Kirjoittaja Aihe: Kynsien huolto/hoitoketju  (Luettu 353200 kertaa)

Paikalla Kauris

• Tukkaguru
Vs: Kynsien huolto/hoitoketju
« Vastaus #1125 : 27.12.12 - klo:20:44 »
Mun on yhtäkkiä kaikki kynnet lahonneet aivan täysin. En ole pitänyt niitä kovin pitkinä, mutta nyt jouluna äkkiä kaikki vaan lohkesivat ja liuskoittuivat ja olivat ihan sairaan pehmeät ja hauraat. Johtuuko tämä siitä, että olen syönyt huonosti silloin, kun tuo osa kynnestä on kasvanut esiin? Mulla ei ole koskaan ollut kauhean kovat kynnet, aina ne on lohkeilleet ja liuskoittuneet, mutteivat koskaan tällee. Ei kai mun huolestua tarvitse? Lähinnä kai pitäis muistaa syödä monipuolisesti. Kieliiko huonot kynnet kalkin vai minkä puutteesta? (Vaikka toki mun kohdalla osasyy on geeneissä.)
Lapaluumitta, tavoitteena vyötärömitta.
Hiukset normaalit <3 Mill Creek keratin conditioner, Giovanni Smooth as Silk, Alba Botanica jätettävä
Iho vaikea: herkkä, punoittava, näppylöivä, epäpuhdas, pintakuiva, osittain rasvoittuva <3 yksinkertaiset herkän ihon tuotteet, Xyliderm, öljyputsarit.

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #1126 : 28.12.12 - klo:06:32 »
On se ihan mahdollista, että tuon kynnen kasvuosan aikana olet syönyt huonosti tai ollut esim. kipeänä. Mihinkään yksittäiseen ravintoaineeseen kynsien huonoa kuntoa on tosi vaikea jäljittää. Toisaalta kuiva huoneilma ja pakkanen tekevät talvella kynsillekin tepposia, ei paljon tarvitse joulusiivota tai liottaa itseään kylvyssä kun tipit alkavat kynsistä räjähtää...

Jos nyt syö sinne päinkään kunnolla, niin varmin yksittäinen lisäys ruokavalioon on D-vitamiini näin talviaikaan, sillä voi olla kynsien kasvuun ja kuntoonkin vaikutusta. Lisäksi Suomessa naisilla on usein puutetta raudasta, naisilla ja miehillä sinkistä ja magnesiumista - mutta en osaa sanoa onko noilla mitään tekoa kynsien kuntoon. Raudansaannin saa aika hyvin hollilleen ostamalla valurautaisen paistinpannnun tai padan ja valmistamalla muutaman kerran viikossa ruokaa sillä.
2aFii, kaurapuuro. Pituus hartioiden ja BSL:n välissä, oma väri.

Paikalla Kauris

• Tukkaguru
« Vastaus #1127 : 28.12.12 - klo:14:45 »
^ Joo, toi D-vitamiini on kyllä ehdottomalla hankintalistalla. Sitä pitäis alkaa popsia jokapäiväisesti.

Ja onks toi valurautapannujuttu (pitkä sana! :D) totta! :o Pitää hankkia moinen! Valurautapannulla kun tulee niin saakelin hyvää ruokaakin.
Lapaluumitta, tavoitteena vyötärömitta.
Hiukset normaalit <3 Mill Creek keratin conditioner, Giovanni Smooth as Silk, Alba Botanica jätettävä
Iho vaikea: herkkä, punoittava, näppylöivä, epäpuhdas, pintakuiva, osittain rasvoittuva <3 yksinkertaiset herkän ihon tuotteet, Xyliderm, öljyputsarit.

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #1128 : 31.12.12 - klo:11:40 »
^Itse olin pitkään skeptinen lasiviilojen suhteen, mutta kun hommasin ensimmäisen, niin paluuta ei ole. Ainoastaan matkoille otan mukaan hiekkaviilan nykyisin. Trindin viilaa monet ivat kehuneet kestäväksi, ja sitä saa välillä ihan kelpo hintaankin, normaalihinta lienee parinkympin tienoolla.

Joo, valurautapannu on ihan tosi juttu, oma siskoni korjasi imetysaikana tosi alhaiseksi painuneen hemoglobiinin pelkästään vaihtamalla valurautapannuun. Itsekin tykkään kovasti siinä paistetusta ruoasta, ei puhettakaan, että teflonpannulla saisi aikaan samanlaista rapeutta. Ja minusta pannu on helppohoitoinenkin, kun vaan pesaisee pinnan pian käytön jälkeen. Ei tarvitse varoa metallisten lastojen ym. käyttöä ja jumittuneen ruoan voi huoletta raaputtaa pois.
2aFii, kaurapuuro. Pituus hartioiden ja BSL:n välissä, oma väri.

Poissa Od3ssa

• Tukkaguru
« Vastaus #1129 : 31.12.12 - klo:15:02 »
Käytin vuosia hiekkaviiloja, kun olivat muka halvempia ja en raaskinut ostaa lasiviilaa. Nyt mulla ei mitään muita olekaan kuin lasiviiloja, nuo ei saa kynnen reunoja lohkeilemaan, eikä irvistytä, niin kuin hiekkaviilat, se viilausääni on jotain hirveetä  ::) Lasiviilaa ei vaan kannata pudotella lattialle, mulla on pari katkennut sen takia, mutta muuten ovat pitkäikäisiä. Ja tais olla kympin luokkaa sittarissa, ei paha  :)
Tulla lujaksi, pysyä pehmeänä. Siinä on haavetta kylliksi yhdelle elämälle. - Tommy Tabermann

Poissa naanna

• Tukkaguru
  • 3B M ii
« Vastaus #1130 : 31.12.12 - klo:15:58 »
^Kunnon lasiviilan pinta ei kulu käytössä. Mullakin on ollut joskus sellanen kahden euron "lasiviila", josta tosiaankin hävisi pinta heti. Eroaa siis oikeasta lasiviilasta melko paljon.

Tällä hetkellä mulla on käytössä Dependin lasiviila, joka on ajanut asiansa oikein hyvin. Hinta oli Kick'sissä muistaakseni jotain kympin luokkaa. Tuo on ollut käytössä puolisen vuotta, eikä vielä näy mitään kulumisen merkkejä.

Poissa malic

• HAIRahtanut
« Vastaus #1131 : 31.12.12 - klo:16:21 »
Tosiaan, joidenkin lasiviiloiksi mainostettujen viilojen päällä on vain lasijauhoa, joka kuluu sitten ihan samalla tavalla kuin esim. hiekkaviilat. Mulla on juuri tuo Trindin lasiviila, ekan viilani myin kaverille ja toisen hommasin siksi, että sille sai sen metallisen suojan samassa ja oli vielä Nail Repairin kanssa setissä. Ehkä vähän turhaa oli se toisen osto, mutta eipä oo ainakaan hajonnut :D Siitä mun ekasta viilasta oli kärjestä jotenkin lähtenyt ihan pieni pala pois, ei kuitenkaan sillä tavalla että se ois ollut reunastaan terävä. En ole vieläkään keksinyt kuinka se oli siitä lähtenyt ja eipä tuo käyttöä haitannut.
1bMii. Ehkä joskus tiedän mitä tahdon hiuksieni kanssa tehdä, siihen saakka kasvattelua.

Poissa Painted Lady

• Tukkaguru
« Vastaus #1132 : 25.01.13 - klo:13:36 »
Ovatko ne kynnenkovettajat mistään kotoisin? Mulla on aina ollut jokseenkin pehmeät ja melko hauraatkin kynnet. Olisiko tässä ketjussa mainituista kynnenkovettajista apua? Vai mihin muuhun kannattaisi sijoittaa, että liuskottuvat kynnet pysyisivät kasassa?

En ole huomannut kynnenkovettajien vaikuttaneen mitenkään omiin paperinohuisiin, pehmeisiin ja liuskoittuviin kynsiini. En kyllä ole viimeaikoina käyttänyt kynnenkovettajia mitenkään säännöllisesti, kun ei tuo säännöllinenkään käyttö ole mitään vaikutusta saanut aikaiseksi. Silti en ole menettänyt uskoani ihan täysin, vaan nytkin on postisa tulossa pikkupullot Orlyn Calcium Shieldia, NailTritionia ja Nail Defensea. Jospa joku noista auttaisi. Aikaisemmin siis kokemusta mm. OPIn Original ja Maintenance Nail Envysta, Trindin ja Sally Hansenin kovettajista sekä Mavalan nesteestä, joka imeytyy (tai haihtuu) kynnen pinnalta näkymättömiin.

Kun aloin kasvattaa ensimmäistä kertaa kynsiäni pureskelluista nysistä, niin parhaan avun sain Mavalan kaksivaiheisesta kynnenvahvistajasta, jossa on kuitulakka ja sen päälle tuleva nudelakka. Sen ei tosin edes väitetä vahvistavan itse kynsiä.

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • "...As Your Flesh Rots"
« Vastaus #1133 : 28.01.13 - klo:20:22 »
Painted Lady, olisin tosi kiitollinen jos sitten joskus jaksat raportoida Orlyn Calcium Shieldista ja Nail Defensestä :) Mulla on ollut jonkin aikaa käytössä NailTrition ja siihen ihan tyytyväinen olen, vaikka kyllä se värilakka liian nopeasti lohkee :( Tuleepahan vaihdettua lakkausta useammin.

enna, mulla ehdottomasti jatkuva kynsilakan käyttö vahvistaa kynttä tai siis pitää kynttä edes joten kuten kasassa.
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset melkein alaselkään. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos

Poissa Painted Lady

• Tukkaguru
« Vastaus #1134 : 28.01.13 - klo:21:05 »
^Ilman muuta kerron, jos vaan joskus saisin nuo kynsilakat käsiini.
« Viimeksi muokattu: 29.01.13 - klo:15:15 kirjoittanut Painted Lady »

Poissa Painted Lady

• Tukkaguru
« Vastaus #1135 : 07.02.13 - klo:13:02 »
Posti toi vihdoinkin lähes kolme viikkoa sitten eBaysta tilaamani Orlyn Nailtritionin, Calcium Shieldin ja Nail Defencen. Pääsenpä vihdoinkin kokeilemaan, olisiko näistä apua heikkoihin kynsiini. Pääsin juuri iloitsemaan siitä, että kynnet on kasvaneet kivasti parin viikon takaisesta nysävaiheesta (joka sekin johtui kynsien systemaattisesta murenemisesta), kun yhdestä kynnestä repesi koko vapaa kärki. Kynsien kasvunopeus ei siis ole ongelma, vaan ohuus, pehmeys, liuskottuvuu ja repeily.

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #1136 : 09.02.13 - klo:13:02 »
Olin haljeta onnesta, kun löysin vihdoinkin laadukkaan ja hyvin toimivan kynsibufferin ja vieläpä halvalla. Kyseessä on siis The Body Shopin kynsibufferi. Hintaa alle 5 euroa! Ja toimii kuin rasvattu.

Aiemmin olen tilannut Nevon buffereita netistä, mutta se tulee kalliiksi. Jatkossa taidan vaan turvautua tähän The Body Shopin bufferiin, hinta-laatusuhde on tässä kohdallaan paremmin kuin hyvin.

Poissa malic

• HAIRahtanut
« Vastaus #1137 : 10.02.13 - klo:10:40 »
^Tuossa oli mun käytössä se vika, että se kului nopeasti :/ Muuten se on kyllä mainio bufferiviila. Varsinkin kiillotusviila tuntui Jo ekan kerran jälkeen hyödyttömältä ja bufferikin tuntui tehottomalta parin kerran jälkeen. Nyt oon ite tilannut eBaysta buffereita, ovat ihan ok.
1bMii. Ehkä joskus tiedän mitä tahdon hiuksieni kanssa tehdä, siihen saakka kasvattelua.

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #1138 : 10.02.13 - klo:19:19 »
No ei nämä bufferit tosiaan kauhean kauaa kestä, koko ajan saa olla ostamassa uusia. Siksi tuo edullinen hinta on ehdottoman tärkeä. En viitsisi ihan joka viikko olla ostamassa uutta, jos hinta on yli 10 euroa kappaleelta.
Ja nuo aiemmin käyttämäni Nevon bufferit kyllä kului puhki mun mielestä nopeammin kuin tämä The Body Shopin vastaava. Surkein kokeilemani bufferi taisi olla joku Cailap tai vastaavan merkkinen, jostain S-marketista.
« Viimeksi muokattu: 11.02.13 - klo:13:46 kirjoittanut ainokainen »

Poissa Painted Lady

• Tukkaguru
« Vastaus #1139 : 17.02.13 - klo:21:51 »
Lupasin tuolla aiemmin kertoa kokemuksiani Orlyn Nail Defensesta ja Calcium Shieldista. Olen nyt vajaan parin viikon ajan käyttänyt lähinnä tuota Nail Defensea ja olen huomannut selvää paranemista kynsien kunnossa. Kynnet on nyt omalla mittapuullani pitkät eikä näissä ole tällä viikolla ollut havaittavissa minkäänlaista liuskoittumista tai muuta ongelmaa. Yksi kynsi on koko kokeiluaikana revennyt huonekalun kokoamispuuhassa, mutta siinä tilanteessa olisi mennyt varmaan vahvempikin kynsi.

Calcium Shieldia olen käyttänyt pari kertaa enkä usko, että sillä on kynsieni tämänhetkiseen kuntoon paljoa vaikutusta. Calcium Shield on aika paksua ja tuntuu jämäköittävän kynttä kertalakkauksella. Vaikea vielä sanoa onko sillä mitään pitempiaikaista vaikutusta.