksu. Pitää vaan muistaa hygienia koko ajan. Huollotkin voi tehdä aina silloin kun itse haluaa eikä kitkuttaa rumien kasvurajojen kanssa, ja noi maksaa kyllä itsensä hetkessä takaisin jos miettii että kävisi ammattilaisella laittamassa. Aluslakkaa ei tarvitse käyttää ja tuntuu että geelin päällä lakkakin pysyisi jotenkin paremmin. Geelattu kynsi on ilman lakkaakin aina siistimmän näköinen, ihan kuin siinä olisi kirkas lakka koko ajan päällä  :) Mainospuhe joo, mutta harmittaa kun en itse tajunnut tätä aiemmin.
« Viimeksi muokattu: 26.12.11 - klo:20:26 kirjoittanut Mindela »

Poissa leeinsane

• HAIRahtanut
« Vastaus #1030 : 16.12.11 - klo:16:21 »
^Toi ei muuten kaikilla ratkaise ongelmia. Jos todella liuskottuu pahasti, niin saattaahan se liuskottua sen geelauksen kanssakin. Ja sitäpaitsi noi kuivattaa ihan kamalasti kynttä, joten ei se ole mikään "suuri totuus". Itsellä ei pysynyt oman geelaus ollenkaan. Muotilla tehdyt geelit pysyi paremmin, koska se tulee kynnen "lopun" yli ja tekee sinne semmoisen "lukon". Mulla alkoi toi oman geelaus ilmoittua, kun sitä geeliä oli niin ohuelti ja sitten oma kynsi sen verran joustava siellä alla että ei pysynyt.

Hyvähän se tietty on että joillain auttaa ja ehdottomasti kannattaa kokeilla jos epäilee että saattas auttaa.

Poissa Mindela

• Tukkaguru
« Vastaus #1031 : 16.12.11 - klo:16:51 »
^ Joo en kyllä oikein tiedä miten pahasti kynnet voi liuskottua, kun itse en ole siitä juuri kärsinyt. Omat kynsiongelmani ovat olleet lähinnä kynsien pureskelu, lohkeilu ja siitä johtuva epätasainen pituus.

Noissa geeleissa on ilmeisesti aika paljon eroja ja kai se tekniikkakin ratkaisee. Itselläni ei koskaan ilmaantunut geelaukset, vaikka kerros on todella ohut ja omat kynteni on todella joustavat. Paksuus on samaa luokkaa kun olisi lakannut niitä pari kerrosta. Kynsi on napakka, mutta joustaa ihan inauksen. Olen käynyt laitattamassa ammattilaisella geelikynnet muistaakseni kahdeksan kertaa, yhdet niistä + nämä omat geelaukseni ovat pysynyt ilmaantumatta. Veikkaan siis, että omalle kynnelle sopivan geelin löytyminen vaikuttaa pysyvyyteen todella paljon. Monet geelaukset olivat sellaisia mitkä varoenkin menivät viikossa pilalle, ja luulin että kynnelläni ei vaan geelit yksinkertaisesti pysy.. Veikkaan että minulla on aiemmin ollut liian "joustavaa" geeliä, sillä se on ollut sellaista mistä pystyy jopa repimään kynneltä pois. Nämä nykyiset on sellaiset millä voi tehdä mitä vaan ja ei ilmaannu, geelit ei lohkeile eikä mitään. En tiedä voisiko se vaikuttaa geelien pysyvyyteen, että kynsinauhani on aina luonnostaan tosi hyvässä kunnossa? Nyt käytössäni on siis mimax.fistä ostetut merkittömät halpisgeelit jotka ostin kun kaveri niitä suositteli, ja olen kyllä ollut todella tyytyväinen.

Geelauksen poistettuahan oma kynsihän on sitten ohut ja kuiva, joten geelausta on kyllä pidettävä koko ajan. Geelien poiston jälkeen kynsi on niin joustava lerpuke, että siihen on pakko laittaa koko ajan jotain vahviketta ja sekään ei oikein riitä. Itse en kuitenkaan pidä sitä ongelmana, koska itse tehtäessä se on edullista ja geelauksen voi tehdä juuri silloin kun itsellä on aikaa - mitä teen usein öisin  ;D

Poissa leeinsane

• HAIRahtanut
« Vastaus #1032 : 18.12.11 - klo:13:54 »
Niin... Itse olen kokeillut varmaan lähemmäs kymmentä eri geelimerkkiä, kaikki ammattilaisilla laitettuja. Parhaiten pysyi yhden tietyn tekijän kynnet , mutta nissäkin oli se että mitä enemmän tuli huoltoja ja mitä kauemmin kynnet oli, sen lyhemmän aikaa ne pysyivät hyvin. Rasvailin käsiä ja öljyilin kynsinauhoja (jotka oli hyvässä kunnossa). Olen tosiaan myös kokeillut agryylejä, muttei nekään en paremmin pysyneet. En ole löytänyt sellaista "omaa tuotettani", mutta pointtihan tässä ei ollut ettei mulle käy,vaan siis ettei kaikille välttämättä auta.

Poissa Lauramainen

• HAIRahtanut
« Vastaus #1033 : 18.12.11 - klo:15:53 »
Joo on se semmosta kemiaa, ettei niistä vaan voi tietää. Sattumalta voi löytää jonkun merkin joka käy, kaikkien pienien tekijöiden summa. :D

Poissa maaju

• HAIRahtanut
« Vastaus #1034 : 20.12.11 - klo:11:52 »
Ja oikeanlainen preppaus on ihan ehdottomasti tärkein juttu. Mulle oli uus juttu, kun koulussa käytiin kynsiongelmia läpi, että kynsien liuskottumiseen voi olla syynä perintötekijätkin eli liima joka liimaa kynsilevyn kerrokset toisiinsa on perinnöllisesti heikkoa.

Toki moni unohtaa myös sen, että kynsiä pitäisi hoitaa myös kaikkien kynsimateriaalien kanssa eli mikään kynnen hoitokeino tai oikotie onneen kynsien geelaaminen tai kestolakkaukset ei ole. Ja tämä voi vaikuttaa myös kynsien pysyvyyteen.
my.oriflame.fi/kauneudellesi