Kirjoittaja Aihe: Kynsien huolto/hoitoketju  (Luettu 353809 kertaa)

Poissa Gekko

• HAIRahtanut
Vs: Kynsien huolto/hoitoketju
« Vastaus #1065 : 07.04.12 - klo:11:29 »
^ Nailtekillä on myös jokin aluslakka jota jotkut täällä ovat pitäneet hyvänä liuskakynsille. En ole kokeillut sitä itse, mutta nimi on jäänyt päähän kun se on tässä ketjussa mainittu muutamaan kertaan. :)
Hennatut häntäluumittaiset hiukset 1b M ii.

chai

• Vieras
« Vastaus #1066 : 07.04.12 - klo:11:31 »
Minä hankin juuri eBaystä tuon Gekon mainitseman Nail Tek II:n liuskoittuville ja murtuville kynsilleni. Lisäksi käytän Dependin myrhh oilia ja syön biotiinia, D-vitamiinia ja kalaöljyä. Piivalmistetta pitäisi vielä hankkia. Jos näillä kynnet eivät tule kuntoon, alan luopua toivosta.

Nail Tek II on muuten ihan älyttömän kallista täällä Suomessa (Stockalla 22,50 e) eli se kannattaa mahdollisuuksien mukaan tilata muualta; itse maksoin siitä eBayssä noin 5,80 e.
« Viimeksi muokattu: 18.04.12 - klo:14:13 kirjoittanut chai »

Poissa Luscious

• Tukkaguru
  • Parantumaton saippuahullu
« Vastaus #1067 : 15.04.12 - klo:14:29 »
Mulla on luonnostaan tosi surkeet, pehmeet ja liuskoittuvat kynnet. Tuntuu että aina joku kynsi on lohjenneena..
Voisin koittaa jonkun kynsienkasvatus kuurin. Siihen varmaan ykkösvinkki on biotiini, check. Sitä löytyy jo kaapista ja nyt aijon muistaa nappaillakkin. Mitä muuta? pitäiskö hankkia jotain kynnenkovettajaa? Onko niistä enemmän apua kun mistä vaan kynsilakasta vahvistamassa?
Vuosikausien hiusten hennauksien ja kasvatuksen jälkeen takaisin omaa vaaleaa sävyä kasvattamassa...

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #1068 : 16.04.12 - klo:08:38 »
Mun mielestä nuo kynnenkovettajat eivät sinänsä mitenkään koveta kynsiä, mutta ne tekevät suojaavan kalvon kynnen pinnalle, jolloin kynsi on tavallaan suojassa. Ihan tavallinenkin lakka toki ajaa asian, mutta kynnenkovettajat ovat mun mielestä yleensä vielä kestävämpiä ja usein vähän joustavampia, eli ne eivät lähde lohkeilemaan niin herkästi kärjistä.

En ole kovin montaa merkkiä kokeillut, mutta mun kokeilemista Trindin Original kovettaja on ollut ehdottomasti paras.
Monet ovat kehuneet myös OPI:n kovettajaa (niillä on kai montaa erilaista) sekä NailTekin kovettajaa (niilläkin on kai eri versioita) joita kokeneemmat varmaan osaavat kertoa enemmän.

Kynsien öljyäminen on myös auttanut mulla liuskoittumiseen, sekä kynsien säännöllinen buffaaminen kiillotusviilalla. Eli jos nimenomaan liuskoittuminen on ongelma, niin nämä ovat ihan must. 

Poissa Mindela

• Tukkaguru
« Vastaus #1069 : 17.04.12 - klo:12:34 »
Kynsissäni on ollut lähiaikoina koko ajan värillistä lakkaa, ja koska en käytä aluslakkaa niin kynnethän ovat aivan kellastuneet! Onko mitään tehtävissä, vai jatkanko vaan värilakalla keltaisuuden piiloon lakkausta?

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #1070 : 17.04.12 - klo:12:55 »
Jostain luin, että sitruunamehussa liottaminen vaalentaisi kynsiä. En sitten tiedä, onko tuo totta.
Onko kukaan kokeillut järeämpiä tykkejä, eli kokeillut kynsien vaalentamista vetyperoksidilla? Jostain luin, että tällainenkin olisi mahdollista.
Mavalalla ainakin on kynsiä optisesti valkaiseva lakka, sitä on kehuttu joten kannattaa ehkä kokeilla? Itsellä ei tosin ole kokemusta (tästäkään).  :-\

Poissa Mindela

• Tukkaguru
« Vastaus #1071 : 17.04.12 - klo:13:05 »
Joo noi optisesti valkaisevat lakat on vaan kevyesti sinisävyisiä, mutta nää kärjet on kyllä jo niin keltaiset ettei lakoista mitään hyötyä ole  :-\ En vaan jaksa laittaa aluslakkaa, koska värilakkaa tulee jo se 2-3 kerrosta ja topcoat. Vaikka tiesin kyllä, että näin siinä käy.

Poissa Ophelia

• HAIRahtanut
« Vastaus #1072 : 17.04.12 - klo:13:07 »
Mä oon kokeillut sitruunamehua, sillä ei ollut niin minkäänlaista vaikutusta. Oon kokeillut myös ruokasoodaa, valkaisevaa hammastahnaa ja näiden kaikkien yhdistelmiä  (::)), mutta mitään mainittavia tuloksia en kyllä saanut. Bufferilla voi hioa pahimmat värjäytymät, mutta sehän ei sitten oikein pidemmän päälle toimi jos kynsien lakkaamista jatkaa entiseen malliin, kynnet vaan ohentuvat.

Mulla on tuo Mavalan Mava-White, ja sillä saa kyllä kynsistä siistin näköiset (ainakin jos värjäytymät ei ole ihan tosi pahat). Se kuivuu sellaiseksi semi-mataksi, joten kynnet näyttää aika luonnollisilta. Ja aluslakkaahan kannattaa käyttää, mulla toimii parhaiten OPIn Nail Envyt, mutta se taitaa olla aika yksilöllistä mikä kenelläkin toimii.

Poissa Gekko

• HAIRahtanut
« Vastaus #1073 : 17.04.12 - klo:14:06 »
Jos kuivumista ei malta odotella, voi aluslakkana käyttää jotain tosi nopeasti kuivuvaa päällyslakkaa. Itsellä tällä hetkellä Rimmelin matte finish top coat käytössä, kun en tykännytkään mattaefektissä lakan päällä niin paljon kuin luulin. Pelittää ihan hyvin värilakan alla ja on kuiva minuutissa.

Tästä lähtien vaan aluslakka aina käyttöön, ja nyt alus- ja värilakka kynsiin siksi aikaa, että kellastuneet osat ovat kasvaneet pois.
Hennatut häntäluumittaiset hiukset 1b M ii.

Poissa bast

• Tukkaguru
« Vastaus #1074 : 17.04.12 - klo:16:59 »
Mulla on keltaiset kynnet vaikka käytän aina Mavalan aluslakkaa. Onko merkillä väliä? Suojaako jotkut paremmin kuin toiset?
Iherb ensitilaajan $5-10 alennus koodilla ITI977

Poissa Metalliapina

• HAIRahtanut
« Vastaus #1075 : 17.04.12 - klo:17:09 »
Mulla on keltaiset kynnet vaikka käytän aina Mavalan aluslakkaa. Onko merkillä väliä? Suojaako jotkut paremmin kuin toiset?

Mulla ei oo keltaset kynnet, ja käytän santen kirkasta lakkaa aluslakkana, en kyllä tiedä auttaako toi siihen, mutta luulen niin.
Laitan aina kerroksen tota santea, kaks kerrosta värilakkaa, ja yks kerros tota samaa santea vielä päälle.

Mulla on kyllä kans mavalan aluslakkaa, mutta se pullo on juttunut ostosta lähtien kiinni, enkä oo sen takia päässyt sitä kokeilemaan ollenkaan. Mavalan päällyslakka ei tee mulla yhtä kiiltävää pintaa kuin toi sante päällyslakkana.
It's just that in the Deep South, women learn at a young age that when the world is falling apart around you, it's time to take down the drapes and make a new dress

Poissa Tiukukello

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1076 : 17.04.12 - klo:17:12 »
^^

Mulla on ainakin hyviä kokemuksia Orlyn Nail Armorista! Kynsien keltaisuus on huomattavasti vähentynyt tuon käytön aloittamisen jälkeen. Oikeastaan tilanne on nyt niinkin normaali, että voisin hyvillä mielin olla myös ilman lakkaa. (..sitä en kuitenkaan tee, koska kynnet lohkeilisivat aika äkkiä)

En kyllä siltikään mene ihan vannomaan sen nimeen, että tuo jotenkin estäisi keltaisuutta yhtään sen paremmin. En muista viime aikoina käyttäneeni esim. vampylakkoja kovinkaan paljon, joten keltaisuuden väheneminen voi johtua ihan siitäkin. Siitä huolimatta Nail armor on mielestäni todella hyvä, kokeilemisen arvoinen aluslakka. :)
1bFii APL, hennattu hiuksisto. Hidasta kasvatusta midback:iin..
iHerb-koodi: SIK438

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #1077 : 18.04.12 - klo:14:12 »
Hassu juttu, kun mä en ikinä käytä aluslakkaa, ja vieläpä tupakoin. Mutta mulla ei ole koskaan kynnet kellastuneet yhtään, vaan pikemminkin ne ovat luonnostaan sellaiset aika vaaleat ja vähän sinertävän pinkit.  ???

Ostin eilen tuon kehutun OPI:n Nail Envyn (sensitive & peeling-versio) ja tykkään kovasti. Tämä on siis täysin väritöntä, ja aika paksu koostumus, sellainen vähän liimamainen. Levittyy kuitenkin nätisti. Kahdella kerroksella saa ihanan tukevan tuntuiset, kiiltävät ja lasimaisen näköiset kynnet, ihan kuin olisi rakennekynnet. Tykkään!
Ainoa huono puoli on suolainen hinta, hinta Stokkalla 27,50€

Varjotar

• Vieras
« Vastaus #1078 : 19.04.12 - klo:17:03 »
Mä ostin Sally Hansenin Nail Growth- lakkaa, jota pitäis ohjeen mukaan lisätä päivittäin ja kynsien kasvaa vahvempina ja paremmin jo viikon käytön jälkeen. Oon aika skeptinen noiden lupausten suhteen ja varsinkin päivittäisten lisäilyjen kanssa.. ::)
No, katotaas nyt mitä tästä tulee vai käykö huonosti?

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #1079 : 23.04.12 - klo:09:00 »
Itse asiassa nyt vähän aikaa tätä OPI:n Nail Envy Sensitive & Peeling -lakkaa käyttäneenä, en ehkä sittenkään suosittele tätä. Mun mielestä tämä on liian joustavaa ja pehmeää käytettäväksi yksinään. Lakka alkaa kuoriutua ja kupristella reunoista jo 1-2 päivän jälkeen. Aluslakkana tämä on varmasti ihan mahtava tuota, ja siihen tämä on kai tarkoitettukin, mutta yksinään käytettynä tämä ei toimi kovin hyvin, ainakaan mulla. Kaipaisin kovempaa lakkakerrosta, sellaista mikä tulee esim. Trindillä.

Nuo Sally Hansenin tuotteet ja erityisesti ne kovettajat kiinnostavat kovasti, joten mielellään lukisin kommentteja niistä!