Kirjoittaja Aihe: Kynsien huolto/hoitoketju  (Luettu 353186 kertaa)

ainokainen

• Vieras
Vs: Kynsien huolto/hoitoketju
« Vastaus #1185 : 29.05.13 - klo:17:04 »
Mä pidän myös kynnet aivan lyhyinä, mutta silti ne joskus liuskoittuvat. Mulla on auttanut se, että öljyän kynnet (esim. rypäleensiemenöljy on tosi hyvää) ja annan olla ilman lakkaa. Mulla lakkaaminen tuntuu joskus haurastuttavan kynsiä, tai siis lähinnä se, että jos lakkaan ja poistan lakkaa liian tiuhaan tahtiin. Välillä on hyvä antaa kynsien levätä.
Kiillotusviilan käyttäminen on myös ihan must!

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #1186 : 29.05.13 - klo:22:23 »
Mulla on ollut myös liuskottumisen kanssa ongelmia koko kevään. Töissä vanaknynnet rispaantuu, kädet kuivuu jne, vaikka mitä lakkaa laittaisi. Nyt on ollut apua kotona tehdystä geelilakkauksesta, mistä toiseen ketjuun kirjoittelinkin. Kynnet ovat päässeet kasvamaan nätisti ja ovat siistin näköiset. Ihan kahta viikkoa ei lakka ole täydellisenä pysynyt, sillä sähläsin kontaktiliimalla joka liuotti/irrotti lakkaa ja muutenkin on ollut töissä kynsiä kuluttavaa hommaa (siivous/muuttojuttuja). Lakka ei tosin ole lohjennut palasina pois, vaan on edelleen kynnellä. Siinä näkyy vain sellaisia vaaleampia osioita, mitkä voisi lohkaista irti mutta olen hieman pitkittänyt poistoa viikonlopulle. Laitoin myös väliin tavallista ranskalaismanikyyrin pinkkiä lakkaa, joten ehkä sekin vaikuttaa lakkauksen kestävyyteen. Ihan tyytyväinen olen kuitenkin ollut tulokseen, sillä ilman geelilakkausta kynnet olisivat varmaan taas ihan liuskoittuneet nysät.

Poissa Aridith

• Tukkaguru
« Vastaus #1187 : 09.06.13 - klo:22:25 »
 Voiko noiden geelauksien päälle lakkailla? Tarttisin jonkun tosi tujun vahvistuksen etusormien kynsiin, toimistotyö meinaa koitua niiden kohtaloksi aika pahasti.
Luonnonvaalea pellavapää - Viimeinen värjäys 01/14 - Täysluomutukka 01/16 -> - Mid back ja waist mitan välillä - Allerginen ja herkkä iho, pintakuivuutta ja herkkä näppyyntymään.

Outolintu blogi

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #1188 : 15.06.13 - klo:20:26 »
Mä oon ainakin levittänyt tavallista lakkaa päälle. Tavallisen lakan päälle voi laittaa myös kerroksen geelisetin päällyslakkaa + kovettaa niin kestää paremmin. En tiedä kuinka hyvin värilakkaus kestää kun en ole niitä vielä kokeillut + tykkään enemmän luonnollisesta, mutta vaalea lakkaus kestää siedettävänä pari viikkoa ja kärkiä voi vähän korjailla lakkailemalla (esim. glitterkärjet tms mitä tykkää). Omat kynteni ovat kasvaneet nyt ehkä jopa liian pitkiksi ( 0_0 ), joten aika taas tehdä kotihuolto.

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #1189 : 16.06.13 - klo:11:30 »
Oonko vähän guru, kun onnistuin tekemään itselleni geelilakkauksen pikaliimalla.  ;D

Mun yksi kynsi vaurioitui inhottavasti, kun suihkussa sheivasin kainaloita ja jotenkin onistuin sohaisemaan siihen kynnen keskelle höylällä. Kynteen tuli iso palkeenkieli, vertakin tuli. Mitään palaa ei kuitenkaan lähtenyt irti, vaan se viilto oli siinä kynnen keskellä ja se repsotti inhottavasti. Suihkussa hiukset tarttuivat siihen, ja tuntui kammottavalta.

Noh, mä viilasin sitä sitten ensin karhealla viilalla ohemmaksi sitä kynttä siitä kohdasta, missä se palkeenkieli on. Tasoittelin vielä buffaamalla, ja lopuksi lorautin kynnelle ohuen kerroksen Bostikin pikaliimaa. Annoin kuivua, ja buffasin pinnan vielä tasaiseksi. Sitten ihan normaalisti lakka päälle.

Tämähän toimii! Kynsi on pysynyt kasassa hienosti ilman mitään ongelmia.

« Viimeksi muokattu: 16.06.13 - klo:18:53 kirjoittanut ainokainen »

Poissa enna

• Tukkaguru
« Vastaus #1190 : 27.06.13 - klo:19:27 »
^Kuulostaa ikävältä, onneksi neuvokkuutta kuitenkin löytyi ;D

Valittelin tuossa viimeksi kuukausi sitten kynsien kurjaa kuntoa. Ostin p2 Calcium gel sekä saman merkin Fast help repair. "Kalsiumgeeliä" olen ehtinyt käyttää pelkilteen muutamaan kertaan ja Fast help repairia olen käyttänyt värilakkojen alla. Kynnet ovat pysyneet näiden avulla pitkinä jo jonkin aikaa eikä liuskottuminen ole enää entisen kaltaista.

Totta kai kynnet on edelleen tosi pehmeät suihkun/uinnin jälkeen, mutta muuten ovat vahvistuneet tässä parin viikon aikana jonkin verran. Kiva kun saa pidettyä kynsiä vähän nätimmän näköisinä!

MM

• Vieras
« Vastaus #1191 : 08.07.13 - klo:21:16 »
Aika oivallus tuo Ainokaisen kynnenkorjaus :D Täytyy laittaa korvan taakse, jos omille kynsille jotain käy! (tosin oon niin hullu, että voisin tehdä tuon kynsille ihan muutenkin vaan, että saisin pituutta :D )

Poissa siana

• HAIRahtanut
« Vastaus #1192 : 25.07.13 - klo:23:01 »
Minkä mallisia kynsiä te pidätte muuten?   :)

Mä oon täysin rakastunut square-mallisiin, ne tuntuu tukevimmilta, kun mun kynnenlaatu on aika ohut ja löperö. Miinuspuolena on, että mun kynsipedillä squaret näyttävät lyhyinä melko töpöiltä, joten jos kynsi repeää/katkeaa, niin se on ainakin pari viikkoa melko ruma.

Paikalla Kauris

• Tukkaguru
« Vastaus #1193 : 25.07.13 - klo:23:11 »
^ Tän perusteella valtaosa mun kynsistä on luonnostaan squoval-mallisia, mutta etusormen on ovaaleja. Usein leikkaan ja viilaan etusormen kynnet muistuttamaan enemmän noita muita kynsiä. Tällä hetkellä pidän semilyhyitä kynsiä, ei ihan lyhyitä, mutta ei kovin pitkiäkään. Jotenkin mun kohdalla on hohto mennyt pitkistä kynsistä, vähän lyhyemmät on jotenkin siistimmät, käytännöllisemmät ja helpompi pitää samanlaisina.
Lapaluumitta, tavoitteena vyötärömitta.
Hiukset normaalit <3 Mill Creek keratin conditioner, Giovanni Smooth as Silk, Alba Botanica jätettävä
Iho vaikea: herkkä, punoittava, näppylöivä, epäpuhdas, pintakuiva, osittain rasvoittuva <3 yksinkertaiset herkän ihon tuotteet, Xyliderm, öljyputsarit.

Poissa Painted Lady

• Tukkaguru
« Vastaus #1194 : 26.07.13 - klo:19:37 »
Minunkin kynnet on lähimpänä squovalia. Haluaisin kovasti, että ne olisi neliöt. Heikon kynnenlaadun takia kulmat lohkeilee todella helposti, joten squoval on lähimpänä haluamaani kynnen muotoa.

Poissa Ophelia

• HAIRahtanut
« Vastaus #1195 : 26.07.13 - klo:22:52 »
Mä pidän kynteni ihan lyhyinä ja neliöinä. Mulla on pitkähkö kynsipeti, joten tuo sopii parhaiten. Lyhyet on siistit ja kätevät, ja kaikenlaiset lakat näyttävät hyvältä lyhyissä kynsissä (mun mielestä tosi pitkissä kynsissä toimii melkeinpä ainoastaan joku luonnollinen ranskis, tummat ja värikkäät lakat näyttää helposti jotenkin ällöiltä ja mauttomilta).

Poissa muori Pippuri

• Tukkaguru
  • I can smell heaven's bakery cooking...
« Vastaus #1196 : 27.07.13 - klo:18:00 »
Mitä eroa on Dependin sinisellä ja vihreällä kynsilakanpoistoaineella? Meinasin tänään ottaa pullon sitä sinistä, mutta se oli kai (?) kalliimpaa kuin vihreä.

Poissa malic

• HAIRahtanut
« Vastaus #1197 : 27.07.13 - klo:19:26 »
^ Se sininen on tosi nopea poistamaan, haisee alkoholilta muistaakseni aika voimakkaasti ja kuivattaa tehokkaasti kynsinauhat. Ihan toimivaa tavaraa, jos tahtoo nopsaan lakat pois, ei oo ehkä niin ikävää käsitellä kuin asetonilliset poistoaineet. Olen yhden pullon tätä käyttänyt muutama vuosi sitten.

Vihreä taasen on öljyistä, kauan vanulapussa säilyvää tavaraa kun se ei haihdu niin nopeasti kuin asetonipohjaiset. Poistaa hyvin peruslakat, mutta esim. glittereiden kanssa tulee vaan itku. Todella paljon hellävaraisempi kuin esim. tuo sininen tai asetonipohjainen poistoaine, vaatii tosin mulla ainakin kynsiharjan ja saippuan kanssa pesun kun taas toisten poistoaineiden kanssa ei kynsiharja oo niin pakollinen. Toimii mulla parhaiten niin, että pitää hetken poistoaineella kasteltua vanulappua kynnen päällä ja "liu'uttaa" lakkaa pois. Mun kokemuksen mukaan punaisten lakkojen poistaminen tällä vihreällä on hieman miellyttävämpää, kun se ei tunnu levittävän lakkoja kynsinauhoille. Tää vihreä tuoksuu jännältä, ei läheskään niin voimakkaalta kuin muut kokeilemani. Poistaminen on ehkä myös pikkuisen hitaampaa kuin tavallisilla aineilla.

Käyttäisin tuota vihreää itse, jos olis Kicksiin käyntiä yhtään enemmän. Nykyään siellä tulee käytyä niin harvoin, etten yhden kynsilakanpoistoaineen takia ole viitsinyt.
1bMii. Ehkä joskus tiedän mitä tahdon hiuksieni kanssa tehdä, siihen saakka kasvattelua.

Poissa muori Pippuri

• Tukkaguru
  • I can smell heaven's bakery cooking...
« Vastaus #1198 : 29.07.13 - klo:10:50 »
Okei.  :) Mulla on sitä vihreää nyt, mutta ostan varmaan seuraavaksi kokeeksi sinisen pullon, kun tuolla vihreällä on hidasta poistaa useampi lakkakerros...

Poissa malic

• HAIRahtanut
« Vastaus #1199 : 29.07.13 - klo:11:14 »
^Aa, eli vihreä onkin sulle tuttu. ;D Kirjoittelin kuin vieraasta tuotteesta. Mä koin ton sinisen itselleni ehkä vähän tarpeettomana tuotteena, saan yhtä paljon kynsinauhoja kuivattavaa ja lakat nopeasti nopeasti poistavaa asetonipohjaista poistoainetta halvemmalla.
1bMii. Ehkä joskus tiedän mitä tahdon hiuksieni kanssa tehdä, siihen saakka kasvattelua.