Kirjoittaja Aihe: Kynsien huolto/hoitoketju  (Luettu 353204 kertaa)

Poissa Tiukukello

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
Vs: Kynsien huolto/hoitoketju
« Vastaus #1110 : 31.08.12 - klo:10:41 »
Mä olen tykännyt Ebayn halvoista kynsinauhakynistä niiden kätevyyden vuoksi.  Paljon helpompaa öljytä kynsinauhat kynällä verrattuna siihen, että tarvitsee dippailla sivellintä pullossa, joten kynä toimii hyvin esim. käsilaukussa. Tänään mulle tuli mieleen, että voihan tuon kynän toki  täyttää uudelleen haluamallaan öljyllä tai vaikka kynsilakanpoistoaineella, niin ei tarvitse heittää kynää pois tai ostaa uutta.

Mutta hyvin toimii! Alkaakin nyt kynsinauhaöljyt vähentyä, kun niiden käyttäminen on helpompaa.  ;D
1bFii APL, hennattu hiuksisto. Hidasta kasvatusta midback:iin..
iHerb-koodi: SIK438

Poissa lillamilla

• Tukkaguru
« Vastaus #1111 : 31.08.12 - klo:10:52 »
Tilasin kynsienkoristelusälän oheen ebayn kautta noita öljykyniä, jotka osoittautuivat feikeiksi Opin kyniksi. Etiketin kirjoitusvirheet olivat lukuisat. Niiden öljy ei juurikaan hoida, jos eivät haittaakaan tee. Pitää jatkossa kyttäillä, milloin Mavalan kynät ovat tarjouksessa ja hankkia sitten niitä.
2a /b F ii. Harmaanvaalea, olkapäille ja himpun yli yltävä tukka. MOP C-system ha, Joicot. Kuva hiuslaatuketjun sivulla 11.

Poissa nukka

• HAIRahtanut
« Vastaus #1112 : 02.09.12 - klo:13:03 »
En ole koskaan juurikaan välittänyt kynsien laitosta, mutta nyt asia on alkanut kiinnostamaan.

Lakkaan silloin tällöin kynnet, mutta minua häiritsee se että en tahdo ihan peruslakkaustakaan osata tehdä siististi. En esim. osaa kynsinauhoja siistiä/työntää pois. Minulla ei ole tähän mitään erityisiä välineitä, enkä mielelläni kovin paljoa näihin rahaa laittaisikaan. Voiko siihen käyttää jotain ihan perusrasvaa/öljyä? Millä kynsinauhoja voisi työntää pois kynnen päältä (sori, mulla on termit ihan hukassa vielä :D )
blogi - hius- ja kauneusjuttuja, kasvispainotteista ruokaa, koiria ja luontoa.

Iherb alekoodi: VED234

Poissa Od3ssa

• Tukkaguru
« Vastaus #1113 : 10.10.12 - klo:12:14 »
Mulla on aina ollut pientä ongelmaa kynsien kanssa, kun tuppaavat lohkeamaan reunasta pidemmäksi kasvaessaan, kun ovat jotenkin niin joustamattomat. Olen nyt huomannut ihan selkeän eron, kun aloin pitkästä aikaa syömään piihappogeeliä ja toinen pönikkä alkaa vetelemään loppuaan. Kynnet ovat joustavat ja ihmeellisen pitkät ja yleensä olisin viilannut ne nysiksi jo aikaa sitten, kun ei toivoakaan lohkeamattomista kynsistä.

En nyt muista mitä varten ylipäätään olin ostanut tuota piihappogeeliä, mutta oli kuukausitolkulla kaapissa roikkunut ja ajattelin syödä pois ne tilaa viemästä. Voipi olla, että tässä joutuu lisää ostamaan, ihan kiva, kun kerrankin on pidemmät kynnet :)
Tulla lujaksi, pysyä pehmeänä. Siinä on haavetta kylliksi yhdelle elämälle. - Tommy Tabermann

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #1114 : 10.10.12 - klo:12:36 »
En ole koskaan juurikaan välittänyt kynsien laitosta, mutta nyt asia on alkanut kiinnostamaan.

Lakkaan silloin tällöin kynnet, mutta minua häiritsee se että en tahdo ihan peruslakkaustakaan osata tehdä siististi. En esim. osaa kynsinauhoja siistiä/työntää pois. Minulla ei ole tähän mitään erityisiä välineitä, enkä mielelläni kovin paljoa näihin rahaa laittaisikaan. Voiko siihen käyttää jotain ihan perusrasvaa/öljyä? Millä kynsinauhoja voisi työntää pois kynnen päältä (sori, mulla on termit ihan hukassa vielä :D )

HC kynsifriikit voivat kyllä olla eri mieltä, mutta minun mielestäni omat kynnet ovat ihan ystävällinen ja pehmeä tapa kynsinauhojen irrotteluun. Eikä tuohon minusta mitään ihmeellisiä aineitakaan tarvita - suihkun, saunan tai uinnin jälkeen kynsinauhat ovat pehmeät, jotain käsivoidetta voi lisätä ja varovasti toisen käden kynsillä työnnellä kynsinauhoja irti. Ensimmäinen kerta voi olla hankala, mutta pienen irrottelun voi ottaa säännölliseksi tavaksi. Itse en muista milloin olisin viimeksi käyttänyt jotain appelsiinipuutikkua - ja kynsinauhat ovat todella siistit ja täysin vauriottomat. Omassa kynnessä on kuitenkin ihan erilainen tuntuma kuin erillisessä työkalussa...
2aFii, kaurapuuro. Pituus hartioiden ja BSL:n välissä, oma väri.

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #1115 : 10.10.12 - klo:12:43 »
Mä käytän myös omaa kynttä, tai kynsisaksia. Kynsinauhat eivät repeile, kun tämän tekee kosteana eli saunan tai suihkun jälkeen, kun kynsinauhat ovat pehmeät. Harjaaminen jäykällä kynsiharjalla ja saippualla auttaa myös.

Muuten, jos kynsinauhat kovasti tuppaavat tarttumaan kynteen kiinni, niin kannattaa kokeilla kynsinauhavoiteena ureaa sisältävää jalkavoidetta (esim. Scholl). Toimii!

Poissa Jenje

• Tukkaguru
« Vastaus #1116 : 10.10.12 - klo:12:44 »
Mä tunnustan, etten ikinä tee kynsinauhoilleni mitään. Mua jotenkin kammottaa ajatus kivuliaasta kynsivallintulehduksesta, jonka kuitenkin saisin sorkkimisellani aikaan, joten olen antanut kynsinauhojeni olla ihan rauhassa. Tästäkin varmasti joku kynsihifistelijä voisi olla eri mieltä, mutta ei nuo mun kynteni tuollaisina luonnontilaisina ainakaan mun omaan silmääni mitenkään pahalta näytä.
1aFii Mustaksi värjätyt, vyötärömittaiset, ohuehkot ja piikkisuorat hiukset. Herkkä rasvoittuva sekaiho.

www.iHerb.com alekoodi: IHA397

Poissa Ophelia

• HAIRahtanut
« Vastaus #1117 : 10.10.12 - klo:19:09 »
Mäkin käytän vaan omaa kynttä kynsinauhojen irrotteluun. Suihkun jälkeen on tosiaan ehkä helpointa, mutta joskus harrastan tuota ihan vaan jonkun käsivoiteen (tai Lemony Flutterin) kanssa. Mulla kynsinauhat menee helposti huonoon kuntoon jos en irrottele niitä, kun kynsi kasvaa ja siihen tarttunut kynsinauha sitten repeää (:-X), mutta tekisin tuota kyllä joka tapauksessa, koska ainakaan mulla lakkaukset ei vaan voi näyttää siistiltä ellei kynsinauhat oo ojennuksessa.

Poissa Painted Lady

• Tukkaguru
« Vastaus #1118 : 10.10.12 - klo:23:09 »
Taidan olla kerettiläinen, mutta käytän kynsinauhojen irroittamiseen omien kynsien lisäksi teräksisten pinsettien "hamarapäätä". En ole huomannut tuon aiheuttaneen mitään vaurioita kynsiin tai kynsinauhoihin, vaikka sen pitäisi kai olla varma tie kynsien tuhoon. Kai minulla on sormissa ihan normaali tuntoaisti ja kädet sen verran vakaat, ettei mitään huteja ole ainakaan toistaiseksi tapahtunut. ;)

Poissa Miia

• HAIRahtanut
« Vastaus #1119 : 11.10.12 - klo:16:35 »
Onko tämä kellekään tuttu ilmiö: poistin geelilakkoja muhittamalla sormenpäitä asetonipitoisella poistoaineella kastetun vanutupon alla n. 10min. Kun otin tupon pois, oli kynteni kipristyneet sisäänpäin kummallisesti, ihan kuin ne olisivat yrittäneet mennä rullalle. Viiden minuutin päästä kynnet olivat taas normaalit. Sormenpää tosin tuntuu hieman aralta. Mistä tuommoinen kipristely voisi johtua?

Poissa Od3ssa

• Tukkaguru
« Vastaus #1120 : 11.10.12 - klo:23:54 »
Ei muuta kommenttia kuin se, että asetonihan on myrkkyä, en viittis kyllä sormenpäitä siinä muhittaa  0_0
Tulla lujaksi, pysyä pehmeänä. Siinä on haavetta kylliksi yhdelle elämälle. - Tommy Tabermann

Poissa Miia

• HAIRahtanut
« Vastaus #1121 : 12.10.12 - klo:12:20 »
Geelilakkausta ei oikein muilla aineilla poistella, joten pakko käyttää asetonia. Ehkä viilaamalla, mutta siinä menee ikä ja terveys.

Varjotar

• Vieras
« Vastaus #1122 : 12.10.12 - klo:12:32 »
Kynnet on jälleen järkyttävän heikos kunnossa. Tähän on reseptinä perinteisesti kaikkien ihmeaineiden sijaan vain aika.

Poissa Jenje

• Tukkaguru
« Vastaus #1123 : 03.11.12 - klo:18:06 »
Onko kellään muuten kokemusta Konadin kynnenkovettajasta?

Tilasin sellaisen ihan sokkona ja halvan hinnan takia laatu vähän epäilyttää. Kaipa se kuitenkin aluslakkana tulee käytettyä, vaikkei mitään tehokasta kamaa olisikaan...
1aFii Mustaksi värjätyt, vyötärömittaiset, ohuehkot ja piikkisuorat hiukset. Herkkä rasvoittuva sekaiho.

www.iHerb.com alekoodi: IHA397

Poissa Od3ssa

• Tukkaguru
« Vastaus #1124 : 21.12.12 - klo:13:30 »
Mulla on aina ollut pientä ongelmaa kynsien kanssa, kun tuppaavat lohkeamaan reunasta pidemmäksi kasvaessaan, kun ovat jotenkin niin joustamattomat. Olen nyt huomannut ihan selkeän eron, kun aloin pitkästä aikaa syömään piihappogeeliä ja toinen pönikkä alkaa vetelemään loppuaan. Kynnet ovat joustavat ja ihmeellisen pitkät ja yleensä olisin viilannut ne nysiksi jo aikaa sitten, kun ei toivoakaan lohkeamattomista kynsistä.

En nyt muista mitä varten ylipäätään olin ostanut tuota piihappogeeliä, mutta oli kuukausitolkulla kaapissa roikkunut ja ajattelin syödä pois ne tilaa viemästä. Voipi olla, että tässä joutuu lisää ostamaan, ihan kiva, kun kerrankin on pidemmät kynnet :)

Kiitos pakkaset, mun hienot kynnet on muisto vain. Aivan järkyttävän näköiset, yksitellen lohenneet ja liuskoittuneet ja muutenkin kädet ihan korppuina. Tätä joka talvista riesaa  >:(