Kirjoittaja Aihe: Kynsien huolto/hoitoketju  (Luettu 353369 kertaa)

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • "...As Your Flesh Rots"
Vs: Kynsien huolto/hoitoketju
« Vastaus #1155 : 03.05.13 - klo:18:01 »
malic, on todellakin ihana fiilis löytää se  THE aluslakka! Varsinkin, kun nyt todella saa nauttia kynsilakoistaan ja mielellään laittaa kynsiään useammin, ei ole enää semmoista surkuttelua, kun ei enää repeydy tai mitään. Ennen ajattelin aina, ette akryylikynsiä parempia ole ja toki niissä kauemmin pysyi lakat, mutta niissä sitten raivostutti kasvuraja. Nyt ei ole kasvurajaongelmia ja värilakatkin pysyy paremmin. Ennen mulla saattoi lohjeta lakkaukset muutamassa tunnissa, päivän tai korkeintaan sen 24h, mutta nyt pysyy ainakin 3 tai 4 päivää siistinä, tosin toki lakan sävyissä on eroa. Kaikin puolin siis NailTrition on mulla parantanut kynsiä ja mun kynsilakat on onnellisia, kun pääsee useammin kynsille :D
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset melkein alaselkään. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos

Poissa Painted Lady

• Tukkaguru
« Vastaus #1156 : 03.05.13 - klo:19:49 »
Posti toi vihdoinkin lähes kolme viikkoa sitten eBaysta tilaamani Orlyn Nailtritionin, Calcium Shieldin ja Nail Defencen. Pääsenpä vihdoinkin kokeilemaan, olisiko näistä apua heikkoihin kynsiini.

Onko Nailtrition vahvistanut kynsiäsi? Mä hankin Chaoksen hehkutuksen jälkeen itselleni ko. tuotteen ja odotan mielenkiinnolla vahvistuuko mun kynteni yhtään. Mullahan kilpirauhasen vajaatoiminta on heikentänyt jo ennestäänkin onnettomia kynsiä.

Nailtritionissa on kiva sävy, samalla kun lakka hoitaa niin sillä saa ainakin omasta mielestäni todella siistit kynnet. Sellainen hillitty shimmer on just mun mieleeni näin keväällä :)

NailTrition päätyi minulta eteenpäin äidilleni, mutta hänen luonaan käydessäni olen sitä aina välillä testaillut omiinkin kynsiini. Satunnaisella käytöllä en ole huomannut tästä olevan mitään vaikutusta. Äitini sen sijaan on hyvin tyytyväinen NailTritioniin. Omissa kynsissäni olen huomannut jonkin verran kunnon paanemista, kun olen käyttänyt säännöllisesi Nail defensea, mutta senkään vaikutus ei ole mitenkään pysyvä. Tälläkin hetkellä kynnet hajoaa käsiin, kun en ole käyttäny mitään lakkaa pariin viikkoon.

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #1157 : 03.05.13 - klo:20:10 »
^ Joo siis mä huomasin, että ehdottomasti pitää tuota koko ajan käyttää! Mullakin hajoaa kynnet, jos tuota ei ole tai laitan jotain muuta aluslakkaa.

Edit. Ja mielelläni kuulisin kokemuksia Orlyn Nail Armorista ja Calcium Shieldista myös, mutta enpä taida luopua tästä NailTritionista, kun toimii niin hyvin.
« Viimeksi muokattu: 04.05.13 - klo:15:31 kirjoittanut Chaos »
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset melkein alaselkään. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos

Poissa Minsku

• Tukkaguru
« Vastaus #1158 : 10.05.13 - klo:23:46 »
Pitäisköhän munkin hankkia tuo Nailtrition. Mulla on kans tosi ohuet, ihan paperimaiset kynnet, jotka rikkoontuu, repeilee, halkeilee, liuskottuu ja vääntyilee ihan miten sattuu, joten olenkin pitänyt geelejä vuosia. Viime kesänä otin geelit vähäksi aikaa pois ja yritin pärjäillä omilla kynsillä, mutta eihän siitä mitään tullut. Nyt taas on tullut kyllästyminen geeleihin ja olisi niin kiva olla omilla kynsillä. Nail envy toimi mulla joskus aikana ennen geelejä, sitäkin voisi tietty tilata jostain, mutta olisi kiva jos löytäisi ihan kaupasta ostettavan vahvistajan, joka ei maksaisi mitään kahta- tai kolmeakymppiä. Taidankin katsella josko tätä Orlya olisi meidän Emotionissa ja käytän nyt näitä geelejä vielä sen aikaa, kun saan noita hoitotuotteita hankittua.

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #1159 : 11.05.13 - klo:10:50 »
Mulla tuo NailTrition ei toiminut. Mulla on aika paksut, kovat ja liuskoittuvat kynnet, ja ehkä sen takia kyseinen tuote ei toiminut mun kynsissä yhtä hyvin kuin ehkä ohuemmilla kynsillä. Lisäksi en tykännyt siitä helmiäisestä, mitä siinä oli.

Mulle edelleenkin paras kovettaja on ollut Trind, mutta olen alkanut epäillä sellaistakin, että haurastuttaakohan noiden kovettajien jatkuva käyttö kynsiä? Olen nimittäin nyt pari kuukautta ollut lähes kokonaan ilman lakkaa, ja ainoastaan buffannut kynnet. Outoa kyllä, tänä aikana mun kynnet eivät ole lohkeilleet tai liuskoittuneet kertaakaan.

Mietinpähän vaan, voisiko kynsien kunnon kannalta sittenkin fiksuinta olla käyttämättä lakkaa ollenkaan?
Onko muilla samanlaisia havaintoja?

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #1160 : 11.05.13 - klo:11:44 »
Eihän tosiaan kaikki toimi kaikilla, mutta ainakin omiin ohuisiin repalekynsiin toimii :) Ehkei sitten toimi, jos omaa paksummat kynnet. Mulla nimittäin NailTritionin ansiosta omat kynnet paksuuntuneet selkeästi tai en tiedä varsinaisesti vaan tullut vahvemmiksi. En itsekään siitä helmiäishohteesta pidä, mutta käytänkin sitä aluslakkana, en yksisteen niin eihän se mihinkään näy :) Ja tuo ei mulla koveta liikaa kynsiä vaan niissä on joustoa, siksi ne ei ehkä lohkeakaan enää samalla tavalla. Trind ei ole koskaan meikäläisellä auttanut, eikä nämä Nail Envyt jne. Onneksi testasin Orlya, tosin Nail Defense kovettaa liikaa mun kynttä ja napsahtaa poikki.

Varmaan ihan yksilöllistä kellä lakkaaminen haurastuttaa, kellä ei. Mulla taas lakkaus auttaa kynsiä selkeästi. Ilman lakkaa voin unohtaa kynteni kokonaan, ei ne kasvais mihinkään ja repeytyis lisää vaan.

Poissa Jenny

• HAIRahtanut
« Vastaus #1161 : 11.05.13 - klo:12:11 »
Mulla rupesi kiinnostamaan tuo NailTrition... Omistan ohuet ja liuskoittuvat kynnet, jotka tiettyyn mittaan päästessään aina rapsahtaa poikki. Mistä tuota saa, ja paljonko se kustantaa? Trindin nail repairia olen nyt käyttänyt, ehkä hieman vahvistaa mutta silti aina repeää jostain kohti poikki.
sil' on hiukset niin kuin heinäpelto
talven jälkeen huhtikuussa

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #1162 : 11.05.13 - klo:12:20 »
^ Ihan Stockalta ainakin saa. Sieltä ostettuna hintaa en osaa sanoa. eBaystä olen omani tilannut. Ja sitä saa sekä 9 ml että 18 ml pullossa. Voi testata eka pienemmällä pullolla toimiiko edes :)

Poissa Manna

• Tukkaguru
« Vastaus #1163 : 11.05.13 - klo:12:23 »
9 ml Nailtritionia maksoi Stokkalla 12,50 €.
That’s the thing about life; It is fragile, precious and unpredictable and each day is a gift, not a given right.

Poissa siana

• HAIRahtanut
« Vastaus #1164 : 11.05.13 - klo:13:55 »
Sama juttu mulla kuin Chaosilla. Kynnet tuntuvat vaativan lakkaa. Olen nyt uudelleen innostunut lakkailusta, ja kynnet eivät ole koskaan olleet näin hyvässä kunnossa. Pidän niissä lakat koko ajan, kun lakka kuluu/lohkeaa, vaihdan heti uudet. Oon aivan ällistynyt siitä, miten hyvin tämä on toiminut: aina aiemmin mun kynsissä on ollut kaikkea mahdollista vikaa: repeilyä, pehmeyttä, liuskoittumista, lakat on lohkeillu jo samana päivänä jne. Nyt tuntuu, että ei meinaa edes tunnistaa omia käsiään. :)

Kysynkin, että miten tuo NailTrition levittyy? Onko se ohutta vai paksua, kuivuuko nopeasti? Houkuttaisi hankkia kyllä pikkupullo sitä testiin.

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #1165 : 11.05.13 - klo:14:22 »
Lisää juttua siitä on Orly -ketjussa.

Poissa Painted Lady

• Tukkaguru
« Vastaus #1166 : 11.05.13 - klo:16:42 »
Mulla tuo NailTrition ei toiminut. Mulla on aika paksut, kovat ja liuskoittuvat kynnet, ja ehkä sen takia kyseinen tuote ei toiminut mun kynsissä yhtä hyvin kuin ehkä ohuemmilla kynsillä. Lisäksi en tykännyt siitä helmiäisestä, mitä siinä oli.
Äidilläni on juuri tuollaiset kynnet kuin sinulla ja hänellä NailTrition toimii. NailTritionin kanssa kynnet ei lohkeile toisin kuin ilman stiä.
Mulle edelleenkin paras kovettaja on ollut Trind, mutta olen alkanut epäillä sellaistakin, että haurastuttaakohan noiden kovettajien jatkuva käyttö kynsiä? Olen nimittäin nyt pari kuukautta ollut lähes kokonaan ilman lakkaa, ja ainoastaan buffannut kynnet. Outoa kyllä, tänä aikana mun kynnet eivät ole lohkeilleet tai liuskoittuneet kertaakaan.

Mietinpähän vaan, voisiko kynsien kunnon kannalta sittenkin fiksuinta olla käyttämättä lakkaa ollenkaan?

Omat kokemukset on ihan päinvastaisia. Lakkaamalla kynnet pysyy edes jotenkin kasassa. Ilman lakkaa nämä lohkeilee ja liuskoittuu jatkuvasti enkä pysty kasvattamaan niitä edes sormanpään tasalle. Kyllä nämä lohkeilee ja liuskoittuu lakan kanssakin, mutta lakka pitää kynsiä kasassa sen verran, ettei tuota kynsien hajoamista näe ennen kuin lakkaa poistaessa. Lisäsi lakan kanssa saan kasvatettua kynsiä usean millin yli sormenpään. 

Poissa Missy

• Tukkaguru
« Vastaus #1167 : 13.05.13 - klo:12:00 »

Mulla on myös paksut ja kovat kynnet ja kaikenlaiset kynnenkovettajat ja muut saa mun kynnet lohkeilemaan. Myös jotkut tavalliset värilakat aiheuttaa lohkeilua mutta ei niin paljon. Toimivin ratkaisu mun kynsille on ollut kynsiöljy, joka kosteuttaa kynsiä ja tekee niistä joustavammat.
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it.

Paikalla Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #1168 : 13.05.13 - klo:13:03 »
Minulla taas on ohuehkot, mutta joustavat ja paksuuteensa nähden ihan vahvat - ja nopeasti kasvavat kynnet. Ne kuivuvat ja liuskottuvat helposti lakatessa ja lakkoja poistaessa. Kynnenkovettajista ei ole mitään iloa, ne tekevät kynsistä hauraat, tipit menevät napsahtamalla poikki. Mutta kynsibalsami (esim. Trind) on näille mainio hoito, tykkään enemmän kuin öljyistä, sillä lakkauksen voi vetää balsamin päälle.
2aFii, kaurapuuro. Pituus hartioiden ja BSL:n välissä, oma väri.

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #1169 : 14.05.13 - klo:19:52 »
Onko kenelläkään kokemuksia The Body Shopin kiillotusviilasta? lieneekö tehokas?
Omistan OPI:n hoitoviilan, mutta se majailee jossain laatikossa takuiden takana ..(todennäköisesti omaisten huushollissa...)
Kallista merkkiviilaa en haluaisi nyt hankkia, joten mikä olisi hintansa väärti nimenomaan kiillottajana?
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii