Kirjoittaja Aihe: Kynsien huolto/hoitoketju  (Luettu 353197 kertaa)

Poissa Piu

• HAIRahtanut
Vs: Kynsien huolto/hoitoketju
« Vastaus #120 : 18.04.07 - klo:11:34 »
^Voisin tietysti yrittää selvittää itsekin mutta kysyn nyt kuitenkin miten pitkänä sä MerGirl pidät kynsiä tällä hetkellä. Koko kynsi uudistuu hitaasta ja kuukaudessa ei ehdi tapahtua paljoa eli jos kynnen kärjessä on sitä entistä höttöä niin sitä kautta repeämät ja liuskat leviävät parempaankin kynsiaineeseen. Eli jos vaan raaskit niin laita kynnet todella lyhyelle, niin etteivät ne juuri tule sormenpään yli sitten vaan kärsivällistä kasvatusta kynnet lyhyenä ja vähitellen saat vahvat kynnet, jotka voi antaa kasvaa pidemmäksi.

Poissa Stationery

• Kosmetiikkafriikki
  • Tukkaguru
  • Kosmetiikkaholisti- Kauneus on asenteesta kiinni.
« Vastaus #121 : 18.04.07 - klo:11:36 »
Kysynpä vaikka täällä.

Pitäsköhän Piimaxia syödä enemmän kuin yksi purkillinen kun en huomannut mitään eroa? Hiuksista en mene sanomaan, mutta kynnet katkeilevat ja liuskostuvat entiseen malliin. Kannattaako jättää suosiolla ja siirtyä etsimään muuta ratkaisua ja oisko kellään sitä muuta vaihtoehtoa?

Kyllä varmasti pitää syödä, sillä kun mietit miten hitaasti kynnet kuitenkin loppujen lopuksi kasvavat ja tuohan ehtii alkaa vaikuttaa vasta siihen uuteen valmistuvaan kynteen, joka ei edes vielä näy, joten menee kyllä jonkun aikaa ennen kuin koko kynsi on ehtinyt uusiutua.
20-vuotiaana sinulla on kasvot, jotka luoja sinulle loi,
40-vuotiaana kasvot, jotka olet hankkinut ja 60-vuotiaana kasvot, jotka olet ansainnut.

Poissa MerGirl

• Tukkaguru
  • Glittering around.
« Vastaus #122 : 18.04.07 - klo:12:15 »
^^Ne ovatkin tosi lyhyet, kun eivät kasva vaan menevät samantien poikki ja pinoon. Halkeavat silloinkin kun ei ole varaa edes leikata ja jos viilaa niin melkeinpä viilaat ihoa.
Sehän tässä onkin ärsyttävää kun ei ole edes mahdollisuutta saada lyhyitä nättejä kynsiä kun joka paikasta lohkeilevat. Kesälomalla taitavat olla pidempänä.
“Driver picks the music, shotgun shuts his cake hole.”

Poissa LadyRaven

• HAIRahtanut
« Vastaus #123 : 19.04.07 - klo:00:53 »
Mä taisin vedellä Piimaxia 3-4kk ennen kuin huomasin eron. Nyt olen popsinut 1,5 vuotta melkein putkeen (joskus satunnaisesti saattaa jäädä muutama päivä välistä) ja ainakin kynsissä eron huomaa selvästi. Ennen ne aina lohkeili ja liuskottui, nyt se on vähentynyt tosi paljon. Lisäksi nämä kasvaa tajutonta vauhtia. Äiti, pikkusisko ja muutama puolituttu on ihmetelleet, että onko mulla rakennekynnet.  ;D
Only death is real.

Poissa Anissa

• Tukkaguru
« Vastaus #124 : 03.05.07 - klo:12:41 »
Olisiko teillä suositella jotain hyvää kynsiä vahvistavaa lakkaa tai geeliä?Irrotin mun rakenneikynnet ja omat on nätin mittaiset,mutta tietysti tosi hauraat.Toisaalta haluaisin nyt pitää vähän aikaa kynnet ilman tippejä,kun alkoi jo vähän kyllästyttämään pitkät kynnet.
2bMii BSL tummanruskea luonnonkihartuva hiuksisto omalla värillä. Sekaiho. Iholle luomujuttuja, Dermoa, öljyjä ja mineraalimeikkejä. Nudemeikin ystävä, tuoksu- ja ihonhoitofriikki.

Lilly Missy

• Vieras
« Vastaus #125 : 03.05.07 - klo:15:08 »
^ Ei mullakaan näy valkoista osaa kuin peukaloissa, mun tietääkseni on parempi asia jos sitä ei näy paljoa kuin jos sitä näkyy paljon.

Tutkailin tässä omia kynsiäni ja mulla näkyy toi joka kynnessä. Mitä toi valkoinen oikeastaan on ja mistä se kertoo, jos sitä näkyy/ ei näy?
Puhutteko siis siitä puolikuun mallisesta osasta kynnen "juuressa"? Mitä selkeämmin ne näkyy, sitä paremmin on ravinnosta saanut tarvitsemansa. En sitte tiedä, kun mulla ainakin pienemmissä kynsissä ne on ihan olemattoman pienet, että kuuluiskohan näkyä selkeästi ja isosti( ;D) joka kynnessä. Peukuissa näkyy kyllä tosi selkeästi.

Poissa Minako

• HAIRahtanut
« Vastaus #126 : 03.05.07 - klo:20:25 »
MerGirl & Anissa:

Minäkin valittelin tässä ketjussa yhtäkkiä tosi pahasti liuskottuvia ja repeileviä kynsiä pari kuukautta sitten. Nyt alkavat olla jo paljon paremmassa kunnossa (enää oikean käden etu- ja keskisormessa vähän liuskoittumaa kynnen kärjessä), tässä kaikki jutut mitä epätoivoisena tein tähän päästäkseni:  :)

Välillä lopetin lakan käytön, mutta se ei auttanut ja liuskojen välit värjääntyivät kaikesta mahdollisesta ja kynnet oli ihan kamalan näköiset. Sitten pidin kynsiä ihan lyhyinä, viilasin aina kun vähän kasvoivat -> tässä oli ongelmana se, että liuska ei ikinä ehtinyt kasvaa "pois" eli aina kun lyhensin kynttä oli kärki edelleen liuskaa, eikä tervettä yhtenäistä osaa.

Rasvailin kynsiä jatkuvasti ja aloitin Piimaxin syönnin (tätä muistin tehdä ehkä pari viikkoa  ;D) ja Nail Envyn käytön. Näillä millään ei tuntunut olevan vaikutusta, mutta sitten annoin kynsien kasvaa, laitoin OPI:n Nail Envyä säännöllisesti niin että kynnet pysyivät kasassa leikkausten välissä. Kynsilakanpoistoaineen vaihdoin Maybellinen vihreään asetonittomaan, ja leikkasin kynsiä niin että leikkasin aina liuskan "alta" jolloin kärkeen jäi ehjä kohta. Tällä yhdistelmällä olen tosiaan saanut kynnet parempaan kuntoon, tosin entisensä ne eivät vieläkään ole.
« Viimeksi muokattu: 03.05.07 - klo:20:29 kirjoittanut Minako »

Poissa Anissa

• Tukkaguru
« Vastaus #127 : 03.05.07 - klo:21:29 »
Kiitos Minako!Tuota Nail Envyä täytyy siis hankkia.
2bMii BSL tummanruskea luonnonkihartuva hiuksisto omalla värillä. Sekaiho. Iholle luomujuttuja, Dermoa, öljyjä ja mineraalimeikkejä. Nudemeikin ystävä, tuoksu- ja ihonhoitofriikki.

Poissa funky_chicken

• Tukkaguru
« Vastaus #128 : 03.05.07 - klo:21:41 »
Onkos kellään muulla samanlaista ongelmaa kuin minulla eli kynnet kihartuu?  ;D

Kuulostaa hassulta, mutta sitä ne tekevät. Varsinkin etusormen kynnet lähtevät kasvettuaan kiertymään ulkoreunasta (eli peukun puolelta) sisään/alaspäin kuin korkkiruuvi, samoin keskisormista ja peukuista reunat käpristyy sisäänpäin. Varmaan kynsilaadulla on jotain asian kanssa tekemistä (on suht pehmeä, liuskottuva ja taipuisa), kynnen luontaisella mallilla ja varmaan kosteudella tms? Silti kihartumiseen ei vaikuta se, käyttääkö kynnenvahvistajaa, lakkaa, käsirasvaa, kynsibalsamia, kalkkia tai piimaxia tai muuta - samalla tavalla lähtevät kaartumaan. Tämä aiheuttaa sen, että kovin pitkiä kynsistäni en saa kasvatettua ilman että näyttävät rumalta.

Jospa tukan taipuisuus ja lievä luonnonkiharuus toistuu kynsissä :D
« Viimeksi muokattu: 03.05.07 - klo:22:40 kirjoittanut funky_chicken »

Lilly Missy

• Vieras
« Vastaus #129 : 03.05.07 - klo:22:33 »
^^ Kynnen malli varmasti vaikuttaa. Samoin jos oot ottanut joskus vuosien saatossa kolhuja kynnen juureen. Mulla on ihan pienenä jäänyt sormet jääkaapin saranapuolelta oven väliin ja yksi kynsi kasvaa just tolleen kiharalle, ei onneksi pahasti.

Poissa funky_chicken

• Tukkaguru
« Vastaus #130 : 03.05.07 - klo:22:39 »
^^Kynsiöljy taitaakin olla ainoa aine, mitä en ole kokeillut. Ostoslistalle ja testiin siis (vaikka tuskin sekään tätää probleemaa ratkaisee, mutta onpa sitten hyvin kosteutetut kiharat kynnet ;) )

^Muistaakseni kynnet/sormet ei ole saaneet kolhuja. Kihartumista tapahtuu kuitenkin ihan identtisissä kohdissa vasemmassa ja oikeassa kädessä (peukkujen molemmat reunat, etu- ja keskisormien toiset reunat), joten sinänsäkin se teoria ei taida osua ja upota.

Lilly Missy

• Vieras
« Vastaus #131 : 03.05.07 - klo:22:45 »
No jos se on ihan identtistä molemmissa käsissä, niin veikkaampa ettet siitä eroon pääse millään. Ne vaan kasvaa silleen.

Poissa funky_chicken

• Tukkaguru
« Vastaus #132 : 03.05.07 - klo:22:53 »
Näinhän se on nähtävä. Friikiksi kikkurakynneksi jään ;D Olispa hienoa jos ne saisi kasvatettua kunnolla pitkäksi ja vahvaksi - sitten voisin käyttää etusormea punkkupullon korkin avaamiseen! Njoo, väsyttää vähän...

Poissa Spritz

• HAIRahtanut
« Vastaus #133 : 04.05.07 - klo:09:36 »
funky_chicken, mulla kaartuu kans joistain kynsistä reunat tuolleen sisäänpäin. Ilmiö vielä oikein pahenee mitä pidemmäksi kynnet kasvaa, mikä on tosi rasittavaa. Mä oon kans päätelly että toi johtuis kynsien kuivuudesta, koska mulla on tosi kuivat kädetkin ja toi kaartuminen pahenee talvelle, jolloin kädetkin voi huonommin. Niin ja suihkun jälkeen ne on tasaiset eli saanut kai vedestä kosteutta tai jotain.. Käsien rasvailu ei tunnu oikein auttavan ku niitä täytyis olla viiden minuutin välein rasvaamassa. Kynsiöljy kokeiltu myös. Mutta kerro ihmeessä, jos keksit parannuskeinon!  :) Oon miettiny, että voinkohan ottaa geelikynsiäkään, ku nehän varmasti irtoaisi omistani, kun kynteni kaartuilee miten sattuu.
Olisiko mitään kalliimpaa? :)

Poissa Piu

• HAIRahtanut
« Vastaus #134 : 04.05.07 - klo:10:00 »
^kynsipeti voi olla vinossa, sormen rakenteeseen nähden, jolloin se ohjaa kynnen normaalikynteen nähden kieroon.
Mulle tulee tuommoisesta symmetrisestä mallista, molemmissa käsissä samalla tavalla tyyppisestä mieleen, että oletko funky_chicken syntynyt täysiaikaisena vai vähän alle. Kynsiongelmat ovat melko yleisiä keskosilla, koska kynnet ovat viimeisenä kehittyviä rakenteita (epäoleellisuuksia kokonaisuuden kannalta). Itselläni on vasemman etusormen kynsi kenossa ja se on jäänyt aikuisena ruokakärryn ja painavan tarjottimen väliin laitoskeittiössä, kynsi irtosi aikanaan kokonaan ja on sen jälkeen kasvanut "omalla tavallaan".