Kirjoittaja Aihe: Kynsien huolto/hoitoketju  (Luettu 353209 kertaa)

Poissa Kaisuli

• HAIRahtanut
Vs: Kynsien huolto/hoitoketju
« Vastaus #1095 : 14.06.12 - klo:11:44 »
mun mieltäni on askarruttanut yksi asia: pitäisikö kynsienhoitorutiiniin kuulua sekä kynsinauhavoide että -öljy? muistelen jostain lukeneeni näin, onko siis voiteella ja öljyllä eri funktiot?

Poissa ZombieQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #1096 : 14.06.12 - klo:12:55 »
^Mä pärjään kyllä vallan mainiosti pelkällä öljyllä, CND Solar Oil ja OPI Avoplex öljy on mulle parhaat kynsienhoitotuotteet ever. Molemmissahan lukeekin tyyliin "nail and cuticle oil".
why be pretty when you can be gorgeous<br />2b F ii

Poissa Gekko

• HAIRahtanut
« Vastaus #1097 : 14.06.12 - klo:15:10 »
Ehkä sulla tulee vaan käytettyä sitä kynttä tiedostamatta eniten  :D

Ei edes ole tiedostamatonta. Saan itseni vähän väliä kiinni tekemästä jotakin kynnelle pahaa ja sitten ihmettelen, minkä takia oikein oikein rapsutankaan tätä lautasen reunaa kynnellä tai väännän purkkeja auki tai tai... Ehkä minun pitäisi tosiaan vetää sormi muutamaksi viikoksi siteeseen, jotta oppisin väkisin tekemään asiat jollakin muulla tavalla ja käyttämään ihan oikeita työvälineitä.  ::)

Lasiviilaa käytän tietysti aina. En oikein tiedä olisiko kynnenvahvistajasta apua, kun vika ei ilmeisesti varsinaisesti ole kynnen rakenteessa, koska muut ovat ihan vahvat.

Ehkä kokeilen vähän aikaa vetää noihin ongelmakynsiin extrakerrokset aluslakkaa, jospa se vaikka suojaisi kynsiä ulkoisilta osumilta hiukan? Pitää testata.
Hennatut häntäluumittaiset hiukset 1b M ii.

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #1098 : 29.06.12 - klo:09:05 »
^
Mulla liuskoittumiseen auttaa vain se, että pidän kynnet tietyssä pituudessa. Viilaan kärkiä lasiviilalla kun huomaan pientä epätasaisuutta, sillä muuten kynsi lähtee katkeamaan ja lisukoittumaan ennen pitkää. Kynnet ovat lyhyehköt, mutta eivät niin pätkät ettei niihin saa nätisti esim. ranskalaista tehtyä. En tosin pidä kovin pitkistä kynsistä - riittää kun pituutta on sen verran että sormet näyttävät vähemmän nakeilta  ::) Myös Mavalan pikakuivattaja tekee hyvin suojaavan, paksuhkon kerroksen kynnen päälle. Sen kanssa lakat tuntuvat kestävän vähän paremmin kunhan muistaa lakata myös kärjen yli eli suojata se liuskoittuva/lohkeava alue ja lisätä päällyslakkaa muutamana välipäivänä. Glitterlakat ovat myös tuhtia kamaa, joilla voi suojata kärkeä. Itse käytän Dependin minilakkojen hopeaglitteriä välillä ranskalaisessa kun kärki alkaa menemään huonoksi - paikkaa kärkeä eikä sen alta näy epätasaisuudet.

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #1099 : 29.06.12 - klo:10:31 »
Olen tykännyt Trindin Nail Balsamista liuskottuvien kynsien hoidossa tosi paljon. Nail Balsamin etu on se, että tuote on öljytön ja kynnet voi lakata heti hoidon jälkeen - itse asiassa lakka tuntuu vaan sulkevan kosteuden hyvin kynteen.

Minulla on yksi vähän epäortodoksinen kikka sitkeästi liuskottuvan kynnen hoitoon. Olen huomannut, että liuskottuminen usein jatkuu niistä vanhan liuskottumisen jäänteistä... ...siksi buffaan liuskottuneen kynnen kärjen niin, että osittain irti olevia kynsilevyjä ei enää näy ollenkaan, hion ne siis käytännössä pois. Tämän jälkeen huolehdin kynnen kosteutuksesta ja pidän kynnen lyhyenä, kunnes on taas normaalin paksuinen.

Muuten en buffaa kynsiäni ollenkaan.
2aFii, kaurapuuro. Pituus hartioiden ja BSL:n välissä, oma väri.

Poissa naanna

• Tukkaguru
  • 3B M ii
« Vastaus #1100 : 03.07.12 - klo:13:46 »
Onko kynsi- ja kynsinauhaöljyissä oikeasti jotain eroja?

Poissa Kira

• HAIRahtanut
« Vastaus #1101 : 07.07.12 - klo:11:42 »
Mulla kynnet liuskoittuvat ja haluaisin kokeilla manteliyöjyä niihin, niin mistä semmosta saa ja paljonko se suunnilleen maksaa? (Ettei tule ihan turhaan maksettua liikaa, kun ei tosiaan ole mitään käsitystä mikä on sen normihinta) Ja jos sitä laittaa niin kuinka kauan kannattaa odottaa ennen kun alkaa lakkaamaan kynsiä?

Poissa deko

• Tukkaguru
« Vastaus #1102 : 21.07.12 - klo:03:29 »
^
Jos Pienessä tuoksukaupassa 250ml manteliöljyä maksaa 5,90 € niin ei se kauhean paljon enempää voi maksaa muuallakaan. Manteliöljy on edullista kevyttä öljyä. Luomukaupoista ja ehkä apteekeista voisi kysellä ellet jaksa odottaa tuoksukaupan kesätauon päättymistä tai et halua tilata iherbistä (sweet almond oil). Ensitilauksesta saa koodilla POS003 5 dollaria pois!

Minä käytän mustakuminaöljyä kynsinauhojenikin hoitoon koska olen laiska enkä viitsi korkata monia puteleita käyttöön eli samaa öljyä käytän kasvoihin ja hiusten latvoihin (muistaessani). Käytän vähän vuorotellen mustakuminaa ja jojobaa, jojoba on helpompaa koska se säilyy niin hyvin ihan huoneenlämmössä mutta mustakumina on iholleni hieman parempaa (ja kalliimpaa).
this too shall pass.

Poissa lillamilla

• Tukkaguru
« Vastaus #1103 : 21.07.12 - klo:15:48 »
^^^^ naanna: minusta eroja on. Itselläni mm. Poshen kynsinauhavoide ei tunnu tekevän yhtään mitään ja samalla lailla petyin China Glazen kynsinauhaöljyyn. Paras on ollut Mavalan kynsinauhaöljytussi, se ravitsee ja pitää kynsinauhat notkeina.

Miten te juurekset hoidatte kun kynsi alkaa repeytyä ihan juuresta poikki? Nyt itsellä repeytymässä peukalon kynsi ja yritin paikkailla kynsiliimalla sitä, mutta pysyy heikosti. Leikkaatteko ko. tilanteessa kynnen vain julmasti poikki? Ällöttää se, kun poikkimenokohta niin tyvessä että lähtee melkein lihasta irti. Toivoisin niin että olisi joku ohut "laastari" jolla kynnen voisi paikata ja laittaa lakkaa päälle.
2a /b F ii. Harmaanvaalea, olkapäille ja himpun yli yltävä tukka. MOP C-system ha, Joicot. Kuva hiuslaatuketjun sivulla 11.

Poissa Kisumirri

• Hiushörhö
« Vastaus #1104 : 21.07.12 - klo:16:33 »
Miten te juurekset hoidatte kun kynsi alkaa repeytyä ihan juuresta poikki?

Monesti vaan leikkaan poikki. Onhan se ikävän tuntonen siihen saakka kunnes vähän kasvaa, mutta pääsee helpommalla. Voithan kokeilla teepussipaikkaa? Joskus tein ja se pysyi todella hyvin, en tiiä mitä tein eritavalla sillä kertaa kun yleensä mulla ei nuo paikat pysy.

Ainiin ja oon joskus lukenut jostain kynnenpaikkauspaketistakin. Nyt en kyllä muista mitä merkkiä se oli, olikohan kenties trindiä?

Poissa ZombieQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #1105 : 21.07.12 - klo:17:43 »
^Ainakin Orlylla on joku kynnenpaikkaussetti, toimivuudesta en tiedä. Mä leikkaan aina niin juuresta kun on pakko vaikka onkin inhottavan tuntuista. Vielä inhottavampaa on jos se kynsi repeää oikein kunnolla. Hrrr...
why be pretty when you can be gorgeous<br />2b F ii

Poissa lillamilla

• Tukkaguru
« Vastaus #1106 : 21.07.12 - klo:18:26 »
Kiitos tuosta teepussipaikkaustiedosta  :) Googlasin sen ja voisi toimia pika-apuna. Lisäksi sain selville että kynsille myydään lasikuitunauhaa juuri tähän ongelmaan, saatavilla mm. cesarsshopista.
2a /b F ii. Harmaanvaalea, olkapäille ja himpun yli yltävä tukka. MOP C-system ha, Joicot. Kuva hiuslaatuketjun sivulla 11.

Poissa Hyx

• HAIRahtanut
  • Perfektionisti & alkemisti
« Vastaus #1107 : 22.07.12 - klo:13:18 »
Mikä voisi olla erinomainen perus-kynsipora ammattikäyttöön, joka on kestävä ja hinnaltaan kilpaailuukykyinen?
Kiitos vyötärömittani ja neitsythius! <3 <3

iHerb FOD387

Remember the secret!

Poissa naanna

• Tukkaguru
  • 3B M ii
« Vastaus #1108 : 24.07.12 - klo:22:50 »
^^^^ naanna: minusta eroja on. Itselläni mm. Poshen kynsinauhavoide ei tunnu tekevän yhtään mitään ja samalla lailla petyin China Glazen kynsinauhaöljyyn. Paras on ollut Mavalan kynsinauhaöljytussi, se ravitsee ja pitää kynsinauhat notkeina.

Ilmaisin itseäni ehkä vähän huonosti. Tarkoitin siis, että onko kynsi- ja kynsinauhaöljyt oikeasti samaa tavaraa? Eli voiko kynsinauhaöljyllä voidella myös kynnet ja toisin päin? Onko INCeissä eroja? Omien kokemuksieni mukaan esim. Dependin kynsiöljy toimii vallan mainiosti myös siellä kynsinauhoilla.

Poissa lillamilla

• Tukkaguru
« Vastaus #1109 : 24.07.12 - klo:22:59 »
Siis mä olen ajatellut aina niiden olevan samaa tavaraa: sekä kynsille ja nauhoille tarkoitettuja. Mikä siis itsellä toimiii on varmasti sopivaa.