Kirjoittaja Aihe: Kynsien huolto/hoitoketju  (Luettu 353190 kertaa)

Poissa malic

• HAIRahtanut
Vs: Kynsien huolto/hoitoketju
« Vastaus #1170 : 15.05.13 - klo:08:42 »
^TBS:n bufferi-kiillotusviila, se palikka, on ainakin hyvä. :) Kuluu ehkä hieman turhan nopeasti, mutta muuten mainio. Bufferiosakin on juuri sopivan tehokas.
1bMii. Ehkä joskus tiedän mitä tahdon hiuksieni kanssa tehdä, siihen saakka kasvattelua.

Poissa Mena

• Tukkaguru
« Vastaus #1171 : 15.05.13 - klo:19:35 »
Kiitos vinkistä, NailTrition lähti tilaukseen. Mulla ei ole koskaan ollut kynnet näin huonona. Ihan pehmeät, murenevat ja liuskoittuvat. Olen pitänyt nyt paksumpaa värilakkaa, jota joutuu laittamaan muutaman kerroksen ja siihen vielä jotain hilettä tms päälle niin saan ne näyttämään edes siedettäviltä. Tosin lakka lähtee heti peukaloista ja etusormista, kun kynsi on pehmeää ja taipuisaa kun siitä on lohjennut useampi kerros pois. Purkin Piimaxiakin hain jo, se on aiemmin jeesannut. En tiedä miksi mun kynnet hajoaa, etenkin kun olin juuri lomalla eikä siellä kolistellut kynsiä näppäimistöä vasten kuten kotona ja töissä.

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #1172 : 15.05.13 - klo:19:35 »
Minäkin olen tykännyt Body Shopin bufferista, hyvä hinta-laatusuhde mielestäni. Buffailen ahkerasti, joten kiillotusviilat kestää mulla yleensä korkeintaan pari kuukautta.

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #1173 : 15.05.13 - klo:19:56 »
Kiitos palautteista, päädyin nyt kuitenkin Trindin kiillotusviilaan, koska Sokoksella sain sen 15% alennusta. Ensi kerralla ehkä TBS.
Tykästyin kovasti kiillotettuihin kynnenpintoihin, miltei kauniimmat kuin lakattuina - päällyslakasta huolimatta kun lakka lohkeilee ja irtoilee pikkupalasina ja tekee kynsistä epätasaiset...manikyyriä saisi olla uusimassa kolmen päivän välein. Kiillotus ei kuluta lainkaan niin paljon kuin jatkuva asetonin käyttö.
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa siana

• HAIRahtanut
« Vastaus #1174 : 16.05.13 - klo:00:40 »
Ostin tänään hetken mielijohteesta OPI Avoplex Cuticle Oil To Go - ja se oli rakkautta ensikokeilulla!  :l
Tuote on kätevässä pienessä tuubissa, josta sitä puristetaan hieman päässä olevaan siveltimeen, jolla sen sai levitettyä helposti ja nopeasti kynsinauhoihin ja kynnelle. Ajattelin, et kynnelle jäisi öljyinen mähmä, mutta tuote imeytyi ja kuivui yllättävän nopeasti ja kynsinauhat jäivät nätin näköisiksi. Voin kuvitella, että tuubi on ihan kätevä pitää mukana kassissa.

Tähän asti olen käyttänyt vaihdellen iltaisin Burt's Beesin Lemon Butter Cuticle Creamia tai Burt's Beesin Hand Salvea. Iltaisin sen takia, että kädet jäävät mähmäisiksi näistä, vaikka sinänsä ihan kelpoja tuotteita ovatkin. Hand Salvea mulla on metallinen minipurkki, jota en meinaa saada auki millään, kun se on niin tiukka. Jaksan jonkun aikaa yleensä raivota sen kanssa kunnes luovutan ja laitan jotain muuta kynsinauhoihin. Näihin kokemuksiin nähden tuo OPI tuntui ihan ylelliseltä helpon käytettävyytensä vuoksi.  :D

Poissa Painted Lady

• Tukkaguru
« Vastaus #1175 : 16.05.13 - klo:21:19 »
Tykästyin kovasti kiillotettuihin kynnenpintoihin, miltei kauniimmat kuin lakattuina - päällyslakasta huolimatta kun lakka lohkeilee ja irtoilee pikkupalasina ja tekee kynsistä epätasaiset...manikyyriä saisi olla uusimassa kolmen päivän välein. Kiillotus ei kuluta lainkaan niin paljon kuin jatkuva asetonin käyttö.

Tästä tuli mieleeni vinkki kaikille, joiden kynsissä ei lakat pysy. Lakkaattehan kynnet, kun ne on puhtaat ja kuivat. En tarkoita kuivilla sitä, että ne ei ole silmin nähden märät, vaan kannattaa odottaa puoli tuntia käsien pesusta ennen kuin aloittaa kynsien lakkaamisen. Silloin kun itse aloittelin kynsien lakkaamista, niin minulla oli tapana pestä kynnet kynsiharjan kanssa, kuivata kädet ja lakata kynnet. Sitten ihmettelin, miksei China Glazet ja muut kestäviksi kehutut lakat pysyneet kuin seuraavaan päivään. En muista luinko tämän jostain vai kerrottiinko minulle, että kynnet imee vettä ihan samalla kuin hiukset (joku välkympi varmaan tajuaa tämän ihan luonnostaan). Kun aloin odotella sen puoli tuntia - tunnin ennen kuin lakkasin kynteni, niin jopas alkoi lakat kestämään. Tietysti aina on niitä lakkoja, jotka ei pysy, vaikka tekisi mitä taikoja. Suurin osa lakoista on kestänyt vähintään sen viikon yhden päivän sijasta.

Poissa siana

• HAIRahtanut
« Vastaus #1176 : 16.05.13 - klo:22:33 »
Mä luin tuosta joskus, mut en ole ihan noin pitkiä aikoja odottanut itse. Usein pyyhin kyllä kynnen alkoholiin kostutetulla lappusella ennen lakkaamista.

Lakat pysyy mulla periaatteessa ihan hyvin. Kärkikulumaa tulee kyllä jo parissa päivässä aika paljon, ja lisäksi tykkään vaihtaa väriä usein. Mut jostain syystä monet glitterit kuoriutuu mun kynsiltä isoina lämpäreinä.  ???

En tiedä, tekikö eilinen buffaus mun kynsille kovin hyvää vai olinko jotenkin kovakourainen, tänään nimittäin huomasin, että keskisormen kynnen kulmasta oli pudonnut huomaamatta iso pala pois. Vai onko kynsi silloin liian kova, jos lohkeaa isoja paloja kärjistä? Se palanen oli irronnut nätisti, ihan kuin veitsellä olisi leikattu.

Poissa Missy

• Tukkaguru
« Vastaus #1177 : 17.05.13 - klo:11:07 »
^Mun kovat kynnet lohkeilee just tolleen, siisteinä palasina.

Kävin eilen TBS:ssä kun siellä on nyt kanta-asiakkaille kaikki tuotteet -20%. Kun mitään muuta kivaa en löytänyt, niin ostin kaksi kynsibufferia, joista päädyin alen ja etusetelin jälkeen maksamaan yhteensä reilu 3 euroa... Varmasti hinta-laatusuhde kohdallaan.  ;)

En muistanutkaan kuinka kiiltävät kynnet saa bufferoimalla.  :l Näähän näyttää ihan lakatuilta!
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it.

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #1178 : 17.05.13 - klo:11:20 »
Ohhoh, jos TBS:ssa on myös kantisale, taidan käydä hakemassa sieltäkin bufferin - ne kuluvat käytössä suht nopsaan..  :D
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa siana

• HAIRahtanut
« Vastaus #1179 : 17.05.13 - klo:13:50 »
Missy, okei hyvä tietää. Ehkä uskaltais jättää vähän kynnenkovettajaa pois jo sitten ja käyttää pelkkää aluslakkaa. Hassu tilanne, mun kynnet on aina olleet suunnattoman pehmeät.

Poissa Ophelia

• HAIRahtanut
« Vastaus #1180 : 19.05.13 - klo:14:56 »
Mun on jotenkin vähän vaikea uskoa että kynsi ehtisi normaalin käsienpesun aikana imeä niin paljon vettä että se vaikuttaisi lakan pysymiseen. Suihku tai muu pidempiaikainen läträys on varmasti eri asia, ja kyllähän sen kynsistä näkee jos ne on imeneet vettä. Mä en ainakaan hirveästi odottele lakkojen poiston jälkeen, pesen siis kynsilakanpoistoaineen jämät nopeasti saippualla, kuivaan pyyhkeeseen ja tästä menee ehkä pari minuuttia lakkaamisen aloittamiseen (kun yritän päättää mitä lakkaa haluan seuraavaksi käyttää). Yleensä mulla pysyy lakka siistinä vajaan viikon. Mutta kai tässäkin on yksilöllisiä eroja sitten.

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #1181 : 19.05.13 - klo:15:11 »
Mä olen huomannut kyllä tuon jutun. Esim. suihkun jälijiltä kynnet ovat selvästi jotenkin turvonneen oloiset, vettyneet. Mä teen usein niin, että poistan vanhan lakan illalla, öljyän kynnet yöksi, ja vasta aamulla lakkaan. Olen huomannut, että tällä tavoin lakka tosiaan kestää ihan eri tavalla.

Paikalla Kauris

• Tukkaguru
« Vastaus #1182 : 22.05.13 - klo:16:27 »
Mulla menee aina siivouspäivänä kaikki kynnet pilalle, kun tulee läträttyä veden ja pesukemikaalien kanssa. Kynsistä tulee sellaiset haperot, epämääräisen väriset ja tuntuvatkin kamalilta. Jotenkin huokoisilta. Pitänee ennen siivouspäivää aina joko raa'asti vaan vetää kynnet lyhyiksi tai sitten lakata edeltävänä päivänä, jotta lakka kuivuu kunnolla.

Mäkin oon nyt ottanu tavakseni öljytä kynnet aina huolella kynsilakan poistamisen jälkeen. Se poistaminen on ihan hirveetä: asetonitonkin lakanpoistoaine haisee aivan kaameasti ja kynnen pinnasta tulee taas jotenin huokoinen, heikko ja pehmeä. Joten lotrasin öljyä ihan tehokkaasti, ja tänään oon käyttäny käsivoidetta. Nyt kynnet on ihan vahvan ja kauniin tuntuiset ja näköiset, joten illalla on kiva lakata ne.
Lapaluumitta, tavoitteena vyötärömitta.
Hiukset normaalit <3 Mill Creek keratin conditioner, Giovanni Smooth as Silk, Alba Botanica jätettävä
Iho vaikea: herkkä, punoittava, näppylöivä, epäpuhdas, pintakuiva, osittain rasvoittuva <3 yksinkertaiset herkän ihon tuotteet, Xyliderm, öljyputsarit.

Poissa Od3ssa

• Tukkaguru
« Vastaus #1183 : 22.05.13 - klo:17:04 »
^Hei oisko se kivempi käyttää vaikka kertakäyttöhanskoja, kuin pilata kädet/kynnet. Emäksiset (rasvaa poistavat) pesuaineet vetää sun käsistä kaiken luontaisen rasvan ja eipä ne muutenkaan ole tarkoitettu elimistöön imeytettäväksi  :). Meinaahan tuo itselläkin muka jäädä suojaamatta kädet, vaikka mulla on niin kertakäyttö-, kuin näitä tavallisia suojahanskoja, jotka aina koneessa pesen siivouksen jälkeen.
Tulla lujaksi, pysyä pehmeänä. Siinä on haavetta kylliksi yhdelle elämälle. - Tommy Tabermann

Paikalla Kauris

• Tukkaguru
« Vastaus #1184 : 23.05.13 - klo:00:29 »
^ Vissiin.
Lapaluumitta, tavoitteena vyötärömitta.
Hiukset normaalit <3 Mill Creek keratin conditioner, Giovanni Smooth as Silk, Alba Botanica jätettävä
Iho vaikea: herkkä, punoittava, näppylöivä, epäpuhdas, pintakuiva, osittain rasvoittuva <3 yksinkertaiset herkän ihon tuotteet, Xyliderm, öljyputsarit.