Kirjoittaja Aihe: Kynsien huolto/hoitoketju  (Luettu 353813 kertaa)

Poissa -ellis-

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
Vs: Kynsien huolto/hoitoketju
« Vastaus #1050 : 07.02.12 - klo:15:10 »
Mun  kynnet liuskottuu ja päältä repeää isojakin laattoja, jolloin kynnessä on iso kohta ihan haperoa, joka ei tietty kestä mitään.Olisiko kellään mitään kikkakolmosta, jolla voisi vahvistaa tuota haperoa kohtaa, niin että kynsi saisi edes kasvettua normaliksi eikä repeisi kynsiedistä irti?
Mistä tuo liuskottuminen johtuu? Olen kosteutellut kynsinauhoja ja siinä sivussa tietty kynsiäkin ja käyttänyt OPIN Nail Envyäkin... Liika kosteus?

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #1051 : 07.02.12 - klo:15:48 »
Joo just tuota panthenolstärkarea on. Ei pitäisi olla erityisen kovettavaa, mutta kyllähän lakka aina hieman kovemman pinnan tekee. Ainakin hajun perusteella voisi arvella, että on hellempää kynsille kun ei kynnet haise lakalle eikä lakatessakaan kärytä niin paljon.   Tuntuu auttavan tosi hyvin tuohon liuskoittumiseen - nyt on kynnet siistit ja pysyy kasassa kun ennen pesemisen ja liidun takia tuntui, että kynnet lähtee kohta irti...
« Viimeksi muokattu: 07.02.12 - klo:15:50 kirjoittanut Lalla »

Poissa Gekko

• HAIRahtanut
« Vastaus #1052 : 09.02.12 - klo:17:51 »
Aina ollut todella hyvät ja vahvat kynnet, syksyllä rupesi kuitenkin liuskoittumaan. Tilanne on nyt pahempi senkin vuoksi, että työni on sellaista, että kynnet kärsii eikä voi siellä pitää kynsilakkaa tms. Lähete on kilpirauhaskokeisiin, voiko se siinä olla jopa tälle syy?

Minulla vajaatoiminta liuskoitti ja haurasti kynnet ja lisäksi kasvu hidastui aivan järjettömyyksiin. Kiva yrittää pitää pitkiä kynsiä kun ne kasvoi millimetrin kuukaudessa. Tyroksiini auttoi ongelmaan.

Tiskatessa ja siivotessa oikeasti kannattaisi käyttää niitä kumihanskoja, mulla ei kädet kestä kumpaakaan paljaina.
Hennatut häntäluumittaiset hiukset 1b M ii.

Poissa hairwreck

• HAIRahtanut
« Vastaus #1053 : 10.02.12 - klo:00:22 »
^Jep, en ole edes saanut ostettua semmosia, ehkä oikeasti pitää, ihokin kuivuu nimittäin. Kunhan pääsisi niihin testeihin, pelkään vaan ettei mitään lääkitystä anneta. Viimeksi oli arvot rajoilla, mutta kuulemma vielä normaalit. Ärsyttää kun tietää ettei kaikki ole kunnossa, mutta mitään vikaa ei muka löydy. No, voihan se olla että vika löytyykin muualta.
2b C ii mittana bsl, tavoite hyväkuntoinen mid-back

Varjotar

• Vieras
« Vastaus #1054 : 27.03.12 - klo:11:23 »
Lasiviila :) Ihan ehdoton kynsien hoitoon.
Kynsinauhoillekin sopiva rasva, parhaaks todettu on Erisan Hoitava Käsivoide.

Poissa Mai

• HAIRahtanut
  • Piikikäs hentokeijukorento
« Vastaus #1055 : 29.03.12 - klo:13:38 »
Argh mä oon pureskellut ihoa kynsien vierestä ja ne on ihan korpulla ja kipeät.  >:( Oon nyt yrittänyt antaa niiden olla, mutta aina on vahingossa sormi suussa, se tapahtuu ajattelematta niinkuin sormien naksuttelu. Ja mun käsi- ja kynsinauhavoide on poikiksen luona.
Pitäisi ihan oikeasti päästä tästä tavasta eroon, onnistui se penskana kynsien pureskelunkin kanssa kuin seinään vain, niin miksei sitten tästäkin.
1a F ii, mustat vajaa BSL-pituiset hiukset, oma väri platinablondi. Turhamainen vaate-, meikki- hius- ja lävistysfriikki.
Stay punk, stay free!

Poissa Pähkinä

• Tukkaguru
« Vastaus #1056 : 29.03.12 - klo:13:50 »
^ Tää nyt on ihan randomidea, mutta voisitko laittaa huulille paksulti huulivoidetta tai esim. vahvaa punaista huulipunaa, jolloin olisi aika vaikea pureskella niitä sormia huomaamatta ja siitä tuleva sotku sormiin voisi toimia tietynlaisena estona myös. Sori, jos kuullostaa ihan hoopolta!  :P

Poissa Mai

• HAIRahtanut
  • Piikikäs hentokeijukorento
« Vastaus #1057 : 29.03.12 - klo:14:23 »
Huulirasvaa käytän jatkuvasti eikä se ole estänyt mua, mutta hyvä idea tuo huulipuna! En tietenkään pureskele sormiani kun on huulipunaa, mutta en ole tajunnut laittaa sitä kotona, se voisi oikeasti toimia.  :D Kiitti vinkistä!
1a F ii, mustat vajaa BSL-pituiset hiukset, oma väri platinablondi. Turhamainen vaate-, meikki- hius- ja lävistysfriikki.
Stay punk, stay free!

Varjotar

• Vieras
« Vastaus #1058 : 30.03.12 - klo:18:55 »
Mä en tajuu. Mun kaikki muut kynnet on vahvat ja kasvaa kauniisti, mut molempien käsien keskisormien kynnet on pehmeet, liuskoittuvat ja katkeilevat. Niiden ei tarvii kasvaa yhtää, etteikö ne taas repee. En tajua, millä ilveellä mä mahdan saada ne kasvatetuks niinku nää muutkin. Vitamiiniannosten tuplaaminen näkyy auttaneen alkuun, mutta mitään lupaavaa ei vielä ole näkyvissä.

Poissa Hunajapupu

• Tukkaguru
  • -2a M iii-
« Vastaus #1059 : 30.03.12 - klo:23:52 »
^Mulla on sama juttu, että osa kynsistä on täysin terveitä ja vahvoja, ja sitten taas etusormien ja keskisormien kynnet liuskoittuvat. Veikkaan että tuo johtuu ainakin osittain siitä, että etu- ja keskisormeen tuntuu yleisesti ottaen tulevan enemmän rasitteita kuin muihin kynsiin, koska kyseisiä sormia käytetään paljon kaikenlaiseen verrattuna vaikka pikkusormeen. Huomaan myös, että oikeassa kädessä kynnet liuskoittuvat enemmän kuin vasemmassa (olen oikeakätinen).

Suosittelen vitamiinien lisäksi kokeilemaan säännöllistä rasvausta ja NailTek Intensive Therapy II hoitolakkaa, aloitin itsekin taas hoitokuurin ja toivon saavani näillä keinoilla kynnet taas parempaan kuntoon. :)
iHerb alekoodi ensitilaajille: GUB005. Alekoodilla saa -10 dollaria jos tilauksen arvo 40 dollaria tai enemmän, alle 40 dollarin tilauksesta saa alea 5 dollaria.

Poissa Gekko

• HAIRahtanut
« Vastaus #1060 : 31.03.12 - klo:13:44 »
^^ Minulla on aina oikean käden etu- ja keskisormen kynsi paljon kamalammassa kunnossa kuin muut kynnet. Olen myös oikeakätinen, jotain mekaanista rasitusta ja mahdollisesti joidenkin aineiden vaikutusta (siivous ym mömmöt) on minun tapauksessani. Vasurissa pysyy kynnet aina paremmassa kunnossa ja kasvavat pidemmiksi, koska ne eivät eläessä ota niin paljon damagea kuin oikeassa, jolla teen aina kaiken. Pahimmat kynnet murtuvat, katkeilevat ja liuskoittuvat lyhyinäkin, vaikka yritän varoa niitä parhaani mukaan. Kosteutusta tarvitsevat.

Poissa Jenje

• Tukkaguru
« Vastaus #1061 : 01.04.12 - klo:17:25 »
Mä olen nyt laiska, enkä jaksa selata ketjua läpi. ::)

Kaipaisin vinkkejä hyvästä kynnenkovettajasta/-vahvistajasta. Nykyisellään mulla on käytössä Trindin Nail Repair, joka onkin kyllä toiminut ihan ok, mutta kiinnostaisi tietää, josko olisi olemassa jotain vielä parempaa. :) Mulla on siis kuivat, helposti lohkeilevat kynnet, jotka eivät tunnu lainkaan pysyvän kasassa ilman suojaavaa lakkausta. Siitä huolimatta, että käytän asetonitonta kynsilakanpoistoainetta ja pyrin rasvailemaan kynsinauhat ja kynnet huolellisesti lakkausten välillä, eikä mun ruokavaliostakaan pitäisi rasvaa uupua.

Tuotteen pitäisi mielellään toimia myös aluslakkana tuon Trindin tapaan. Suosituksia otetaan vastaan. :)
1aFii Mustaksi värjätyt, vyötärömittaiset, ohuehkot ja piikkisuorat hiukset. Herkkä rasvoittuva sekaiho.

www.iHerb.com alekoodi: IHA397

Poissa Pähkinä

• Tukkaguru
« Vastaus #1062 : 01.04.12 - klo:18:23 »
^ OPI:n Naily Envyt (etenkin original) ovat olleet suosittuja. Toisaalta kuiville, lohkeaville kynsille kannattaa kokeilla öljyjäkin (erillisiä kynsille tarkoitettuja tai ihan muitakin).

Jos laitat ketjun print-tilaan, niin selaimen omalla hakutoiminnolla on helppo hakea tietyllä hakusanalla koko ketjusta.  :)

Poissa Gekko

• HAIRahtanut
« Vastaus #1063 : 04.04.12 - klo:17:19 »
Aloitin nyt pari uutta asetta parempien kynsien toivossa. Piihappogeeli sisäisesti ja karitevoi ulkoisesti. Tuo geeli on kyllä todella ällöttävää koostumukseltaan syötäväksi, mutta jospa kynnet tulisivat vähän sitkeämmiksi eivätkä liuskoittuisi niin pahasti. Muutaman kuukauden päästä katsotaan missä mennään.

Poissa Jenje

• Tukkaguru
« Vastaus #1064 : 06.04.12 - klo:23:52 »
^ OPI:n Naily Envyt (etenkin original) ovat olleet suosittuja. Toisaalta kuiville, lohkeaville kynsille kannattaa kokeilla öljyjäkin (erillisiä kynsille tarkoitettuja tai ihan muitakin).

Jos laitat ketjun print-tilaan, niin selaimen omalla hakutoiminnolla on helppo hakea tietyllä hakusanalla koko ketjusta.  :)

Juu, tuota haulla selaamista lähinnä tarkoitinkin. :) Tuo Nail Envy voisi olla kokeilemisen arvoinen, mutta jos muitakin suosituksia löytyy, niin odotan innolla. :)
1aFii Mustaksi värjätyt, vyötärömittaiset, ohuehkot ja piikkisuorat hiukset. Herkkä rasvoittuva sekaiho.

www.iHerb.com alekoodi: IHA397