^^ Olen katsellut tuota ridge filleriä kaupassa, mutta en ole tuntenut tarvitsevani sitä, koska kynteni ovat luonnostaankin aika tasaiset. Ja jos haluan nopeasti kuivuvan aluslakan, niin semmoinenkin löytyy jo. Mutta onko sillä vielä jotain muita hyviä ominaisuuksia, joiden takia ehkä sittenkin tarvitsisin sitä? (Eeeei, en missään nimessä halua kasvattaa arsenaaliani. Tai tykkää Dependin tuotteista.

)
Olen karitevoilla rasvaillut kynsiä nyt aina lakkausten välissä, vaikea sanoa tehosta vielä oikeastaan mitään, kun aktiivisesti olen tätä tehnyt vasta vain pari viikkoa. Ei ole missään nimessä tehnyt ainakaan huonoa, ja kynsinauhat sekä vierustat tuntuvat paremmilta, joskaan eivät ne huonot olleet ennenkään. Liuskoittuminen ei ole lakannut.
En ymmärrä mitä ihmettä tekisin oikean käteni etusormen kynnelle. Tänään taas lähti iso laatta kynnen päällimmäisestä kerroksesta ja nyt siinä on hieno kolo. Tämä kynsi ottaa ilmeisesti suunnilleen kaikki damaget mitä käsilleni tapahtuu. Oikean käden peukussa ja keskisormessa on jotain pikkuista liuskaa kanssa, muut kynnet on ihan siistit, vasuri suorastaan erinomainen. Olen siis hyvin vahvasti oikeakätinen. Kyse ei voi olla mistään ravintoaineen puutteesta tai väärästä hoidosta, koska kaikki kynnet olisivat muuten yhtä huonoja. Jokin ulkoinen rasitus tuon aiheuttaa.
Tiskaan kumihanskat kädessä, en käsittele vahvoja siivousmömmöjä ilman suojakäsineitä, YRITÄN kovasti olla käyttämättä tuota nimenomaista kynttä työkaluna purkkien aukomisessa ja lian irti rapsuttamisessa pöydältä jne. jne. Ei tunnu auttavan. Hienoa yrittää kasvattaa ja pitää pitkiä kynsiä, kun yksi murenee sitä mukaa kun kasvaa.