Kirjoittaja Aihe: Kynsien huolto/hoitoketju  (Luettu 353223 kertaa)

Poissa Metalliapina

• HAIRahtanut
Vs: Kynsien huolto/hoitoketju
« Vastaus #1035 : 11.01.12 - klo:17:33 »
Onko kenelläkään kokemusta erilaisista lasiviiloista? Mulla on ikivanha body shopin lasiviila, joka on ihan ok, mutta se meni poikki.

Luin arvostelua muasta, ja ilmeisesti noilla viiloilla on oikeasti jotain eroa? Tällä hetkellä mietin joko nailtekin tai essien lasiviilaa.
It's just that in the Deep South, women learn at a young age that when the world is falling apart around you, it's time to take down the drapes and make a new dress

Poissa malic

• HAIRahtanut
« Vastaus #1036 : 11.01.12 - klo:18:47 »
Mulla on Trindin lasiviila. 20 euron hinta kieltämättä kirpaisi ensimmäisellä kerralla, mutta nyt en osaa olla ilman. Monessa lasiviilana mainostettavassa kynsiviilassa on ilmeisesti vain jokin lasijauhepinta, joka kuluu ja sen jälkeen viila on käyttökelvoton. Tuo Trind ei sellainen ole, oon jo useamman kerran tuon viilan ehtinyt käyttöaikana pestäkin eikä se oo muuttunut miksikään.

Teoriassa toi viila on ikuinen, mutta käytännössä lattialle tiputtaminen tms. taitaa tuhota tuon. Mun viilasta on kärjestä lohjennut pala niin, ettei se häiritse käyttöä, mutta mun silmää kyllä :D Lasiviilasta en kuitenkaan enää kynsienhoidossa luovu, mikään muu viila ei tunnu yhtä mukavalta käyttää. Trindin valitsin, koska se oli helposti saatavilla Sokokselta, nykyään taitaa saada muidenkin merkkien lasiviiloja ihan kaupasta ettei tarvi netistä tilailla.
1bMii. Ehkä joskus tiedän mitä tahdon hiuksieni kanssa tehdä, siihen saakka kasvattelua.

Poissa Gekko

• HAIRahtanut
« Vastaus #1037 : 13.01.12 - klo:15:25 »
Olen kuluttanut sileiksi muutaman halvan lasiviilan, hinta jotain vitosen luokkaa, merkkejä en muista. Näissä on tosiaan sitä karheaa lasia vain päällä ja aika nopeasti menevät käyttökelvottomiksi. Pitäisi ostaa uusi. Trindiä voisin harkita jos se oikeasti kestää.
Hennatut häntäluumittaiset hiukset 1b M ii.

Retro

• Vieras
« Vastaus #1038 : 14.01.12 - klo:21:43 »
Mulla on ollut Kicksistä ostettu lasiviila varmaan kolmisen vuotta ja on yhä kuin uusi, pesuista ja säännöllisestä käytöstä huolimatta. Viime syksynä ostin Citymarketista jonkun halppislasiviilan, se oli ihan susi jo uutena. Kicksin viila oli muistaakseni alle kympin, suosittelen.  :)

chai

• Vieras
« Vastaus #1039 : 27.01.12 - klo:11:15 »
Mulla on Duroyn lasiviila kestänyt jo pitkään eli voin suositella sitä.

Sitten oma kysymys: Miten saa kestolakkauksen jämät parhaiten poistettua? Eilen sain päähäni poistaa ylikasvaneen ja jo vähän repsottavan kestolakkauksen. Aika hyvin olen saanut lakat pois, mutta monet kynnet ovat vielä karheat ja lakkarippusia on siellä täällä. Olisiko foliomenetelmä paras eli vanulapulle asetonipitoista lakanpoistoainetta ja foliota päälle? Kuinka kauan kynsiä pitää foliopaketissa pitää? En viitsisi rasittaa ja kuivattaa muutenkin heikkoja kynsiäni yhtään ylimääräistä.

Poissa Gekko

• HAIRahtanut
« Vastaus #1040 : 29.01.12 - klo:16:21 »
Onko tämä pakkanen vai mikä, mutta sormenpäät ja kynsienvierustat ovat karmeassa kunnossa ja kuivat kuin mitkä. Sitten tietysti revin kuivia ihosuikaleita kynsien vierestä, mikä ei auta sitten yhtään. Yritän mättää käsivoidetta mutta sekään ei tunnu riittävän. Onneksi kynnet eivät ole kovin pahasti lohkeilleet kuivuudesta huolimatta, joten kai tuo Nail Serum tekee jotain, mutta jestas tuota ihon kuivuutta. Apua!
Hennatut häntäluumittaiset hiukset 1b M ii.

Poissa Campino

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1041 : 30.01.12 - klo:12:51 »
^Kokeile ihmeessä Locobase Repair -rasvaa apteekista. Mulla se auttaa vastaavanlaiseen ongelmaan.   

Poissa amelié

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1042 : 30.01.12 - klo:17:05 »
^^Bepanthen auttaa mulla silloin kun mikään muu ei enää tunnu tehoavan. Hieron sitä talvisin kynsien ympärille joka ilta, päivällä läträän sitten käsivoiteita ja saan näin nuo pysymään kohtuukunnossa. Olen siis itsekin kunnostautunut tuossa ihon repimisessä ;D, oon harrastanut sitä ihan pienestä asti ja usein repinyt ihan verille asti. Nyt nää on ehkä parhaassa kunnossa ikinä, öisen Bepathenin, ahkeran rasvauksen ja kynsinauhaleikkurien ansiosta (siis näillä poistan sellaset kuivana repsottavat suokaleet, sen sijaan että repäsee ja aiheuttaa lisää vahinkoa).

chai

• Vieras
« Vastaus #1043 : 30.01.12 - klo:20:25 »
^ Tuosta tulikin mieleeni, että millä valmistajalla olisi laadukkaat (= kapeateräiset ja terävät) kynsinauhaleikkurit? Onko Sally Hansenin leikkurit ostamisen arvoiset?

Poissa Ice

• Tukkaguru
  • Think fast, look alive
« Vastaus #1044 : 31.01.12 - klo:02:00 »
Eucerin Dry Skin 10% Karbamid Foot Cream 100 ml n. 12e auttaa silloin kun Bepanthenkaan ei enää riitä. Minullahan rapisee nahat irti kesät talvet ja varsinkin näin talvella erityisesti peukalon kynsien vierustat yksinkertaisesti haavaantuvat ihan itsekseen jonka lisäksi niitä mitälie lihastikkuja aina repii jollei ehdi ensin nappaamaan kynsileikkureilla irti. Tuota jalkarasvaa kun mättää illalla puuvillahanskojen alle niin parin päivän päästä ei edes punoita. Kirvelee kyllä, kuten karbamidivoiteilla on tapana.
« Viimeksi muokattu: 31.01.12 - klo:17:48 kirjoittanut Ice »
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.

Poissa amelié

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1045 : 31.01.12 - klo:11:05 »
^^Mulla on ihan vain Elite merkkiset (stockalta). Jos ton merkin kynsiviilojen perusteella voi jotain päätellä, niin ei varmastikaan parhaat mahdolliset  ::). Ajaa kuitenkin asiansa ihan hyvin, joten en ole vielä kokenut tarpeelliseksi hankkia muun merkkisiä. Uskon että terävämpiä löytyy (varmaan myös Sally Hansenilta), mutta mun käsissä oikein terävät olis varmaan vaarassa muuttua tehostetuksi repimistyökaluksi  >:D Noilla saan siistittyä, muttei innosta siistimään liikaa.

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #1046 : 31.01.12 - klo:21:58 »
Lukaisin MUA'sta kehuja Diorin Abricot-kynsinauhavoiteesta ja muistan ainakin Fankun muinoin kehuneen sitä kovasti. Onko nykyjuureksista kukaan käyttänyt sitä? En ole todellakaan ostamassa lähes 30 egen kynsinauhavoidetta, mutta arvioissa sitä on ylistetty riittoisaksi ja pidemmän päälle edullisemmaksi kuin OPIn ym. vastaavia kynsinauhahoitoja. Comments, anyone?
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #1047 : 06.02.12 - klo:19:25 »
Pitää taas kehua Dependin tuotteita. Tällä kertaa testiin pääse Panthenol hoitolakka, jonka pitäisi suojata kynsiä kuivumiselta. Ja hyvin suojaakin! Lakalla saa huonokuntoiset kynnet siisteiksi ja aiemmin järkyttävän näköiset kynteni näyttävät tämän kanssa  normaaleilta ja jopa suht hyväkuntoisilta. Jos joutuu pesemään käsiä paljon ja kynnet kärsivät niin kannattaa hankkia tämä puteli. Kuivuu nopeasti eikä haise niin vahvasit lakalle kuin moni muu tuote.  <3

Poissa Missy

• Tukkaguru
« Vastaus #1048 : 07.02.12 - klo:07:34 »
^Kovettaako tuo kynttä? Dependin sivuilla luke "panthenolstärkare", ilmeisesti tästä tuotteesta on kyse? Joku kosteuttava lakka olisi hyvä mun kuiville kynsille mutta kovettavia en voi käyttää.
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it.

Poissa hairwreck

• HAIRahtanut
« Vastaus #1049 : 07.02.12 - klo:13:01 »
Mulla vähän sama ongelma kuin bastilla. Aina ollut todella hyvät ja vahvat kynnet, syksyllä rupesi kuitenkin liuskoittumaan. Tilanne on nyt pahempi senkin vuoksi, että työni on sellaista, että kynnet kärsii eikä voi siellä pitää kynsilakkaa tms. Lähete on kilpirauhaskokeisiin, voiko se siinä olla jopa tälle syy? Liuskoittuminen kuitenkin alkanut vasta äskettäin, tosin oman asunnon myötä on tullut käsin tiskattua ja muutenkin kämppää kuurattua ilman mitää hanskoja, sekin tietty kuivattaa.
2b C ii mittana bsl, tavoite hyväkuntoinen mid-back