Kirjoittaja Aihe: Kynsien huolto/hoitoketju  (Luettu 353826 kertaa)

Orange

• Vieras
Vs: Kynsien huolto/hoitoketju
« Vastaus #1080 : 23.04.12 - klo:12:31 »
Itse en käyttäisi Nail Envya yksinään siksikään koska se tekee kynnen ikävän kellertäväksi. Trindin kovettaja tekee kivan pastellisen valkean sävyn, ja sitä käytän monesti ihan ilman värilakkaakin. Mulla on Nail Envy original, se on kyllä Nail Envyistä paras ja minusta samalla tasolla Trindin kanssa.

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #1081 : 23.04.12 - klo:12:48 »
Mun pitää sitten ostaa tuo Original -versio. Kellerryttääkö tämä Sensitive & Peeling kynnet? MUA:ssahan tätä tuotetta haukuttiin aika paljon, yhtenä syynä tuo kynsien kellertyminen. En ole itse vielä ehtinyt mitään havaita.
Hitsi, meninkö nyt ostamaan ihan pommin tuotteen!

Orange

• Vieras
« Vastaus #1082 : 24.04.12 - klo:10:35 »
En muista Sensitive & Peeling- versiosta että kellerryttääkö vai ei, muistan vaan sen, että ei ollut mielestäni ollenkaan tehokas. Mun kynnet kyllä on koko ajan hieman kellertävät, koska pidän koko ajan värilakkaa. Toisaalta taas en osaa olla ilman lakkaa, joten kellertävyys ei pääse haittamaan.

Nail Envy ja Trindin kovettaja vertailuasiaa vielä sen verran, että olen nyt huomannut että värilakka pysyy paremmin Nail Envyn kanssa. Trind tekee kynnen tosi kovaksi ja sileäksi, Nail Envy taas jättää enemmän "elastiseksi" ja nihkeäksi, joten tietty lakka ei lähde niin helposti lohkeilemaan....

Mä en nyt oikein osaa päättää kummasta tykkään enemmän. Käytin Nail Envyä tosi kauan ja jotenkin se ei enää toiminut niin hyvin kuin alussa. Nyt oon käyttänyt välissä Trindiä ja palasin taas Nail Envyyn ja johan taas toimii!  ::)
Kai pitää vaan sitten vaihdella noita aluslakkoja.
Ja mun pitää siis koko ajan käyttää kovettavaa/vahvistavaa aluslakkaa koska omat kynnet on niin hentoiset.

Poissa princess

• HAIRahtanut
« Vastaus #1083 : 24.04.12 - klo:10:43 »
Tuo S&P ainakin mulla ja parilla kaverilla liuskoitti kynnet!! Eli ihan päinvastainen reaktio ku mitä ois toivonut. :D Original on ihan huippua kamaa - sitä ja kynsiöljyä kun käyttää, niin taatusti kynnet vahvistuu. Onko muuten vinkkiä, mistä sais Originalia tilattua halvimmalla?:)
I bruise easily, so be gentle when you handle me
There's a mark in me, like a love heart, carved on a tree

Poissa malic

• HAIRahtanut
« Vastaus #1084 : 24.04.12 - klo:10:48 »
Nail Envy Original kellastutti mun kynnet pahasti. Tossa taannoin ostin myös OPI:n Natural Nail -aluslakan ja sekin kellastutti. Mun kynsille ei siis ainakaan OPI sovi alimmaksi lakaksi, muun aluslakan alta värilakka ei oo vielä kellastuttanut. Nää on itse asiassa ainoat aluslakat, jotka on kellastuttaneet :/
1bMii. Ehkä joskus tiedän mitä tahdon hiuksieni kanssa tehdä, siihen saakka kasvattelua.

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #1085 : 24.04.12 - klo:12:46 »
Hmm... ehkä nuo OPI:n Nail Envyt ovat jotenkin huokoisia, eli päästävät ne värilakan pigmentit imeytymään kynteen? Se voisi selittää kellastumisen. Mä en käytä värilakkaa lähes ikinä, vaan käytän kovettajaa yksinään, joten en ole huolissani tuosta kellertymisestä omalla kohdallani.

Etsin siis nimenomaan kovettajaa, josta tulisi mahdollisimman kova ja rakennekynsimäisen näköinen, "lasimainen" pinta kynsiin. Tuo kokeilemani Nail Envy Sensitive & Peeling teki kynnet ihanan näköisiksi, mutta valitettavasti tuo liian pehmeä ja lateksimainen koostumus ei kestänyt mun kynsillä. Jotain kovempaa tavaraa tähän nyt kaivattaisiin.

Nubarin kovettajaa kokeilin jossain vaiheessa, se oli musta ihan ok. Hyvin saman tyyppistä kuin Trind.

Essien Grow Stronger -kovettajaa olen kokeillut myös, siinä on kiva roosa vivahde. Ongelmana siinä oli se, että se oli selkeästi tarkoitettu aluslakaksi, eli pinta jäi hieman himmeäksi. Mä haluaisin oikein kovan, kiiltävän pinnan.

Ideoita, kellään?
« Viimeksi muokattu: 24.04.12 - klo:12:48 kirjoittanut ainokainen »

Poissa Ice

• Tukkaguru
  • Think fast, look alive
« Vastaus #1086 : 24.04.12 - klo:23:37 »
Argh mä oon pureskellut ihoa kynsien vierestä ja ne on ihan korpulla ja kipeät.

Tapaan en osaa vinkata, mutta haavoihin auttaa lanoliinivoide. Itse käytin imetysajalta jääneet Lansinohin, eli pirun kalliit puhdistetut villarasvat, kynsinauhoihin ja se tosiaan toimii. Poistaa kipua heti, suojaa hermopäitä jotenkin johon perustuu se miksi kyseessä nännivoide, ja uudistaa ihoa tuhannesti nopeammin kuin Bepanthen. Muitakin, halvempia, merkkejä tuota on nykyään, mutten ole niitä kokeillut.
« Viimeksi muokattu: 25.04.12 - klo:03:09 kirjoittanut Ice »
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.

Poissa Gekko

• HAIRahtanut
« Vastaus #1087 : 27.05.12 - klo:10:01 »
Solar Oil tuntuu olevan tykätty kynsiöljy, mutta kuulisin mielelläni siitä lisää käyttökokemuksia? Mistä sitä saisi edullisesti? Sellainen paikka, josta voi ostaa Visalla.

Tällä hetkellä testailen aluslakaksi Dependin Allround lakkaa, jonka väitetään sekä vahvistavan ja kovettavan kynttä. Kokeillaan... en yleensä odota aluslakoilta mitään ihmeitä, kunhan nyt estäisi kynsiä värjääntymästä, mutta ainahan joku voi yllättääkin.
Hennatut häntäluumittaiset hiukset 1b M ii.

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #1088 : 30.05.12 - klo:20:48 »
^
Dependiltä kannattaa myös kokeilla ridge filleriä, joka on oma suosikki. Kuivuu nopeasti, silottaa ja jättää hyvän pinnan toiselle lakalle. Toimii myös yksinään loistavasti  :)

Poissa Jenny

• HAIRahtanut
« Vastaus #1089 : 30.05.12 - klo:23:33 »
Mulla on ihan alkanut _taas_ liuskoittumaan kynnet. Yleensä kesää kohti helpottaa, mutta nyt ihan kamalan ruman näköiset! Mitä näille voi tehdääää... Epätoivo valtaa. Oon siivoojana töissä, niin se rasittaa tosi paljon, mutta pidän kuitenkin kumihanskoja töissä  ???
sil' on hiukset niin kuin heinäpelto
talven jälkeen huhtikuussa

Poissa Gekko

• HAIRahtanut
« Vastaus #1090 : 13.06.12 - klo:21:15 »
^^ Olen katsellut tuota ridge filleriä kaupassa, mutta en ole tuntenut tarvitsevani sitä, koska kynteni ovat luonnostaankin aika tasaiset. Ja jos haluan nopeasti kuivuvan aluslakan, niin semmoinenkin löytyy jo. Mutta onko sillä vielä jotain muita hyviä ominaisuuksia, joiden takia ehkä sittenkin tarvitsisin sitä? (Eeeei, en missään nimessä halua kasvattaa arsenaaliani. Tai tykkää Dependin tuotteista.  ::))

Olen karitevoilla rasvaillut kynsiä nyt aina lakkausten välissä, vaikea sanoa tehosta vielä oikeastaan mitään, kun aktiivisesti olen tätä tehnyt vasta vain pari viikkoa. Ei ole missään nimessä tehnyt ainakaan huonoa, ja kynsinauhat sekä vierustat tuntuvat paremmilta, joskaan eivät ne huonot olleet ennenkään. Liuskoittuminen ei ole lakannut.

En ymmärrä mitä ihmettä tekisin oikean käteni etusormen kynnelle. Tänään taas lähti iso laatta kynnen päällimmäisestä kerroksesta ja nyt siinä on hieno kolo. Tämä kynsi ottaa ilmeisesti suunnilleen kaikki damaget mitä käsilleni tapahtuu. Oikean käden peukussa ja keskisormessa on jotain pikkuista liuskaa kanssa, muut kynnet on ihan siistit, vasuri suorastaan erinomainen. Olen siis hyvin vahvasti oikeakätinen. Kyse ei voi olla mistään ravintoaineen puutteesta tai väärästä hoidosta, koska kaikki kynnet olisivat muuten yhtä huonoja. Jokin ulkoinen rasitus tuon aiheuttaa.

Tiskaan kumihanskat kädessä, en käsittele vahvoja siivousmömmöjä ilman suojakäsineitä, YRITÄN kovasti olla käyttämättä tuota nimenomaista kynttä työkaluna purkkien aukomisessa ja lian irti rapsuttamisessa pöydältä jne. jne. Ei tunnu auttavan. Hienoa yrittää kasvattaa ja pitää pitkiä kynsiä, kun yksi murenee sitä mukaa kun kasvaa.

Poissa Kisumirri

• Hiushörhö
« Vastaus #1091 : 13.06.12 - klo:22:14 »
Ootko sää Gekko öljynnyt kynsiäsi?
Mulla oli kamala liuskottumisongelma kunnes aloin käyttämään öljyä. Nykyään ei enää liuskotu vaikken kovin usein muistaiskaan öljyillä  :)

edit. nyt vasta huomasin tuon sun edellisen kirjotuksen  :D

Mä olen käyttänyt juurikin tuota Solar oilia ja tykännyt kovasti. Olen ostanut omani ebaysta. Se on tosi riittoisaa, mulla on ollut sama puteli kohta vuoden.

Sitä näyttää saavan ainakin TransDesignilta ja Nailsupplies.us sivustoilta.
« Viimeksi muokattu: 13.06.12 - klo:22:22 kirjoittanut Kisumirri »

Poissa Gekko

• HAIRahtanut
« Vastaus #1092 : 13.06.12 - klo:22:43 »
^ Juu öljyilen kyllä ja käytän kynsiseerumia. Olen hölvännyt kynsiini ainakin jojobaöljyä, manteliöljyä, aprikoosinkiviöljyä, auringonkukkaöljyä ja Dependin myrrh oilia sekä tuota karitevoita... Kaikki tuntuvat sinänsä toimivan että pitävät muut kynnet suht kunnossa, mutta tuolle yhdelle ongelmakynnelle ei tunnu riittävän mikään. Pitääkö mun kietoa sormi pysyvästi pakettiin. :D

Poissa Kisumirri

• Hiushörhö
« Vastaus #1093 : 13.06.12 - klo:23:18 »
Toivottavasti saat kyntesi kuntoon, liuskottuminen on kyllä niin turhauttavaa  >:(

Ehkä sulla tulee vaan käytettyä sitä kynttä tiedostamatta eniten  :D

Poissa malic

• HAIRahtanut
« Vastaus #1094 : 14.06.12 - klo:09:12 »
Gekko, kokeile jotain kynnenvahvistajaa. Siis OPI:n Nail Envyä tai Trindin Nail Repairia. Mun kynsille sopivaa on toi Nail Repair ja ilman sitä kynnet katkeilee monta kertaa helpommin. Liuskoittumisongelmaa mulla ei oikeastaan ole, mutta jos sulla ei oo lasiviilaa, suosittelen sitä. Luulen kuitenkin, että kynnenvahvistaja saattaisi auttaa tuohon liuskoittumiseenkin jonkin verran. Nail Repairin ainoat viat on ihan järkyttävä haju (kiitos formaldehydin) ja se, että aine paksuuntuu aika nopeasti. Ahkeralla ohentamisella käyttöikää saa kuitenkin pidennettyä.

Ostin testiin Solar Oilin. Pitkästä aikaa teki mieli jotain ihan öljymäistä tuotetta. Tuntuu imeytyvän helpommin ja nopeammin kuin Dependin Myrrh Oil. Dependiin verrattuna plussaa on myös kätevämpi pullo ja sivellin. Hankin eBaysta testiin myös sellaisia eri tuoksuilla varustettuja kynsiöljykyniä, mutta eivät ole vielä saapuneet.
1bMii. Ehkä joskus tiedän mitä tahdon hiuksieni kanssa tehdä, siihen saakka kasvattelua.