Kirjoittaja Aihe: Kynsien huolto/hoitoketju  (Luettu 353834 kertaa)

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • "...As Your Flesh Rots"
Vs: Kynsien huolto/hoitoketju
« Vastaus #1140 : 18.02.13 - klo:20:21 »
^ Kiitos tiedosta! Voisin harkita tuota Nail Defensen hankkimista 9 ml pullollisen, että miten itsellä toimisi. Mä oon aika pitkään käyttänyt aluslakkana vaan Orlyn Nailtritionia ja on tämä hyvä, parantanut selkeästi mun todella surkeita kynsiä. Varmasti tulee käytettyä loppuun, kun kuitenkin vielä muutamia kuukausia tulen olemaan ilman akryylikysiä. Mun kynnet on vaan sen verran surkeat, että en mä niitä vahvoiksi saa enkä lainkaan kasvatettua, niin akryylit tulee takas, muttei ihan vielä.
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset melkein alaselkään. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos

Poissa Choko

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1141 : 20.02.13 - klo:18:47 »
Mä oon huomannu itselläni semmosen jutun, että kynnet pysyvät hyvässä kunnossa, kun en käytä lakkaa. Sitten kun vetelen lakat hyväkuntoisiin kynsiin, niin eipä mene kun viikko tai pari ja kynsien päät alkaa liuskoittua ja halkeilla! Ärsyttää, kun olis kiva kun olis kauniit, lakatut kynnet, mutta kun ei vaan tunnu noi lakat sopivan mun kynsille... ??? >:(

Mulla lojuu nyt kaapissa Lumenen Gloss&Care Strenghtenin Base Coat with Calsium ja Protecting Top Coat with UV-protection. Oon laittanut tuota pohjaa kaksi kerrosta ja sillä saa mun mielestä tosi kivan neutraalin, siistin ja nuden jäljen. Siihen päälle olen laittanut sitten suoraan tuota päällilakkaa...

En haluais vielä luovuttaa... ;) Oliskohan esim. Essiellä jokin kaunis, neutraali värilakka, mitä kokeilla?? En halua kynsistäni vaaleampia kuin ne ovat, mutta en myöskään selvän vaaleanpunaisia. Tosi hankalaa yrittää löytää sopiva väri, eikä viitsisi turhaan ostaa montaa pulloa, varsinkin jos kynsien liuskoittuminen jatkuu... :-\
1a F ii, luonnollinen väri maantienharmaa, jossa vähän punapigmenttiä<br />...haluu taipuisat tummanruskeet hiukset...

Poissa Missy

• Tukkaguru
« Vastaus #1142 : 21.02.13 - klo:10:21 »
^Mulla on sama ongelma. Mun kynnet on luonnostaan kovat, joten yhtään kovettavat kynsilakat saa mun kynsien päät lohkeilemaan. Yleensä pidänkin lakkoja vain muutaman päivän kerrallaan, niin kynnet pysyy paremmassa kunnossa.
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it.

Poissa Sundance

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1143 : 21.02.13 - klo:21:58 »
Minulla on tosi ärsyttävä kynsiongelma! Kynteni eivät yleensä liuskoitu, mutta tähän yhteen (hallitsevan käden peukalo) se on jäänyt "päälle". Liuskoittuminen alkoi jo viime syksynä ennen lumien tuloa, kun tyhmyyksissäni käytin tätä kynttä työkaluna. Eli jo monen kuukauden ajan olen yrittänyt varjella tätä kynttä liuskottumasta enempää, mutta aina se vain etenee. Kynsi on nyrhitty jo niin lyhyeksi, etten koskaan kerkeä saada leikattua koko huonoa osaa pois.

Lakka ei pysy liuskoittuneen osan päällä, ja olen yrittänyt pitää kynttä kasassa sellaisella kynsiliimalla. Ei vaan onnistu! Mitä ihmettä minä tämän kanssa teen? Juuri äsken taas repesi sellainen suomu irti, että terve osa on jälleen muutaman kuukauden päässä...  :-[

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #1144 : 22.02.13 - klo:12:47 »
Mä yleensä buffaan liuskoittuneet osat, se toimii joskus.

Ponpon

• Vieras
« Vastaus #1145 : 28.02.13 - klo:18:00 »
-
« Viimeksi muokattu: 05.09.13 - klo:23:22 kirjoittanut Pon98 »

Poissa Painted Lady

• Tukkaguru
« Vastaus #1146 : 28.02.13 - klo:20:23 »
^Sinullapa kasvaa kynnet nopeasti.  :o Minun kynnet kasvaa ehkä sellaiset 3 milliä viikossa ja se on mielestäni ihan hyvä kasvuvauhti. En kyllä ole mitenkään mitannut kynsieni kasvua, mutta tuskin se ainakaan puolta senttiä viikossa on.

Poissa Painted Lady

• Tukkaguru
« Vastaus #1147 : 13.03.13 - klo:01:01 »
Olen nyt käyttänyt n. kuukauden ajan Orlyn Nail Defensea silloin, kun lakkaan kynteni. Olen huomannut selvää paranemista kynsien kunnossa. Lohkeilua tai liuskoittumista on lähinnä vain parissa kynnessä, joita hakkaan eniten tietokoneen näppäimistöön. Lohkeilu olisi varmaan kokonan historiaa, jos en hakkaisi konetta kynsilläni. Miten ne kirjoittaa koneella, joilla on oikeasti pitkät kynnet. Omat nysäni ovat vain vähän yli sormenpään, mutta ovat jo nyt tiellä esim. puhelinta ja iPadia käyttäessäni.

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #1148 : 27.04.13 - klo:21:06 »
Onko kukaan juures ostanut sellaisilta kauppakeskuksissa Kuolleenmeren suolaa sisältävien tuotteiden myyjiltä kynsien kiillotusviilaa? Kerrankin tänään annoin lakattoman kynnen heidän kiillotusviilalla kiillotettavaksi ja kyllähän se kiilto oli tosi hyvä. Kuulemma viilalla olisi 2 vuoden takuu ja jos viila ei enää kiillota, niin sekin menisi takuun piikkiin. Olisin saanut viilan tinkaamatta 15 €:n hintaan, mikä mielestäni kiillotusviilasta on todella paljon. Senpä takia ajattelin kysyä onko kukaan ostanut sellaista viilaa ja onko se oikeasti ollut kestävä. Olen kiillotusviilojen suurkuluttaja ja haluaisin kerrankin löytää viilan, jonka kiillotusosa ei olisi se ensimmäiseksi kuluva osio.

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #1149 : 27.04.13 - klo:21:21 »
Mä olen kehunut tuon Nevo -sarjan kiillotusviilaa tässä ketjussa jo aiemminkin. Ovat kyllä ihan parhaita, mutta valitettavasti ovat kuluvaista sorttia siinä missä kiillotusviilat yleensäkin.
Olen tilannut näitä netistä, en nyt muista mistä, mutta aiemmassa viestissäni (tässä ketjussa) oli se linkki.

Edittiä: täältä olen tilannut: http://nevo-spa.com/en/eshop/nails-care/nail-buffer--19.html

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #1150 : 27.04.13 - klo:21:26 »
^ Eli se takuu taitaa olla sitten ihan vain tyhjä lupaus? Ehkäpä mie haen kiillotusviilan kokeiluun, jos sopivasti satun taas pyörähtämään ständin läheisyydessä. Nimittäin se yksi käsitelty kynsi kyllä kiiltää todella hienosti, paljon paremmin kuin muiden kokeilemieni kiillotusviilojen jälkeen.

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #1151 : 27.04.13 - klo:22:31 »
Olen samaa mieltä että tuo Nevon kiillotusviila on aivan ylivoimainen, siis millään tavis-kiillotusviilalla ei saa kynsiin samanlaista lasinkiiltoa kuin tuolla. Mutta, mutta... viila EI ole mun mielestä sen kestävämpi, kuin muutkaan kiillotusviilat. Varsinkin se valkoinen osa, eli se kiillotuspuoli, kuluu ja ikävästi "repeilee" jo muutaman käyttökerran jälkeen... mutta on se silti hintansa väärti, jos säästeliäästi käyttelee.

Poissa Manna

• Tukkaguru
« Vastaus #1152 : 03.05.13 - klo:08:27 »
Posti toi vihdoinkin lähes kolme viikkoa sitten eBaysta tilaamani Orlyn Nailtritionin, Calcium Shieldin ja Nail Defencen. Pääsenpä vihdoinkin kokeilemaan, olisiko näistä apua heikkoihin kynsiini.

Onko Nailtrition vahvistanut kynsiäsi? Mä hankin Chaoksen hehkutuksen jälkeen itselleni ko. tuotteen ja odotan mielenkiinnolla vahvistuuko mun kynteni yhtään. Mullahan kilpirauhasen vajaatoiminta on heikentänyt jo ennestäänkin onnettomia kynsiä.

Nailtritionissa on kiva sävy, samalla kun lakka hoitaa niin sillä saa ainakin omasta mielestäni todella siistit kynnet. Sellainen hillitty shimmer on just mun mieleeni näin keväällä :)
That’s the thing about life; It is fragile, precious and unpredictable and each day is a gift, not a given right.

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • "...As Your Flesh Rots"
« Vastaus #1153 : 03.05.13 - klo:16:47 »
Toivon todella, että kaikilla toimii to Orlyn NailTrition, joille sitä oon suositellut! Ainakin niin, että huomais jotain parannusta kynsissä :) Mä en suostu enää luopumaan tuosta aluslakasta! Mulla tuo lakka menee jo puolessa välissä, koska oon ihan innostunut vaihtelemaan väriä, kun on vihdoin kunnon kynnet mitä lakata. Kesällä pitää uusi tilata. En ois ikinä uskonut, että mikään, toistan mikään aluslakka vahvistaa näin mun kynsiä ja muutamaa olen testaillut mitä täällä on kehuttu ja edelleen mun kynnet vaan repes tosi kipeästi ja oli paperinohuet. Ihan jopa kipeät. Eikä kasvaneet yhtään vaan olivat liian lyhyet. Orlyn NailTritionin avulla mun kynnet on nykyään pitkät! Ette usko, miten onnessani oon siitä ja mula on vielä surkea luusto (siis luustosairaus). En olis myöskään uskonut, että voin luopua akryylikynsistä, mutta enää en edes kaipaa niitä. Toki välillä joku kynsi napsahtaa poikki, sen verran kotitöitä tee enkä vielä osaa varoa kynsiäni tarpeeksi ja lisäksi harrastan nyrkkeilyä. Mulla ei koskaan elämässäni ole ollut näin nättejä kynsiä. Voisin sanoa, että kynsilakat ja lakkaaminen on mulle harrastus ja nykyään mielelläni vaihdan lakkaa muutaman kerran viikossa, jopa joka toinen päivä, koska kerrankin saan nauttia pitkistä kynsistä. Olipa ylistys NailTritionille :D
Nail Defense Orlylta ei auttanut yhtä paljon, tämä on paljon parempi.

Edit. Itselläni alkoi auttaa NailTrition selvästi kahden viikon jälkeen. Pullossa lukee, että käytetään kuureina, mutta mä en tätä lopeta, kun muuten menis taas surkeaan kuntoon. Käytän siis tätä ihan normaali aluslakan sijasta.
Niin ja mun kynnet ennen oli myös semmoset, että pystyin repiä niitä miten vaan ja ne repeyty tosi pahasti ihan koko kynsipedin matkalta, niin että pahimmassa tapauksessa lähti osaa kynttä kokonaan irti. Kynteni on selkeästi siis vahvistunutkin. Tästä en siis luovu <3
« Viimeksi muokattu: 03.05.13 - klo:16:55 kirjoittanut Chaos »
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset melkein alaselkään. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos

Poissa malic

• HAIRahtanut
« Vastaus #1154 : 03.05.13 - klo:17:37 »
^Eikö oo mahtavaa kun löytää sen itselle toimivimman kynnenvahvistajan! Mulle samanlainen elämys oli Trindin Nail Repair. Sittemmin olen tainnut oppia näitä varomaan niin, ettei ihan säännöllisesti tartte sitä käyttää enää. Koitan kyllä aina valita jonkun vahvistavan aluslakan, on niin tuoreessa muistissa se kuinka ikävää oli kun vähänkin kasvamaan ehtinyt kynsi katkesi kynsipetiä myöten.  :-\
1bMii. Ehkä joskus tiedän mitä tahdon hiuksieni kanssa tehdä, siihen saakka kasvattelua.